За обогатитела на фокус 1.8 тди
-
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 11 юли 2007, 17:11
- Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi 2000г. комби
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
За обогатитела на фокус 1.8 тди
Колеги, интересува ме принципното устройство в детайли и работата на обогатитела на дизеловия фокус който е автоматичен и поддържа оборотите и гладката работа на двигателя когато е студен.
Как работи?
От къде взема информация?
До кога работи?
Старата ми кола Пасат 1.9 ТД имаше ръчен такъв и като е студено двигателя се тресе и трака на много ниски обороти ако не го дръпнеш, при Фокуса колкото и да е студено двигателя работи изключително гладко и оборотите си стоят неотклонно на около 900 и малко.
Това ме навежда на мисълта че автоматичния обогатител сработва яко и не се изклчва докато не загрее колата добре, от което пък се повишава значително разхода.
Ако някой разполага с някаква схема или се е базикал с това нещо ще съм му благодарен да я сподели за да има малко повече яснота по този въпрос.
Благодаря.
Как работи?
От къде взема информация?
До кога работи?
Старата ми кола Пасат 1.9 ТД имаше ръчен такъв и като е студено двигателя се тресе и трака на много ниски обороти ако не го дръпнеш, при Фокуса колкото и да е студено двигателя работи изключително гладко и оборотите си стоят неотклонно на около 900 и малко.
Това ме навежда на мисълта че автоматичния обогатител сработва яко и не се изклчва докато не загрее колата добре, от което пък се повишава значително разхода.
Ако някой разполага с някаква схема или се е базикал с това нещо ще съм му благодарен да я сподели за да има малко повече яснота по този въпрос.
Благодаря.
Москвич 2140 GT - Совершенная Гоночная Машина
- gogo_21011
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
за твоя форд незнам как са нещата, но за моя мога да ти кажа. Ford Escort 1.8 TDI.
Има един лост( един от многото на ГНП - то ) на който е вързано едно жило което тоива отдолу в тялото на термостата, вътре има термо тяло което не ми е много ясно как работи но мисля че е на принципа на биметалните пластини. Принципа му на работа е следния : когато е студен мотора това тяло в термостата е студени и съответно свито, или прибрано и опъва лоста на ГНП - то назад и така му изменя леко предварението. Когато охлаждащата течност започне да загрява загрява и този термоелемент и малко по малко жилото се отпуща и така се оправа и предварението. Ако трябва да се насройва всичко това първо се загрява двигателя до работна температура, след това ограничителя на това жило откъм ГНП - то се отпуща, лоста се връща( опира в ограничителя ) върху ГНП - то, и след това се слага отново граничителя върху жилото като се оставя окло 1мм хлабина между него и лоста. Така когато термо елемента се смие напълно жилото отново ще опъне лоста, а той пак ще промени предварението. Всичко това става плавно и затова не се усеща разлика в оборотите, а си стоят постоянни. Надявам се да си ме разбрал. При теб може и да е съвсем различно, някак по електронно му
Има един лост( един от многото на ГНП - то ) на който е вързано едно жило което тоива отдолу в тялото на термостата, вътре има термо тяло което не ми е много ясно как работи но мисля че е на принципа на биметалните пластини. Принципа му на работа е следния : когато е студен мотора това тяло в термостата е студени и съответно свито, или прибрано и опъва лоста на ГНП - то назад и така му изменя леко предварението. Когато охлаждащата течност започне да загрява загрява и този термоелемент и малко по малко жилото се отпуща и така се оправа и предварението. Ако трябва да се насройва всичко това първо се загрява двигателя до работна температура, след това ограничителя на това жило откъм ГНП - то се отпуща, лоста се връща( опира в ограничителя ) върху ГНП - то, и след това се слага отново граничителя върху жилото като се оставя окло 1мм хлабина между него и лоста. Така когато термо елемента се смие напълно жилото отново ще опъне лоста, а той пак ще промени предварението. Всичко това става плавно и затова не се усеща разлика в оборотите, а си стоят постоянни. Надявам се да си ме разбрал. При теб може и да е съвсем различно, някак по електронно му

-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ахм, по електронно му е
решен въпроса. Няма никви жила по помпата.
@pasajero, той момента с обогатяването на горивото при тея помпи ми се струва, че е както при бензиновите инжекциони.
Т.е. компа регулира това според информацията, която получава от останалите датчици за температури и т.н.
Между другото, оборотите на моя при студено палене (до към -5градуса) към не се променят, т.е. стоят си около 750 об./мин. не се вдигат. Такива са си и като загрее, при по-студено се качват малко и тогава стигат може би 900 об./мин.

@pasajero, той момента с обогатяването на горивото при тея помпи ми се струва, че е както при бензиновите инжекциони.
Т.е. компа регулира това според информацията, която получава от останалите датчици за температури и т.н.
Между другото, оборотите на моя при студено палене (до към -5градуса) към не се променят, т.е. стоят си около 750 об./мин. не се вдигат. Такива са си и като загрее, при по-студено се качват малко и тогава стигат може би 900 об./мин.
-
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 11 юли 2007, 17:11
- Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi 2000г. комби
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Искаш да кажеш че варират с около 150 оборота?DTM написа:Ахм, по електронно му ерешен въпроса. Няма никви жила по помпата.
@pasajero, той момента с обогатяването на горивото при тея помпи ми се струва, че е както при бензиновите инжекциони.
Т.е. компа регулира това според информацията, която получава от останалите датчици за температури и т.н.
Между другото, оборотите на моя при студено палене (до към -5градуса) към не се променят, т.е. стоят си около 750 об./мин. не се вдигат. Такива са си и като загрее, при по-студено се качват малко и тогава стигат може би 900 об./мин.
Понеже при мен такава разлика няма и стрелката си стои на първата чертичка под 1000 оборота и като е студено като запаля стрелката е на 2мм над първата чертичка, като си загрее си пада пак на чертата.
Значи няма някаква схема все пак да се види.
Москвич 2140 GT - Совершенная Гоночная Машина
- mondeo 2
- потребител
- Мнения: 28
- Регистриран: 16 дек 2007, 16:17
- Модел на автомобила: FORD MONDEO '99 1,8 TDI TURNIER
- Местоположение: Ловеч
- Status: Извън линия
При моята кола / мондео тд 99 г./ има някакъв проблем с това второ жило. Не е кокто трябва. Като подавам газ от жилото за гозта, второто жило също придърпва лоста на ГНП за предварение, кото отпусна жилото на газто и другото жило също отпуска. Топла, студена второто си стои в едно положение. А и това второто не отива към термостата, а в една кутия под акумулатора. Какъв да е проблема? Във форума имаше подобна тема и разбрах, че под акумулатора има стъпково моторче и проблема може да е в него. Но от къде се командва то?
-
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 11 юли 2007, 17:11
- Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi 2000г. комби
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Нямам представа колега, на фокуса е изцяло електрическа помпата, няма никакви жила или моторчета.mondeo 2 написа:При моята кола / мондео тд 99 г./ има някакъв проблем с това второ жило. Не е кокто трябва. Като подавам газ от жилото за гозта, второто жило също придърпва лоста на ГНП за предварение, кото отпусна жилото на газто и другото жило също отпуска. Топла, студена второто си стои в едно положение. А и това второто не отива към термостата, а в една кутия под акумулатора. Какъв да е проблема? Във форума имаше подобна тема и разбрах, че под акумулатора има стъпково моторче и проблема може да е в него. Но от къде се командва то?
Москвич 2140 GT - Совершенная Гоночная Машина
-
- потребител
- Мнения: 175
- Регистриран: 24 ное 2006, 15:55
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 TDI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Колеги на моя ескорт това второ жило все си стой в положение на загрята кола дори когато паля двигателя рано сутрин и е студен. Ако раздвижа с ръка работи защото се усеща как се променя оборотите на колата. Това ме навежда на мисълта че тази така неречена биметална пластина под термостата не ми работи. Ще съм ви благодарен ако някой я е сменял и знае колко струва или по-евтиния вариянт как бих могъл да я оправябез да копувам друга
- gogo_21011
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Към bobsan81 : За цена провери в магазините. за ремонта мога да ти разкажа 
Свалянето е много кофти. Източваш антифриза( долния маркуч на радиатора ), сваляш и него за да ти се отвори място, откачаш двата датчика от куплунгите, откачаш и 3 маркуча от охладителната уредба, най долу на тялото на термостата има една планка която държи една метална тръбичка(не съм я проследявал за какво е) тя фаблично е завита с болт с еврейска звезда( мисля 10 беше), откачаш жилото откъм помпата, отдолу не се откача! Като откачиш всичко това от тялото на термостата развиваш му двата болта и го вадиш, за да свалиш термоелемента с жилото ти трябва ключ 30 (добре е да имаш и менгеме или някаква стяга за да захванеш тялото да не мърда) и го сваляш, сглобяваш по обратния ред. Играчката е много голяма за едно такова малко нещо, приготви се след това да си с изподрани ръце от всичките скобички и тръбички които са сбутани там. Трудности може да срешниш при : откачане на тръбата от долната страна на радиатора, много гредата която държи радиатора пречи много, свалянето и качването на долната греда с радиатора, добре е да имаш още един чифт ръце, развиването на термоелемента с жилото, изстъргването на остатъците от старата гарнитура между тялото на термостата и блока, развиването на късото гумено съединение от лявата страна на термостата и др. по-дребни проблеми. Много от нещата можеш да си спестиш ако опиташ да размиеш термоелемента на място както е закачен на двигателя(ако имаш ход на ключа). Дано съм бил поне малко изчерпателен. И не забравяй да обезвъздушиш ситемата като наливаш отново антифриза( една врътка на самия маркуч излизащ от термостата и влизащ в горния край на радиатора). Успех не ентусиастите.

Свалянето е много кофти. Източваш антифриза( долния маркуч на радиатора ), сваляш и него за да ти се отвори място, откачаш двата датчика от куплунгите, откачаш и 3 маркуча от охладителната уредба, най долу на тялото на термостата има една планка която държи една метална тръбичка(не съм я проследявал за какво е) тя фаблично е завита с болт с еврейска звезда( мисля 10 беше), откачаш жилото откъм помпата, отдолу не се откача! Като откачиш всичко това от тялото на термостата развиваш му двата болта и го вадиш, за да свалиш термоелемента с жилото ти трябва ключ 30 (добре е да имаш и менгеме или някаква стяга за да захванеш тялото да не мърда) и го сваляш, сглобяваш по обратния ред. Играчката е много голяма за едно такова малко нещо, приготви се след това да си с изподрани ръце от всичките скобички и тръбички които са сбутани там. Трудности може да срешниш при : откачане на тръбата от долната страна на радиатора, много гредата която държи радиатора пречи много, свалянето и качването на долната греда с радиатора, добре е да имаш още един чифт ръце, развиването на термоелемента с жилото, изстъргването на остатъците от старата гарнитура между тялото на термостата и блока, развиването на късото гумено съединение от лявата страна на термостата и др. по-дребни проблеми. Много от нещата можеш да си спестиш ако опиташ да размиеш термоелемента на място както е закачен на двигателя(ако имаш ход на ключа). Дано съм бил поне малко изчерпателен. И не забравяй да обезвъздушиш ситемата като наливаш отново антифриза( една врътка на самия маркуч излизащ от термостата и влизащ в горния край на радиатора). Успех не ентусиастите.
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Напротив, няма общо. На дизеловите Фокуси помпата се управлява "by wire" както се казва, няма жила и други механични матракуки където да и въздействат.
@pasajero, и аз това казвам, че почти не се вдигат оборотите като е студена и стоят в границата на 750 об./мин. При по-сериозен студ (-10 -15) стрелката мърда нагоре около (една стрелка дебелина).
По осмотрение казах около 900об./мин., и ако трябва да сме точни възможно е да се провери с диагностичен уред.
Абе, с една дума гори си и това е като е студена
. Нали това искаш да знаеш
.
@pasajero, и аз това казвам, че почти не се вдигат оборотите като е студена и стоят в границата на 750 об./мин. При по-сериозен студ (-10 -15) стрелката мърда нагоре около (една стрелка дебелина).
По осмотрение казах около 900об./мин., и ако трябва да сме точни възможно е да се провери с диагностичен уред.
Абе, с една дума гори си и това е като е студена


-
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 11 юли 2007, 17:11
- Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi 2000г. комби
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Aми то че си гори знам, а и нали бях на диагностика преди две седмици в мотопфое, казаха смесообразуване -ОКDTM написа:Напротив, няма общо. На дизеловите Фокуси помпата се управлява "by wire" както се казва, няма жила и други механични матракуки където да и въздействат.
@pasajero, и аз това казвам, че почти не се вдигат оборотите като е студена и стоят в границата на 750 об./мин. При по-сериозен студ (-10 -15) стрелката мърда нагоре около (една стрелка дебелина).
По осмотрение казах около 900об./мин., и ако трябва да сме точни възможно е да се провери с диагностичен уред.
Абе, с една дума гори си и това е като е студена. Нали това искаш да знаеш
.
Исках да видя принципа на работа и някаква схема ако някой имаше такава де, ама явно няма.
Москвич 2140 GT - Совершенная Гоночная Машина
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта