Двигателят се тресе като е студен - Фокус I
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 21 авг 2008, 11:58
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 16V Hatchback
- Status: Извън линия
Двигателят се тресе като е студен - Фокус I
Като запаля двигателя сутрин на Фокус I 1.8 бензин от около 5-6 месеца забелязвам, че някак се тресе и вибрациите се предават силно в купето и особено по волана, може би защото това е единствената част, която държа и се усеща най-много. Оборотите са равномерни и са около 1400-1500 при студен двигател, като загрее падат до 800. Всичко изглежда нормално, но тресе гадно. Това тресене го има особено силно като при студен двигател и на скорост се отнеме газта, тогава вибрациите се увеличават и се чува едно силно "ууууууу"
.
За да реша проблема, до момента съм сменил:
1. Кабели и свещи
2. Клапанчето за свободния ход. Сложих оригинално от МП.
3. Почистих датчика за въздуха, тоя който е до въздушния филтър.
Интересното е, че проблема с тресенето изчезва, когато колата загрее.
Така като си мисля, откривам няколко възможности:
1. Някой тампон на двигателя или гърнето се е пластифицирал много и като работи твърдо сутрил двигателя, не умекотява достатъчно.
2. Някакъв проблем с горивната смес, вероятно бедна горивна смес като някой датчик някъде се дъни.
3. Проблем със запалителната система - кофти свещи или кабели (вече ги смених), не се подава равномерно искра към свещите.
Колата няма газова, ако това има отношение. Каква мислите, че може да е причината за проблема?

За да реша проблема, до момента съм сменил:
1. Кабели и свещи
2. Клапанчето за свободния ход. Сложих оригинално от МП.
3. Почистих датчика за въздуха, тоя който е до въздушния филтър.
Интересното е, че проблема с тресенето изчезва, когато колата загрее.
Така като си мисля, откривам няколко възможности:
1. Някой тампон на двигателя или гърнето се е пластифицирал много и като работи твърдо сутрил двигателя, не умекотява достатъчно.
2. Някакъв проблем с горивната смес, вероятно бедна горивна смес като някой датчик някъде се дъни.
3. Проблем със запалителната система - кофти свещи или кабели (вече ги смених), не се подава равномерно искра към свещите.
Колата няма газова, ако това има отношение. Каква мислите, че може да е причината за проблема?
- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Двигателят се тресе като е студен - Фокус I
Щом казваш,че на скорост като отнемеш от газта и се усещат повечко,би трябвало да е от тампон......за да провериш,остави колата на скорост(при вдигнат капак) и я разбутай напред-назад и ако двигателя се люшка повечко от нормалното е тампон,но кой?
Дано съм ти бил полезен.... >:D<:

Дано съм ти бил полезен.... >:D<:
- naze
- потребител
- Мнения: 501
- Регистриран: 16 юни 2008, 21:49
- Модел на автомобила: Citroen ZX 1.4i 95''
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Двигателят се тресе като е студен - Фокус I
един познат смени тампони на фиеста и тогава започна да тресе като е на скорост като е на свободна не тресе ?
криза.. 

-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 04 юни 2008, 19:55
- Модел на автомобила: Ford Focus Turnier I, 1.6 SE, 2000г.
- Местоположение: Gabrovo
- Status: Извън линия
Re: Двигателят се тресе като е студен - Фокус I
Аз имах същият проблем с Фокуса, но не тресеше чак толкова много. Оказа се че имам утечка в запалителната бобина. Провери дали имаш искра на всички цилиндри, повтарям и на 4. При мен вторичната намотка на бобината за 2 и 3 цил. си беше здрава, но на 3 имаше а на 4 нямаше искра. Бобина си купих за 60 лв. Valeo и нещата се оправиха. Успех.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 12 госта