Смяна на клапаните - Форд Фиеста 1.1 1989 год.
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 23 юни 2007, 01:51
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 CLX '89
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Смяна на клапаните - Форд Фиеста 1.1 1989 год.
Здравейте колеги!
След като преди Нова година, моята Фиеста започна да върви съвсем немощно на 4-та и 5-та предавки, я закарах на майстор. Той установи че на втори цилиндър са изгорели всмукателния и изпускателния клапан, затова предприехме следните стъпки - смяна на 8-те клапана на главата (те са по 8 в комплект, няма поотделно), сменени гумички на клапаните, сменена гарнитура на главата, и сменена гарнитура на всмукателния колектор. Също така главата беше шлайфана.
Днес си взех колата от сервиза, и майстора ми каза след една седмица да му закарам Фиестата, за да притегне клапаните до заводски предписаната хлабина, тъй като сега ги бил оставил малко по "отпуснати", та като я карам една седмица, да си влезнат нормално в леглата.
Питането ми е, след подобна смяна на клапаните, нормално ли е в началото, и то докато още не са притегнати изцяло, колата да изпитва промени в начина по който набира обороти и се движи? Защото сега докато я карах 30-тина километра, забелязах че ту върви нормално, ту на 4-та и 5-та предавка понякога отново губи мощност и обороти?
Ако някой е изпитвал подобни проблеми, ще го помоля да сподели. Всички мнения са добре дошли! Благодаря предварително!
След като преди Нова година, моята Фиеста започна да върви съвсем немощно на 4-та и 5-та предавки, я закарах на майстор. Той установи че на втори цилиндър са изгорели всмукателния и изпускателния клапан, затова предприехме следните стъпки - смяна на 8-те клапана на главата (те са по 8 в комплект, няма поотделно), сменени гумички на клапаните, сменена гарнитура на главата, и сменена гарнитура на всмукателния колектор. Също така главата беше шлайфана.
Днес си взех колата от сервиза, и майстора ми каза след една седмица да му закарам Фиестата, за да притегне клапаните до заводски предписаната хлабина, тъй като сега ги бил оставил малко по "отпуснати", та като я карам една седмица, да си влезнат нормално в леглата.
Питането ми е, след подобна смяна на клапаните, нормално ли е в началото, и то докато още не са притегнати изцяло, колата да изпитва промени в начина по който набира обороти и се движи? Защото сега докато я карах 30-тина километра, забелязах че ту върви нормално, ту на 4-та и 5-та предавка понякога отново губи мощност и обороти?
Ако някой е изпитвал подобни проблеми, ще го помоля да сподели. Всички мнения са добре дошли! Благодаря предварително!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна на клапаните - Форд Фиеста 1.1 1989 год.
Клапаните се продават по един. За предпочитане са втора употреба оригинални.paczo911 написа:Здравейте колеги!
на главата (те са по 8 в комплект, няма поотделно), сменени гумички
предписаната хлабина, тъй като сега ги бил оставил малко по "отпуснати", та като я карам една седмица, да си влезнат нормално в леглата.
Питането ми е, след подобна смяна на клапаните, нормално ли е в началото, и то докато още не са притегнати изцяло, колата да изпитва промени в начина по който набира обороти и се движи? Защото сега докато я карах 30-тина километра, забелязах че ту върви нормално, ту на 4-та и 5-та предавка понякога отново губи мощност и обороти?
Хлабините трябва да са точните, особено след такива повреди и нови клапани. Понякога, ако главата не е направена добре - легла на клапаните, притриване - се налага повторно регулиране.
Не е нормално да не върви.
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 23 юни 2007, 01:51
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 CLX '89
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Моят майстор ми каза че е купил целия комплект клапани, заедно с гумички и т.н., но вероятно наистина не е регулирал изцяло клапаните, с мисълта да го направи след като те се разработят малко (поне така предполагам).
Тогава да разбирам, че проблемът просто е в регулирането на клапаните, след това слабостта на мотора би трябвало да изчезне, така ли?
Това което ми е интересно е защо колата ту върви нормално, ту се задъхва на 4-та и 5-та, при условие че нито е натоварена, нито нищо. Може би карбуратор, или нещо такова??

Тогава да разбирам, че проблемът просто е в регулирането на клапаните, след това слабостта на мотора би трябвало да изчезне, така ли?
Това което ми е интересно е защо колата ту върви нормално, ту се задъхва на 4-та и 5-та, при условие че нито е натоварена, нито нищо. Може би карбуратор, или нещо такова??


-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Изправни клапани не се разработват, само могат да се повредят. Клапаните би трябвало да са притрити в престърганите легла на главата и да са перфектни. Няма какво да се сработва, ако това е добре направено.paczo911 написа:, с мисълта да го направи след като те се разработят малко (поне така предполагам).
Това което ми е интересно е защо колата ту върви нормално, ту се задъхва на 4-та и 5-та, при условие че нито е натоварена, нито нищо. Може би карбуратор, или нещо такова??![]()
А защо сменихте клапаните (оригиналните)?
практика е да се шлайфа уплътнителната повърхност, ако не е износено стъблото и да се притрият.
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 23 юни 2007, 01:51
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 CLX '89
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
На практика трябваше да се сменят само двата клапана на втори цилиндър, но майстора ми каза че комплектите за Фиеста били с по осем клапана, затова решихме да сменим всички осем.
Главата също е шлайфана, но майсторът точно това ми каза, да покарам малко така, и след седмица да му закарам колата да регулира клапаните докрай. Това бяха точните му думи!
Главата също е шлайфана, но майсторът точно това ми каза, да покарам малко така, и след седмица да му закарам колата да регулира клапаните докрай. Това бяха точните му думи!
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
отиди при друг,, мерете компресия ако е от клапите ще е 4-5-6 атмосфери..
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта