Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
banchev
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 14 апр 2009, 23:33
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 16v
Контакти:
Status: Извън линия

Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec

Мнение от banchev » 10 окт 2009, 09:29

Здравеите на всички:
Имам проблем с колата,нивото на водата в казанчето постоянно ми спада.Отначало си помислих че може да е радиатор,но никаде под нея нямаше следи че е текло.След като проверих нивото на маслото в двигателя установих се е повишило нивото му и че е станало мътно като боза.Кажете каква може да е причината.Аз предполагам че е гарнитура на главата,но ми казват че ще трябва да се сменя главата да се шлаифат клапаните и още куп работи.Ще я ремонтираме аз и един приятел и затова ми е нужна помоща ви.Кажете как мога да разбера от какво е проблема.Благодаря предварително!

Потребителски аватар
vonnn
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 31 окт 2008, 08:27
Модел на автомобила: Ford Мondeo 1.8 16V Zetec 115к.с GLX 94г.
Status: Извън линия

Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec

Мнение от vonnn » 10 окт 2009, 12:51

При смесване на масло и вода(антифриз) ако са се смесили, то маслото ти наистина трябва да е станало като боза(на цвят ).Но първо пробвай при загрял автомобил отвори капачката на разширителното казанче и форсираи, ако се получават мехурчета значи духа отнякъде.
Изображение

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec

Мнение от gazetto » 10 окт 2009, 15:17

Нема кво да пробва да не се наложи да прави и други работи.Щом маслото се е пресякло с водата(антифриза) значи гарнитурата е духната....а маслото вече не смазва добре.Като я сменяш задължително шлайф на главата.
Изображение

Peet
потребител
потребител
Мнения: 650
Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec

Мнение от Peet » 10 окт 2009, 15:46

Най-често смесването на вода с масло се дължи на изгоряла гарнитура на главата, по-рядко ако е спукана или изкривена главата. Това ще се разбере след като се свали главата. Ако е изгоряла гарнитурата може да не се наложи шлайфане на главата, а само нова гарнитура. Клапаните не се шлайфат ако се сменя главата, щом работят добре. Успех и дано стане бързо и добре и с по-малко средства, разбира се.
Последна промяна от Peet на 11 окт 2009, 18:29, променено общо 1 път.

banchev
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 14 апр 2009, 23:33
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 16v
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec

Мнение от banchev » 10 окт 2009, 16:46

Значи може да не се наложи да сменям главата и да я шлаифам,а само да сменя гарнитурата.Колата си върви без проблеми пали си и се кара.Предполагам щом върви значи не се е изкривила главата и няма да има нужда да се шлаифа.Кажете дали наистина е така.Някои ако има представа какво ще ми струва и е наясно с цените моля да ми каже.Благодаря!

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec

Мнение от bateto_toshko » 10 окт 2009, 19:07

ами аз бях свидетел как на един фолксваген се смеси маслото с антифриза.Като отвихме капачката на маслото имаше пресечено масло , т.е приличаше на майонеза и мирише много гадно.Същия мирис се усеща и от аспуха ако я вкараш в гараж.Шофьора на VW беше се усетил навреме преди да прегрее мотора и всичко се размина само със смяна на гарнитура.Никакво шлайфане никакви клапани , но човека беше сигурен , че не е прегрял мотора ...естествено сложиха и нова гарнитура за капака на клапаните .Майстора дори препоръча смяна на гумички на клапаните така и така сваля главата....за сега вече 5-6 хиляди км не се е оплакал.....
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
TOLIO
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 06 авг 2008, 00:11
Модел на автомобила: FORD PROBE 2,5V6 24V,FORD FUSION 1.4TDCI 2006g.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec

Мнение от TOLIO » 10 окт 2009, 19:21

аз лично бих шлаифал главата,бих си сменил гумичките,бих си сменил водачите и бих си припаснал клапаните.
А също така бих занесъл главата да я проверят

Май така е най добре а
:?:

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1343
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec

Мнение от vargala81 » 10 окт 2009, 19:29

Значи ,преди 2 седмици на мой приятел със Венто му прегоря гарнитура.Той ми каза ,че е ходил във някакъв сервиз ,там без да свалят главата със някакви течности ги тествали.Течностите били две на цвят,червена и синя,ако се смесили значи главата е изкривена или спукана,ако не се смесят 99%гаранция ,че е само гарнитура.Той попитал в друг сервиз колко ще му излезне смяната на гарнитурата,там взели да овъртат,че така неставало ,че трябвало да се види главата първо и тогава да му кажат цена.Той обаче им казал ,че е правил диагностика и е само гарнитура,казали му 350лв,отишал в друг сервиз и там казали 220лв със частите,това е за Венто 1993г 1.9 тди.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1343
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec

Мнение от vargala81 » 10 окт 2009, 19:44

TOLIO написа:аз лично бих шлаифал главата,бих си сменил гумичките,бих си сменил водачите и бих си припаснал клапаните.
А също така бих занесъл главата да я проверят

Май така е най добре а
:?:
Да,то така на една Калибра 2 пъти и шлайфаха главата ,после удари клапаните и човека си взе нова глава.Ами на това Венто дето съм писъл в по горния си пост ,явно гарнитурата е преторяла в Германия и там я сменили със гумена колкото да се продаде.Ако главата не е крива или спукана ,невиждам защо трябва да се щлайфа.

Потребителски аватар
TOLIO
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 06 авг 2008, 00:11
Модел на автомобила: FORD PROBE 2,5V6 24V,FORD FUSION 1.4TDCI 2006g.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec

Мнение от TOLIO » 10 окт 2009, 19:57

едно шлаифане на главата е 12лв. бе да му се невиди

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec

Мнение от baro » 10 окт 2009, 23:53

Колега не знам с какви финанси разполагаш но при смяна на гарнитура на главата най-добре да се сменят гумички на клапани, самите клапани да се напаснат главата се челосва малко колкото да се почисти ,това ако не е крива щото ако е крива тогава ще трябва да се шлайфа също болтовете на главата имат брой навивания и развивания на третия път се сменят задължително. ;):.А до това колко ще струва е много относително зависи каква гарнитура ще вземеш пари за труд за майстори и също така избери някой който му разбира да не стане като мен да закараш да ти сменят ремъка а те не знаят как става зацепването .Аман от пишман майстори.

banchev
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 14 апр 2009, 23:33
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 16v
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec

Мнение от banchev » 11 окт 2009, 02:03

Благодаря ви много за информацията!Ще закарам колата на един маитор,имам му доверие,ще се допитам и до неговото мнение и дано се размина без шлаифане и такива работи.Много ви благодаря пак!

sobis
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 10 мар 2008, 17:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec

Мнение от sobis » 11 окт 2009, 13:38

Най добре иди и си купи едно колело втора ръка щом ти се свиди и един шлайф на глава :shock:

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec

Мнение от bateto_toshko » 11 окт 2009, 16:52

sobis написа:Най добре иди и си купи едно колело втора ръка щом ти се свиди и един шлайф на глава :shock:
особено ако няма нужда , тогава наистина ще му трябва колело :roll:
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec

Мнение от HACKO » 11 окт 2009, 18:29

Абе хора, глава не се шлайфа ей така, просто за спорта, изгоряла гарнитурата и хайде шлайф. Това че гарнитурата е прегоряла не е критерий че има проблем със главата, има си начини за проверка след свалянето и.
Една гарнитура е 20-30лв, не знам къде ги намирате на такива "златни" цени.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Peet
потребител
потребител
Мнения: 650
Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec

Мнение от Peet » 11 окт 2009, 18:40

Поправих си предишния пост-при сваляне на главата не е задължително да се припасват клапани или да се сменят гумички на клапаните. Много често майсторите предлагат това, защото, според тяхната логика, колата не е нова, така и така сваляш главата -дай да сменяме гумички и да пристъргваме клапани. Според мен, ако клапаните работят добре и гумичките не изпускат масло по-добре да не се пипат. Най-малкото заради това, че не се знае какви гумички ще купиш. Аз лично съм сменял гарнитура на главата на собствения ми автомобил(предишен, не сегашния ;): ) и не шлайфах нищо. Просто почистих свалената глава и блока внимателно с фина шкурка, сложих новата гарнитура, пристегнах с динамометричен ключ в указаната последователност и не съм имал повече проблеми с двигателя. Всички знаем,че главата не може да се шлайфа сто пъти, така, че ако не е нужно, защо да намаляме ресурса й. Всичко това важи само ако главата не спукана или изкривена.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec

Мнение от baro » 11 окт 2009, 18:59

Peet написа:Поправих си предишния пост-при сваляне на главата не е задължително да се припасват клапани или да се сменят гумички на клапаните. Много често майсторите предлагат това, защото, според тяхната логика, колата не е нова, така и така сваляш главата -дай да сменяме гумички и да пристъргваме клапани. Според мен, ако клапаните работят добре и гумичките не изпускат масло по-добре да не се пипат. Най-малкото заради това, че не се знае какви гумички ще купиш. Аз лично съм сменял гарнитура на главата на собствения ми автомобил(предишен, не сегашния ;): ) и не шлайфах нищо. Просто почистих свалената глава и блока внимателно с фина шкурка, сложих новата гарнитура, пристегнах с динамометричен ключ в указаната последователност и не съм имал повече проблеми с двигателя. Всички знаем,че главата не може да се шлайфа сто пъти, така, че ако не е нужно, защо да намаляме ресурса й. Всичко това важи само ако главата не спукана или изкривена.

_friends_ Съгласен съм с колегата

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec

Мнение от gazetto » 11 окт 2009, 22:27

HACKO написа: Една гарнитура е 20-30лв, не знам къде ги намирате на такива "златни" цени.
Де ги тия цени.......и един колега вика ГНП за под 100лв.Само аз ли пазарувам скъпи части .......... _friends_
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec

Мнение от HACKO » 11 окт 2009, 22:49

На моя двигател е 14лв.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

banchev
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 14 апр 2009, 23:33
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 16v
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Влиза вода в маслото Форд Пума 1.7 Z-Tec

Мнение от banchev » 11 окт 2009, 23:17

Отново ви благодаря за съветите.Във вторник ще закарам колата на маистора да види какво е дереджето.Аз също съм на мнение че няма смисъл да се шлаифа главата ако това не се налага.Дано е само гарнитура.Благодаря!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта