Масло за автоматика
- mutant
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 30 мар 2008, 12:31
- Модел на автомобила: Mondeo MK1 DOHC 1.8i 16V '94
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Несменяно масло на автоматика
Изчетох темата и вече съвсем се обърках. Доста противоречиви мнения има. Остава да пиша до Ford ли и аз не знам какво.
Да допуснем следния вариант - не знам кога за последно е сменяно маслото на скоростната кутия и дали въобще някога е сменяно. Не съм сигурен даже на колко хил. км е автомобилът - все пак е втора ръка... поне. Какво бихте ме посъветвали?
Вадих щеката за маслото на ск. кутия - беше бистро и прозрачно. Не знам дали това обаче може да бъде критерий за годността му.
Да допуснем следния вариант - не знам кога за последно е сменяно маслото на скоростната кутия и дали въобще някога е сменяно. Не съм сигурен даже на колко хил. км е автомобилът - все пак е втора ръка... поне. Какво бихте ме посъветвали?
Вадих щеката за маслото на ск. кутия - беше бистро и прозрачно. Не знам дали това обаче може да бъде критерий за годността му.

-
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 21 юни 2007, 20:29
- Модел на автомобила: mondeo-2002, benzin,automat
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re:
не се занимавай с кутията да не пъшкаш после,карам автоматици на форд от 10 години и знам със сигорност от -Hugo-pfoe-Germani че маслото не се сменя освен ако не се отваря кутията по друга причина ,вътре има и филтър на капака и гарнитура.НЕ ПИПАЙ !!!!
skype-PLAMEN9991
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Несменяно масло на автоматика
Колега Taior напълно съм съгласен с теб.Ли4но съм писал на Форд -Германия ,отговора е същия-МАСЛОТО НЕ СЕ ПИПА!!Само при ремонт.
При положение 4е колата върви нормално и маслото е бистро(4исто и не мирише на изгоряло) - НЕ ПИПАЙ и карай
!
При положение 4е колата върви нормално и маслото е бистро(4исто и не мирише на изгоряло) - НЕ ПИПАЙ и карай


-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Несменяно масло на автоматика
Дано не си давал пари за пощенски марки-естествено, че така ще ти отговорятmladen1984 написа:Ли4но съм писал на Форд -Германия ,отговора е същия-МАСЛОТО НЕ СЕ ПИПА!!

В Германия се бях порязал и в аптеката не ми дадоха най-обикновен йод без да отида на лекар, а когато изгаряха крушки и исках от хаусмайстера за да си ги сменя, оня гледаше като застрелян и ми обясняваше, че за тая работа имало ел. техници

И ако в Германия тръгнат да ти сменяват маслото, какво, консилиум от академици и професори ли викат, или гаечите им ключове са с лазерно насочване и микропроцесорно управление...
Ако пишеш в Германия не ги питай може ли да си смениш маслото, а може ли маслото да запази качествата си след 13 години (на колкото е колата ти) експлоатация.mutant написа: ...Изчетох темата и вече съвсем се обърках...Какво бихте ме посъветвали?
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Несменяно масло на автоматика
не знам какви са гаечните им ключове, но съм убеден в тяхната компетентност,професионализъм и коректност!!!И не се доверявам на пишман майстори от България,които козват че било хубаво да се сменя маслото на 20 000 км., и колко са некъдърни германците.Абе тези "вафли" сме ги яли!
Тяхните майстори са строго специализирани и се занимават само с това от което разбират, а не като при нас, специалисти по всичко.И от там идва факта че при тях думата ГАРАНЦИЯ значи нещо.
Тяхните майстори са строго специализирани и се занимават само с това от което разбират, а не като при нас, специалисти по всичко.И от там идва факта че при тях думата ГАРАНЦИЯ значи нещо.

-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Несменяно масло на автоматика
Не виждам връзка между компетентността и професионализма на немските монтьори и трайността на маслото.
Въпросът на колегата беше дали да си смени 13 годишното масло. Едни го съветват да не пипа, други - да го смени в оторизиран сервиз. Той да си решава...
Въпросът на колегата беше дали да си смени 13 годишното масло. Едни го съветват да не пипа, други - да го смени в оторизиран сервиз. Той да си решава...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 05 сеп 2008, 18:00
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 1996 automatic
Ford Cougar 2.0 16v - Status: Извън линия
Re: Несменяно масло на автоматика
Погледни си в сервизната книгка на автоматиците масло и филтър се сменя на 45000км.
Тази информация за смяната я има в програмата "Autodata 2004"
Тази информация за смяната я има в програмата "Autodata 2004"
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re:
Колега това за визкозитета го изтрии щото си нямаш ни най-малка представа от визкозитет на масло камоли разбираш от масла. Визкозитета на маслата при експлоатация се мени ежечасно. Като гледам до сега колко глупости си написал за масла по скоро си мисля че ти съвсем не си съвестен от гледна точка на спазване на заводските предписания, а те за автоматиците са железни смяна максимум на 100000км, или на максимум 5години. Иначе сбогом хидравлично управление на кутията. Но ти сигурно си голям късметлия че не ти се е случвало или може би послъгваш за километрите изминати от теб самият.bobitbg написа:Става въпрос за 1 Мондео на 270 000 км.; 1 на 230 000 км. ; 1 на 186 000 като последното е вече собственост на съдийка от Враца - жената си го кара и ми благодари всеки път като идва в София въпреки, че когато го купи от Пфое Ауто беше оплюта от приятели и роднини, че си купува Форд при това автоматик.
Колкото до това, че маслото след определени километри си променя вискозитета е пълна глупост поради факта, че дори двигателните масла подложени на висока температура и окисляване от сярата при дизела не си променят вискозитета. Това което прочетох, че на някакъв колега майка му си сложила добавка в скоростите защото колата не вървяла при пускане на спирачка и с добавка се е оправила това е само временно - просто налягането в скоростите пада от износена турбина, а не от вискозитета.
Успех на всички фордови маниаци.
П. П. И АЗ СЪМ ОТ ТЯХ
Ако някой някога му потрябва ифо за форд винаги може да ми пише ма мейл и винаги ще му окажа помощ поради факта, че през годините доста съм си патил с фордове: bobi_t@abv.bg
За Мондео 95 г. автоматик задължително сменяй масло в скорости и филтър, но не си ги купувай от място различно от МП въпреки, че и в Джемини продават май читави консумативи за автоматик-определящо в случая е цената.
Късмет.
Колега и ти пишеш много глупости.mladen1984 написа:Много хора доват различни мнения .това е хубаво, нали сме във форум.Друг е въпроса ,че някой се обесняват без изобщо да си имат представа от автоматика и начина му на действие.За всяка кола с автоматична трансмисия има 2 варианта-да се смени или да не се сменя маслото!Това да се сменя или не го казва завода производител.
Моят Форд е автоматик и аз питах директно по мейла завода в Кьолн
дали да го сменям или не.И от там ми отговорихо НЕ!Предвидено е за целия експлоатационен срок на колата и се сменя само при ремонт!!!!
Това е за моя модел.Вече не знам дали това е така за по-новите фордове.Но най-добрия вариан е да се пита в Германия.Следя темата и Много се изнервих от отговори някъде из форума "трабва да се сменя на еди колко си работни часа или на 50 000 км или повече, май трябва ,май не трябва и т.н и т.н.Ще Ви кажа следното: маслото в скоростните кутии е специално АTF и не старее с годините , за разлика от двигателното то не е подложено на натовървения и изгаряне, и всякакви помии (добавки) само могат да му навредят.
Напълно прав е колегата писал че добавката само временно ще реши проблема с вървенето при пуснат педал на спирачката. Проблема е в Хидротрансформатора.
Ако кутиято работи нормално на всички диапазони и маслото в нея е бистро, не мирише на изгоряло( не прилича на боза ) и Форд е казал че не се сменя ,няма защо да си слагаме таралеж в зад....а!!!( съжелявам ако тонът ми е бил по-остър)
Защо според теб се свързва охлаждащ контур през автоматичната скоростна кутия. Защото маслото в хидротрансформатора може да стигне 180 градуса целзии ако колата е на D но си натиснал спирачка и си кесиш. Гарантирам ти тази температура за максумум 15 мин. престои.
- disco
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 04 фев 2007, 23:10
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0TDci 115KW Ghia X MK4
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Несменяно масло на автоматика
Имам мондео 2004 типтроник с Jatco Кутия когато докарах колата от германия течеше малко масло от радиатора за масло под климатика. купих 9 литра масло и филтър но се оказа че от кутията изтече около 2 литра масло а ние наляхме 9 литра и познай от пловдив до хасково кутията изхвърли маслото. след което купих ново масло а този филтър мога само да си го гледам защото за да го смениш трябва да разглобиш кутията което e равнозначно на бракуване на автомобила който в момента в бг няма такъв.Занчи по същество.
Маслото не се сменя......
само се долива рефил от 2 литра след което се пали колата, оставя се да загрей до около 40 градуса. след което се превлючва от P-D-P и се оставя да изтече и обезвъздуши кутията това е около 2-3 мин. след което се затваря пробката която противно на всички очаквания се намира под капачето с трите болта отдолу.Завъртате пробката и сте готови.
сега колата ми е на 125000 километра проблеми нямам проблем нито със старт, нито с разход. а BMW до 150 к.с само ми гледат номера .(задния). Ако някой има проблем да ми пиши на адрес disco@escom.bg
Маслото не се сменя......
само се долива рефил от 2 литра след което се пали колата, оставя се да загрей до около 40 градуса. след което се превлючва от P-D-P и се оставя да изтече и обезвъздуши кутията това е около 2-3 мин. след което се затваря пробката която противно на всички очаквания се намира под капачето с трите болта отдолу.Завъртате пробката и сте готови.
сега колата ми е на 125000 километра проблеми нямам проблем нито със старт, нито с разход. а BMW до 150 к.с само ми гледат номера .(задния). Ако някой има проблем да ми пиши на адрес disco@escom.bg
Последна промяна от disco на 16 ное 2009, 23:24, променено общо 1 път.
Ford това е колата.
- maxpoint
- потребител
- Мнения: 1265
- Регистриран: 30 юли 2007, 14:11
- Модел на автомобила: Черният лебед и бялата лястовица....
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Несменяно масло на автоматика
Аз съм със същата кутия и писах директно до производителя за да разбера дали трябва да сменявам маслото....Отговориха ми да не пипам нищо щот ша ма изплющятdisco написа:......


Трябва да можеш да псуваш,но не може да псуваш където не трябва /maxpoint/
- disco
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 04 фев 2007, 23:10
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0TDci 115KW Ghia X MK4
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Несменяно масло на автоматика
В МП такава кутия не са ремонтирали.то какво да я ремонтираш . просто я сменяш за 2000-2500 от русиия. незнам за теб но кутията е перфекна ако знаеш на какви натоварвания е подложен и няма проблем. кутията заводско и дават 500000 км. затова газ и това е .но да ти кажа бях забравил за този проблем но тези дни ще си сложа нов рефил от 2 литра и ще ти пиша какъв е резултата.
понеже имам 2-3 литра масло. пък за филтара разбра.
но за сега съм направил след последното доливане кам 80000 км. и нямам проблем.
понеже имам 2-3 литра масло. пък за филтара разбра.

Ford това е колата.
- disco
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 04 фев 2007, 23:10
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0TDci 115KW Ghia X MK4
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Несменяно масло на автоматика
смених маслото и сега колата се режи по добре в смисъл на 4 предавка влиза в червения сектор а преди не можеше.Сега колата е в перфекно състояние някой ако изявява желание да пиши .
Ford това е колата.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 03 ное 2007, 00:05
- Модел на автомобила: mondeo-2.0/16v
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Несменяно масло на автоматика
има ли някои на тази тема.въпроса ми е че мондеото ми е 96г автомат и маслото е доста над отбелязаното на пръчката ипри запален и изгасен двигател.трябва ли да го сменя и колко литра е приблизително а километрите на колата са около 230000 хил
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Несменяно масло на автоматика
Маслото на автомотична скоростна кутия се мери при загрял двигател.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Несменяно масло на автоматика
мериш при загрял двигател,Като преди меренето е необходимо да преминеш ,със скоростния лост ,през всички диапазони-P,R N,D,1,2. поне 2-3 пъти.За да моге маслото да проникне във всички "магистрали" на кутията.А за смяната прочети темата- има много мнения или най-добте попитай МП или в завода(чрез имейл).След меренето маслото трябжва да е в диапазона между min/max.Еднакво вредно е маслото да е над max или под min!!!!!!!!!!!!Успех 


-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 03 ное 2007, 00:05
- Модел на автомобила: mondeo-2.0/16v
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Несменяно масло на автоматика
колеги мерси много в МП ми предлагат да ми го сменят с масло от 28лв литър но да не ми сменят филтъракато общо ми искат над 350лв кажете каде да го сменя за нормални пари и каква марка да е маслото.
трябват ли някакви специални умения за да го сменя сам
трябват ли някакви специални умения за да го сменя сам
- imarh
- потребител
- Мнения: 271
- Регистриран: 15 ное 2007, 10:09
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 16V 95г. автоматик, комби с теглич
Grand Cherokee 2.7 CRD 2004 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Несменяно масло на автоматика
Все пак смених маслото, макар че скоростите не правеха общо взето проблеми. Кутията беше прегледана в МФ-Младост и ми казаха, че няма страшно ако се смени само маслото, без филтъра. Колата се установи, че е гледана там преди мен. Разликата в цветът върху пръчката е осезаем. Маслото беше източено, и беше сипано 3.9л от ето това:

С малкият шрифт от долу пише:
Ford-Specification: ESP-M2C166-H
Смяната стана за 2 часа, след записване на час и струваше 149лв. общо труд+консумативи. Маслото срува 33лв./литър, като има 20% намаление върху него и трудът до края на месеца. За сега съм изминал 400км смесено в полза на извънградското и се държи много добре.


С малкият шрифт от долу пише:
Ford-Specification: ESP-M2C166-H
Смяната стана за 2 часа, след записване на час и струваше 149лв. общо труд+консумативи. Маслото срува 33лв./литър, като има 20% намаление върху него и трудът до края на месеца. За сега съм изминал 400км смесено в полза на извънградското и се държи много добре.
-
- потребител
- Мнения: 119
- Регистриран: 03 фев 2009, 21:47
- Модел на автомобила: Ford fiesta mk3 1.4 avtomatik 90g.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Несменяно масло на автоматика
Колега не бараи маслото на автоматика защото на моя автоматик фиеста 1.4 89г го смениха с атф и слет 1на седмица от кутията се появи едно тракане слагаш на D само се форсира и не тръгва а от кутиятя се чува едно щракане
Най-добрият "ФОРД" е продаденият.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 29 сеп 2009, 14:14
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: Несменяно масло на автоматика
Моя опит е следния:
МКII 1998, 2.0 16V комби
Колата не върви (напред). Няма сила. Смениха ми маслото, за филтъра не знам, но смяната струваше 150лв.
Е... Не се оправи... Назад върви.
Май съм за друга тема
Някой може ли да предположи повредата и възможностите за ремонт (че и вероятна цена)
Искрено благодаря (предварително).
МКII 1998, 2.0 16V комби
Колата не върви (напред). Няма сила. Смениха ми маслото, за филтъра не знам, но смяната струваше 150лв.
Е... Не се оправи... Назад върви.

Май съм за друга тема

Някой може ли да предположи повредата и възможностите за ремонт (че и вероятна цена)
Искрено благодаря (предварително).

-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: Несменяно масло на автоматика
Най-вероятно повредени управляващи хидравлични клапани. Продават се ремонтни комплекти със сигурност, но в USA в България не знам, а и не се сещам за някой, който да ти ги смени качествено. По евтино е да я смениш.гост_ написа:Моя опит е следния:
МКII 1998, 2.0 16V комби
Колата не върви (напред). Няма сила. Смениха ми маслото, за филтъра не знам, но смяната струваше 150лв.
Е... Не се оправи... Назад върви.![]()
Май съм за друга тема![]()
Някой може ли да предположи повредата и възможностите за ремонт (че и вероятна цена)
Искрено благодаря (предварително).
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 13 госта