ще купувам мондео дайте съвет
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
На моя Фокус мотора е 1.8 TDdi и предполагам, че е доста сходен като твоя. Аз миналата година смених термостат, понеже мислех че трябва да загрява по-бързо. Даже на колата си беше МоторКрафт термостата. Да ама не, положението не се промени, трябват едно 10-тина мин. да работи, да си в движение имам впредвид, че почне да топли парното добре. Това е много относително за загряването, аз карам до около 2000об/мин. като е студена и ако няма задръствания примерно за 5-6км. тъкмо задуха топличко и аз трябва да слизам. Все пак зависи и къв студ е навън, дали има много силен вятър и т.н. все фактори които оказват влияние.
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 30 авг 2005, 13:01
- Модел на автомобила: 1ВИ FORD-SIERA 2РИ-FORD MONDEO MK2 3ТИ-FORD MONDEO MK3. В УПОТРЕБА:FORD PUMA 1.7/FORD CMAX 2.0TDCI
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
абе сети се ти при -5 като седнеш в тази кожа ще ти залепнат гащите за нея сигурно,з в къщи имам кожен диван и сутрин си слагам обеяло под газо като седам на него,иначе се сабуждаш много бързо а в колата на вън на студа незнам какво ще стане,тази без кожен салон зимата при ниски температури воланът не се пипа карам с един пръст.Но тази има запалване с дистанционното и и хванах цаката,ставам показвам се на прозореца паля и докато се оправя вътре е баня,незнам дали на дизела дали ще може да се сложи нещо такова защото нали му требе подгряване.Dundee написа:Че ти да не сядаш гол в колата. Нали ще си с гащи и с яке. Всеки мръзне първите 2-3 минути. Едва ли седалките имат толкова голямо значение.
1ВИ FORD-SIERA, 2РИ-FORD MONDEO MK2, 3ТИ-FORD MONDEO MK3. В УПОТРЕБА:FORD PUMA 1.7/FORD CMAX 2.0TDCI
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 25 авг 2007, 17:20
- Модел на автомобила: mondeo 2.0 16v ghia, fiesta 1.25 16v ghia
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Дизела, колега е по-специфична кола. Усеща се при набирането, усеща се и по обслужването...Имаш 2 агрегата в повече от бензиновите коли - турбокомпресор(който има по малък живот от на двигателя) и горивонагнетателна помпа с електронно управление. Тези 2 агрегата са доста скъпи. Много е важно да има компресия двигателя. Така, че трябва да внимаваш много при покупката на дизел втора ръка. Турбинирания мотор не трябва да се гаси веднага след ръчкане,
Хубаво е да има човек с теб, който разбира, да чуе мотора, турбото дали се чува и др. такива. Хубаво е да се закачи на тестер да се направи диаграма на турбината да се види градуса на зацепване на помпата дали отговаря на фабричния или е пипан, да може износения мотор да пали по-лесно и за други грешки(тди-то е тъпкано с датчици). Естествено човека на тестера трябва и да поразбирва за това което гледа
. А ако можеш да измериш и компресията и е добра тогава всичко е ок. Но това е мн малко вероятно да направиш(нама кой да ти даде) Така, че желая ти късмет 

Хубаво е да има човек с теб, който разбира, да чуе мотора, турбото дали се чува и др. такива. Хубаво е да се закачи на тестер да се направи диаграма на турбината да се види градуса на зацепване на помпата дали отговаря на фабричния или е пипан, да може износения мотор да пали по-лесно и за други грешки(тди-то е тъпкано с датчици). Естествено човека на тестера трябва и да поразбирва за това което гледа


- red
- потребител
- Мнения: 888
- Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
- Местоположение: На изток от рая :)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Дезелчето ми е любимо (ТД) като мотор. Сега по принуда съм с едно ТДЦИ 1.7 ЕКОТЕК. Не дава да я пипнеш. Двигателчето е много тихо и мъркащо.
За след празниците съм си уговорил да ми доставят фокусче ТД 115 коня на 0км. Пака голям кеф.
Ама за втора ръка не ми си взима дизел. Кой знае през какви душмани е минал.
За след празниците съм си уговорил да ми доставят фокусче ТД 115 коня на 0км. Пака голям кеф.
Ама за втора ръка не ми си взима дизел. Кой знае през какви душмани е минал.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Напротив дизеловите мотори са много по-непретенциозни и по-лесни за обслужване! Колкото и много електроника да има в съвременните дизели, тя пак е с пъти по-малко отколкото при еквивалентните бенз. двг.
Това за турбото са пълни глупости, при правилна експлоатация и поддръжка изкарва колкото самия двг - 1. трябва да се използва масло за "турбо дизели" /на цената на пълната синтетика за бензин е/; 2.да се сменя на време; 3.да не се кара душмански колата /то тогава всичко ще скапе, но и при бензинова ще е така/; 4.особено важно е - след динамично шофиране /т.н. "каране на турбо"/ да не се гаси веднага колата, а да се остави да поработи 1-2мин. на място /това се прави защото след юркане турбото е много загряло и ако се изгаси в това положение маслото, което е по остта на турбината буквално се опича и в последствие докато се развърти при следващото палене действа като абразив; докато като като поработи малко на място преминаващото през турбото масло охлажда остта/
Колкото за ГНП - за нея трябва да се знае, че тя се охлажда и смазва от преминаващото през нея гориво! Тоест ако се използват качествени горива тя ще издържи много. Проблема с ГНП до голяма степен се корени в мисленето на българина - повечето хора в РБ си взимат дизел за да си купуват нафта на черно. А при слагането на такава не се знае какво наливаш и често е със съмнителни качества /факт е че дизеловия мотор гори всичко какво му сипеш, ама ......./! И често се слага в резервоара какви ли не бълвочи, които имат какви ли не примеси /все пак нали и шофьорите трябва по някакъв начин да избият горивото/, така вече гъстотата на горивото и неговите смазителни качества са различни /съвсем малки разлики във гъстотата затрудняват много помпата/ и това като цяло довежда до свръх износване на агрегата! Слага ли се "Спринт Дизел" от "ОМВ" - проблеми няма, а и с кофти нафтата дава преразход, тъй че аз за себе си от 3год. съм решил само от "ОМВ" /нямам проблеми, колата върви много добре и зимата не +замръзва"/!
пп: всички съвременни седлови влекачи са турбо дизел /то и другите камиони и автобуси/, а са разчетени да издържат 2-3милиона километра за да са рентабилни - значи това е достатъчно надеждна система!
Това за турбото са пълни глупости, при правилна експлоатация и поддръжка изкарва колкото самия двг - 1. трябва да се използва масло за "турбо дизели" /на цената на пълната синтетика за бензин е/; 2.да се сменя на време; 3.да не се кара душмански колата /то тогава всичко ще скапе, но и при бензинова ще е така/; 4.особено важно е - след динамично шофиране /т.н. "каране на турбо"/ да не се гаси веднага колата, а да се остави да поработи 1-2мин. на място /това се прави защото след юркане турбото е много загряло и ако се изгаси в това положение маслото, което е по остта на турбината буквално се опича и в последствие докато се развърти при следващото палене действа като абразив; докато като като поработи малко на място преминаващото през турбото масло охлажда остта/
Колкото за ГНП - за нея трябва да се знае, че тя се охлажда и смазва от преминаващото през нея гориво! Тоест ако се използват качествени горива тя ще издържи много. Проблема с ГНП до голяма степен се корени в мисленето на българина - повечето хора в РБ си взимат дизел за да си купуват нафта на черно. А при слагането на такава не се знае какво наливаш и често е със съмнителни качества /факт е че дизеловия мотор гори всичко какво му сипеш, ама ......./! И често се слага в резервоара какви ли не бълвочи, които имат какви ли не примеси /все пак нали и шофьорите трябва по някакъв начин да избият горивото/, така вече гъстотата на горивото и неговите смазителни качества са различни /съвсем малки разлики във гъстотата затрудняват много помпата/ и това като цяло довежда до свръх износване на агрегата! Слага ли се "Спринт Дизел" от "ОМВ" - проблеми няма, а и с кофти нафтата дава преразход, тъй че аз за себе си от 3год. съм решил само от "ОМВ" /нямам проблеми, колата върви много добре и зимата не +замръзва"/!
пп: всички съвременни седлови влекачи са турбо дизел /то и другите камиони и автобуси/, а са разчетени да издържат 2-3милиона километра за да са рентабилни - значи това е достатъчно надеждна система!
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Друго основно предимство на колите с предно предаване и дизелов двг - е че не буксуват зимата!
Основното при дизела е, че той има голям въртящ момент дори на празен ход и не е необходимо да тръгваш с форсаж, а е достатъчно само плавно да отпуснеш съединителя и евентуално да добавиш съвсем малко газ и колата тръгва уверено напред без досадното буксуване като при малките бензинови двг.
Самия дизелов двг е изцяло или почти изцяло от чугун /тоест доста е по-тежък/, което добавя допълнително сцепление на предните колела /тежестта здраво ги натиска и сегментите на грайфера се вкопчват здраво във настилката/!
пп: първата ми зима с Мони имаше доста сняг и няколко пъти сутрин рано ми се налагаше сам да си проправям път в 40-50см. снежна настилка! Само включвах чистачките, че снега ми идваше на предното стъкло и смело напред на първа лекичко почти без газ - никакви проблеми - просто адски много се кефех, как върви без затруднения!
Основното при дизела е, че той има голям въртящ момент дори на празен ход и не е необходимо да тръгваш с форсаж, а е достатъчно само плавно да отпуснеш съединителя и евентуално да добавиш съвсем малко газ и колата тръгва уверено напред без досадното буксуване като при малките бензинови двг.
Самия дизелов двг е изцяло или почти изцяло от чугун /тоест доста е по-тежък/, което добавя допълнително сцепление на предните колела /тежестта здраво ги натиска и сегментите на грайфера се вкопчват здраво във настилката/!
пп: първата ми зима с Мони имаше доста сняг и няколко пъти сутрин рано ми се налагаше сам да си проправям път в 40-50см. снежна настилка! Само включвах чистачките, че снега ми идваше на предното стъкло и смело напред на първа лекичко почти без газ - никакви проблеми - просто адски много се кефех, как върви без затруднения!
- isoiso
- потребител
- Мнения: 843
- Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
- Status: Извън линия
Е тука вече има малко митология.chains написа:Друго основно предимство на колите с предно предаване и дизелов двг - е че не буксуват зимата!



Доста дизели знам, които въртят гуми на асфалт, за сняг да не говоря


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта