рязко падат оборотите
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 18 дек 2007, 22:38
- Модел на автомобила: Ford Escort 16V i Explorer (Zetec, 90 PS) 1995
- Status: Извън линия
рязко падат оборотите
Та, за MAF/a.Някой беше казал, че който познава форда, значи познава почти всички леки![]()
След почистване с контактен спрей - аз не долових съществена промяна: може би лека

Надявах се на разхода: от 1,2 месеца се е покачил леко на бензин от 7 на 10: на газ от 9 на 14. MAF/a почти не беше зацапан. След около 2 седмици, оборотите взеха за момент рязко да падат а днес един път направо се занулиха кат откачени, но колата работеше, за разликата от предишните пъти. Изчетох и аз нещо, с идеята да намеря някакви винтчета за сместа на карбуратора, скъсани платна или нещо с което да се захвана, ма нейсе. Явно и той е уникален като Zetec-a


GT90 koit ne е karal...znachi nishto ne znae za Aston Martin... 

-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Костадине, какъв карбуратор на 16v ескорт!? Това е филм, който не съм гледал!
Сега по темата.
Оставам с впечатлението, че ескорта е с газова уредба. Така ли е?
Ако е така провери къде се преплитат тоците на газовата и на инжекциона. Там където се свързват обикновенно газаджиите не си правят труда да запоят кабелите, а ги връзват с клеми, кабелни обувки или нещо от този сорт. Кабелите се окисляват с течение на времето и системата губи ток.
Та мисълта ми е да оправиш тия връзки както си му е реда - почиставне, калайдисване, запояване и термосвиваем шлаух.
Сега по темата.
Оставам с впечатлението, че ескорта е с газова уредба. Така ли е?
Ако е така провери къде се преплитат тоците на газовата и на инжекциона. Там където се свързват обикновенно газаджиите не си правят труда да запоят кабелите, а ги връзват с клеми, кабелни обувки или нещо от този сорт. Кабелите се окисляват с течение на времето и системата губи ток.
Та мисълта ми е да оправиш тия връзки както си му е реда - почиставне, калайдисване, запояване и термосвиваем шлаух.
- schrack
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
- Местоположение: СЛИВЕН
- Status: Извън линия
Re: рязко падат оборотите
Дай повече информация ако искаш някой да ти помогне 

-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 18 дек 2007, 22:38
- Модел на автомобила: Ford Escort 16V i Explorer (Zetec, 90 PS) 1995
- Status: Извън линия
Re: рязко падат оборотите






GT90 koit ne е karal...znachi nishto ne znae za Aston Martin... 

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: рязко падат оборотите
На бившия ми Форд (Ескорт) при поредното сменяване на мембрани на изпарителя си знаех че трябва да мина ~300 км за да улегнат мебраните.
Веднага на другия ден ми се наложи да мина 400 км.
При нормално каране 300 си ги минавам за 1 месец.
Така че критерия ти за период от време нищо не ми говори.
Не разбрах на ГАЗ или на бензин имаш проблеми?
Веднага на другия ден ми се наложи да мина 400 км.
При нормално каране 300 си ги минавам за 1 месец.
Така че критерия ти за период от време нищо не ми говори.
Не разбрах на ГАЗ или на бензин имаш проблеми?
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 18 дек 2007, 22:38
- Модел на автомобила: Ford Escort 16V i Explorer (Zetec, 90 PS) 1995
- Status: Извън линия
Re: рязко падат оборотите




GT90 koit ne е karal...znachi nishto ne znae za Aston Martin... 

-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 18 дек 2007, 22:38
- Модел на автомобила: Ford Escort 16V i Explorer (Zetec, 90 PS) 1995
- Status: Извън линия
Re: рязко падат оборотите



GT90 koit ne е karal...znachi nishto ne znae za Aston Martin... 

-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 18 дек 2007, 22:38
- Модел на автомобила: Ford Escort 16V i Explorer (Zetec, 90 PS) 1995
- Status: Извън линия
Re: рязко падат оборотите (ма и бавно се къчват)



GT90 koit ne е karal...znachi nishto ne znae za Aston Martin... 

-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: рязко падат оборотите
Да разбирам, че сега оборотите са малко по-високи от нормалното като загрее, така ли?
Ако е така вероятните причини може да са:
1) Въздушен филтър колко е нов? Да не би да е за смяна?
2) MAF
3) ECT (температурния датчик)
4) ламбда сондата
5) клапана който байпасира въздуха (или т.нар. могорче за празен ход). Из форума има много писано, не е лошо да го почистиш.
6) TPS
7) IAT - също температурен датчик, но на постъпващия въздух (би трябвало да го имаш)
Вземи един мултицет и ги провери всичките. Ако имаш данни за показателите ги сравни, ако нямаш ги напиши тук да видим дали са в нормите.
Ако е така вероятните причини може да са:
1) Въздушен филтър колко е нов? Да не би да е за смяна?
2) MAF
3) ECT (температурния датчик)
4) ламбда сондата
5) клапана който байпасира въздуха (или т.нар. могорче за празен ход). Из форума има много писано, не е лошо да го почистиш.
6) TPS
7) IAT - също температурен датчик, но на постъпващия въздух (би трябвало да го имаш)
Вземи един мултицет и ги провери всичките. Ако имаш данни за показателите ги сравни, ако нямаш ги напиши тук да видим дали са в нормите.
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 18 дек 2007, 22:38
- Модел на автомобила: Ford Escort 16V i Explorer (Zetec, 90 PS) 1995
- Status: Извън линия
Re: рязко падат оборотите


GT90 koit ne е karal...znachi nishto ne znae za Aston Martin... 

-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: рязко падат оборотите
Моторчето го сваляш и накисваш в обезмаслител (напр. Meglio) за два часа. След това подсушаваш и го монтираш обратно.
Но така както описваш проблема не ми се струва да е то. Ако е от него и на бензин ще ти го прави тоя номер с оборотите (то зависи какво ти е газовата).... Абе я кажи верно каква ти е газовата?
С компютър? С ламбда контрол? Марка? Емулатор на ламбдата? Ако е с компютър кога се включва газовата - след изключване на стретера или след достигане на някакви обороти?
Задавам много въпроси, защото аз имах (надявам се вече да е отстранен, в момента съм на изпитателен режим и после ще опиша всичко подробно) един много досаден проблем, който имаше допирни точки с това което описваш. Та ако газовата ти е подобна на мойта мога да ти дам по конкретна идея как да отстраниш проблема
Но така както описваш проблема не ми се струва да е то. Ако е от него и на бензин ще ти го прави тоя номер с оборотите (то зависи какво ти е газовата).... Абе я кажи верно каква ти е газовата?
С компютър? С ламбда контрол? Марка? Емулатор на ламбдата? Ако е с компютър кога се включва газовата - след изключване на стретера или след достигане на някакви обороти?
Задавам много въпроси, защото аз имах (надявам се вече да е отстранен, в момента съм на изпитателен режим и после ще опиша всичко подробно) един много досаден проблем, който имаше допирни точки с това което описваш. Та ако газовата ти е подобна на мойта мога да ти дам по конкретна идея как да отстраниш проблема
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: рязко падат оборотите
Костадин написа::
Колега, макар и по-нов като година при ескорта се появява и проблема с лошите споики в таблото с бушоните, четох че си го свалял и припоивал за ключа, но е трябвало да припоиш всички спойки които се виждат след сваляне на пласмасите от двете страни.
При следващо непалене, дай директен плюс от акумулатора на бобината или провери дали има такъв на нея.
Имал съм същия проблем на място непали /въртене на стартер/, но при бутане или дърпане пали веднага.
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 18 дек 2007, 22:38
- Модел на автомобила: Ford Escort 16V i Explorer (Zetec, 90 PS) 1995
- Status: Извън линия
Re: рязко падат оборотите
Газовата е съвсем обикновена: Едно реле, което прекъсва инжекциона и 1 ключ с 3 позиции за газ, Авто(2000 оборота включва) и бензин. Друго няма. Ако някой може да ми опише и точната процедура на резетването на компа и обучението му после, шот нещо срещам проблеми с търсачката за моя модел
или поне линк да ми даде. Но това с моторчето ще го направя в събота. Днес сутринта пак въртях около 1м и на обяд около 20 сек.
Е, поне не беше като оня ден:2 часа
. Чакам го с уреда вече. 




GT90 koit ne е karal...znachi nishto ne znae za Aston Martin... 

-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: рязко падат оборотите
Провери и кабелите които се прекъсват от релето. Виж за лоши връзки.
Процедурата по обучение мисля, че е една и съща за всички. Имаше една описана една някъде из форума. Ползвай нея
Процедурата по обучение мисля, че е една и съща за всички. Имаше една описана една някъде из форума. Ползвай нея
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 18 дек 2007, 22:38
- Модел на автомобила: Ford Escort 16V i Explorer (Zetec, 90 PS) 1995
- Status: Извън линия
Re: рязко падат оборотите



GT90 koit ne е karal...znachi nishto ne znae za Aston Martin... 

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: рязко падат оборотите
ма шш ми позволиш малко лигняКостадин написа:Вече чакам от 2 дена нещо да стане ма
Ако някой може да ми каже колко точно е времето за обучението след откачване на клемата за Reset na ECU-to шот нещо срещам различни мнения (и трябва ли 1-я път да седи на контакт или просто дългия път управя нещата?)

Така седиш си ти подпрян на парапета на терасата, 2 дена я гледаш и чакаш да се обучи

Караш ли я тази кола или кво ?
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 18 дек 2007, 22:38
- Модел на автомобила: Ford Escort 16V i Explorer (Zetec, 90 PS) 1995
- Status: Извън линия
Re: рязко падат оборотите
A забравих:
По някой път я галя, абе кат жена: тук трапчинка така да мине, че даже да не усети че я има или въобще да не надхвърля 2000 обороти. А понякога я държа на 5200. Честит Ви Великден на всичките. 


GT90 koit ne е karal...znachi nishto ne znae za Aston Martin... 

-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 18 дек 2007, 22:38
- Модел на автомобила: Ford Escort 16V i Explorer (Zetec, 90 PS) 1995
- Status: Извън линия
Re: рязко падат оборотите



GT90 koit ne е karal...znachi nishto ne znae za Aston Martin... 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта