проблем с Fiesta
- expert
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 15 юни 2007, 03:50
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Pro 1.3 mi '95
- Местоположение: Italy
- Контакти:
- Status: Извън линия
проблем с Fiesta
Здравейте Колеги, имам няколко проблема и ще съм благодарен ако някой ми помогне да ги разреша.Преди по-малко от месец ми подариха една фиеста (1995г. 1.3 ми) , която до сега ми излезе доста скъп подарък.Не бях уверен дали да я взема понеже беше стояла в гараж цели 4 години , но след поставянето на акумулатор и последвалото безпроблемно стартиране на мотора реших да я взема.И така да си дойдем на думата...Всичко си беше наред докато не ми се спука радиатора за отоплението в купето, едва тогава установих че прави компресия във водната система.След консултация с "майстори" установихме че има прегоряла гарнитурана главата.Аз да си призная съм доста любопитен и нетърпелив и само след половин час главата беше на земята а гледката изумителна - клапаните в доста добро състояние а гарнитурата като нова.Както и да е последва шлаиф на главата и гнездата на клапаните.Отварянето не беше на празно понеже установихме изкривен изпускателен клапан.След затварянето ма мотора симптомите бяха същите с изключение на това че значително се намали разхода на гориво а мощтноста си остана същата.Смених и термостата.При работа на място е нормално двигателя да загрее , да се отвори термостата а след това да се включи и перката , това е така но (преди или след да се отвори термостата- не мога да кажа) започва да изхварля водата.После като се замислих е невъзможно да е от гарнитура или каквато и да е външна компресия тъй като големия и малкия кръг на циркулиране на водата имат две точки на свързване - темостата и водната помпа.Дори и термостата да е затворен пътят през водната помпа си остава свободен от което следва че би трябвало да надува водата и при студен двигател, което всъщност не го прави.Склонен съм да мисля че проблема е във водната помпа но се колебая понеже след отваряне на термостата охлайдащия радиатор си се загрява нормално и перката си включва нормално.Водата ли завира преди отварянето на термостата(който е на 1 седмица) или наистина има някаква компресия незнам . Вентилатора се включвана м/у N i O ot nadpisa NORM където N е преди максимума.
Възможно ли е термостата да отваря късно или водната помпа да не работи пълноценно , да сменя ли водата с течност за радиатори (антифриз)
Извинете ме за този роман и правописните грешки но наистина се нуждая от помощ, а колата ми излезе доста пари със застраховката и ремонтите до тук и не искам да я хвърлям..
Възможно ли е термостата да отваря късно или водната помпа да не работи пълноценно , да сменя ли водата с течност за радиатори (антифриз)

Извинете ме за този роман и правописните грешки но наистина се нуждая от помощ, а колата ми излезе доста пари със застраховката и ремонтите до тук и не искам да я хвърлям..

- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
мм например спукана глава, може да причини това..
Дадахте главата на проверка нали..
Дадахте главата на проверка нали..

Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Ако капачката на разширителния съд е отворена течноста (водата) завира малко преди да се включи вентилатора при напълно изправен мотор. Когато е затворена системата е под налягане и затова не ври. Датчиците за включване на вентилатора за Форд включват между 95 и 102градуса. От уроците по Физика знаем, че водата ври при 100градуса, само ако е дестилирана и е на плажа.
Ако не бърбуника още като е студена нищо и няма. Казанчетата на парното се пукат вследствие на стареене.
Ако не бърбуника още като е студена нищо и няма. Казанчетата на парното се пукат вследствие на стареене.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- expert
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 15 юни 2007, 03:50
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Pro 1.3 mi '95
- Местоположение: Italy
- Контакти:
- Status: Извън линия
Проблема е че несъм в България а в италия, колегата от съседния сервиз на алфа ромео не беше и чувал за промивки на радиатора и ми каза да купувам нов.Аз дори и неси направих труда да проверя колко струва понеже вече бях купил малкия - тоя за парното за 70 евро.Както и да е промих радиатора с една дизелова пароструика и доста "кал" имаше вътре.Също така кръга минаващ през карбуратора беше нацяло запушен.Промих цялата система и сега колата няма грешка по отношение на охлаждането.noface написа:Ако главата е проверена и здрава,и си сменил радиатор на парно и аз залагам на големия радиатор че е запушен.Мойе да видиш темите за отпушване на затлачени радиатори.Може преди да решиш да купиш нов да пробваш една 2-на доза от промивките за радиатор-12-14лв. ще ти струва пробата.
Искам да попитам и още нещо - не искам да правя реклама на друг автомобил но преди време си купих VW Derby 81г. 1.1 мотор с еднокамерен карбуратор, сега съм с фордчето 1.3 ми. Форда ли има проблем с мощноста или се дължи на различния тип на мотора и трансмисията.Извинете ме за въпроса но аз съм по техниката а не механката и тази област ми е малко позната...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта