Масло в цилиндъра на Форд Фиеста 1.3

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
gbsgsm
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 15 апр 2009, 11:45
Модел на автомобила: Fiesta
Status: Извън линия

Масло в цилиндъра на Форд Фиеста 1.3

Мнение от gbsgsm » 15 апр 2009, 12:47

Здравейте колеги,

Аз съм собственик на Форд Фиеста 1.3 моно от 1994 год., която до преди два дена с нищо не показваше предстоящия проблем. Притежавам колата от 2004 год. и още от както съм я купил двигателя си потраква доста, но мисля че е нормално за този тип двигател. Другото което ми правеше впечатление през годините е, че двигателчето й доста си подухва през капачката за маслото и доста зацапва въздушния филтър. Както и да е, последната една година колата не е карана, до преди една седмица когато реших да я вкарам в движение отново и всичко си беше ОК, запали от първия път и 6 дена си се возих с нея както винаги. За съжаление онзи ден сутринта запали много трудно (беше хладно) и когато това стана с ужас останових, че работи на три цилиндъра. ОК викам си, не съм проверявал свещи отдавна ще ги погледна, но когато отвих свещта на първи цилиндър с ужас видях че върху електродите й има капка масло. Смених я с нова, обаче и с нея цилиндъра не проработи! Отвих и новата свещ, оказа се че и тя е облята в масло. Погледнах през отвора на свещта с фенерче и ми се стори че проблесна цяла локва масло вътре. Отворих главата на мотора и АААААА УЖАССС наистина върху челото на буталото (кето има вдлъбнатина заводска) имаше локва масло. Прегледах гарнитурата на главата, клапаните и самата глава за особени белези на повреда, но не видях. Цилиндрите (включително и първи) са с идеална огледална повъхност, не са яйцевидни, а челата на буталата идеални почти без нагар.

Моля ви за мнение откъде се е взело това ши...но масло в цилиндъра и то само за една нощ, защото предния ден я карах цял ден и си работеше стандартно както винаги!!!!
Газ до ламарина, маторо си замина :)

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Масло в цилиндъра на Форд Фиеста 1.3

Мнение от dimotaxi » 16 апр 2009, 09:26

Гумички на клапани сменявал ли си?Стояла е дълго време без да работи,топло-студено абе много са факторите,според мен оттам е влязло маслото....успех. _friends_

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Масло в цилиндъра на Форд Фиеста 1.3

Мнение от venom4o » 16 апр 2009, 10:13

Мотора откъм картера отварял ли си го ? Премери ризите(цилиндрите) и виж какво им е износването ако е повече от 0.1 от мм е за ремонт.Така и така си махнал главата.казваш ,че са идеални и нямат ръб нали? Извади буталото което не ти е работело защото може да е спукано..Случвало се е много пъти в момента в които се извади бутало от ризата то да се разпадне.

gbsgsm
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 15 апр 2009, 11:45
Модел на автомобила: Fiesta
Status: Извън линия

Re: Масло в цилиндъра на Форд Фиеста 1.3

Мнение от gbsgsm » 16 апр 2009, 11:30

Относно мнението на dimotaxi, ами ако са гумички на клапаните не трябва ли като съм свалил главата клапаните да са мазни от влизащото през тях масло? Интересното е че електродите на свещта са с маслена капка, а цялата горивна камера заедно с клапаните са със сух нагар. Пък и не знам такова голямо количество масло може ли да премине през тях. Тъй или иначе има логика да ги сменя тея гумички на клапаните (не са пипани никога).
venom4o също има логика маслото да е влязло откъм буталото, ама челото му изгледа няма пукнатини. Един приятел вика да не са сегменти ама не знам не трябва ли да е надран цилиндъра ако има счупен сегмент, а той си е идеален без драскотини и без ръбове. Тази вечер мисля да сваля картера на мотора да видя отдолу какво става.!?!?!? Интересно туй бутало дали може да се извади без да демонтирам двигателя?
Газ до ламарина, маторо си замина :)

gbsgsm
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 15 апр 2009, 11:45
Модел на автомобила: Fiesta
Status: Извън линия

Re: Масло в цилиндъра на Форд Фиеста 1.3

Мнение от gbsgsm » 17 апр 2009, 11:32

Вчера успях да сваля картера, отдолу всичко изглежда добре. Не видях никакви парчета от счупен сегмент нито драскотини по цилиндъра под буталото. Тъй и тъй съм отворил двигателя мисля да сменя сегментите с нови. Широкия край на мотовилките изглежда ще премине през цилиндъра и се чудя ако извадя буталото от горната страна на двигателния блок дали ще повредя нещо (понеже съм виждал че монтьорите вадят буталата от страната на коляновия вал)?!?! Кажете колеги знаете ли дали така става да се извади бутало без да се повреди двигателя??? Изобщо не ми се сваля целия двигател от колата :(: И друго, някой знае ли от къде в София мога да си купя инструмент са монтаж на новите сегменти?
Газ до ламарина, маторо си замина :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Масло в цилиндъра на Форд Фиеста 1.3

Мнение от HACKO » 17 апр 2009, 20:43

Основна практика е буталата да се вадят и слагат отгоре, отдолу не съм наясно как ще се приберат сегментите.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Масло в цилиндъра на Форд Фиеста 1.3

Мнение от Nikola Iordanov » 17 апр 2009, 20:49

Буталата се вадят без проблем откъм главата

gbsgsm
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 15 апр 2009, 11:45
Модел на автомобила: Fiesta
Status: Извън линия

Re: Масло в цилиндъра на Форд Фиеста 1.3

Мнение от gbsgsm » 27 апр 2009, 00:20

Здравейте отново, с гордост мога да обявя че след две седмици борба с двигателя и то на паркинга пред нашия блок успях да си оправя проблема :D . Реално се оказаха гумичките на клапаните, причина да влиза масло в първи цилиндър. А сегментите също смених въпреки че май не беше необходимо :? И така сега си имам един почти нов двигател който тиктака като часовник и то за по-малко от 200 лв. Срашно съм щастлив :D и благодаря на колегите които си дадоха мнението!!!

Опа сетих се още нещо, ще трябва ли след време да натягам главата на двигателя? Всички познати викат, че трябвало ама аз се двоумя защото в една от книжките които изтеглих от нета пише, че на тоя мотор не се прави допълнително притягане на главата!
Газ до ламарина, маторо си замина :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Масло в цилиндъра на Форд Фиеста 1.3

Мнение от HACKO » 27 апр 2009, 13:40

Аз вярвам повече на писаното във книгите отколкото на "този каза, онзи рече".
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

gbsgsm
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 15 апр 2009, 11:45
Модел на автомобила: Fiesta
Status: Извън линия

Re: Масло в цилиндъра на Форд Фиеста 1.3

Мнение от gbsgsm » 27 апр 2009, 15:24

Мерси Насе, ама в тая книжка, вече две несъответствия хванах (поредността на кабелите за свещите на капачката на разпределителя и поредността на клапаните), та не знам дали да вярвам и на забележката че главата не се дозатяга!!! В ръководството на Хайнес за Фиеста горните неща са верни, но пък нищо не пише за затягането на главата. Колеги кажете къде мога да прочета за тая глава, че ей сега ще и навъртя 1000 км на мойта бракма и няма да знам какво да правя!!!
Газ до ламарина, маторо си замина :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Масло в цилиндъра на Форд Фиеста 1.3

Мнение от HACKO » 27 апр 2009, 21:31

Току що направих справка във и мойта книга (досега не ме е лъгала), и за двата вида мотори ( CVH и OHC) нищо не пишат за дозатягане на главата. Аз лично никога не съмдозатягал глава и не съм имал проблеми, дори и на Жигула, където изрично пише че трябва да се донатегне.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

gbsgsm
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 15 апр 2009, 11:45
Модел на автомобила: Fiesta
Status: Извън линия

Re: Масло в цилиндъра на Форд Фиеста 1.3

Мнение от gbsgsm » 28 апр 2009, 09:26

Много ти благодаря, Наско за това че си погледнал в книгата!!! Аз също проверих, разговаряйки с двама познати и те са на мнение че не се дозатяга главата. Единият от тях е работил като монтьор сигурно около 15 год. ми каза че това било необходимо при старите соц. автомобили и че тогава гарнитурите повече олягали защото били от някаква по смотана материя (той я каза ама аз забраих к'ва беше). Така че сега е време за "газ до ламарината" :lol: докато не издухам новите сегменти ;):
Газ до ламарина, маторо си замина :)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта