Шум в мотора на Галакси
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 27 юни 2006, 23:29
- Модел на автомобила: galaksi
- Местоположение: pernik
- Status: Извън линия
Шум в мотора на Галакси
взех си галакси 2.0 doch 115 коня и има шум в мотора точно като от хидравлични повдигачи погледна го един маистор и каза че е от хидражличен оптегач на веригата . даите някакви идеи. и също цена на комплекта вериги з-колела и оптегач ако знаете.
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 19 мар 2008, 15:13
- Модел на автомобила: Форд Галакси
- Status: Извън линия
Re: помогнете с doch 2.0
И аз имам същото галакси със същия шум, но не знам от къде и от какво е ако имаш някакъв резултат кажи моляте.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Шумът от хлабава/износена верига е нисък, тракащ и се чува най-отчетливо при 2500-3500 оборота, под ангренажния капак. Понякога при студен двигател е много по-тих и се усилва след загряване. Ако двигателят е над 150000 се сменя комплект(зъбни колела, верига, обтегач, успокоител и не знам какво още има там при галаксито). След сложни (за мен) измервания е възможно да се сменят само някои от елементите. За актуална цена си има магазини и телефони 
Ето и някаква принципна схема.

Ето и някаква принципна схема.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- schrack
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
- Местоположение: СЛИВЕН
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Аз ще ви кажа
защото съм го ял вече..........
Става дума за ниско налягане на масленната помпа.
Има болт на маслената помпа който е на много шибано място и докато се стигне до там се свалят ремъци капаци
и помпата но не се сваля защото няма място а само се завърта докато се види болта той е със прожина и е за налягането.
Отам идва и проблема този болт се развива след неопределен брой километри и се опира във корпуса над картера и там стои без да падне.
Налягането пада но не светва лампата на маслото и няма достатъчно за разпределителните валове и те се износват постепенно и следователно отам идва тракането.
Не е от масленните повдигачи защото и тях съм сменил преди това както и оспокоители и др.
Междо впрочем като свалях нещата видях че успокоителите не бяха изобщо износени (това доказва нещета) но както и да е вече бяха взети.
Сега налягането е високо както трябва да е но имам друг проблем, новите масленни повдигачи които смених защото слушам майстори почнаха да цъкат чак във чарвата ми бъркат.
Ако случайно някой сваля да прави валовете задължително да смени веригата защото и дават до 200.000хил.
По принцип като трака не фатално просто неприятно но налягането задължително да се оправи, аз моята чукаше малко и като почнах тънко дебело масло, филтри докато разбера за кво става дума можех да я спаса по рано да не се мъчи горката но така е човек се учи докато е млад.
Успех........................ >:D<:


Става дума за ниско налягане на масленната помпа.
Има болт на маслената помпа който е на много шибано място и докато се стигне до там се свалят ремъци капаци
и помпата но не се сваля защото няма място а само се завърта докато се види болта той е със прожина и е за налягането.
Отам идва и проблема този болт се развива след неопределен брой километри и се опира във корпуса над картера и там стои без да падне.
Налягането пада но не светва лампата на маслото и няма достатъчно за разпределителните валове и те се износват постепенно и следователно отам идва тракането.
Не е от масленните повдигачи защото и тях съм сменил преди това както и оспокоители и др.
Междо впрочем като свалях нещата видях че успокоителите не бяха изобщо износени (това доказва нещета) но както и да е вече бяха взети.
Сега налягането е високо както трябва да е но имам друг проблем, новите масленни повдигачи които смених защото слушам майстори почнаха да цъкат чак във чарвата ми бъркат.
Ако случайно някой сваля да прави валовете задължително да смени веригата защото и дават до 200.000хил.
По принцип като трака не фатално просто неприятно но налягането задължително да се оправи, аз моята чукаше малко и като почнах тънко дебело масло, филтри докато разбера за кво става дума можех да я спаса по рано да не се мъчи горката но така е човек се учи докато е млад.
Успех........................ >:D<:
Последна промяна от schrack на 31 авг 2009, 09:20, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Звучи ми невероятно... Първо, че изобщо съществува възможността всеки сам да си регулира налягането и второ, че една регулировка може да се извърши след разглобяване на капаци, ремъци и масл. помпа... Този болт не ще да е за регулиране. Вероятно е клапан, който отваря при определено критично налягане и е с пружина и сачма.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- schrack
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
- Местоположение: СЛИВЕН
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Явно не съм се изразил правилно щом така го тълкуваш.
Ставаше въпрос че не се регулира това налягане а е ниско и трака веригата на успокоителите и валовете от износване просто трябва да се затегне болта и това е всичко, после всичко си идва на мястото (опъната верига, свазване на валовете и налягане за м. повдигачи) но остава износването за което колата после пак трака но по-малко може и да не трака а това е чист късмет.
При мен, развих болта нацяло след като де-монтира помпата и измих мястото на болта и болта със кореселин и му сложих лепило бързо залепващо и го навих и после монтаж на всичко.
Ако не си разбрал колата сам си правя на майстори не ходя..................освен на реглаж на предница
Ставаше въпрос че не се регулира това налягане а е ниско и трака веригата на успокоителите и валовете от износване просто трябва да се затегне болта и това е всичко, после всичко си идва на мястото (опъната верига, свазване на валовете и налягане за м. повдигачи) но остава износването за което колата после пак трака но по-малко може и да не трака а това е чист късмет.
При мен, развих болта нацяло след като де-монтира помпата и измих мястото на болта и болта със кореселин и му сложих лепило бързо залепващо и го навих и после монтаж на всичко.
Ако не си разбрал колата сам си правя на майстори не ходя..................освен на реглаж на предница

-
- потребител
- Мнения: 650
- Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Интересна работа-имаш ли представа за какво служи всъщност този болт, колега?
- schrack
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
- Местоположение: СЛИВЕН
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Peet написа:Интересна работа-имаш ли представа за какво служи всъщност този болт, колега?






-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Предпазен клапан. Всяка система с принудителна циркулация на някаква течност има такъв клапан.
Предпазва системата от прекомерно повишаване на налягането. Пружината отслабва с времето и все по-голямо количество от течността се движи по байпасна магистрала, а налягането е по-ниско от оптималното.
Предпазва системата от прекомерно повишаване на налягането. Пружината отслабва с времето и все по-голямо количество от течността се движи по байпасна магистрала, а налягането е по-ниско от оптималното.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 650
- Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Благодаря за уточнението, cocoff. Не знаех,че има достъп до този клапан отвън. Добре,че shrack е сърцат и ремонтира здраво, та да научим нещо. 

-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Бе, не е много "отвън" достъпът


schrack написа: ... докато се стигне до там се свалят ремъци капаци
и помпата...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 650
- Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Добре де, нали затова има датчик за налягането на маслото. Ако налягането падне под определен критичен минимум датчика ще сигналзира. Освен и ако датчика не е развален.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
cocoff написа:...Предпазва системата от прекомерно повишаване на налягането...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 650
- Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Не се изразих ясно. Имам пред вид, че датчика ще сигнализира в случая, който shrack описва-т.е. когато този предпазен клапан е развит и налягането пада.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Много разводнихме темата.
Въпросният болт НЕ Е за регулиране. Ако беше такъв щеше да е на достъпно място, а не под ремъци капаци и пр. Повишеният шум е от износени елементи(верига, зъбни колела, обтегач успокоител). Решения на проблема има много: натягане на въпросния болт, смяна на маслената помпа с такава, правеща по-високо налягане, смяна на двигателя, смяна на колата, емигриране в Канада и пр., но най-адекватното решение е смяна на износените елементи.
Въпросният болт НЕ Е за регулиране. Ако беше такъв щеше да е на достъпно място, а не под ремъци капаци и пр. Повишеният шум е от износени елементи(верига, зъбни колела, обтегач успокоител). Решения на проблема има много: натягане на въпросния болт, смяна на маслената помпа с такава, правеща по-високо налягане, смяна на двигателя, смяна на колата, емигриране в Канада и пр., но най-адекватното решение е смяна на износените елементи.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- schrack
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
- Местоположение: СЛИВЕН
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Не е така докато датчика ми светне (че със мръни раце пиша мале-мале) колата ще е за основен ремонтPeet написа:Не се изразих ясно. Имам пред вид, че датчика ще сигнализира в случая, който shrack описва-т.е. когато този предпазен клапан е развит и налягането пада.
На повечето автомобили е около 0.5
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Като ударих картера падна цялото дъно.schrack написа:Не е така докато датчика ми светне (че със мръни раце пиша мале-мале) колата ще е за основен ремонтPeet написа:Не се изразих ясно. Имам пред вид, че датчика ще сигнализира в случая, който shrack описва-т.е. когато този предпазен клапан е развит и налягането пада.
На повечето автомобили е около 0.5
Минаха няколко секунди докъто видя парата от снега под колата от топлото масло.
Двигателя работеше през това време и нямам спомени да ми е светнала лампата.
- schrack
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
- Местоположение: СЛИВЕН
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Да напиша последствията от този болт на маслената помпа.
Пиша това защото вече минах през това, значи ще дам пример със една жаба като я сложиш в буркан с вода и го загряваш бавно жабата ще бъде спокойна докато водата не заври, когато на загрята вода пуснеш жаба тя ще скача защото и е горещо, така е и при нас със този тип двигатели той одавна пуска квитанция че има проблем. Аз нямах шумове но след известно време се получиха но не обърнах внимание защото бяха малки и по-нататък се започна филма описан по горе.
Последствията бяха счупено бутало на 4-ти цилиндър и на останалите три леглата на сигментите се бяха разшерили до такава степен че неставаха за нищо съответно смяна 4-ри бутала със сигменти.
Много хора сигурно са изревали с този проблем защото късно се хваща проблема, помагал съм със съцият проблем на доста хора от други градове по скайпа GSM-а и др. начини и проблема винаги остава същият.
Така за хората на такива коли ги саветвам веднага да си сложат датчик за налягане на маслото или да го замерват переодично или да проверят болта, има доста работи които сигурно не съм казал но да не повтарям едно и също по няколко пъти.
Един такъв ремонт (качествен) излиза около 1600лв. да знаете.
Пиша това защото вече минах през това, значи ще дам пример със една жаба като я сложиш в буркан с вода и го загряваш бавно жабата ще бъде спокойна докато водата не заври, когато на загрята вода пуснеш жаба тя ще скача защото и е горещо, така е и при нас със този тип двигатели той одавна пуска квитанция че има проблем. Аз нямах шумове но след известно време се получиха но не обърнах внимание защото бяха малки и по-нататък се започна филма описан по горе.
Последствията бяха счупено бутало на 4-ти цилиндър и на останалите три леглата на сигментите се бяха разшерили до такава степен че неставаха за нищо съответно смяна 4-ри бутала със сигменти.
Много хора сигурно са изревали с този проблем защото късно се хваща проблема, помагал съм със съцият проблем на доста хора от други градове по скайпа GSM-а и др. начини и проблема винаги остава същият.
Така за хората на такива коли ги саветвам веднага да си сложат датчик за налягане на маслото или да го замерват переодично или да проверят болта, има доста работи които сигурно не съм казал но да не повтарям едно и също по няколко пъти.
Един такъв ремонт (качествен) излиза около 1600лв. да знаете.
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 15 авг 2009, 06:43
- Модел на автомобила: galaxy
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Здравейте
Интересуваше ме тази дискусия защото и аз имам подобен проблем със моето Галакси 96г. DOHC 2.0 i
Когато двигателя е студен работи много добре но когато загрее запо4ва да трака, не ми се струва че е от клапаните защото траканрто е неравномерно и се чува само на ниски обороти когато се увеличат над 1500 спира.
струва ми се че е от веригата но скоро е сменяна
Имате ли идея от какво може да е?
Интересуваше ме тази дискусия защото и аз имам подобен проблем със моето Галакси 96г. DOHC 2.0 i
Когато двигателя е студен работи много добре но когато загрее запо4ва да трака, не ми се струва че е от клапаните защото траканрто е неравномерно и се чува само на ниски обороти когато се увеличат над 1500 спира.
струва ми се че е от веригата но скоро е сменяна
Имате ли идея от какво може да е?
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Бих искал да попитам schrack какъв точно беше шумът в двигателя - равномерен непрекъснат (трак-трак-трак) или пресечен (примерно в такт 5/8)?
Веригата я видяхме когато отваряхме да видим, че хлабините на клапаните са нулеви и не даваше никакви признаци на износване, отпускане и пр.
Ако е маслен повдигач, защо не е равномерен звука... или пък са повече от един, ама чак пък да са поредни ми се струва вече голямо съвпадение.
Ще изчакам да оправим нещата около пистовия ремък, може пък случайно да е от там.
При мене се чува нещо тихичко, пресечено (нещо като такт 5/8, но не съм музикант, и в случая говоря образно, а не точно).stiano написа:траканрто е неравномерно и се чува само на ниски обороти когато се увеличат над 1500 спира.
струва ми се че е от веригата но скоро е сменяна
Веригата я видяхме когато отваряхме да видим, че хлабините на клапаните са нулеви и не даваше никакви признаци на износване, отпускане и пр.
Ако е маслен повдигач, защо не е равномерен звука... или пък са повече от един, ама чак пък да са поредни ми се струва вече голямо съвпадение.
Ще изчакам да оправим нещата около пистовия ремък, може пък случайно да е от там.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта