Проблем със запалването
- koceto777
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 03 юни 2008, 23:59
- Модел на автомобила: SIERRA '85
- Status: Извън линия
Проблем със запалването
Здравейте колеги, имам мн странен проблем, който все още не мога да разбера от какво точно идва. За да стане по-ясно какъв е точно, ще разкажа как и какво стана.
Та прибрах се след нова година от път в снега. Оставих колата както обикновенно на паркинга на блока. Разликата беше, че беше качена на тротоара и наклонена. След около седмица щях пак да пътувам, но не я бях палил до тогава. Завъртях аз...не запали. Помислих си, че е от студа. Заредих акумулатора, монтирах го и пак пробвах. Един път, два,три, но не! Викам си какво и стана на тая кола?!?! Много пъти пробвах, точно както си трябва след като не е палена, но не и не - пак падна акумулатора. Зареден отново, пак го монтирах и пак не запали. Извиках мой познат да ме дръпне с въже...викам си може пък така да стане. Ами стана! След около 150-200 метра дърпане на 2 скорост запали. После карах няколко дена поред. Оставих я пак, само че тоя път ден и половина, и пак същата работа. Пак ми помогна приятел с въжето! Този път обаче, ме дърпа около 500 метра за да запали едва-едва. Понеже нямаше много бензин, викам си да заредя да не остава без бензин. Отидох на OMV, спрях я. Заредих си аз и като реших да си ходя завъртам да запаля и пак няма никой. Беше угасена не повече от 3-4 минути. Пак на скорост я запалих... Сега преди ден-два запали сама, после пак, и тая сутрин не искаше.
Мисля си дали не и прави проблем влагата, защото днес сутринта беше валяло? Мои познати си мислят няколко неща: 1. да е избила бобината и да прави проблем при влага. 2. Да има проблем с делкото. Да не би да се е износило нещо и за това да пали когато си поиска? 3. Чукче и наковалня, или кабели.
Поздрави
Та прибрах се след нова година от път в снега. Оставих колата както обикновенно на паркинга на блока. Разликата беше, че беше качена на тротоара и наклонена. След около седмица щях пак да пътувам, но не я бях палил до тогава. Завъртях аз...не запали. Помислих си, че е от студа. Заредих акумулатора, монтирах го и пак пробвах. Един път, два,три, но не! Викам си какво и стана на тая кола?!?! Много пъти пробвах, точно както си трябва след като не е палена, но не и не - пак падна акумулатора. Зареден отново, пак го монтирах и пак не запали. Извиках мой познат да ме дръпне с въже...викам си може пък така да стане. Ами стана! След около 150-200 метра дърпане на 2 скорост запали. После карах няколко дена поред. Оставих я пак, само че тоя път ден и половина, и пак същата работа. Пак ми помогна приятел с въжето! Този път обаче, ме дърпа около 500 метра за да запали едва-едва. Понеже нямаше много бензин, викам си да заредя да не остава без бензин. Отидох на OMV, спрях я. Заредих си аз и като реших да си ходя завъртам да запаля и пак няма никой. Беше угасена не повече от 3-4 минути. Пак на скорост я запалих... Сега преди ден-два запали сама, после пак, и тая сутрин не искаше.
Мисля си дали не и прави проблем влагата, защото днес сутринта беше валяло? Мои познати си мислят няколко неща: 1. да е избила бобината и да прави проблем при влага. 2. Да има проблем с делкото. Да не би да се е износило нещо и за това да пали когато си поиска? 3. Чукче и наковалня, или кабели.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 567
- Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
- Модел на автомобила: Sierra
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем със запалването
Колега ако ти прави проблем само когато е влажно явно проблема е с токовете.Как ти върти стартера,може да е с износени втулки и затова да пали само на дърпане.Гледам че колата ти е с карбуратор,при тия коли паленето с дърпане зависи от това колко си я задавил преди това пробвайки да палиш нормално 

Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти 

- chefo_ukr
- потребител
- Мнения: 718
- Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
- Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем със запалването
А бензиновата помпа?като неще да запали пробвай изкарай една от свещите и виж дали има искра,после виж дали качва бензин от помпата към карбуратора.Успех
- koceto777
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 03 юни 2008, 23:59
- Модел на автомобила: SIERRA '85
- Status: Извън линия
Re: Проблем със запалването
Ами стартера върти двигателя сигорен съм в това. Дали е възможно да е избила бобина или проблем с делкото, защото кабелите са нови. Двигателя е на 15000 километра. След основен ремонт е от Май месец миналата година. Смених свещите. Сложих Champion с тях върви доста по-добре, кабелите са нови. Аз лично стигам до извода, че е бобина или делко. И да питам само за инфо - ако е от бобината, колко ли струва? Бензиновата помпа качва бензин, щом се дави (от ауспуха мирише на бензин, също и от двигателя).
- koceto777
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 03 юни 2008, 23:59
- Модел на автомобила: SIERRA '85
- Status: Извън линия
Re: Проблем със запалването
Делкото е наред, обаче не съм сигорен в бубината. Как мога да разбера дали ми прави тя проблем в мокро време?
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем със запалването
Свали я и я огледай за пукнатини. Замери съпротивлението между отделните изводи за кабелите за свещите. Два по два (в зависимост от реда на работа) трябва да имат еднакво съпротивление, при това в килоомове!!! Примерно ако реда на работа е 1342 мериш съпротивление между 1 и 4 и то трябва да е равно на съпротивлението между 2 и 3, както казах в килоомове...
Но така както си описал проблема си в първия пост аз си мисля, че проблема ти е не с бубината, а с акумулатора. Да, казваш че си го зареждал, но според мен читав и зареден акумулатор и 5 месеца да го оставиш на паркинг ще завърти и запали. Провери го да не би да има умряла клетка. При умряла клетка има сила да завърти, но неможе да запали, при това заряда пада бързо.
Но така както си описал проблема си в първия пост аз си мисля, че проблема ти е не с бубината, а с акумулатора. Да, казваш че си го зареждал, но според мен читав и зареден акумулатор и 5 месеца да го оставиш на паркинг ще завърти и запали. Провери го да не би да има умряла клетка. При умряла клетка има сила да завърти, но неможе да запали, при това заряда пада бързо.
- koceto777
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 03 юни 2008, 23:59
- Модел на автомобила: SIERRA '85
- Status: Извън линия
Re: Проблем със запалването
Що се отнася до акомулатора проверих го, работи си нормално. Идеята ми да го спомена беше, че падна докато въртях да запаля, защото беше задавена. Иначе реално пали в сухо време, а когато е валяло трудно. Изчистих клемите на акомулатора и всички чаркове които може да създадат проблем ако са зацапани с времето. Бубината изглежда добре, но това само на пръв поглед. Трябва да отида в сервиз за ел. инсталации някакъв да я проверят.
Иначе веднъж запали ли, после няма проблем, ако ще да я карам в най-големия дъжд. Последното ми пътуване с нея след като създаде проблема и ме дърпаха на скорост, беше когато валя сняг. Никак не я жалих вървеше си с новите свещи, даже още по-добре. Сняг валя, на следващите дни мокро какво ли не. Нямах проблем до онзи ден когато пак стана тоя проблем.
Иначе веднъж запали ли, после няма проблем, ако ще да я карам в най-големия дъжд. Последното ми пътуване с нея след като създаде проблема и ме дърпаха на скорост, беше когато валя сняг. Никак не я жалих вървеше си с новите свещи, даже още по-добре. Сняг валя, на следващите дни мокро какво ли не. Нямах проблем до онзи ден когато пак стана тоя проблем.
-
- потребител
- Мнения: 405
- Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6 - Местоположение: Дупница
- Status: Извън линия
Re: Проблем със запалването
Ако е със карборатор провери дали не ти пада горивото или клапан на гориво подкачващата помпа да не задържа и бензина да се връща обратно във резервоара. На моята има един клапан на калника от дясната страна като застанеш срещу колата той връща излишното гориво обратно във резервоара . откачи го исвържи маркуча директно на карборатора за да пробваш дали няма да се оправи . Ако работи без този клапан значи че той е причината можеш да караш и без него докато си намериш друг.
- koceto777
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 03 юни 2008, 23:59
- Модел на автомобила: SIERRA '85
- Status: Извън линия
Re: Проблем със запалването
Здравейте, открих проблема! Оказаха се две неща. Едното е гарнитурата на карборатора - гълтала е от там въздух. Тоест във влажно време е влизала влага, заради която колата не е можела да запали. Смених гарнитурата и колата взе да се дави (недостатъчно въздух). Оказа се едно триъгално платно, което било пробито. Та реално колата е вървяла благодарение на двете неща взети заедно. Смукала е въздух и е компенсирала от платното. Смених го и него и всичко ОК, но изникна друг проблем. Докато настройвах сместа в карбуратора се счупи една конусовидна игличка, която е на болтче. Сега е вътре в каруратора и за да има празен ход колата съм и подал принудително гориво от дроселовата клапа. Каде да намеря такова нещо?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта