Галакси 1995 - 2000
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 17 май 2009, 20:33
- Модел на автомобила: galaxy 2300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Галакси 1995 - 2000
Здравейте...Добър вечер!
Имам много въпроси, относно Галакси 2.3 до 2000г, ще ги задавам, надявам се рядко
в тази тема(за което я и отварям).
1. Оборотите са 1000 - 1000+ на празен ход, нещо не работи - вакуум, клапан или квото е! Преди това е имало АГУ, но е изскубано. Какво да проверя? Най - лошото е, че не спира на скорост - високите обороти на двигателя, не го позволяват.
Благодаря предварително!
Имам много въпроси, относно Галакси 2.3 до 2000г, ще ги задавам, надявам се рядко

1. Оборотите са 1000 - 1000+ на празен ход, нещо не работи - вакуум, клапан или квото е! Преди това е имало АГУ, но е изскубано. Какво да проверя? Най - лошото е, че не спира на скорост - високите обороти на двигателя, не го позволяват.
Благодаря предварително!
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 17 май 2009, 20:33
- Модел на автомобила: galaxy 2300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Галакси 1995 - 2000
Пак съм аз, мене други ми не требат...
Когато изключа от скорост, за да премина на по-горна, или по-долна предавка, оборотите скачат на около 1500.
Откъде му се регулират оборотите на това чудо?
Когато изключа от скорост, за да премина на по-горна, или по-долна предавка, оборотите скачат на около 1500.
Откъде му се регулират оборотите на това чудо?
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 17 май 2009, 20:33
- Модел на автомобила: galaxy 2300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Галакси 1995 - 2000
Сменено моторче за празен ход, МАФ - ОК, ЕГР - затапен прилежно, сменени филтри, вакуумите проверени. Проблема беше и си остава, че минималните обороти на празен ход се достигат, само след като колата спре! Ако е в движение, дори на свободна, оборотите си стоят на 1000+ Чета за някакъв датчик за движение, обаче ако го скълцам, няма ли да ми изчезне километража?
-
- потребител
- Мнения: 169
- Регистриран: 06 юни 2007, 16:20
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.0flexifuel+Gas Brc
- Местоположение: Vidin
- Status: Извън линия
Re: Галакси 1995 - 2000
Значи ако колата е по инерция и е изключена от скорост оборотите трябва да са на около 1100 оборота.Като спреш на светофар примерно требва да паднат на около 900 но автомобила да е в покой(на място).Някъде четах че по инерция на изклчена колата поддържа по високи обороти за да има резерв при рязко спиране или натоварване от климатик или хидравликата колата да не угасне.Имах пасат на който климатика беше допълнително слаган в Италия и не беше вързан към компютъра и ако изключа от скорост и навия волана на кръстовище с включен климатик гаснеше.На моето Галакси примерно сега в студа сутрин някой път почва да ми вие някаква вакуумна машинка от зат и оборотите качват на около 1500 но рядко се случва.А оборотите не вервам да можеш да ги регулираш с нещо.
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 17 май 2009, 20:33
- Модел на автомобила: galaxy 2300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Галакси 1995 - 2000
Значи наистина си е ОК! Карах някаква Тойота, която се държеше по същия начин - оборотите не спадат веднага след отпускане педала на газта, а е нова!
пп Виенето идва от моторчето след ЕГР -то, което би трябвало да включва в първите 30-тина сек. за достигане на дадени стойности за катализатора. След 1998г. ЕГР -то, моторчето, филтъра, другия клапан с вакуума, разните тръбички и кво ли не, са заменени с една единствена ТАПА!(поне така ми изглежда) На моторчето за празен ход отзад има отвор замазан с бяло, като го изстържеш, отвътре има винт звезда - връткаш напред назад, ама се тая, то си работи както му е казал чичко Форд.
пп Виенето идва от моторчето след ЕГР -то, което би трябвало да включва в първите 30-тина сек. за достигане на дадени стойности за катализатора. След 1998г. ЕГР -то, моторчето, филтъра, другия клапан с вакуума, разните тръбички и кво ли не, са заменени с една единствена ТАПА!(поне така ми изглежда) На моторчето за празен ход отзад има отвор замазан с бяло, като го изстържеш, отвътре има винт звезда - връткаш напред назад, ама се тая, то си работи както му е казал чичко Форд.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Галакси 1995 - 2000
При съвременните двигатели имаме обратна връзка - компа който управлява двигателя (ЕКУ,ECU) следи изгарянето на горивната смес с помощта на ламбда сондата, и управлява колко гориво да се подава според отчетеното от дебитомера ( МАФ, MAF, МАП) постъпващо количество въздух, температура на двигателя и т.н.
Тъй като датчиците не са идеални, и си променят параметрите с времето - ЕКУ-то има адаптивни способности и въпреки променените характеристики на датчиците и дюзите(например промемен дебит ) - успява да коригира управлението така, че да има оптимално изгаряне.
Оборотите на двигателя на празен ход се регулират от ЕКУ-то и ако не са необходините граници (850+-50 в покой и 1150+-50 в движение при изкл. от скорост ) това означава че някой от управляващите механизми ( най-вече клапана за празен ход) е извън нормалния си работен диапазон.
Казано с прости думи - ако смуче въздух от някоя дупка след дебитомера или по смукателния колектор след дросела - клапана за празен ход и напълно да е затворен за да намали притока на въздух в двигателя, няма да се получи, защото той ще си смуче от дупката и оборотите ще си остават високи.
Та с този винт дето си го въртял най-вероятно се настройва диапазона на работа на клапана за празен ход (или пък натягането на пружината вътре). И съвсем нормално ако клапана работи в нормалните си граници - и да го въртиш полза няма да има - оборотите зависят от това какво е зададено в ЕКУ-то, промяна ще има само когато го извадиш от нормалния му диапазон на работа.
Надявам се обяснението да не е много объркано.
Тъй като датчиците не са идеални, и си променят параметрите с времето - ЕКУ-то има адаптивни способности и въпреки променените характеристики на датчиците и дюзите(например промемен дебит ) - успява да коригира управлението така, че да има оптимално изгаряне.
Оборотите на двигателя на празен ход се регулират от ЕКУ-то и ако не са необходините граници (850+-50 в покой и 1150+-50 в движение при изкл. от скорост ) това означава че някой от управляващите механизми ( най-вече клапана за празен ход) е извън нормалния си работен диапазон.
Казано с прости думи - ако смуче въздух от някоя дупка след дебитомера или по смукателния колектор след дросела - клапана за празен ход и напълно да е затворен за да намали притока на въздух в двигателя, няма да се получи, защото той ще си смуче от дупката и оборотите ще си остават високи.
Та с този винт дето си го въртял най-вероятно се настройва диапазона на работа на клапана за празен ход (или пък натягането на пружината вътре). И съвсем нормално ако клапана работи в нормалните си граници - и да го въртиш полза няма да има - оборотите зависят от това какво е зададено в ЕКУ-то, промяна ще има само когато го извадиш от нормалния му диапазон на работа.
Надявам се обяснението да не е много объркано.
-
- потребител
- Мнения: 169
- Регистриран: 06 юни 2007, 16:20
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.0flexifuel+Gas Brc
- Местоположение: Vidin
- Status: Извън линия
Re: Галакси 1995 - 2000
Колега madbatt,извинявай ако ти разводнявам темата но ме заинтригува.Поясни пак виенето на моя от какво може да е.Според мен идва от една вакуумна машинка неква двойна отзат ,в нея влизат само вакуумни мъркучлета.Ква е връзката с катализатора?Прави ми го само на студено сутрин сега в тоя сезон.Летото никога и загряла никога.Имам газов инжекцион ако това има значение.Драсни ако знаеш к'во е и как се оправа това чудо,не сам махал катализатор не сам изолирал ЕГР,нямам никакви проблеми с колата нито на газ нито на бензин затва не барам нищо
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 17 май 2009, 20:33
- Модел на автомобила: galaxy 2300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Галакси 1995 - 2000
http://presituleva.snimka.bg/automobile ... 350758.all" onclick="window.open(this.href);return false;
Пластинката от сн.11 е от Галакси 1999г., тя заменя явно чарковете от Галакси до 1998г. - сн.12, сн.13, няколко тръбички с клапан + прословутия ЕГР, който не само трудно се достига, ами и не може да се види, съответно не съм снимал. Вие нещото от сн.12, там въздуха влиза през филтър, след като го промих открих, че има една бяла съчма, която затваря притока незнайно защо и как - гравитация д.г.е!
пп Щом инженерите са решили проблема с една пластинка, не виждам защо аз да не запуша ЕГР-то?!
Пластинката от сн.11 е от Галакси 1999г., тя заменя явно чарковете от Галакси до 1998г. - сн.12, сн.13, няколко тръбички с клапан + прословутия ЕГР, който не само трудно се достига, ами и не може да се види, съответно не съм снимал. Вие нещото от сн.12, там въздуха влиза през филтър, след като го промих открих, че има една бяла съчма, която затваря притока незнайно защо и как - гравитация д.г.е!
пп Щом инженерите са решили проблема с една пластинка, не виждам защо аз да не запуша ЕГР-то?!
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 17 май 2009, 20:33
- Модел на автомобила: galaxy 2300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Галакси 1995 - 2000
Здравейте
появи се проблем, който не е "константен" - според сервза в който бях. Съответно е неоткриваем!? Състои се в следното: сутрин след излизане от гаража, колата минава 200-300 м. и започва да се чуди. През деня и вечер и ако е стояла навън, проблема не се проявява. Не гасне, обаче е много неприятно. Нямам АГУ.
Имате ли някаква идея, кое се е скапало?
Малка корекция - появява се при смяна м/у 2 и 3. Иначе заредих бензин с добавки и не се усеща толкова.
появи се проблем, който не е "константен" - според сервза в който бях. Съответно е неоткриваем!? Състои се в следното: сутрин след излизане от гаража, колата минава 200-300 м. и започва да се чуди. През деня и вечер и ако е стояла навън, проблема не се проявява. Не гасне, обаче е много неприятно. Нямам АГУ.
Имате ли някаква идея, кое се е скапало?
Малка корекция - появява се при смяна м/у 2 и 3. Иначе заредих бензин с добавки и не се усеща толкова.
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 17 май 2009, 20:33
- Модел на автомобила: galaxy 2300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Галакси 1995 - 2000
Отговора на предишната загадка е ламбда.
Ново питане: първа и задна влизат много дълбоко, според Х... има износване на жилото - синьото. Пак според него, за смяна трябва специален инструмент, който "уцелва" неутралната. Какво е това чудо, да се занимавам ли без него, или може нещо да се подложи, за скъсяване на хода на лостовете? Някой, правил ли го е?
Ново питане: първа и задна влизат много дълбоко, според Х... има износване на жилото - синьото. Пак според него, за смяна трябва специален инструмент, който "уцелва" неутралната. Какво е това чудо, да се занимавам ли без него, или може нещо да се подложи, за скъсяване на хода на лостовете? Някой, правил ли го е?
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Галакси 1995 - 2000
Тая машинка дето ти бръмчи преполагам е вентилатор, който духа въздух към изпускателната уредба преди катализатора за по-бързото му загряване в студени условия, на много коли по-ново поколение го има това.Кислорода действа като катализатор на процесите в каталичния конвертор, активира го и го загрява по-бързо до работна температура.vladoiko написа:Колега madbatt,извинявай ако ти разводнявам темата но ме заинтригува.Поясни пак виенето на моя от какво може да е.Според мен идва от една вакуумна машинка неква двойна отзат ,в нея влизат само вакуумни мъркучлета.Ква е връзката с катализатора?Прави ми го само на студено сутрин сега в тоя сезон.Летото никога и загряла никога.Имам газов инжекцион ако това има значение.Драсни ако знаеш к'во е и как се оправа това чудо,не сам махал катализатор не сам изолирал ЕГР,нямам никакви проблеми с колата нито на газ нито на бензин затва не барам нищо
За тая джаджа ли става на въпрос?>
http://presituleva.snimka.bg/automobile ... 8.16340361
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 19 госта