моля ви помагайте -дебитомер на Endura e 1.3 Efi
- kremi_s
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 15 авг 2008, 20:40
- Модел на автомобила: форд ка, 1.3 60 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
моля ви помагайте -дебитомер на Endura e 1.3 Efi
Моля ви за помощ. Колата ми е Форд Ка 1.3 пълна инжекция 60 к.с. с мотор Endura E ,която имам от една седмица. Колата върви и то мисля, че добре като се има предвид,че на такова нещо за пръв път се качвам. Обаче днеска я паля, въртя се около нея докато позагрее 5 минути/ мисля че е достатъчно при 30 градуса жега навън/ влизам и решавам да я изфорсирам и ми прави впечатление следното - колата потреперва при подаване рязко на гас, а като я форсирам задържа страшно високи обороти за няколко секунди я след това рязко ги сваля и гасне. Помагайте моля ви - какво може да е това. Аз си мисля че бай италианец нещо ми е прецакал Idle Air Control Valve -то и ще се обоснова със снимков материал 
това е снимка на моя двигател, така си я купих от Италия . Оградила съм в кръгче Idle Air Control Valve и прави впечатление мястото и начина по който е захванат, защото на долната снимка ситуацията изглежда коренно различна

, а така е при всички останали фордове ка с този мотор, на чиито двигатели намерих снимки.
Моля, помагайте - права ли съм, че нещо при моята кола не е в ред и дайте инфо за въпросния Idle Air Control Valve и до какви вреди води неправилната му работа.
Мерси предварително.
това е снимка на моя двигател, така си я купих от Италия . Оградила съм в кръгче Idle Air Control Valve и прави впечатление мястото и начина по който е захванат, защото на долната снимка ситуацията изглежда коренно различна
, а така е при всички останали фордове ка с този мотор, на чиито двигатели намерих снимки.
Моля, помагайте - права ли съм, че нещо при моята кола не е в ред и дайте инфо за въпросния Idle Air Control Valve и до какви вреди води неправилната му работа.
Мерси предварително.
Последна промяна от kremi_s на 25 авг 2008, 15:58, променено общо 2 пъти.
- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: моля ви помагайте - icv на Endura e 1.3 Efi
Това,че при теб е закрепен по друг начин не трябва да те притеснява,върши една и съща работа.Просто твоя мотор е по-старо изпълнение.
Мисля че едно профилактично сваляне и почистване с WD-40 ще даде резултат?
Точно там се събира доста мизерия/мръсотия/. 
Мисля че едно профилактично сваляне и почистване с WD-40 ще даде резултат?


- kremi_s
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 15 авг 2008, 20:40
- Модел на автомобила: форд ка, 1.3 60 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: моля ви помагайте - icv на Endura e 1.3 Efi
Благодаря, но ще си позволя да не се съглася, защото съм сравнила с моторите на доста по- стари екземпляри,(моят е 97-ма), но всички са свързани по един и същ начин, различен от моят. Надявам се наистина още някой да си каже мнението, дори и да се окаже, че не съм права
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: моля ви помагайте - icv на Endura e 1.3 Efi
Преди време май пак КА имаше подобен проблем и закрепването на клапана беше по същия начин.
Човека опита да го чисти обаче нямаше резултат, купи нов и си реши проблема.
Не мисля, че проблема ти е в закрепването.
Свали го и го изчисти.
Обаче с WD 40 няма да направиш нищо.
Чисти се с ОБЕЗМАСЛИТЕЛ.
Пълниш, чакаш да разкисне и точиш.
Повтаряш докъто спрат да излизат мизерии.
Плакнеш с вода, чакаш да изсъхне и монтираш.
Ако няма ефект ще е като оня пич - НОВ
Преди обаче да тръгнеш да харчиш пари ела и кажи какво става.
Нормално ли си държи иначе ниските обороти?
Човека опита да го чисти обаче нямаше резултат, купи нов и си реши проблема.
Не мисля, че проблема ти е в закрепването.
Свали го и го изчисти.
Обаче с WD 40 няма да направиш нищо.
Чисти се с ОБЕЗМАСЛИТЕЛ.
Пълниш, чакаш да разкисне и точиш.
Повтаряш докъто спрат да излизат мизерии.
Плакнеш с вода, чакаш да изсъхне и монтираш.
Ако няма ефект ще е като оня пич - НОВ

Преди обаче да тръгнеш да харчиш пари ела и кажи какво става.
Нормално ли си държи иначе ниските обороти?
- kremi_s
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 15 авг 2008, 20:40
- Модел на автомобила: форд ка, 1.3 60 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: моля ви помагайте - icv на Endura e 1.3 Efi
Благодаря ти за отговора paci.
Ниските обороти ги държи перфектно без никакви трепвания и забележки.
Има ли вариант да съм я форсирала студена и автоматичния смукач да не е изключил още и като подам доста газ да я давя. Проблема е само в това, че като я форсирам вдига оборотите, държи ги високи, рязко падат и гасне. С ниските нямам проблем.
Ниските обороти ги държи перфектно без никакви трепвания и забележки.
Има ли вариант да съм я форсирала студена и автоматичния смукач да не е изключил още и като подам доста газ да я давя. Проблема е само в това, че като я форсирам вдига оборотите, държи ги високи, рязко падат и гасне. С ниските нямам проблем.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: моля ви помагайте - icv на Endura e 1.3 Efi
Ми не барай нищо тогава, просто не я мъчи по този начин.
Моята и тя май прави подобни магарии като е студена обаче не гасне.
Иначе нямам никакви оплаквания от поведението на двигателя ми.
Не я барай твойта ако само това ти е проблема.
По светофари и кръстовища гасне ли?
Моята и тя май прави подобни магарии като е студена обаче не гасне.
Иначе нямам никакви оплаквания от поведението на двигателя ми.
Не я барай твойта ако само това ти е проблема.
По светофари и кръстовища гасне ли?
- kremi_s
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 15 авг 2008, 20:40
- Модел на автомобила: форд ка, 1.3 60 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: моля ви помагайте - icv на Endura e 1.3 Efi
По светофари не гасне само веднъж нещо ми смени оборотите за секунди паднаха , но не угасна.
Притеснена съм да не ми даде някакъв главозамайващ разход , защото ако icv то е повредено според мен трябва да подава по богата смес тоест да гори повече.
Като рових в един английски ка клуб попаднах на следното
1. Аз имам това монтирано директно
но ми липсва ето това
. Дали е проблем липсата му и колко струва ориентировъчно ако някой може да ми каже.
Благодаря за съдействието paci.
Притеснена съм да не ми даде някакъв главозамайващ разход , защото ако icv то е повредено според мен трябва да подава по богата смес тоест да гори повече.
Като рових в един английски ка клуб попаднах на следното
1. Аз имам това монтирано директно
но ми липсва ето това
Благодаря за съдействието paci.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: моля ви помагайте - icv на Endura e 1.3 Efi
Свали тогава клапана и виж там където ляга дали е като това на снимката.
Мисля че ако не е същото ще имаш доста ядове с празния ход, а ти не се оплакваш от това.
И все пак може клапана да ти е замърсен, да е леко ленив и да не може да реагира на време.
А беше питала за автоматичен смукач!
Нямаш автоматичен смукач.
Тук има комп който взема дани от датчици и на база едни таблици си прави едни сметки колко гориво да пуска спрямо темп. на двигателя, темп. и количество засмукан въздух ... и т.н.
Мисля че ако не е същото ще имаш доста ядове с празния ход, а ти не се оплакваш от това.
И все пак може клапана да ти е замърсен, да е леко ленив и да не може да реагира на време.
А беше питала за автоматичен смукач!
Нямаш автоматичен смукач.
Тук има комп който взема дани от датчици и на база едни таблици си прави едни сметки колко гориво да пуска спрямо темп. на двигателя, темп. и количество засмукан въздух ... и т.н.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: моля ви помагайте - icv на Endura e 1.3 Efi
kremi_s, пръсни с WD40 и потенциометъра на дроселовата клапа.

-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: моля ви помагайте - icv на Endura e 1.3 Efi
Побългарявано е и ако можеш да сложиш оригиналното закрепване е най-добре.
Не вдявам каква е идеята на това "отдалечаванване" на клапана от дросела...
Това със стрелките ми прилича на лостче някакво. Нямам идея за какво е, но ако някой знае-да казва
Не вдявам каква е идеята на това "отдалечаванване" на клапана от дросела...
Това със стрелките ми прилича на лостче някакво. Нямам идея за какво е, но ако някой знае-да казва
- Прикачени файлове
-
- KaProb.jpg
- (56.72 KБ) Свален 101 пъти
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта