рязко падат оборотите

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Костадин
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 18 дек 2007, 22:38
Модел на автомобила: Ford Escort 16V i Explorer (Zetec, 90 PS) 1995
Status: Извън линия

рязко падат оборотите

Мнение от Костадин » 27 мар 2008, 23:39

Някой беше казал, че който познава форда, значи познава почти всички леки :D
Та, за MAF/a.
След почистване с контактен спрей - аз не долових съществена промяна: може би лека :wink: .
Надявах се на разхода: от 1,2 месеца се е покачил леко на бензин от 7 на 10: на газ от 9 на 14. MAF/a почти не беше зацапан. След около 2 седмици, оборотите взеха за момент рязко да падат а днес един път направо се занулиха кат откачени, но колата работеше, за разликата от предишните пъти. Изчетох и аз нещо, с идеята да намеря някакви винтчета за сместа на карбуратора, скъсани платна или нещо с което да се захвана, ма нейсе. Явно и той е уникален като Zetec-a :evil: . Останах с впечатлението, че токът някаде се прекъсва, свещите и кабелите са ми за смяна, моторчето за тихите ми е за почистване + едно отваряне на таблото + зануляване на компа /ако това е комп изобщо :mrgreen: /. Някой да ми отсее скептицизма за Ford Escort 16V i ot 1995? >:D<:
GT90 koit ne е karal...znachi nishto ne znae za Aston Martin... :)

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от Любо » 28 мар 2008, 09:57

Костадине, какъв карбуратор на 16v ескорт!? Това е филм, който не съм гледал!
Сега по темата.
Оставам с впечатлението, че ескорта е с газова уредба. Така ли е?
Ако е така провери къде се преплитат тоците на газовата и на инжекциона. Там където се свързват обикновенно газаджиите не си правят труда да запоят кабелите, а ги връзват с клеми, кабелни обувки или нещо от този сорт. Кабелите се окисляват с течение на времето и системата губи ток.
Та мисълта ми е да оправиш тия връзки както си му е реда - почиставне, калайдисване, запояване и термосвиваем шлаух.

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Re: рязко падат оборотите

Мнение от schrack » 28 мар 2008, 18:06

Дай повече информация ако искаш някой да ти помогне :?

Костадин
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 18 дек 2007, 22:38
Модел на автомобила: Ford Escort 16V i Explorer (Zetec, 90 PS) 1995
Status: Извън линия

Re: рязко падат оборотите

Мнение от Костадин » 28 мар 2008, 21:27

:mrgreen: Да, със газова съм. Само че човекът си ги е запоил навсякъде. На 3 месеца е газовата: тия и преди си я имаше но никога не съм я ползвал. След около 1 месец 1-во ми започна проблема със многото харчене. След това започна прекъсването. Днес реших да я покарам малко по различно: Не я натисках докато загрее-плавно подавах газ(само на бензин я сложих) почти не присецваше. След около 8м-12м пак започна да протестира: сякаш ток не и идва за момент и после тръгва-или бъка или не, това в зависимост от момента. По интересното е, че и на бензин и на газ като загрее държи оборотите както си пише по книгите около 800-950. И това откакто станах на газ. Преди правеше с оборотите каквото си иска без значение загряла или не. Мощност и сега си има. Днес реших да си сменя и свещите. След 10 ще пиша дали има някакъв смисъл. Сложил съм Motorkraft Super. >:D<:

:mrgreen: От 1500-5000 оборота на втора за около 3,5 sec., километража не съм гледал. Има ли още някой който да кара с различни свещи от Motоrkraft ? Ако има нека ги смени. Двигателят работи още по равномерно. Не знам колко са оригинални, но ги взех за 20 евро като 6 ми струваше силикона за семеринги. Толкова за свещите. Старият проблем обаче си остана. Забелязах, че докато пада стрелката около 1500-1800 оборота рязко като откачена пада до около 1200 и след това нормално до около 900. Това е. :twisted: >:D<:

:evil: Днес понаправих и други експерименти. :idea: Резултатът е все същият: Между 1200-1800 не всеки път когато отпусна газта, стрелката пада като откачена даже понякога до 0-та, след това се възобновява и това може да го направи на няколоко импулси. Най-често когато набирам между 1-ва и 2-ра. И особенно на втора се усеща, освен ако рязко не му подам газ. Свалих кондензатора който се намира до ел- делкото (не знам защо не питайте), зарежда и разрежда но колко и до колко божа работа просто защото мултимела ми не измерва капацитет но кат за 20 micro ми се стори доста бавничко и малко. Някаква идея ? Дори да е свързана за празните ходове? :evil:
GT90 koit ne е karal...znachi nishto ne znae za Aston Martin... :)

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: рязко падат оборотите

Мнение от paci » 30 мар 2008, 00:35

На бившия ми Форд (Ескорт) при поредното сменяване на мембрани на изпарителя си знаех че трябва да мина ~300 км за да улегнат мебраните.
Веднага на другия ден ми се наложи да мина 400 км.
При нормално каране 300 си ги минавам за 1 месец.
Така че критерия ти за период от време нищо не ми говори.

Не разбрах на ГАЗ или на бензин имаш проблеми?

Костадин
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 18 дек 2007, 22:38
Модел на автомобила: Ford Escort 16V i Explorer (Zetec, 90 PS) 1995
Status: Извън линия

Re: рязко падат оборотите

Мнение от Костадин » 30 мар 2008, 23:55

:mrgreen: Не четеш добре. Проблемът е генерален и от въобще съм изключил газта особенно когато правя експерименти. Но сега се сетих от толкова четене една приказка дет ми разказваше баща ми за неволята, май си и имаше такава някъде в оригинал. Както и да е тази сутрин реших че ще последвам съвета на един колега за спойки само че реших да го направя генерално за цялата инсталация и връзки: Казвах си така му е било писано със мен :twisted: ... и започнах от таблото всичко от - до. Даже бях решил кой кабел не ми харесва - смяна. И извадих късмет: Един от шлаухите беше пълен с вода. И познайте кой ? Точно този на електронния ключ. Наложи се да падне целия плот с релета и управление заради достъпа. Иначе разреших проблема просто: Срезах шлауха с около 50 см, ;;): подхухнах му малко, побаях и сглобих останалите части. Пробвах после специално на 1500-1800 сменявах - проблемът изчезна. Сега остана само високия разход. След един ден ша пиша, че тук при мен всичко е в евро. :mrgreen:
GT90 koit ne е karal...znachi nishto ne znae za Aston Martin... :)

Костадин
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 18 дек 2007, 22:38
Модел на автомобила: Ford Escort 16V i Explorer (Zetec, 90 PS) 1995
Status: Извън линия

Re: рязко падат оборотите

Мнение от Костадин » 01 апр 2008, 21:42

:D И така прияшели на спорта, затегнете коланите, че потегляме бавно, в някой случаи ма славно. Абе с други думи, днес извървях точно 100 км(99,45) със 7,134 л бензин. Максимум 80-90 + трафик. За сега всичко е ОК ;;): От утре ще я пробвам на газ. Благодаря Ви за идеите. ;):
GT90 koit ne е karal...znachi nishto ne znae za Aston Martin... :)

Костадин
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 18 дек 2007, 22:38
Модел на автомобила: Ford Escort 16V i Explorer (Zetec, 90 PS) 1995
Status: Извън линия

Re: рязко падат оборотите (ма и бавно се къчват)

Мнение от Костадин » 11 апр 2008, 01:34

:twisted: За съжаление газта не се задържа там където беше: Около 11.14 л на 100 км. В интерес на истината е паднала с около 3.5 л но преди беше около 9. Изменение: След като един път не пожела изобщо да запали, разкачих буксата за ключа: Запали и след като загрее държи обороти около 1200. След това вече 2 ри ден е около 1100 1200 и ако падне бавно, после бавно се и покачва до 1200 било то на бензин, че на газ. Някакви идеи? :idea: ;;):
GT90 koit ne е karal...znachi nishto ne znae za Aston Martin... :)

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: рязко падат оборотите

Мнение от Любо » 11 апр 2008, 09:01

Да разбирам, че сега оборотите са малко по-високи от нормалното като загрее, така ли?
Ако е така вероятните причини може да са:
1) Въздушен филтър колко е нов? Да не би да е за смяна?
2) MAF
3) ECT (температурния датчик)
4) ламбда сондата
5) клапана който байпасира въздуха (или т.нар. могорче за празен ход). Из форума има много писано, не е лошо да го почистиш.
6) TPS
7) IAT - също температурен датчик, но на постъпващия въздух (би трябвало да го имаш)

Вземи един мултицет и ги провери всичките. Ако имаш данни за показателите ги сравни, ако нямаш ги напиши тук да видим дали са в нормите.

Костадин
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 18 дек 2007, 22:38
Модел на автомобила: Ford Escort 16V i Explorer (Zetec, 90 PS) 1995
Status: Извън линия

Re: рязко падат оборотите

Мнение от Костадин » 21 апр 2008, 23:48

:evil: Маф-а както казах е почистен. 2-та датчика-сменени. Оборотите останаха високи около 1150. Днес обаче се случи нещо друго: Не поиска да запали. Бензин и газ имаше. Около половин час въртях и на бенз и на газ-нищо *banned* . После я бутнахме взе, че запали. Веднага изключих, пробвах-пали от без проблем. Нямах в мен мултиметер за да видя дали ходеше ток до свещите. От утре ще си взема с мен инструментите и ша чакам, кво да правя?!. Идея някаква? Апропо, за моторчето за празен ход: С какво ще е по добре да се изчисти: контактен или коресилин? >:D<:
GT90 koit ne е karal...znachi nishto ne znae za Aston Martin... :)

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: рязко падат оборотите

Мнение от Любо » 22 апр 2008, 15:00

Моторчето го сваляш и накисваш в обезмаслител (напр. Meglio) за два часа. След това подсушаваш и го монтираш обратно.
Но така както описваш проблема не ми се струва да е то. Ако е от него и на бензин ще ти го прави тоя номер с оборотите (то зависи какво ти е газовата).... Абе я кажи верно каква ти е газовата?
С компютър? С ламбда контрол? Марка? Емулатор на ламбдата? Ако е с компютър кога се включва газовата - след изключване на стретера или след достигане на някакви обороти?
Задавам много въпроси, защото аз имах (надявам се вече да е отстранен, в момента съм на изпитателен режим и после ще опиша всичко подробно) един много досаден проблем, който имаше допирни точки с това което описваш. Та ако газовата ти е подобна на мойта мога да ти дам по конкретна идея как да отстраниш проблема

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: рязко падат оборотите

Мнение от vladislav » 22 апр 2008, 15:19

Костадин написа::

Колега, макар и по-нов като година при ескорта се появява и проблема с лошите споики в таблото с бушоните, четох че си го свалял и припоивал за ключа, но е трябвало да припоиш всички спойки които се виждат след сваляне на пласмасите от двете страни.
При следващо непалене, дай директен плюс от акумулатора на бобината или провери дали има такъв на нея.
Имал съм същия проблем на място непали /въртене на стартер/, но при бутане или дърпане пали веднага.

Костадин
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 18 дек 2007, 22:38
Модел на автомобила: Ford Escort 16V i Explorer (Zetec, 90 PS) 1995
Status: Извън линия

Re: рязко падат оборотите

Мнение от Костадин » 23 апр 2008, 19:27

Газовата е съвсем обикновена: Едно реле, което прекъсва инжекциона и 1 ключ с 3 позиции за газ, Авто(2000 оборота включва) и бензин. Друго няма. Ако някой може да ми опише и точната процедура на резетването на компа и обучението му после, шот нещо срещам проблеми с търсачката за моя модел _friends_ или поне линк да ми даде. Но това с моторчето ще го направя в събота. Днес сутринта пак въртях около 1м и на обяд около 20 сек. :evil: Е, поне не беше като оня ден:2 часа :twisted: . Чакам го с уреда вече. :twisted:
GT90 koit ne е karal...znachi nishto ne znae za Aston Martin... :)

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: рязко падат оборотите

Мнение от Любо » 23 апр 2008, 19:34

Провери и кабелите които се прекъсват от релето. Виж за лоши връзки.
Процедурата по обучение мисля, че е една и съща за всички. Имаше една описана една някъде из форума. Ползвай нея

Костадин
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 18 дек 2007, 22:38
Модел на автомобила: Ford Escort 16V i Explorer (Zetec, 90 PS) 1995
Status: Извън линия

Re: рязко падат оборотите

Мнение от Костадин » 25 апр 2008, 13:43

*banned* Вече чакам от 2 дена нещо да стане ма :mrgreen: Ако някой може да ми каже колко точно е времето за обучението след откачване на клемата за Reset na ECU-to шот нещо срещам различни мнения (и трябва ли 1-я път да седи на контакт или просто дългия път управя нещата?) :lol:
GT90 koit ne е karal...znachi nishto ne znae za Aston Martin... :)

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: рязко падат оборотите

Мнение от paci » 25 апр 2008, 23:39

Костадин написа:*banned* Вече чакам от 2 дена нещо да стане ма :mrgreen: Ако някой може да ми каже колко точно е времето за обучението след откачване на клемата за Reset na ECU-to шот нещо срещам различни мнения (и трябва ли 1-я път да седи на контакт или просто дългия път управя нещата?) :lol:
ма шш ми позволиш малко лигня :)
Така седиш си ти подпрян на парапета на терасата, 2 дена я гледаш и чакаш да се обучи :D:
Караш ли я тази кола или кво ?

Костадин
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 18 дек 2007, 22:38
Модел на автомобила: Ford Escort 16V i Explorer (Zetec, 90 PS) 1995
Status: Извън линия

Re: рязко падат оборотите

Мнение от Костадин » 27 апр 2008, 11:08

A забравих: :twisted: По някой път я галя, абе кат жена: тук трапчинка така да мине, че даже да не усети че я има или въобще да не надхвърля 2000 обороти. А понякога я държа на 5200. Честит Ви Великден на всичките. :lol:
GT90 koit ne е karal...znachi nishto ne znae za Aston Martin... :)

Костадин
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 18 дек 2007, 22:38
Модел на автомобила: Ford Escort 16V i Explorer (Zetec, 90 PS) 1995
Status: Извън линия

Re: рязко падат оборотите

Мнение от Костадин » 29 апр 2008, 20:03

:evil: По закона на Мърфи се случи вчера и не само че нямах инструменти но и бях закъснял за работа: След около 3-4м безуспешно палене, я бутнахме леко и тя запали. Тази сутрин специално я пробвах на газ: Запали след около 4-5 секунди а не както обикновено от раз :twisted: Дали и аз нямам като на Фиестата някой скрит ключ който по някаква причина (конденз или друго) да прави проблеми от време на време? :evil:
GT90 koit ne е karal...znachi nishto ne znae za Aston Martin... :)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 18 госта