Сменя ли се комп. при смяна на ДВГ с по голяма кубатура

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Сменя ли се комп. при смяна на ДВГ с по голяма кубатура

Мнение от schrack » 19 окт 2007, 10:58

Здравейте питам защото май съм решил да си сменям ДВГ с по голяма кубатура значи от 2000 на 2300 тъй като и конете вече са по големи дали има нужда от смяна на компютъра защото все пак си има заложено инфо в компа. Видях един познат и той ми каза че си е сменил ДВГ (сеат ибиза) от 1100 на 1300 без смяна на компа и си пали нормално и върви нормално но се пак е Сеат а не е Форд.... :?: :?: :?:

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 19 окт 2007, 11:40

На мен ми звучи невъзможно да увеличиш кубатурата и то с 300сс без да смениш (или поне да препрограмиращ) ЕКУ-то....
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

cotecna
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
Модел на автомобила: escort rs turbo 88
Местоположение: varna
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cotecna » 19 окт 2007, 11:45

Трябва разбира се иначе все едно да сложи карбуратор от 1.1 на 1.8 матор или както казва колегата cocoff да се препограмира ама не знам дали може и каде да ти го направят така, че да работи както требе

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 19 окт 2007, 11:51

От друга страна, всички сензори, които не са към двигателя (и няма да бъдат сменени) как ще се "разбират" с новото ЕКУ....не знам... Питай докато намериш някой, не който е чул туй-онуй, а е правил (със собствените си ръце) това упражнение.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 19 окт 2007, 12:13

По принцип не е казано че ифото трябва да бъде само за моята кола става въпрос и за други модели, гледам да събера повече ифо.. за да зная как да постъпя ако ще е гарга поне да е рошава тоест 2.000 да мина направо на 2.800 така и така ще сменям кабели ои комп, инфо-инфо трябва......... :roll:

cotecna
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
Модел на автомобила: escort rs turbo 88
Местоположение: varna
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cotecna » 19 окт 2007, 12:20

Бате сори за тъпия въпрос ама 2.8 не иде ли вече на v6, ако е така въпроса ти вече е неуместен :roll:

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 19 окт 2007, 15:15

Така излиза според теб....... но за 2.3 трябва да има някаква вратичка :x [/b]

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Според мен си трябва

Мнение от Edinuser » 19 окт 2007, 16:03

Особено за инжекциона - доколкото знам си има заложени разни таблици особено за производителността на инжекторите и др. за MAF-a и др.
Ако не го направиш - вероятно няма да върви както трябва ( не че няма да върви изобщо) а ако е и с друг брой цилиндри - V6 просто е неизбежно.

Имаше някъде из нет-а едно техническо описание за това какво е EEC-IV
и как работи - на английски. Прочети го и ще ти станат ясни много неща.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 19 окт 2007, 17:19

трябва да се смени... 100% защото компа ти дава и искрата съмнявам се да стане защото ще ти я дава в различен момент.. Аз само като сложих Вал от N4A на N4B мотор дето са 1 към 1 не работеше като хората па камоли друг ДВГ...

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 20 окт 2007, 13:23

М....даа явно ще го ям голееем..! *00101* Вчера говорих с един приятел който е бил работник МП (жичкаджия) и той потвърди същото.


Някой може ли да деде линк за автоморги.

Потребителски аватар
Fiesta1.1i
потребител
потребител
Мнения: 77
Регистриран: 18 окт 2006, 01:40
Модел на автомобила: Escort RS2000 F1
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Fiesta1.1i » 21 окт 2007, 23:57

относно компа има един човек който може да ти помогне disc (той май караше някакъв бавен орион със сменяна електроника и други карантии по двигателя) :P
2.0 Ltr. DOHC 110 KW

Потребителски аватар
DMX_a
потребител
потребител
Мнения: 933
Регистриран: 26 май 2007, 20:33
Модел на автомобила: Ford Escort 1.3 CL
BMW 320 E36
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DMX_a » 22 окт 2007, 01:20

Сменял съм ЕКУ преди време на кола 1.8 сложих от 2.0 16в
Ефекта беше 5л на 100 по голям разход
Предполагам че при теб тоя обратен ефект ще е спъване на мотора...
А не бих се учудил и ти ако вдигнеш разхода заради не пълно изгаряне ...

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от msotiroff » 22 окт 2007, 12:50

При смяна на мотора, трябва да смениш не само борд компютъра, а също така и скоростната кутия, защото въртящия момент предполагам е различен. С компа трябва да ти дадат имобилайзер и ключ.
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 22 окт 2007, 13:21

Двигателя 2.0 е 4 цилиндъра.
Двигателя 2.4 , 2.8 и 2.9 са 6 цилиндъра.
Задължително се сменя двигател с пълен комплект електроника включително MAF (мисля, че бяха 2 броя), ланда сонда и изпускателна система (колектори, катализатор и заглушителите - гърнетата).
Ако беше лесно отдавна да съм го направил. Колегата с другото подобно Скорпио в града има 2.9 ДВГ, който е още на колата. От нея си прехвърли само кожения салон с екстрите, но му отне 1 месец.


http://ford-scorpio.ru/cologne.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Последна промяна от nikolovvd на 28 окт 2007, 01:29, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 27 окт 2007, 09:59

Двигателя 2.3 , 2.8 и 2.9 са 6 цилиндъра
Тук малко се пообърка 2.3/16V DOHS е 4-ри цилиндъра а 2.8/V6 SOHC е 6 цилиндъра V-образен
2.9 няма такъв..! :P

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 27 окт 2007, 11:22

Бе компа е шитава работа.. Ако го ядосаш и влезне в авариен режим тогава е к**а .. МОята на бензин под 40 /100 не пада заради тоя режим защото нямам МАФ

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 31 окт 2007, 08:47

МОята на бензин под 40 /100 не пада заради тоя режим защото нямам МАФ
Дали е така ? щото я пробвах на бензин *00143* 100км 20-21л бенз. ууааааа....... *00124* направо ми се изкривиха очите :-w:

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 31 окт 2007, 09:01

venom4o написа: ... под 40 /100 не пада...
А бре, стрихнин4о,
то аз да се свия при двигателя и да ръка да ти отварям инжекторите, по-малко ще харчи бе :D
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от msotiroff » 31 окт 2007, 09:30

cocoff написа:
venom4o написа: ... под 40 /100 не пада...
А бре, стрихнин4о,
то аз да се свия при двигателя и да ръка да ти отварям инжекторите, по-малко ще харчи бе :D
На един приятел Волгата нещо се беше прецакала, та гореше и повече :D
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 01 ное 2007, 08:17

Бе компа е шитава работа.. Ако го ядосаш и влезне в авариен режим тогава е к**а ..
Това какво ще рече.....? чувал съм такова нещо за алармите че влизали в такъв режим а ма точно компа на колата......хм.......а дали се знае как по точно се нарича защото моята в момента ми пише че системния тест не пиключил а сега де.......?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 36 госта