Фокуса пали трудно
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 16 апр 2009, 07:35
- Модел на автомобила: Fiesta 1.3 mi, 1995g.; Focus 1.8 TDCi, 2004g.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Фокуса пали трудно
Здравейте,
досега още не бях писал във форума, а само си четях и трупах опит от вас, ама реших че вече е време и аз да поставя моите проблеми тук, защото явно имам нужда от помощ, а тук определено има хора, които могат да помогнат с полезни съвети.
Карам си аз един Фокус 1.8TDCi 2004 г. (модела до 2004) и като изключим нещата за които тук ще искам помощ от вас, съм доволен от него.
Понеже проблемите ми са няколко мисля да пусна отделни теми за всеки от тях.
Та конкретно сега за паленето...
Проблемът ми е, че първото палене за деня (независимо дали е сутрин или в 16.00 ч. при 30 градуса жега навън) е свързано с мъчително, продължително въртене на стартера отново и отново, при това доста продължителни въртения. Колата пали сигурно от 5 или 6 опит. Веднъж запалила повече не прави проблем... поне до следващият ден или до следващата по-продължителна пауза в която колата не се кара (около 7-8 часа). От една страна се притеснявам да не се прецака стартера или акумулатора, от друга страна за да я закарам на диагностика трябва колата да нощува в сервиза и на другият ден направо да я тестват. Не знам в МП дали ще ми свършат тая работа, пък и от това, което съм чел досега - да им няма вяра човек на диагностиката. А друг сервиз в София не знам (на който да имам вяра).
Не съм сигурен дали има отношение към проблема, но трябва да спомена, че във връзка с това, че губя антифриз ми откриха, че е спукана една пластмасова част пред двигателя, в която влиза маркучето от контейнера на антифриза и освен него още няколко, които май имат нещо общо с подгряването на нафтата. Ще се опитам да дам снимка на тая пластмаса за повече яснота.
Ако някой има идея защо не пали и къде мога да я диагностицират добре, ще съм много благодарен.
Само да уточня, че думата "мъчително" в описанието по-горе, не означава, че трудно върти стартера, а че ми се къса сърцето като прави така... Според мен въртенето си е нормално. Освен това колата е минала скоро обслужване и са й сменени всички консумативи.
П.С. Това ще го пусна в друга тема, ама все пак - някой има ли идея как да разбера дали имам филтър на твърди частици?! Отговорът може и в тази тема.
Хайде, леко и безаварийно каране и приятно изкарване на летните отпуски!!!!
досега още не бях писал във форума, а само си четях и трупах опит от вас, ама реших че вече е време и аз да поставя моите проблеми тук, защото явно имам нужда от помощ, а тук определено има хора, които могат да помогнат с полезни съвети.
Карам си аз един Фокус 1.8TDCi 2004 г. (модела до 2004) и като изключим нещата за които тук ще искам помощ от вас, съм доволен от него.
Понеже проблемите ми са няколко мисля да пусна отделни теми за всеки от тях.
Та конкретно сега за паленето...
Проблемът ми е, че първото палене за деня (независимо дали е сутрин или в 16.00 ч. при 30 градуса жега навън) е свързано с мъчително, продължително въртене на стартера отново и отново, при това доста продължителни въртения. Колата пали сигурно от 5 или 6 опит. Веднъж запалила повече не прави проблем... поне до следващият ден или до следващата по-продължителна пауза в която колата не се кара (около 7-8 часа). От една страна се притеснявам да не се прецака стартера или акумулатора, от друга страна за да я закарам на диагностика трябва колата да нощува в сервиза и на другият ден направо да я тестват. Не знам в МП дали ще ми свършат тая работа, пък и от това, което съм чел досега - да им няма вяра човек на диагностиката. А друг сервиз в София не знам (на който да имам вяра).
Не съм сигурен дали има отношение към проблема, но трябва да спомена, че във връзка с това, че губя антифриз ми откриха, че е спукана една пластмасова част пред двигателя, в която влиза маркучето от контейнера на антифриза и освен него още няколко, които май имат нещо общо с подгряването на нафтата. Ще се опитам да дам снимка на тая пластмаса за повече яснота.
Ако някой има идея защо не пали и къде мога да я диагностицират добре, ще съм много благодарен.
Само да уточня, че думата "мъчително" в описанието по-горе, не означава, че трудно върти стартера, а че ми се къса сърцето като прави така... Според мен въртенето си е нормално. Освен това колата е минала скоро обслужване и са й сменени всички консумативи.
П.С. Това ще го пусна в друга тема, ама все пак - някой има ли идея как да разбера дали имам филтър на твърди частици?! Отговорът може и в тази тема.
Хайде, леко и безаварийно каране и приятно изкарване на летните отпуски!!!!
Последна промяна от emor_bg на 28 юни 2009, 10:51, променено общо 1 път.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Фокуса пали трудно
На мен отдалече ми мирише, че акумулатора ти е прецакан. Разменете си ги с някой приятел за проба.emor_bg написа:...
Проблемът ми е, че първото палене за деня (независимо дали е сутрин или в 16.00 ч. при 30 градуса жега навън) е свързано с мъчително, продължително въртене на стартера отново и отново, при това доста продължителни въртения. Колата пали сигурно от 5 или 6 опит. Веднъж запалила повече не прави проблем... поне до следващият ден или до следващата по-продължителна пауза в която колата не се кара (около 7-8 часа). От една страна се притеснявам да не се прецака стартера или акумулатора...

-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 16 апр 2009, 07:35
- Модел на автомобила: Fiesta 1.3 mi, 1995g.; Focus 1.8 TDCi, 2004g.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Фокуса пали трудно
Интересна идея. Въобще не се сетих за тази възможност. Ще проверя.
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Фокуса пали трудно
Друга възможност е отнякъде да ти гълта въздух и затова да върти дълго докато запали. На дизеловото ми Рено имах този проблем - майстора подмени горивните маркучи с прозрачни - видя от къде гълта въздух и от тогава - никакъв проблем.
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Фокуса пали трудно
Колега, така както го описваш проблема ми се струва, че аз съм го писал
. Преди време имах същия проблем, само където при мен го правеше избирателно, т.е. понякога запалваше сравнително с по-малко (3-4-сек.)въртене на стартера. В последствие като се влоши още и я закарах на майстор, който установи гибелта на свещите.
Оказаха се подгряващи свещи, само една здрава беше останала. Преди това явно са били две, та е палела по-лесно.
Най-сигурно се пробват като се извадят и се гледат дали загрява първо върха.
Не рискувай с евтини свещи, на мен ми сложи Bosch някакви (доста солени, по 42-43лв. беше парчето) и вече 3-та година нямам ядове. Към 60К км съм минал от тогава, като по-голямата част са градско с чести паления и гасене на двигатела.
Дано намериш решение на проблема си, внимавай със диагностиците, че понякога според тях работата отива на сменяй помпа, дюзи(инжектори) или колата, а ремонта се оказва елементарен и значително по-евтин.
Успех
.

Оказаха се подгряващи свещи, само една здрава беше останала. Преди това явно са били две, та е палела по-лесно.
Най-сигурно се пробват като се извадят и се гледат дали загрява първо върха.
Не рискувай с евтини свещи, на мен ми сложи Bosch някакви (доста солени, по 42-43лв. беше парчето) и вече 3-та година нямам ядове. Към 60К км съм минал от тогава, като по-голямата част са градско с чести паления и гасене на двигатела.
Дано намериш решение на проблема си, внимавай със диагностиците, че понякога според тях работата отива на сменяй помпа, дюзи(инжектори) или колата, а ремонта се оказва елементарен и значително по-евтин.
Успех

-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 29 мар 2009, 19:00
- Модел на автомобила: fiesta
- Status: Извън линия
Re: Фокуса пали трудно
Ако си от София иди в Супер Дизел Бош. Намира се на Околовръстното в Царско село.Много са акуратни и работят добре.Успех!
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 16 апр 2009, 07:35
- Модел на автомобила: Fiesta 1.3 mi, 1995g.; Focus 1.8 TDCi, 2004g.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Фокуса пали трудно
Здравейте,
няколко дни бях на море и като се връщам, гледам чели сте и сте писали по темата. Благодаря Ви за което.
Естествено всички мнения се взимат насериозно.
Мога да кажа, че Doin може да е прав, но нали разделих проблемите си в различни теми... Имам проблем със загуба на антифриз и според сервиза където я обслужвам имам спукана една пластмасова джаджа отпред на ДВГ-то. В нея влиза маркуч от резервоара за охладителната течност и още няколко други маркуча. Има нещо общо с подгряването на нафтата също. Та от там може да гълта въздух.
Подгряващите свещи също са опция, която ще проверя след като сменя тая пластмаса, щото за нея поне знам със сигурност, че е спукана и ако не се оправи тогава минавам към свещите.
Акомулатора със сигурност не е.
Може би ще последвам съвета за БОШ Сервиз. Аз досега в София съм доволен единствено от Друмник, на бул. България. Проблемът е, че колата запалили веднъж после не прави проблеми, та като стигна в сервиза може диагностиката да не стане. А коректната диагностика си е важна!
Благодаря Ви много, ще гледам да актуализирам темата своевременно!

няколко дни бях на море и като се връщам, гледам чели сте и сте писали по темата. Благодаря Ви за което.
Естествено всички мнения се взимат насериозно.
Мога да кажа, че Doin може да е прав, но нали разделих проблемите си в различни теми... Имам проблем със загуба на антифриз и според сервиза където я обслужвам имам спукана една пластмасова джаджа отпред на ДВГ-то. В нея влиза маркуч от резервоара за охладителната течност и още няколко други маркуча. Има нещо общо с подгряването на нафтата също. Та от там може да гълта въздух.
Подгряващите свещи също са опция, която ще проверя след като сменя тая пластмаса, щото за нея поне знам със сигурност, че е спукана и ако не се оправи тогава минавам към свещите.
Акомулатора със сигурност не е.
Може би ще последвам съвета за БОШ Сервиз. Аз досега в София съм доволен единствено от Друмник, на бул. България. Проблемът е, че колата запалили веднъж после не прави проблеми, та като стигна в сервиза може диагностиката да не стане. А коректната диагностика си е важна!
Благодаря Ви много, ще гледам да актуализирам темата своевременно!

-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 16 апр 2009, 07:35
- Модел на автомобила: Fiesta 1.3 mi, 1995g.; Focus 1.8 TDCi, 2004g.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Фокуса пали трудно
Здравейте,
След дълго забавяне е време да кажа че проблемът е решен, но не се мина без усложнения
.
Първо да благодаря на всички, които се отзоваха и споделиха своите мнения и предположения, относно моят проблем! Всички те бяха взети под внимание и както обикновенно става, отговорът беше някъде там
.
Но да карам по хронологичен ред.
Първо ходих в Бош Дисел Сервиз. Там добро посрещане и всичко ОК. Поглеждат под капака и казват - запалването ти е Delphi, но няма проблем, така и така си дошъл ще я погледнем. Сложиха я на диагностика и след 20 мин. ми казват - Няма грешки, работи добре! Е да, ама аз нямам оплаквания как работи, а как пали колата, а те само тестват двигателя как работи. Никой не проверява свещи, акомулатор, стартер или нещо свързано със запалването!!!!! Споделям аз с човека в сервиза, че от форума споделят, че след смяна на подгряващи свещи проблемът се оправя, а той ме поглежда странно и ми вика - те сработват само при минусови температури и е категоричен, че не е от свещите. Стискаме си ръцете и ми обясняват къде да търся сервиз на Delphi, и там да пробвам. Предлагат ми и да оставя, ако искам колата да преспи там, за да могат да я гледат сутринта, без да съм я палил. Пари не ми взеха. Това добре, щот като цяло бях разочарован, че не провериха елементите на запалването.
Да ама докъто успея да намеря къде да я закарам другаде колата ми трябваше и взех че претоварих стартера.
Тогава за мой късмет се намеси мой познат, който ме прати при едно момче в Овча купел. За тоя пич мога само хубави неща да кажа и бих го препоръчал на всеки, който има проблем с колата. Закарах колата при него и му обясних всичките си главоболия. На другият ден ми звъни и казва - нов стартер и една свещ! Това е! После почва да търси и ми звъни пак. Предлага ми различни варианти от къде и какъв стартер да си взема. Не ми предлага някакъв, колкото да ми вземе парите, ами направо си направи малка обществена поръчка. Решихме да е един втора употреба за 145 лв (другият вариант беше рециклиран за 280лв с някаква гаранция, ама за тая цена ще си взема 2 втора употреба без гаранция!!!). Отива, разглобява го и казва - става, изглежда в добро състояние. После купи и свещта.
В крайна сметка 240лв. (145 лв стартер, 40 смяна, 25 лв свещ, и 20 лв за проверка на всички свещи + 10 лв от мен)
Момчето провери и други неща по колата без пари!!! И си разбира и не ми обяснява врели некипели, кое било за смяна и колко скъпо щяло да бъде!!! През цялото време гледаше не само да свърши работата, ами и да ми излезе и качествено и евтино! Аз поне съм доволен!
(сега трябва да излизам)
След дълго забавяне е време да кажа че проблемът е решен, но не се мина без усложнения

Първо да благодаря на всички, които се отзоваха и споделиха своите мнения и предположения, относно моят проблем! Всички те бяха взети под внимание и както обикновенно става, отговорът беше някъде там

Но да карам по хронологичен ред.
Първо ходих в Бош Дисел Сервиз. Там добро посрещане и всичко ОК. Поглеждат под капака и казват - запалването ти е Delphi, но няма проблем, така и така си дошъл ще я погледнем. Сложиха я на диагностика и след 20 мин. ми казват - Няма грешки, работи добре! Е да, ама аз нямам оплаквания как работи, а как пали колата, а те само тестват двигателя как работи. Никой не проверява свещи, акомулатор, стартер или нещо свързано със запалването!!!!! Споделям аз с човека в сервиза, че от форума споделят, че след смяна на подгряващи свещи проблемът се оправя, а той ме поглежда странно и ми вика - те сработват само при минусови температури и е категоричен, че не е от свещите. Стискаме си ръцете и ми обясняват къде да търся сервиз на Delphi, и там да пробвам. Предлагат ми и да оставя, ако искам колата да преспи там, за да могат да я гледат сутринта, без да съм я палил. Пари не ми взеха. Това добре, щот като цяло бях разочарован, че не провериха елементите на запалването.
Да ама докъто успея да намеря къде да я закарам другаде колата ми трябваше и взех че претоварих стартера.
Тогава за мой късмет се намеси мой познат, който ме прати при едно момче в Овча купел. За тоя пич мога само хубави неща да кажа и бих го препоръчал на всеки, който има проблем с колата. Закарах колата при него и му обясних всичките си главоболия. На другият ден ми звъни и казва - нов стартер и една свещ! Това е! После почва да търси и ми звъни пак. Предлага ми различни варианти от къде и какъв стартер да си взема. Не ми предлага някакъв, колкото да ми вземе парите, ами направо си направи малка обществена поръчка. Решихме да е един втора употреба за 145 лв (другият вариант беше рециклиран за 280лв с някаква гаранция, ама за тая цена ще си взема 2 втора употреба без гаранция!!!). Отива, разглобява го и казва - става, изглежда в добро състояние. После купи и свещта.
В крайна сметка 240лв. (145 лв стартер, 40 смяна, 25 лв свещ, и 20 лв за проверка на всички свещи + 10 лв от мен)
Момчето провери и други неща по колата без пари!!! И си разбира и не ми обяснява врели некипели, кое било за смяна и колко скъпо щяло да бъде!!! През цялото време гледаше не само да свърши работата, ами и да ми излезе и качествено и евтино! Аз поне съм доволен!
(сега трябва да излизам)
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокуса пали трудно
Хубаво, че си решил проблема.Браво.Аз обаче мога да ти дам и още енин съвет-При първо палене рано сутрин, когато е студено подгряваш 2 пъти със свещите и палиш при натиснат педал на гаста и съединителя докрай.
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 16 апр 2009, 07:35
- Модел на автомобила: Fiesta 1.3 mi, 1995g.; Focus 1.8 TDCi, 2004g.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Фокуса пали трудно
Мерси за съвета! Аз преди да оправя проблема така се мъчех да паля и май имаше ефект, макар че не мога да съм сиггурен когато палеше по-лесно защо го правеше.
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 25 авг 2007, 03:08
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCi Ghia, 2002, 115 к.с.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Фокуса пали трудно
Колега, съветът ти е добър, с изключение на "пълнта газ". Това все пак е "комън рейл". Пали се без газ. То и на компа не му "пука" колко газ подаваш.Ianaki написа:Хубаво, че си решил проблема.Браво.Аз обаче мога да ти дам и още енин съвет-При първо палене рано сутрин, когато е студено подгряваш 2 пъти със свещите и палиш при натиснат педал на гаста и съединителя докрай.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта