НЕ ВЪРВИ НА БЕНЗИН !
-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 16 сеп 2005, 11:22
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 combi 96.; MK1
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
НЕ ВЪРВИ НА БЕНЗИН !
Здравейте колеги,
От доста време имам следния проблем- колата я карам на газ и запона постепенно да не ще да върви на бензин , особено когато е студена. Като натисна газта и забива муцуната . Както казах не стана изведнъж а постепенно. Не и обръщах много внимание и не оставаше време да я вода на доктор, но се очертава едно ходене до Гърция, а за тези които не знаят там на практика няма ГАЗ, та се замислих да я правя. Имам приятели които работят в големи пловдивски автосервизи, погледнаха я и вдигнаха ръце. ВСИЧКИ мислеха , че са запушени дюзите( и аз включително) ама ги чистихме и не е от това.(Ако някой има за чистене дюзи мога да му обясня методиката, на много хора помогнах но на себе си не можах.) Та така, френдчетата ми смятат ,че е нещо от електрониката , датчик или кои знае какво но няма как да го диагностицират(бахти думата), нямали накраиници за форд в сервизите им. Май единственото място е МПф, но там ще е последната ми разходка, така ,че приемам всякакви идеи и предложения. И.. ако някой е имал подобно преживяване-да не си мълчи а да сподели
Благодаря предварително!
От доста време имам следния проблем- колата я карам на газ и запона постепенно да не ще да върви на бензин , особено когато е студена. Като натисна газта и забива муцуната . Както казах не стана изведнъж а постепенно. Не и обръщах много внимание и не оставаше време да я вода на доктор, но се очертава едно ходене до Гърция, а за тези които не знаят там на практика няма ГАЗ, та се замислих да я правя. Имам приятели които работят в големи пловдивски автосервизи, погледнаха я и вдигнаха ръце. ВСИЧКИ мислеха , че са запушени дюзите( и аз включително) ама ги чистихме и не е от това.(Ако някой има за чистене дюзи мога да му обясня методиката, на много хора помогнах но на себе си не можах.) Та така, френдчетата ми смятат ,че е нещо от електрониката , датчик или кои знае какво но няма как да го диагностицират(бахти думата), нямали накраиници за форд в сервизите им. Май единственото място е МПф, но там ще е последната ми разходка, така ,че приемам всякакви идеи и предложения. И.. ако някой е имал подобно преживяване-да не си мълчи а да сподели

Благодаря предварително!
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Да не е защото бензина ти в резервоара е намалял и боклуците на дъното да са позапушили нещо. Напълни го малко с бензин от високите октани 98 100 октана излез извън града и покарай на високи обороти извесно време да продухаш нещо ако има.
За газостанциите в гърция прочети тази тема Газостанции в Гърция
За газостанциите в гърция прочети тази тема Газостанции в Гърция
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Значи при мен имаше този проблем по едно време изведнъж спря да върви на бензин. Около 6 м преди това бях сменил бензиновият филтър не че правеше проблеми но от вън беше ръждив ( беше си Моторкрафт така беше дошла от Швеицария) сложих някъкъв БОШ. Естествено като спря да върви на бензин отново смених филтъра но този път с оригинален от МП. За момент се оправи но после пак същата баница от четене във форума и съвети разбрах че като я караш само на газ найстина от време на време трябва да караш и на бензин с тази разлика че карането трябва да е над 4000 оборота за да се продуха ( при мен така се оправи). Така че от време на време за няколко километра я карам със 90-100 км/ч на 3 предавка яко рев на двигателя 4000 -4500 оборота ама след това нямам проблемиfordman написа:...... и филтъра(бензиновия) смених макар ,че не му беше време. .....
-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 16 сеп 2005, 11:22
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 combi 96.; MK1
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Рзбирам за какво говориш и аз съм на мнение , че е по добре да се кара на бензин ама живеем малко по на изток от нормалния свят,Тва с хубавия бензин и слагане на добавки е временна история , но помага де. Наи добре е да се чисти с ултразвук. ваничката струва 40-50 лв и е много полезна. То и тая работа е временна като се кара на газ , но наи добре се чисти. За съжаление не е тук проблема.дюзите си пръскат страхотно. По скоро е нещо по електрониката. компа или кои знае какво. като включвам и изкл ламбда сондада няма никаква разлика, не знам така ли трябва да е?
-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
А само ускорението ли е лошо, иначе поддържа ли стабилно скорост и има ли мощност?fordman написа:...От доста време имам следния проблем- колата я карам на газ и запона постепенно да не ще да върви на бензин , особено когато е студена. Като натисна газта и забива муцуната...
....По скоро е нещо по електрониката. компа или кои знае какво. като включвам и изкл ламбда сондада няма никаква разлика, не знам така ли трябва да е?
Я изключи така МАФ-а и виж дали ще има разлика.
Announcement
Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.
Sincerely,
God.
Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.
Sincerely,
God.
-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 16 сеп 2005, 11:22
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 combi 96.; MK1
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Ами не само ускорението, а като цяло е доста зля, все едно се дави като ,че не и тостига нещо-много гориво или въздух.Когато е студена е наи-зле, не може да вдигна 2 000 оборота. Като загрее 5 мин малко се оправя но пак не може да се изфорсира. Като изключа MAF-a нищо не се променя, все едно ,че го няма. Изключвам по запалването да има проблем, защото на газ е перфектно.
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
направи рестарт на компа и изключвай тогава.. Примерно изключи Мафа и ресетни компа и тогава виж дали има разлика. Ако да начи компа не ти използва мафа. Отиди до една морга и пробвай с различни части с маф с ламбда сона и т.н. Може да помогне .. може да е от ТПС датчика за положението на дроселовата клапа може помпата да не ти прави нужното налягане.. всичко трябва да се пробва!
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Направи ресет на компа
Може компа да се обучил да работи на газ ?
Пробвай да го ресетнеш и да видиш дали ще се оправи.
И непременно изчисти МАФ-а преди това.
Пробвай да го ресетнеш и да видиш дали ще се оправи.
И непременно изчисти МАФ-а преди това.
- EscortMK51.3
- потребител
- Мнения: 575
- Регистриран: 30 апр 2006, 04:07
- Модел на автомобила: Cougar 2.0 16V Zetec '00,Mondeo MK1 1.6 '96 Zetec, Escort MK6 1.3 '93 HCS
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
- batvale
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 11 сеп 2007, 14:50
- Модел на автомобила: Форд Мондео 1.8 16v
- Местоположение: София 1404
- Status: Извън линия
Брат само не ходи в Мото Пфое!
Същия Форд - същия проблем и при мене! Докато е студена върви само на газ минеш ли на бенз при мене гаснеше направо, като загрее добива някакав оптимален режим колкото да не загасне, но разхода е около 20л. на 100км.
И аз като всички лаици вярвах на това че колата като се кара на газ трябва да се продухва от време на време на бензин - ПФФФ!
Отидох на диагностика в "ЮВЕ" и се оказа че проблема идва от зацапан дебитомер на маркуча за въздух (от Мото Пфое ти казват че не става за нищо и ти обявяват цена за новия близка до тази на Мондеото) а пичовете в Юве явно се бяха сблъсквали и преди с този проблем при Мондео - почистиха дебитомера, за около 40 мин качваха някакви си работи в компютъра и колата стана като нова: всичко = 42лв. Проблема е че това нещо рецидивира, сега пак е започнала да го прави, а сеервиза го бутнаха и не знам кога ще отвори отново.
Но поне знам от какво е
Същия Форд - същия проблем и при мене! Докато е студена върви само на газ минеш ли на бенз при мене гаснеше направо, като загрее добива някакав оптимален режим колкото да не загасне, но разхода е около 20л. на 100км.
И аз като всички лаици вярвах на това че колата като се кара на газ трябва да се продухва от време на време на бензин - ПФФФ!
Отидох на диагностика в "ЮВЕ" и се оказа че проблема идва от зацапан дебитомер на маркуча за въздух (от Мото Пфое ти казват че не става за нищо и ти обявяват цена за новия близка до тази на Мондеото) а пичовете в Юве явно се бяха сблъсквали и преди с този проблем при Мондео - почистиха дебитомера, за около 40 мин качваха някакви си работи в компютъра и колата стана като нова: всичко = 42лв. Проблема е че това нещо рецидивира, сега пак е започнала да го прави, а сеервиза го бутнаха и не знам кога ще отвори отново.
Но поне знам от какво е

На един мъж, като не му върви и жена му не умира!
- merlinofchaos
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 15 фев 2007, 23:14
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16v Цомби '97
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Дам и аз имам абсолютно същия проблем. Майстора, който ми слага газовата ми каза, че това е типичен проблем за фордовете и идвал от дебитомера. Каза ми да не се притеснявам да карам така, пък дано е прав. До сега имах леки съмнения, че ми го казва колкото да замаже положението, но очевидно е прав...
@batvileКаква цена са ти обявили от MotoPhoe за нов дебитомер?
@batvileКаква цена са ти обявили от MotoPhoe за нов дебитомер?
Винаги може да бъде по- зле, така че по- добре се усмихни
- batvale
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 11 сеп 2007, 14:50
- Модел на автомобила: Форд Мондео 1.8 16v
- Местоположение: София 1404
- Status: Извън линия
Около 300 лв. не помня точно.
Но има алтернатива.
Та както казах проблема пак се появи след около 6 месеца вчера заведох Мондеото на диагностика и единствената грешка на бензин идваше от дебитомера - на ниски обороти сместа става много богата.
Та майстора га изолира (изключи буксата) и на другата сутрин докато е студена пробвах с изолиран MAF. Както се очакваше колата стартира и заработи без проблем.
Та проблема с дебитомерите (или MAF Mass Air Flow Sensor) идва ако през въздушния филтър по някакъв начин преминава прах или боклуци и полепва по жичките на MAF-а понеже те са нагряти до около 200 градуса се образува нагар и сензора не отчита коректно потока въздух към двигателя който не може да охлажда жичките от нагара.
Затуй си купих един спрей за почистване на контактни повърхности 5 лв. демонтирах дебитомера и изчистих нагара (при мен на капака на въздушния филтър липсват два зщипваши клипса и има луфт) монтирах го обратно и сега всичко ми е ток! 10 минути работа а от спрея остана 3/4. Но...
Аз карам 95% на газ. Колата я вкараха с газ от Италия и само смених изпарителя - културна работа макар да не е газов инжекцион а Форда е с пластмасови колектори. Има нещо на което пише LANDI Control и то си тегли информация за сместа директно от компютършето на Мондеото, та като имаш проблеми с компа имаш проблеми и с газта, не като на бензин, защото това Ланди еди кво си има и свое мнение по въпроса "газ-въздух" но пак не работи оптимално, сега, като оправих дебитомера на газ е перфектна остава да засека разхода и до 10 дена ще Ви оведомя за това (на предишното зареждане резултата беше 50 л.газ OMV за 250 км. пробег
отчайващо макар че ако вземем в предвид обстановката по пътищата в столицата по-добре да го обърна в моточасове а не в километри)
Та проблемите на газ може да са от всичко дори и стар въздушен филтър.
Е това мога да споделя като изпатил си невежа, дано да ви е от полза! За хората които се чудят дали да си купят Форд - това да карате Форд си е направо все едно че си записал "Вилхем Пик" задочно и семестъра ти излиза 300 - 400 лв мин.
еб*м ти кофите за боклук!
Но има алтернатива.
Та както казах проблема пак се появи след около 6 месеца вчера заведох Мондеото на диагностика и единствената грешка на бензин идваше от дебитомера - на ниски обороти сместа става много богата.
Та майстора га изолира (изключи буксата) и на другата сутрин докато е студена пробвах с изолиран MAF. Както се очакваше колата стартира и заработи без проблем.
Та проблема с дебитомерите (или MAF Mass Air Flow Sensor) идва ако през въздушния филтър по някакъв начин преминава прах или боклуци и полепва по жичките на MAF-а понеже те са нагряти до около 200 градуса се образува нагар и сензора не отчита коректно потока въздух към двигателя който не може да охлажда жичките от нагара.
Затуй си купих един спрей за почистване на контактни повърхности 5 лв. демонтирах дебитомера и изчистих нагара (при мен на капака на въздушния филтър липсват два зщипваши клипса и има луфт) монтирах го обратно и сега всичко ми е ток! 10 минути работа а от спрея остана 3/4. Но...
Аз карам 95% на газ. Колата я вкараха с газ от Италия и само смених изпарителя - културна работа макар да не е газов инжекцион а Форда е с пластмасови колектори. Има нещо на което пише LANDI Control и то си тегли информация за сместа директно от компютършето на Мондеото, та като имаш проблеми с компа имаш проблеми и с газта, не като на бензин, защото това Ланди еди кво си има и свое мнение по въпроса "газ-въздух" но пак не работи оптимално, сега, като оправих дебитомера на газ е перфектна остава да засека разхода и до 10 дена ще Ви оведомя за това (на предишното зареждане резултата беше 50 л.газ OMV за 250 км. пробег

Та проблемите на газ може да са от всичко дори и стар въздушен филтър.
Е това мога да споделя като изпатил си невежа, дано да ви е от полза! За хората които се чудят дали да си купят Форд - това да карате Форд си е направо все едно че си записал "Вилхем Пик" задочно и семестъра ти излиза 300 - 400 лв мин.
еб*м ти кофите за боклук!
На един мъж, като не му върви и жена му не умира!
-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 16 сеп 2005, 11:22
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 combi 96.; MK1
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
ПРОБЛЕМА Е РЕШЕН!!!
Специална благодарност на всички които ми помогнаха да реша проблема.В краина сметка се оказа, че причината за всичко това е зацапан дебитомер. явно доста важно нещо.Бях го чистил с НЕЩО СИ преди, но явно не е това което е трябвало. Купих 1 флакон за почистване на ел контакти(MOTIP май беше) жълт етикет и го напръсках ама здраво го издухах , изхабих 1/4 от флакона докато"2-те реотанчета'' на дебитомера станаха лъскави-сребристи, а бяха черни. Монтирах го обратно и запалих. ОООО чудо нямаше нищо общо работе6е почти перфектно. След това нулирах грешките на компа(изкл. предпазител 11) за около 20 сек и сега мился , че всичко е както трябва.Няма да описвам подробно как се чисти защото в сайта има много инфо,само ще се присъединя към колегата който писа , че трябва да се чисти този дебитомер , ефекта при мен е поразителен и като се замисля нама логика да е от газта просто се зацапва при определен период. ЧИСТЕТЕ ГО
Отнема мах.10 мин. а спрея е от ПРАКТИКЕР- струва 5.99[/list][/code][/quote]


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта