Отново проблем със скоростната кутия - тече масло .... :(

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Ford_D
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 08 фев 2005, 12:33
Модел на автомобила: Focus MK2 '08, 1.6i (100hp)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Отново проблем със скоростната кутия - тече масло .... :(

Мнение от Ford_D » 29 сеп 2005, 22:33

Здравейте!
Нещо не ми върви със скоростите на моята кошница :(
Половин година след като купих колата скоростната кутия протече; казаха ми че най-вероятно е някакво маншонче на "опашката" или нещо подобно... Така и така трябваше да сменям съединител, та реших и това да оправя... Но когато я свалиха, се оказа, че цялата ос, която излиза от кутията е разбита и майсторите ме посъветваха да си купя друга втора ръка отколкото да поправям тази; Така и направих - купих друга от италианеца в Овча купел - уж била от по-нова кола, уж майсторите я огледаха и всичко беше ОК .... НО сега, само след някакви си 4-5 месеца от скоростната кутия пак протече масло :? :cry: Вече се виждам в чудо, какво да правя?!?! От какво може да е? Толкова ли са слаби тия кутии? Или пък това е нормално като се има в предвид възрастта им?! Иначе си включва добре, няма проблем.
Кажете, как смятате, от какво е проблема?
И ако знаете, ще съм ви признателен ако може да ме насочите към добър майстор, който да ги разбира тия пусти скоростни кутии ...

ps: колата е Форд Ескорт `91г., 1.8D

Потребителски аватар
Пламен_Plamen
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 02 яну 2007, 10:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 91г. Ford Focus 1.8 TDDI-2004г.-комби
Местоположение: Добрич
Status: Извън линия

Мнение от Пламен_Plamen » 03 мар 2008, 19:24

Подновявам една стара тема,тъй като проблемът ми е аналогиен.
Имах теч от скоростната кутия.Ходих на сервиз и ми смениха семеринга на левия полувал/дано да съм се изразил правилно/,но положението не се промени особено.Отначало капките бяха малко и се появиха седмица след ремонта.Сега теча е ежедневен,но не чак обилен.Снел съм положението към днешна дата и ще ви помоля за идеи: дали тече от същото място или от друго.
Прикачени файлове
DSC00521.JPG
DSC00519.JPG

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 03 мар 2008, 19:44

Заминали са вътре лагерите.
Колкото и да сменяваш семерини няма да се оправи.

Май и вие тази кутия?

Километража бачка ли?

Потребителски аватар
Пламен_Plamen
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 02 яну 2007, 10:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 91г. Ford Focus 1.8 TDDI-2004г.-комби
Местоположение: Добрич
Status: Извън линия

Мнение от Пламен_Plamen » 04 мар 2008, 19:19

Километража си работи нормално,а това за разбитите лагери си е лоша новина.Какво се препоръчва в такива случаи ,ремонт или скоростна кутия втора употреба?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 04 мар 2008, 19:55

Всеки препоръчва ремонт.
Не се знае другата колко стаж има и как е употребявана, т.е. може да не и се радваш много и на нея.
Аз като опрях до това положение при Ескорта и не намерих кой да ми отвори кутията да я прави.
Стигнахме до вариант 2-ра употреба с 3 месеца гаранция.
Нищо не правих.
Беше в процес на продажба и човека така си го хареса и го откара.

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от g.taskov » 04 мар 2008, 20:06

Колега незнам колко е читав твоя майстор но проблема идва от мястото на контакт на семеринга с вала.С течение на времето семеринга се вкопава в вала като се получава грубо казано една резка по дияметъра на вала.Така се намалява силата на притискане и теча започва.При нов семеринг се получава след време.Мястото трябва да се пришлайфа с фина шкурка ситна за да изчезне резката на семеринга се вади пружинката от вътре и се съсява с 1-1.5 мм.зя да се компенсира хлабината при шлайфа. Истинските майстори ги знаят тези неща намери си добър маистор и отремонтирай кутията.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 04 мар 2008, 20:16

g.taskov, имаш в предвид шийката на карето или това което влиза в кутията за да зацепи и предаде въртене :) :D
То е един конус ... оф трябва го нарисувам щото съм прост и не мога го опиша :( При 1-вия опит да спрем теча само със смяна на семерина, тази която беше дежурна беше навътре, т.е. опитваше се да уплътнява на по-малка окръжност. Новата я сложихме уж грамотно но теча не се забави и прогресира даже.
Обсъждали сме го и друг път това положение на семерината и са на мнение че тва не е било фактор. Новата и тя щяла си иде на вътре и нищо не може да я накара да стой там където на нас ни се иска :)
За това не се бях замислял, но пък човека при когото продължавам да ходя тогава ми разклати полуоската и ми показа луфта в лагерите.
Ако е това което казваш може да мине доста ефтино. :)
По спомени е 5 кинта тази семерина.
Но ако е луфта в лагерите ... :(
Майстор си требе!

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от g.taskov » 04 мар 2008, 20:48

Първо виж лагерите не трябва да са разбити тъй като вала ще има допълнителен луфт, атам и една десета е от значение.Семеринга ляга в легло трябва да му изместите позицията от мястото където е вкопано.На струг направете един ринг и го сложете в дъното на леглото на семеринга така ще го изнесете . Вижте колко е широко повреденото място ако повече от 1мм. така няма да се получи. Значи пришлайфане и скъсяване на пружинката .Като се отвори кутията вижте сихроните ,паразитното зъбно колело за задна скорост, лагерите , сменете всички семеринги, има валове които лагеруват на иглени лагери тяхното състояние че като я затворите да нямате проблеми после. тъси читав майстор който работи само скоростни кутии.
ПП. Имам предвид мястото където вала и семеринга работят заедно.

Потребителски аватар
Пламен_Plamen
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 02 яну 2007, 10:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 91г. Ford Focus 1.8 TDDI-2004г.-комби
Местоположение: Добрич
Status: Извън линия

Мнение от Пламен_Plamen » 04 мар 2008, 21:16

Благодаря за съветите.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта