теч на масло от колянов вал

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
nesnaiko
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 22 юли 2009, 10:23
Модел на автомобила: ford fokus 1,6 2002g
Status: Извън линия

теч на масло от колянов вал

Мнение от nesnaiko » 22 юли 2009, 12:15

За пръв път влизам в този форум и не знам дали не бъркам.Имам голям проблем с теч на масло от предна семеринга на колянов вал на форд ескорт 1.4 от 92г. Купих си семеринги от МП,като смятах че са оригинални и няма да имам проблем,цена за двете сем.е 71.70лв.От фирмата на МП ми казаха че смяната ще ми струва 150лв само за коля. вал.Намерих сервиз, насочен от колега като добри и взимат нормално.Ремонта ми излезе 60лв,след съвет да си сменя и сем. и на разпр.вал така и така отваряме а цената е същата и за двете. Взех колата от ремонт и до вкъщи протече и то много, правеше пътека от капки масло.Върнах се при майстора и ми смени с нова купена от магазин от мен, но и тя протече но по слабо. Трети път в друг сервиз я смених но сълзенето на масло продължи. Дайте ми съвет как да се избавя от проблема и в кой сервиз ще ми помогнат.Аз съм от Варна.Благодаря предварително.

eliceco
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 13 юли 2009, 10:30
Модел на автомобила: orion1.3mi CL 92г
Status: Извън линия

Re: теч на масло от колянов вал

Мнение от eliceco » 22 юли 2009, 15:15

провери си и вентилацията на картера защото ако имаш запушване ще ти избива масло от семерините ,може и маркуча да е пречупен

nesnaiko
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 22 юли 2009, 10:23
Модел на автомобила: ford fokus 1,6 2002g
Status: Извън линия

Re: теч на масло от колянов вал

Мнение от nesnaiko » 23 юли 2009, 11:22

Благодаря за съвета eliceco, проверих вентилацията на картера, продухах тръба по тръба от картера до капака на главата на цилиндровия блок и от капака на цил. блок и през филтъра към смукателния колектор, всичките проходи бяха добри. След проверката запалих двигателя и наблюдавах отдолу към капака на ангренажния ремък, но продължаваше да се процежда капки масло.Някой ми спомена че старата семеринга си е направила легло, но нямам престава къде точно уплътнява, на самия колянов вал ли и ако си направила вече легло, какво може да се направи.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: теч на масло от колянов вал

Мнение от tankovbg » 23 юли 2009, 12:26

Абе тия сервизи не гледат ли като сменят семеринги, ами то се проверява първо капака (леглото на семеринга може да е криво от удар), след това се гледа дали на шийката на коляновия вал има бразда, гледа се и дали коляновия вал има аксиален и радиален луфт над допустимото. Ако искаш да ти дам телефони на моя майстор, намира се на почивка до гимназиите, точно до обръщача. ето тел. 335389 търси го след 9.30 ч. ще ти го оправи 100%.

nesnaiko
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 22 юли 2009, 10:23
Модел на автомобила: ford fokus 1,6 2002g
Status: Извън линия

Re: теч на масло от колянов вал

Мнение от nesnaiko » 23 юли 2009, 18:12

Благодаря за вашата помощ и за тел. на майстора, имам престава къде е ще му се обадя за уговорка, но ако има и някакво препоръчителство от кого ме праща, няма ли да бъде по добре и кой да потърся в сервиза.Последния път бях в сервиза на ТЕХКО, там го помолих майстора да види дали няма някъкъв проблем с износването, но той уклончиво започна да казва че може и да е от капака на главата или от картера, а гарнитурата на картера трудно се сменя и той не се захващал с такъв ремонт. С това си изказване все едно направо ме отряза.Огледах навсякъде по двигателя а само от там е теча и не смея да тръгна на дълъг път.

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: теч на масло от колянов вал

Мнение от g.taskov » 23 юли 2009, 21:50

Това което ти казва Танков е проблема или аксиялен луфт на вала и износване на шииката на кол.вал където лежи семеринга.Като го сменяш в леглотосе слага шайба за избутат семеринга напред да не лежи на старото
месо защото там размера е вече под номинала.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: теч на масло от колянов вал

Мнение от tankovbg » 24 юли 2009, 08:23

nesnaiko, човека се казва Наско инженер е по ДВГ, кажи че те праща Стоян Танков, той си работи сам, не че има кой знае какъв оборудван сервиз, значи точно до обръщача има спирка, до нея има една висока незавършена сграда с една метална порта. Каквото ми е направил няма грешка, защото работи много съвестно и качествено. Аз в "сервиз" колата не я давам, ял съм им попарата. Плюс това Наско ще ти определи точно кога да отидеш, присъстваш на ремонта и си вземаш колата същия ден.

nesnaiko
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 22 юли 2009, 10:23
Модел на автомобила: ford fokus 1,6 2002g
Status: Извън линия

Re: теч на масло от колянов вал

Мнение от nesnaiko » 27 юли 2009, 11:08

Благодаря за препоръката.Обадих му се в петък след вашето съобщение. Уговорих се с Наско за понеделник да му се обадя за да се разберем кога да я почнем да я правим.Още същия ден реших да измия двигателя на мивка с параструйка защото беше доста омазнен за да не се цапа много майстора.Вкарах колата в гаража и започнах да наблюдавам за теч от семерингата на коляновия вал.Преди да измия двигателя изминах поне 15км а от мивката до вкъщи 3км.Нямаше прокапало масло и така мина целия слетобед с наблюдение но не капна.В събота изминахме с нея над 30км и в гаража нямаше следа от масло.Днес се върнах от работа с форда и изминах 10км пак наблюдение няма прокапало масло.Така че си вадя извод при ваденето на семерингата от първия майстор е надраскал вала и за това са протекли и чак при третата се загладил вала и спира теча но все пак ще продължа да наблюдавам.А пък форчето е само на 173500км.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта