Питане свързано с усилвател:
- b2d
- потребител
- Мнения: 527
- Регистриран: 25 мар 2007, 19:19
- Модел на автомобила: Мондео 2.0 / 2002
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
Питане свързано с усилвател:
Става въпрос за следното ще си взема у-л който най-вероятно ще е 2х*** на 4ом мисълта ми е следната имам колони сони, които искам да вържа към него но са на 6ом мислители, че ще има последствия и ако да какви
Мисля, че не е нищо страшно стига да не се претоварват но не съм много сигурен. Вие на какво мнение сте 


-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Re: Питане свързано с усилвател:
Абе хора, в тия училища дето сте ходили да пушите трева, закон на Ом не се ли учи вече (в пети клас май още беше).
U=I.R и съответно:
U
-- = I
R
Е като как при по-високо съпротивление на товара ще се претовари крайното стъпало?
P = U.I
U=I.R и съответно:
U
-- = I
R
Е като как при по-високо съпротивление на товара ще се претовари крайното стъпало?
P = U.I
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Аз съм техник на озвъчителна техника.За тези които незнаят
1: на усилвателя не му пука колко вата са колините(стига да не се усилва прекомерно)т.е. на усилвател примерно 50вата можете да свържете колони и 10 вата и 50 вата и ако имате 1000вата.С тези от 10 вата трябва много да се внимава ,тъй като ако усилвателе се засили много(Колонките започват да кривят)следващата стъпка е изгарянето им.При втория слъчай с 50 ватови е същото ,но момента на кривене ще настъпи по-късно.В третия слъчай 1000вата колони първо ще свирят много слабо и второ и да усилите докрай нищо няма да им стане.И в трите случая на усилтателя му няма нищо.Той няма да направи разлика между трите колони(няма да се натоварва или нагрява различно)
2:За усилвателите единствено знаяение има съпротивлението на товара т.е. на колоните.Значи имаме усилвател за който е дадено ,че работи на 4 ома,ако му вържем говорители на 6-8-10-16 ома те ще свирят по-слабо от същите говорители на 4ома (Мощността е обратнопропорционална на супротивлението),а усилвателя ще се товари много по малко т.е. няма да загрява толкова.А пък ,колоните са на 2 ома те ще свирят по-силно от 4-8-10-16омовите ,но ще товарят усилвателя.В заключение много по-добре е да сложите колони с по- голямо съпротивление от даденото за усилвателя(няма да го товарите)отколкото обратното и да рискивате да изгорите крайното му стапало.Всичко казано дотук мога да обясня и научно ,но смятам,че така е по разбираемо.
А на писалите по горе мога да кажа само да прочетът повече книги за да понаучат нещо ,а не да слушат кой какво им говори.Пък ако не искат да чтетът да вземат един усилвател и да опитват.

1: на усилвателя не му пука колко вата са колините(стига да не се усилва прекомерно)т.е. на усилвател примерно 50вата можете да свържете колони и 10 вата и 50 вата и ако имате 1000вата.С тези от 10 вата трябва много да се внимава ,тъй като ако усилвателе се засили много(Колонките започват да кривят)следващата стъпка е изгарянето им.При втория слъчай с 50 ватови е същото ,но момента на кривене ще настъпи по-късно.В третия слъчай 1000вата колони първо ще свирят много слабо и второ и да усилите докрай нищо няма да им стане.И в трите случая на усилтателя му няма нищо.Той няма да направи разлика между трите колони(няма да се натоварва или нагрява различно)
2:За усилвателите единствено знаяение има съпротивлението на товара т.е. на колоните.Значи имаме усилвател за който е дадено ,че работи на 4 ома,ако му вържем говорители на 6-8-10-16 ома те ще свирят по-слабо от същите говорители на 4ома (Мощността е обратнопропорционална на супротивлението),а усилвателя ще се товари много по малко т.е. няма да загрява толкова.А пък ,колоните са на 2 ома те ще свирят по-силно от 4-8-10-16омовите ,но ще товарят усилвателя.В заключение много по-добре е да сложите колони с по- голямо съпротивление от даденото за усилвателя(няма да го товарите)отколкото обратното и да рискивате да изгорите крайното му стапало.Всичко казано дотук мога да обясня и научно ,но смятам,че така е по разбираемо.
А на писалите по горе мога да кажа само да прочетът повече книги за да понаучат нещо ,а не да слушат кой какво им говори.Пък ако не искат да чтетът да вземат един усилвател и да опитват.


- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Питане свързано с усилвател:
Последна промяна от Ianaki на 14 ное 2007, 19:12, променено общо 1 път.
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Браво колега Янаки!Спести ми същото изказване за теорията -не за кое пишели двойки!Аз съм техник по аудио и видео техника ,но главно с ремонт на телевизори !Изходната мощност на НЧУ-тата е нелинейна и не се смята по основната формула на закона на ом а по друга !Там мощноста е равна на отношението между квадрата на изходното напрежение и съпротивлението на говорителя!Познайте защо.Мога да пиша и още доста по темата но мисля че ти си написал основните неща за които се интересуват колегите!
Форд е колата на шампионите!!!
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Сега ,първо не съм инжинер !Може да нямам висше ама отбирам от тия работи!Не съм споменавал че няма да има бас и ужасно ще криви!Просто мощноста ще е по-ниска и кривенето(ограничаването)на сигнала ще е по-напред!Човек блъскаш си излишно главата в стената.Слушай какво ти казват хората които разбират в тази област!Нали за това се създават темите за да си помагаме кой с квото може!Ти ако разбираш по двигатели примерно ,аз като питам нещо дето не знам ще те послушам и няма да споря като не разбирам!Но ти всъщност питаше янаки отначало така че той да ти отговори също на въпросите
Форд е колата на шампионите!!!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта