РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
bobongo
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 05 апр 2006, 17:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V, 1996г.
Status: Извън линия

РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Мнение от bobongo » 05 яну 2010, 12:34

Колеги, изчетох всякакви сходни теми във форума, но не открих точно съвпадение на своя проблем, затова пускам нова тема. Ако съм недогледал, извинявам се предварително.
Проблемът е следният: сутрин колата запалва от раз, вдига до 1300-1400 оборота, но след 1-2 секунди губи обороти и гасне. Понякога го прави и втори път, а понякога не. Най-много на третото запалване вдига нормалните за студен двигател 1200-1400 оборота, но след 1-2 минути "подгряване" пада на 500 и аха-аха да угасне, колебаейки се между 400 и 700 оборота. Проблемът не се решава по никакъв начин, освен с временно натискане на съединителя, при което оборотите се нормализират до 850-900; след пускането на съединителя, обаче, всичко започва отначало.
Проблемът го има и при загрял двигател, на светофари, при движение по инерция и къде ли още не. Водена е на три различни диагностики, никъде не се открива проблем. Стъпковото моторче е сменяно наскоро (6 месеца, двайсетина хиляди километра). Не е от дебитомера, понеже се пробва с работещ дебитомер от друга идентична машина, но това не решава проблема. Всички майстори кършат пръсти и викат "Форд е, може да му е всичко".
Помагайте, че вече не зная какво да правя.
Последна промяна от bobongo на 06 яну 2010, 17:54, променено общо 1 път.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Мнение от Edinuser » 05 яну 2010, 13:05

Смуче въздух от някъде, почти 100% е това, така както го описваш.
Провери си вакумните маркучета, и смукателния колектор.
Тръгваш от дебитомера и оглеждаш всички съединения, уплътнения, щуцери и вакуми. На всякъде трябва да е плътно и стегнато.
Ако всичко това е в ред ... може да е нещо по EGR системата.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1343
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Мнение от vargala81 » 05 яну 2010, 16:09

act.jpg
Виж дали при теб има такъв датчик на всмукателния колектор ,прилича на този за температурата на охладителната течност но вътре е друг,откачиму куплонга и виш как ще работи колата ,ако се оправи значи е от него.Погледни и тук http://fordfuelinjection.com/index.php?p=29" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Мнение от essex » 05 яну 2010, 16:17

Виз Г-образното маркуче дали е здраво - ако не е смени го и почисти стъпковия мотор ще се оправи всичко !
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

bobongo
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 05 апр 2006, 17:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V, 1996г.
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Мнение от bobongo » 05 яну 2010, 16:33

Благодаря на всички за мненията досега.
Edinuser написа:Смуче въздух от някъде, почти 100% е това, така както го описваш.
Това, ако е така, не трябва ли да доведе до проблеми и когато се подава газ? Понеже колата няма проблем с вървенето, а само със "стоенето". Преди време имах пукната гарнитура на дроселовата клапа, беше ме побъркала с вкарване на въздух и невървене, но сега е оправена. А и сам по себе си проблемът е различен от предния път.
P.S. Забравих да кажа, че я карам в момента с откачен дебитомер, понеже като го закача при запален двигател работи не повече от минута и гасне (на празен ход), а ако тръгна след закачането му, отново след 1-2 минути започва да "придърпва" страшно. Но, както казах в първия ми пост, не е дебитомерът сам по себе си проблем в случая, понеже с доказано работещ върши същите магарии.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1343
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Мнение от vargala81 » 05 яну 2010, 16:42

essex написа:Виз Г-образното маркуче дали е здраво - ако не е смени го и почисти стъпковия мотор ще се оправи всичко !
колега ,стъпковото моторче е сменено преди 6 месеца ,а и ако беше от него нямаше да се оправя при натискане на съединитела. bobongo провериси и VSS датчика на скоростната котия
vss.jpg
http://fordfuelinjection.com/index.php?p=33" onclick="window.open(this.href);return false;

bobongo
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 05 апр 2006, 17:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V, 1996г.
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Мнение от bobongo » 06 яну 2010, 16:10

Edinuser написа:Смуче въздух от някъде, почти 100% е това, така както го описваш.
Провери си вакумните маркучета, и смукателния колектор.
Тръгваш от дебитомера и оглеждаш всички съединения, уплътнения, щуцери и вакуми. На всякъде трябва да е плътно и стегнато.
Ако всичко това е в ред ... може да е нещо по EGR системата.
Колега edinuser, в крайна сметка проблемът се оказа (след тотална проверка на всички останали възможности) в EGR-клапана. *00134*
Сега колата е като нова, мърка, направо карам сред злокобна тишина. *00133*
Утре ще докладвам дали са изчистени и проблемите при студено палене сутрин, т. е. дали колата вече не гасне.

P.S. Как да маркирам темата като "проблем решен", за да знаят и други, ако имат същия зор като мен?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Мнение от paci » 06 яну 2010, 17:42

bobongo написа:P.S. Как да маркирам темата като "проблем решен", за да знаят и други, ако имат същия зор като мен?
Натисни бутона "промени" на 1вия си пост в темата и промени заглавието както искаш :)

bobongo
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 05 апр 2006, 17:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V, 1996г.
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Мнение от bobongo » 06 яну 2010, 17:55

paci написа:Натисни бутона "промени" на 1вия си пост в темата и промени заглавието както искаш :)
Сделано! :D

itzov
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Мнение от itzov » 06 яну 2010, 23:00

Здравейте!
Имам същия проблем с фикус 1.4 з-тек; 2002 година бензин.
Дали решението на проблема е същото?

bobongo
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 05 апр 2006, 17:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V, 1996г.
Status: Извън линия

Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Мнение от bobongo » 07 яну 2010, 08:31

itzov написа:Дали решението на проблема е същото?
Доколко проблемът е точно същият? Я опиши подробно за какво става дума.

itzov
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Мнение от itzov » 07 яну 2010, 09:54

Проблема ми е същия както твоя. При палене вдига оборотите по високо от нормалното за студен автомобил. След като загрее и седи на празен ход оборотите постояно варират, като по-често от нормални към ниски. ти какво направи за да го решиш? В друга тема за този клапан четох, че му слагат една пластина или клингерит към двигатела, все едно го отделят от мотора и запушват дупката (http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=32010" onclick="window.open(this.href);return false;).

bobongo
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 05 апр 2006, 17:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V, 1996г.
Status: Извън линия

Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Мнение от bobongo » 07 яну 2010, 10:04

Itzov, аз проблема го реших със смяна на клапана, понеже не съм фен на "изолациите" и разни други видове побългарявания по двигателя. Проблемът бе хванат от едни майсторчета, които единствени не почнаха да викат "разбиращо" тц,тц,тц, глей с'я, кво ли може да е, а се захванаха с въпроса и провериха всички възможности, преди да локализират проблема точно в ЕГР-клапана. За да не правя реклами, ще ти дам координатите им на лично съобщение, ако си от София.

itzov
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Мнение от itzov » 07 яну 2010, 15:58

Преди малко си смених акумулатора. Не го бях сменял никога. при спирането по крастовища и играенето на оборотите беше съпътствано с премигване или намаляване светенето на фаровете. Сега фаровете не премигват. Оборотите също се стабилизираха. Не знам дали това решава всичките ми проблеми с оборотите, защото сега имам наблюдения само при топъл автомобил. Карах на градско, че имах ходене из центъра и се държи доста по-добре, оборотите си бяха стабилни. Ще видя как ще са нещата утре сутринта на студено.

itzov
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Мнение от itzov » 07 яну 2010, 22:38

Все още ми се променят оборотите, но значително по малко. След смяната на акумулатора оборотите варират по-малко, при студена кола се усеща повече. При играенето на оборотите пак ми премигват фаровете, но като загрее колата нещата са по добре.

bobongo
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 05 апр 2006, 17:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V, 1996г.
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Мнение от bobongo » 08 яну 2010, 10:24

Утре ще докладвам дали са изчистени и проблемите при студено палене сутрин, т. е. дали колата вече не гасне.
Колата си е наред, пали си студена без никаква игра на оборотите, след това си ги поддържа, а и самото й движение се промени към добро, не само поведението й на празен ход. Дано да държи така дълго време.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Мнение от Edinuser » 08 яну 2010, 13:07

Цялата тема доказва за пореден път, че основния проблем на фордовете (а и на всички коли в БГ), е квалификацията на "майстора".
Направо си е като природен закон.

b.nonchev
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 13 яну 2010, 13:42
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V 1997
Status: Извън линия

Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Мнение от b.nonchev » 13 яну 2010, 14:06

Имам същата кола и същия проблем :D . Моля за координати на въпросните майстори на лично. Благодаря!

b.nonchev
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 13 яну 2010, 13:42
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V 1997
Status: Извън линия

Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V

Мнение от b.nonchev » 08 фев 2010, 09:58

Все още няма отговор относно сервиза...моля ако някой има опит с този често срещан проблем и е намерил правилен сервиз в София да сподели!! Благодаря предварително!!!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта