Проблем със сутрешно палене ДИЗЕЛ
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 23 сеп 2007, 19:30
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Проблем със сутрешно палене ДИЗЕЛ
Колеги нуждая се от помощ.
Имам MONDEO 1,8 TD произведено през м. 03.1996 г. Изведнъж отказа сутрин да пали. Ако го запаля цял ден пали без проблеми (НА ЧЕТВЪРТ). Трябва на въртя 30 секунди за да запали със голям зор. Проверих свещи, дюзи, компресия, филтри, гориво и всичко е наред.
Давайте съвети.
Имам MONDEO 1,8 TD произведено през м. 03.1996 г. Изведнъж отказа сутрин да пали. Ако го запаля цял ден пали без проблеми (НА ЧЕТВЪРТ). Трябва на въртя 30 секунди за да запали със голям зор. Проверих свещи, дюзи, компресия, филтри, гориво и всичко е наред.
Давайте съвети.
Това е колата
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Re: Проблем със сутрешно палене ДИЗЕЛ
сигурно гълта въздух (кът на Ниделчо дет ни харесва фордnasko67 написа:Колеги нуждая се от помощ.
Имам MONDEO 1,8 TD произведено през м. 03.1996 г. Изведнъж отказа сутрин да пали. Ако го запаля цял ден пали без проблеми (НА ЧЕТВЪРТ). Трябва на въртя 30 секунди за да запали със голям зор. Проверих свещи, дюзи, компресия, филтри, гориво и всичко е наред.
Давайте съвети.

пробвай преди да запалиш сутрин - да подкачиш гориво с ръчната помпичка (черния бутон над горивния филтър) - ако бутона е мек - е глътнала въздух и след 4-5 напомпвания ще се обезвъздуши ... до следващата сутрин.
ако това е проблема - някой беше писал че продават ремонтни комплекти за 20на лева ...
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
какъв ти е проблема да вдигнеш сутрин капака, да натиснеш няколко пъти бутона и да пробваш !?nasko67 написа:Не е от горивото , като въртя изхвърля сив пушек.
бутона трябва да е твърд - ако можеш да го натиснеш 3-4 пъти - е глътнало въздух - това никой майстор не може да ти го открие !
аман от мрънкачи

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
С прозрачен маркуч след ГНП, за излишното гориво, се открива гълтане на въздух. Може да се сложи и дълъг ефтин маркуч и да се преметне под чистачката. така се прави и диагностика в натоварен режимMondeo18TDI96 написа:какъв ти е проблема да вдигнеш сутрин капака, да натиснеш няколко пъти бутона и да пробваш !?nasko67 написа:Не е от горивото , като въртя изхвърля сив пушек.
бутона трябва да е твърд - ако можеш да го натиснеш 3-4 пъти - е глътнало въздух - това никой майстор не може да ти го открие !

- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Това първия дизел ли ти е?
Значи когато темп. е под 0 - Първо подгряваш, но изчакваш да чуеш цъкането на релето /около 10-15 сек след като изгасне лампата за подгряване чуваш едно "цък"/, не па лиш а рестартираш системата /пак подгряваш/, като изгасне лампата въртиш - би трябвало да запали!
Това се прави за да са добре нагрети свещите, защото при завъртане на стартера в цилиндрите влиза ледена нафта, която почти моментално изтудява свещите! А по този начин неутрализираме влиянието на нафтата!
Обаче, ако продължи да пали трудно те съветвам да отидеш на жичкаджия, защото фордовете имат система за студен старт /едно малко у-во за подгряване на нафтата/ и може тя да не функционира!
Ако тя е наред ще трябва да посетиш дизеджия, защото може някой преди да купиш колата да е бърникал из нея - при дизелите има обогатител /играе ролята на смукач / на който псевдо майсторите отвръзват жилото за да "свалел" разхода!
Значи когато темп. е под 0 - Първо подгряваш, но изчакваш да чуеш цъкането на релето /около 10-15 сек след като изгасне лампата за подгряване чуваш едно "цък"/, не па лиш а рестартираш системата /пак подгряваш/, като изгасне лампата въртиш - би трябвало да запали!
Това се прави за да са добре нагрети свещите, защото при завъртане на стартера в цилиндрите влиза ледена нафта, която почти моментално изтудява свещите! А по този начин неутрализираме влиянието на нафтата!
Обаче, ако продължи да пали трудно те съветвам да отидеш на жичкаджия, защото фордовете имат система за студен старт /едно малко у-во за подгряване на нафтата/ и може тя да не функционира!
Ако тя е наред ще трябва да посетиш дизеджия, защото може някой преди да купиш колата да е бърникал из нея - при дизелите има обогатител /играе ролята на смукач / на който псевдо майсторите отвръзват жилото за да "свалел" разхода!
- TurboDiesel
- потребител
- Мнения: 25
- Регистриран: 02 дек 2007, 01:55
- Модел на автомобила: Escort 1,8 TDI
- Местоположение: RedBeach/Sofia
- Status: Извън линия
Здравей,
Само да допълня съвета на Chains относно ледената нафта: за да се избегне евентуално замръзване сутрин и поява на ледени блокчета в горивото, използвай качествена добавка. Ако искаш си вземи Castrol TDA (Dieselzusatz systemreiniger), пази нафтата до -26 градуса от замръзване, а и щади ГНП и дюзите. Внимавай обаче откъде го купуваш... за всеки случай.
Само да допълня съвета на Chains относно ледената нафта: за да се избегне евентуално замръзване сутрин и поява на ледени блокчета в горивото, използвай качествена добавка. Ако искаш си вземи Castrol TDA (Dieselzusatz systemreiniger), пази нафтата до -26 градуса от замръзване, а и щади ГНП и дюзите. Внимавай обаче откъде го купуваш... за всеки случай.
Be happy! Think positive;-)
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
имах същия проблем миналата зима колега, обаче още на втората сутрин отидон до сервиза - не МП разбира се.Има едно ръчно клапанче за подкачане на гориво - пробива се и това е.На втория път пали щото има вече гориво.След 10 часа наново/като си тръгвам от работа пак мъка/.Струваше ми около 20 лв. цялата работа - сменя се май само някаква мембрана- пробвай този вариант.Може да си играеш ако искаш - слагат се прозрачни маркучи и се вижда после има ли гориво или не.Не съм майстор само казвам как се реши проблема при мен- дано съм ти бил полезен.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Опа, забравих за за помпата за ръчно подкачване на горивото - съветвам те за да нямаш неприятни изненади на път /дори и да ти е здрава/ да си купиш "репеър кит" - той вкл. бутон, мембраната, пружинка, уплътнения и клапанчета - цената му е между 20 - 30лв. Първия път смяната е малко трудна, но след това се справяш за около 30мин.
Въпросната мембрана е гумена и има определен живот /добавките за дизел са доста корозивни и я разяждат/ и идва момента, в който се къса - лошото е че от там започва да дърпа въздух и в един момент колата просто угасва /първия път ми се скъса в движение и бая се уплаших - нафта има, ток има, но колата не пали!?!?!/!
Купуваш си нов комплект на 2 - 3 г. и нямаш ядове!
пп: иначе въпросната помпричка е много полезна - при 1.8тд. въобще не трябва да се страхуваш от свършването на горивото - като свърши горивото, наливаш, отваряш капака, помпаш-помпаш докато бутона стане твърд, влизаш в колата, въртиш клуча и след около 5-6сек. колата пали /ако не запали от раз - пак слезаш, пак помпаш и пак въртиш/ - въобще никакви ядове!
Въпросната мембрана е гумена и има определен живот /добавките за дизел са доста корозивни и я разяждат/ и идва момента, в който се къса - лошото е че от там започва да дърпа въздух и в един момент колата просто угасва /първия път ми се скъса в движение и бая се уплаших - нафта има, ток има, но колата не пали!?!?!/!
Купуваш си нов комплект на 2 - 3 г. и нямаш ядове!
пп: иначе въпросната помпричка е много полезна - при 1.8тд. въобще не трябва да се страхуваш от свършването на горивото - като свърши горивото, наливаш, отваряш капака, помпаш-помпаш докато бутона стане твърд, влизаш в колата, въртиш клуча и след около 5-6сек. колата пали /ако не запали от раз - пак слезаш, пак помпаш и пак въртиш/ - въобще никакви ядове!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 9 госта