Възможен проблем с EGR
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Възможен проблем с EGR
от qiliev на Пон 07 Сеп, 2009 8:12
Здравейте отново,
ще се опитам да опиша проблема и разрешението му от самото начало-значи купих си Форд Ескорт 1,8 16V преди около година. Колата е произведена 1996 г. и е с климатик, 115 к.с. Поставена и е газова уредба тук в България. След като я купих смених всички ремъци масла и т.н. Какво беше изумлението ми като започнах да я засичам колко гори газ и бензин след това-направо паднах. Първото което направих е да сменя изпарителя с Ловато. Смъкнах малко разхода но не ми беше достатъчно. Ходих по какви ли не майстори тук в Русе но всеки казваше колата е 6 точки карай я-и мазната гадна фраза която намразих "Без горене няма вървене". Същевременно оборотомера играеше Дунавско хоро качваше се на 1200-1400 оборота и бетон-няма мардане от там. След изчитане на каквото намерих тук при Вас във форума започнах сам да изчиствам възможните проблеми. Значи първо изчистих MAF-никакъв напредък, проблема си остана. Смених TPS като сложих друг от работеща перфектно кола-проблема пак си го имаше. Изчистих си клапанчето за празния ход-никакво подобрение. Пропуснах да кажа, че когато съм на скорост и карам с около 1500-2000 оборота колата придръпваше и леко лашкаше и на бензин и на газ. За пореден път я закарах на диагностика и там заковаха, че TPS с EGR системата не работели добре. Пуснах тема тук във форума да разбера за какво става въпрос, защото не намерих това което ме интересуваше. И какво предприех-отидох в един доста хвален сервиз в Русе да кажа какъв ми е проблема и какво могат да направят за да ми помотнат. Момчетата казаха остави ни колата и ела в края на работния ден. Отивам в уреченото време качвам се и тръгвам-какво става на друга кола съм се качил, няма придръпване, стабилни обороти голяма разлика. Даже момчетата ми казаха, че евентуално и разхода можел да падне. И всичко това за 10 лв. Извинявам се с широкия и дълъг текст но дано и други намерят общо и дано съм полезен с тези приказки.
Лек ден на всички
Чета този пост на колегата и много ми прилича на моя проблем, който немога да реша от известно време. Точно същата работа на 1500-2000 об придърпва и леко лашка едно такова. Майстора ми казва запушени са ти дюзите, да де ама нетрябва ли постоянно да го прави това не само на тези обороти и да пали трудно. Аз лично много клоня към тази глупава система EGR. Трудно ли се изолира това при мондеото е въпросът. Защото не ми се дават пари за чистене на дюзи и накрая проблемът да остане.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Възможен проблем с EGR
Виж какво намерих за изолирането на ЕГР-а... Вярно че е за дизеловото Мондео, но невярвам да има голяма разлика с бензина.
gazetto написа:....
.......
Колега ЕГР се затапва много лесно.Самия клапан не го разглобяваш въобще.Под клапана има една тръба която идва от изпускателните тръби.Трябва да свалиш кулера за да я видиш.Та тази тръбичка я развиваш в единия край,слагаш една ламаринка без дупка в средата и си готов.Отнема не повече от 15-20 минути.
- vonnn
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 31 окт 2008, 08:27
- Модел на автомобила: Ford Мondeo 1.8 16V Zetec 115к.с GLX 94г.
- Status: Извън линия
Re: Възможен проблем с EGR
Ако може някой да помогне със снимчица ,но на бензиново Мондео да видим тая тръбичка 


- vonnn
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 31 окт 2008, 08:27
- Модел на автомобила: Ford Мondeo 1.8 16V Zetec 115к.с GLX 94г.
- Status: Извън линия
Re: Възможен проблем с EGR

Те това трябва да е ЕГР ,ако се не бъркам,та някой да покаже точно коя трабичка се затапва


- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Възможен проблем с EGR
Екстра си значи това дето го гледам е ЕГР сега само да разберем как се смъква че така е наврян при мене...
ами коя незнам и аз, има две медни и едно гумено маркуче предполагам за вакуума е.
ами коя незнам и аз, има две медни и едно гумено маркуче предполагам за вакуума е.
- vonnn
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 31 окт 2008, 08:27
- Модел на автомобила: Ford Мondeo 1.8 16V Zetec 115к.с GLX 94г.
- Status: Извън линия
Re: Възможен проблем с EGR
Колега ,след малко ровене намерих снимков материал как става работата ето линка
http://www.zetecclub.com/SAFEGR000.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ако го направиш преди мен пиши има ли някакъв ефект от затапването му,че аз най рано в петък ще извърша тази интервенция

Ако го направиш преди мен пиши има ли някакъв ефект от затапването му,че аз най рано в петък ще извърша тази интервенция


- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Възможен проблем с EGR
Много мерси колега ще го прегледам и ще импровизирам че при мене не е точно същото. Но ще трябва да стане че гадна работа.
- kocko12
- потребител
- Мнения: 72
- Регистриран: 11 фев 2009, 10:46
- Модел на автомобила: фокус комби 1.8 tddi 99г.
- Местоположение: БУРГАС-
- Status: Извън линия
Re: Възможен проблем с EGR
Здравей те колеги да дам малко по компетентно мнение по въпроса с клапана EGR .Нее нужно да разглобяваш просто извади маркучето на вакума и го затапи с едно болче самия маркуч и си готов.Успех 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Възможен проблем с EGR
Това при положение че клапана е изправен, ако е блокирал в отворено положение не помага, трябва да се свали и да се изреже тапа от Клингерит, като гарнитурата обаче без отворите за тръбите.kocko12 написа:Здравей те колеги да дам малко по компетентно мнение по въпроса с клапана EGR .Нее нужно да разглобяваш просто извади маркучето на вакума и го затапи с едно болче самия маркуч и си готов.Успех
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Възможен проблем с EGR
Здравейте, искам да разбера моя ескорт от профила дали има такава система? В МП при една диагностика за висок разход, ми отговориха, че няма такава система. Единствено произведени 98 година и то за Белгия имали, вярно ли е това? Тази система има ли отношение към разхода на гориво? Благодаря...
- vonnn
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 31 окт 2008, 08:27
- Модел на автомобила: Ford Мondeo 1.8 16V Zetec 115к.с GLX 94г.
- Status: Извън линия
Re: Възможен проблем с EGR
Колеги,да попитам за последно преди за да изолирам този клапана EGR,ще има ли някаква полза от изолирането му дори и да е изправен ,да не почнат па някви други проблеми след това:?: 


- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Възможен проблем с EGR
Няма да отговаря на екологичните изисквания в някои Европейски държави. България не е сред тях.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- vonnn
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 31 окт 2008, 08:27
- Модел на автомобила: Ford Мondeo 1.8 16V Zetec 115к.с GLX 94г.
- Status: Извън линия
Re: Възможен проблем с EGR
За това ясна работата,но на ДВГ как ще се отрази - към по добре или злеHACKO написа:Няма да отговаря на екологичните изисквания в някои Европейски държави. България не е сред тях.


- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Възможен проблем с EGR
Не знам как е като работи правилно, при мене видимо не работеше и откакто тотално деинсталирах цялата система съм много доволен. По принцип клапана е отворен само във определени режими, където не би трябвало да се усеща негативно влияние, обаче като остане постоянно отворен целия режим на мотора се скапва.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- vonnn
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 31 окт 2008, 08:27
- Модел на автомобила: Ford Мondeo 1.8 16V Zetec 115к.с GLX 94г.
- Status: Извън линия
Re: Възможен проблем с EGR
Намерих ето това инфо-
:
Чрез монтиране на ЕГР-а в двигателите се цели едно единствено нещо, чрез връщане на част от отработените газове обратно в колектора, да се намали температурата на горене в горивната камера на цилиндъра, което води до намаляване на количеството NO/азотен окис/, за окислението /в катализатора/ на който е необходим най много остатъчен кислород. ЕГР-а функционира само при тежките режими на работа на мотора, когато през него минава най много въздух и количеството NO е най голямо, на празен ход и в режим подгряване ЕГР не работи. Спорен е въпроса доколко е целесъобразно елиминирането му, дали това води до по добра работа на мотора или не. Изолирането на вакумен ЕГР с ламаринка или чрез отнемане на вакума/съчма в мъркучето/ води до нарушен газообмен на двигателя и последствията при работата му могат да се оприличат например с нехерметичност в изпускателният тракт

Чрез монтиране на ЕГР-а в двигателите се цели едно единствено нещо, чрез връщане на част от отработените газове обратно в колектора, да се намали температурата на горене в горивната камера на цилиндъра, което води до намаляване на количеството NO/азотен окис/, за окислението /в катализатора/ на който е необходим най много остатъчен кислород. ЕГР-а функционира само при тежките режими на работа на мотора, когато през него минава най много въздух и количеството NO е най голямо, на празен ход и в режим подгряване ЕГР не работи. Спорен е въпроса доколко е целесъобразно елиминирането му, дали това води до по добра работа на мотора или не. Изолирането на вакумен ЕГР с ламаринка или чрез отнемане на вакума/съчма в мъркучето/ води до нарушен газообмен на двигателя и последствията при работата му могат да се оприличат например с нехерметичност в изпускателният тракт

- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Възможен проблем с EGR
Ако мислиш че работи клапана, и нямаш накви проблеми свързани с работата на ДВГ, невиждам причина да го буташ. Аз още не съм го пипал нямам време но ще го направя защото това придърпване много дразни.
Междудругото този ЕГР има ли общо с външната температура, защото забелязвам че колкото по студено става проблема изчезва. Ако е под 7-8 градуса няма проблем, стопли ли се почва се лашкането.....ако някой има мнение за това нека сподели
Междудругото този ЕГР има ли общо с външната температура, защото забелязвам че колкото по студено става проблема изчезва. Ако е под 7-8 градуса няма проблем, стопли ли се почва се лашкането.....ако някой има мнение за това нека сподели
- vonnn
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 31 окт 2008, 08:27
- Модел на автомобила: Ford Мondeo 1.8 16V Zetec 115к.с GLX 94г.
- Status: Извън линия
Re: Възможен проблем с EGR
И мен ме тормози това придърпванеи присецване
Ама най накрая го затапих тоя ЕГР,става лесно и сравнително бързо то повече време ми отне да изрежа ламаринката ,ама има нема 20-30мин. работа
Потествах я маалко за сега върви идеално,по натам ше видя как ще е .Аз преди сипвах и добавка за дюзите ,та и те да са били и да са се поотпушили и ЕГР да е нема да разбера ,ама важното е да върви 



Последна промяна от vonnn на 10 окт 2009, 11:46, променено общо 1 път.

- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Възможен проблем с EGR
Ами баце затапвай го това дето си го чел незнам... всеки който го е затапил е останал доволен от резултата, тоя клапан малко си губи смисъла след като колата стане на 10 г. просто спира да работи както трябва.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта