клапаните затягат.
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 27 дек 2008, 15:46
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Status: Извън линия
клапаните затягат.
здравейте на всички,ето и моя проблем.колата я спирам в движение,като пренощува на сутринта опитвам да запаля,но запалва на 3 цилиндЪра.отварям капака на двигателя и какво да видя,един от клапаните се движи много трудно и затова докато успее да го вЪрне пружината се засича с друг и му пада кобилицата(мисля,че се казваше).ходих при майстор който се учуди от проблема и единственото което можа да ме посЪветва е,че може би има нагар отвЪтре и като колата се изгаси спича.днес сипах добавка за промивка на двигателя за да обере мрЪсотиите вЪтре,след това смених масло и филтър.заминах я ,но сега пак запали на 3 цилиндъра и като свалих капака един от клапаните отново се движеше много трудно.ако някой има идея да споделя!колата е форд ескорт 1.3 газ 93г
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: клапаните затягат.
Няма да отговоря на въпроса ти точно, но дано помогне малко.
Клапаните на газови коли често се вкопават в главата. Ако са механични повдигачите, клапанът се случва да прегори, ако са хидравлични, няма проблеми. Но част от неработилата до момента дължина на стеблото, с нагар по нея, започва да влиза във водача на клапана и поради по-големия рамер там, запъва понякога.
Може и при теб да е това. Изходът е почистване на стеблото на клапана, ако при максимално отворен го докопаш отнякъде... или свали глава или си карай така.
Клапаните на газови коли често се вкопават в главата. Ако са механични повдигачите, клапанът се случва да прегори, ако са хидравлични, няма проблеми. Но част от неработилата до момента дължина на стеблото, с нагар по нея, започва да влиза във водача на клапана и поради по-големия рамер там, запъва понякога.
Може и при теб да е това. Изходът е почистване на стеблото на клапана, ако при максимално отворен го докопаш отнякъде... или свали глава или си карай така.
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 27 дек 2008, 15:46
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Status: Извън линия
Re: клапаните затягат.
благодаря за отговора,искам да поясна,че като се случи да затегне вЪрви трудно по цялата си дължина.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: клапаните затягат.
Не съм отварял такава глава - пиша по мнения на други хора.
Щом е по цялата дължина... не знам. Аз бих пробвал с нов клапан и водач, но е много работа да се направи.
Щом е по цялата дължина... не знам. Аз бих пробвал с нов клапан и водач, но е много работа да се направи.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: клапаните затягат.
От цялото писание само последното изречение заслужава внимание. Това с потъващите клапани, който ти го е казал или се е базикал или си няма понятие, тая глава да не е от локум та да потъват клапаните във неяdiesel1.6 написа:Няма да отговоря на въпроса ти точно, но дано помогне малко.
Клапаните на газови коли често се вкопават в главата. Ако са механични повдигачите, клапанът се случва да прегори, ако са хидравлични, няма проблеми. Но част от неработилата до момента дължина на стеблото, с нагар по нея, започва да влиза във водача на клапана и поради по-големия рамер там, запъва понякога.
Може и при теб да е това. Изходът е почистване на стеблото на клапана, ако при максимално отворен го докопаш отнякъде... или свали глава или си карай така.

Свали главата, иди да я измият на някоя автомивка(имат препарати които изкарват всичко и главата става като нова), след това разглоби клапаните (внимавай да не им размениш местата), почисти и тях. Прегледай въпросния клапан за изкривено стебло, повредена пружина, водача му. Пружините са много твърди и е направо учудващо да се случи това което описваш, но...., може би точно пружината е проблемна. Не се разбира точно кой мотор е, но ако е OHV проблема може и да е в кобилицата, да блокирала във кобиличния вал и пружината да не може да я върне. Така че ако кобилиците са на един общ вал преди да свалиш главата свали вала и провери как се движи съответната кобилица.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 27 дек 2008, 15:46
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Status: Извън линия
Re: клапаните затягат.
ще сваля главата и всичко ще мине през пароструйката.благодаря ви за сЪветите.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: клапаните затягат.
Наско, на колите им изчезва хлабината на клапаните. Това беше единственото, което имам от лични впечатления и ти точно за него се изказа, че не е вярно 
Получава се от повишената активност на изгорелите газове при работа с бедна смес, което е изключително често срещана ситуация в Бг. Поне така беше по време на пред-инжекционните газови системи. Усеща се на колите без хидравлични повдигачи.
Колагата с кривия клапан да каже какво е открил, че една кола чака точно това да и се оправи (или ще си я караме така).

Получава се от повишената активност на изгорелите газове при работа с бедна смес, което е изключително често срещана ситуация в Бг. Поне така беше по време на пред-инжекционните газови системи. Усеща се на колите без хидравлични повдигачи.
Колагата с кривия клапан да каже какво е открил, че една кола чака точно това да и се оправи (или ще си я караме така).
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: клапаните затягат.
Това с клапаните е вярно,за съжаление.Наистина потъват в главата,поради износване на леглата.Това е и причината за прочутия проблем с прогарящите клапани на по-новите двигатели.Те просто нямат хидравлични повдигачи,които да компенсират износването и хлабината малко по малко изчезва,след което клапана не се затваря и изгаря.Основно страдат изпускателните ,но ако се регулират хлабините,може да се кара на газ без проблеми.Двигателя на колегата не е от новите,но няма хидравлични повдигачи,така че е възможно клапаните да са потънали,ако е каран много километри на газ.
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 27 дек 2008, 15:46
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Status: Извън линия
Re: клапаните затягат.
значи да ви спеделя,мисля,че ми се оправи проблема.сипах промивка след което смених масло и филтър,мЪничко след това един път ми го направи и вече не ми го е правило.според мен проблема е нагар от вътрешната страна на клапана.за най-сигурно е някой ако се сблЪска с подобен проблем и няма нищо криво трябва да извади главата и да се измие с пароструйка.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: клапаните затягат.
Вече взехме да пишем за клапаните - имаш ли наблюдения за промяна в хлабината? Постоянна, намаляваща, увеличаваща? Явно отваряш капака, а си без хидравлични подвигачи.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 17 госта