Галакси 1995 - 2000

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
madbatt
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 17 май 2009, 20:33
Модел на автомобила: galaxy 2300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Галакси 1995 - 2000

Мнение от madbatt » 17 май 2009, 21:39

Здравейте...Добър вечер!
Имам много въпроси, относно Галакси 2.3 до 2000г, ще ги задавам, надявам се рядко :D: в тази тема(за което я и отварям).
1. Оборотите са 1000 - 1000+ на празен ход, нещо не работи - вакуум, клапан или квото е! Преди това е имало АГУ, но е изскубано. Какво да проверя? Най - лошото е, че не спира на скорост - високите обороти на двигателя, не го позволяват.
Благодаря предварително!

madbatt
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 17 май 2009, 20:33
Модел на автомобила: galaxy 2300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Галакси 1995 - 2000

Мнение от madbatt » 18 май 2009, 22:25

Пак съм аз, мене други ми не требат...
Когато изключа от скорост, за да премина на по-горна, или по-долна предавка, оборотите скачат на около 1500.
Откъде му се регулират оборотите на това чудо?

madbatt
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 17 май 2009, 20:33
Модел на автомобила: galaxy 2300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Галакси 1995 - 2000

Мнение от madbatt » 07 дек 2009, 16:32

Сменено моторче за празен ход, МАФ - ОК, ЕГР - затапен прилежно, сменени филтри, вакуумите проверени. Проблема беше и си остава, че минималните обороти на празен ход се достигат, само след като колата спре! Ако е в движение, дори на свободна, оборотите си стоят на 1000+ Чета за някакъв датчик за движение, обаче ако го скълцам, няма ли да ми изчезне километража?

vladoiko
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 06 юни 2007, 16:20
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.0flexifuel+Gas Brc
Местоположение: Vidin
Status: Извън линия

Re: Галакси 1995 - 2000

Мнение от vladoiko » 07 дек 2009, 16:48

Значи ако колата е по инерция и е изключена от скорост оборотите трябва да са на около 1100 оборота.Като спреш на светофар примерно требва да паднат на около 900 но автомобила да е в покой(на място).Някъде четах че по инерция на изклчена колата поддържа по високи обороти за да има резерв при рязко спиране или натоварване от климатик или хидравликата колата да не угасне.Имах пасат на който климатика беше допълнително слаган в Италия и не беше вързан към компютъра и ако изключа от скорост и навия волана на кръстовище с включен климатик гаснеше.На моето Галакси примерно сега в студа сутрин някой път почва да ми вие някаква вакуумна машинка от зат и оборотите качват на около 1500 но рядко се случва.А оборотите не вервам да можеш да ги регулираш с нещо.

madbatt
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 17 май 2009, 20:33
Модел на автомобила: galaxy 2300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Галакси 1995 - 2000

Мнение от madbatt » 08 дек 2009, 13:18

Значи наистина си е ОК! Карах някаква Тойота, която се държеше по същия начин - оборотите не спадат веднага след отпускане педала на газта, а е нова!

пп Виенето идва от моторчето след ЕГР -то, което би трябвало да включва в първите 30-тина сек. за достигане на дадени стойности за катализатора. След 1998г. ЕГР -то, моторчето, филтъра, другия клапан с вакуума, разните тръбички и кво ли не, са заменени с една единствена ТАПА!(поне така ми изглежда) На моторчето за празен ход отзад има отвор замазан с бяло, като го изстържеш, отвътре има винт звезда - връткаш напред назад, ама се тая, то си работи както му е казал чичко Форд.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Галакси 1995 - 2000

Мнение от Edinuser » 08 дек 2009, 13:50

При съвременните двигатели имаме обратна връзка - компа който управлява двигателя (ЕКУ,ECU) следи изгарянето на горивната смес с помощта на ламбда сондата, и управлява колко гориво да се подава според отчетеното от дебитомера ( МАФ, MAF, МАП) постъпващо количество въздух, температура на двигателя и т.н.
Тъй като датчиците не са идеални, и си променят параметрите с времето - ЕКУ-то има адаптивни способности и въпреки променените характеристики на датчиците и дюзите(например промемен дебит ) - успява да коригира управлението така, че да има оптимално изгаряне.
Оборотите на двигателя на празен ход се регулират от ЕКУ-то и ако не са необходините граници (850+-50 в покой и 1150+-50 в движение при изкл. от скорост ) това означава че някой от управляващите механизми ( най-вече клапана за празен ход) е извън нормалния си работен диапазон.
Казано с прости думи - ако смуче въздух от някоя дупка след дебитомера или по смукателния колектор след дросела - клапана за празен ход и напълно да е затворен за да намали притока на въздух в двигателя, няма да се получи, защото той ще си смуче от дупката и оборотите ще си остават високи.

Та с този винт дето си го въртял най-вероятно се настройва диапазона на работа на клапана за празен ход (или пък натягането на пружината вътре). И съвсем нормално ако клапана работи в нормалните си граници - и да го въртиш полза няма да има - оборотите зависят от това какво е зададено в ЕКУ-то, промяна ще има само когато го извадиш от нормалния му диапазон на работа.

Надявам се обяснението да не е много объркано.

vladoiko
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 06 юни 2007, 16:20
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.0flexifuel+Gas Brc
Местоположение: Vidin
Status: Извън линия

Re: Галакси 1995 - 2000

Мнение от vladoiko » 08 дек 2009, 16:47

Колега madbatt,извинявай ако ти разводнявам темата но ме заинтригува.Поясни пак виенето на моя от какво може да е.Според мен идва от една вакуумна машинка неква двойна отзат ,в нея влизат само вакуумни мъркучлета.Ква е връзката с катализатора?Прави ми го само на студено сутрин сега в тоя сезон.Летото никога и загряла никога.Имам газов инжекцион ако това има значение.Драсни ако знаеш к'во е и как се оправа това чудо,не сам махал катализатор не сам изолирал ЕГР,нямам никакви проблеми с колата нито на газ нито на бензин затва не барам нищо

madbatt
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 17 май 2009, 20:33
Модел на автомобила: galaxy 2300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Галакси 1995 - 2000

Мнение от madbatt » 10 дек 2009, 21:31

http://presituleva.snimka.bg/automobile ... 350758.all" onclick="window.open(this.href);return false;
Пластинката от сн.11 е от Галакси 1999г., тя заменя явно чарковете от Галакси до 1998г. - сн.12, сн.13, няколко тръбички с клапан + прословутия ЕГР, който не само трудно се достига, ами и не може да се види, съответно не съм снимал. Вие нещото от сн.12, там въздуха влиза през филтър, след като го промих открих, че има една бяла съчма, която затваря притока незнайно защо и как - гравитация д.г.е!
пп Щом инженерите са решили проблема с една пластинка, не виждам защо аз да не запуша ЕГР-то?!

madbatt
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 17 май 2009, 20:33
Модел на автомобила: galaxy 2300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Галакси 1995 - 2000

Мнение от madbatt » 01 фев 2010, 17:22

Здравейте
появи се проблем, който не е "константен" - според сервза в който бях. Съответно е неоткриваем!? Състои се в следното: сутрин след излизане от гаража, колата минава 200-300 м. и започва да се чуди. През деня и вечер и ако е стояла навън, проблема не се проявява. Не гасне, обаче е много неприятно. Нямам АГУ.
Имате ли някаква идея, кое се е скапало?

Малка корекция - появява се при смяна м/у 2 и 3. Иначе заредих бензин с добавки и не се усеща толкова.

madbatt
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 17 май 2009, 20:33
Модел на автомобила: galaxy 2300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Галакси 1995 - 2000

Мнение от madbatt » 05 мар 2010, 11:09

Отговора на предишната загадка е ламбда.
Ново питане: първа и задна влизат много дълбоко, според Х... има износване на жилото - синьото. Пак според него, за смяна трябва специален инструмент, който "уцелва" неутралната. Какво е това чудо, да се занимавам ли без него, или може нещо да се подложи, за скъсяване на хода на лостовете? Някой, правил ли го е?

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Галакси 1995 - 2000

Мнение от cockyhotty » 05 мар 2010, 13:14

vladoiko написа:Колега madbatt,извинявай ако ти разводнявам темата но ме заинтригува.Поясни пак виенето на моя от какво може да е.Според мен идва от една вакуумна машинка неква двойна отзат ,в нея влизат само вакуумни мъркучлета.Ква е връзката с катализатора?Прави ми го само на студено сутрин сега в тоя сезон.Летото никога и загряла никога.Имам газов инжекцион ако това има значение.Драсни ако знаеш к'во е и как се оправа това чудо,не сам махал катализатор не сам изолирал ЕГР,нямам никакви проблеми с колата нито на газ нито на бензин затва не барам нищо
Тая машинка дето ти бръмчи преполагам е вентилатор, който духа въздух към изпускателната уредба преди катализатора за по-бързото му загряване в студени условия, на много коли по-ново поколение го има това.Кислорода действа като катализатор на процесите в каталичния конвертор, активира го и го загрява по-бързо до работна температура.
За тая джаджа ли става на въпрос?>
http://presituleva.snimka.bg/automobile ... 8.16340361

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 19 госта