Необичайно количество нагар по разпределителният вал!!!
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 06 фев 2007, 19:46
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3 mi 94 г./Форд Фокус 1.8 Zetec 99 г.
- Местоположение: Елхово/Bургас
- Status: Извън линия
Необичайно количество нагар по разпределителният вал!!!
Здравейте!Преди няколко дни сменях корковата гарнитура на капака на разпределителният вал,защото беше просълзила леко,и ми направи впечатление голямото количество нагар по вала и по капака!Незнам дали е нормално!Поизчистх го малко,но все пак ме притесни този факт!Имаше доста големи откъртени парчета с големината на монета от 1 лев.Иначе колата си работи нормално като цяло!Потракват малко клапаните но мисля че е нормално за фиестата!В последно време се губи и по малко масло но си мислех че е от гарнитурата!Сега съм сменил маслото и я наблюдавам!Ако някой знае нещо за този нагар благодаря предварително!
Фиеста 1.3 моноинжекцион 94 г.с верига
Фиеста 1.3 моноинжекцион 94 г.с верига
Ники Стоянов
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Необичайно количество нагар по разпределителният вал!!!
Закарай я на майстор да ти смени вложките на клапаните.
- tiburon
- потребител
- Мнения: 28
- Регистриран: 21 яну 2007, 21:03
- Модел на автомобила: FIESTA 1.0 '90
- Местоположение: pleven
- Status: Извън линия
Re: Необичайно количество нагар по разпределителният вал!!!
Колега,това,което ще ти кажа няма да ти хареса,но е истината.Двигателят ти се е поизносил.Ще се опитам да обясня: налягането на маслото трябва да е 1.5 атмосфери при 2000 об. мин,което означава,че тези двигатели по принцип не вдигат голямо налягане на маслото и качват минимално количество до кобилиците,колкото да смазва оста ,където лагеруват.Можеш да махнеш капака на клапаните,да запалиш двигателя и така да си работи без да цапа с масло наоколо.С увеличаване на пробега количеството масло,което се качва до горе намалява,миещият ефект изчезва и малко по малко започва да се образува нагар.Друг признак са тракащите клапани,които не се оправят с реглаж,защото това тракане е поради износване на разпределителния вал и на чашките над него,в които стъпват прътовете за повдигане на кобилиците.Изчезва и масло от двигателя - в добрия случай са гумички на клапаните,в по-лошия износване в буталната група.
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Re: Необичайно количество нагар по разпределителният вал!!!
Това от къде се губи масло можеш лесно да го разбереш. Като загрее добре колата я гасиш и я оставяш да постои около час-два. После някой гледа отзад, като палиш - ако излезе синкав пушек, си добрия вариант - гумички (вложки) на клапаните. Ако не пропуши обаче, или имаш теч от някъде или трябва най-малко да се сменят маслосъбиращите сегменти.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 46 госта