РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 05 апр 2006, 17:35
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V, 1996г.
- Status: Извън линия
РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V
Колеги, изчетох всякакви сходни теми във форума, но не открих точно съвпадение на своя проблем, затова пускам нова тема. Ако съм недогледал, извинявам се предварително.
Проблемът е следният: сутрин колата запалва от раз, вдига до 1300-1400 оборота, но след 1-2 секунди губи обороти и гасне. Понякога го прави и втори път, а понякога не. Най-много на третото запалване вдига нормалните за студен двигател 1200-1400 оборота, но след 1-2 минути "подгряване" пада на 500 и аха-аха да угасне, колебаейки се между 400 и 700 оборота. Проблемът не се решава по никакъв начин, освен с временно натискане на съединителя, при което оборотите се нормализират до 850-900; след пускането на съединителя, обаче, всичко започва отначало.
Проблемът го има и при загрял двигател, на светофари, при движение по инерция и къде ли още не. Водена е на три различни диагностики, никъде не се открива проблем. Стъпковото моторче е сменяно наскоро (6 месеца, двайсетина хиляди километра). Не е от дебитомера, понеже се пробва с работещ дебитомер от друга идентична машина, но това не решава проблема. Всички майстори кършат пръсти и викат "Форд е, може да му е всичко".
Помагайте, че вече не зная какво да правя.
Проблемът е следният: сутрин колата запалва от раз, вдига до 1300-1400 оборота, но след 1-2 секунди губи обороти и гасне. Понякога го прави и втори път, а понякога не. Най-много на третото запалване вдига нормалните за студен двигател 1200-1400 оборота, но след 1-2 минути "подгряване" пада на 500 и аха-аха да угасне, колебаейки се между 400 и 700 оборота. Проблемът не се решава по никакъв начин, освен с временно натискане на съединителя, при което оборотите се нормализират до 850-900; след пускането на съединителя, обаче, всичко започва отначало.
Проблемът го има и при загрял двигател, на светофари, при движение по инерция и къде ли още не. Водена е на три различни диагностики, никъде не се открива проблем. Стъпковото моторче е сменяно наскоро (6 месеца, двайсетина хиляди километра). Не е от дебитомера, понеже се пробва с работещ дебитомер от друга идентична машина, но това не решава проблема. Всички майстори кършат пръсти и викат "Форд е, може да му е всичко".
Помагайте, че вече не зная какво да правя.
Последна промяна от bobongo на 06 яну 2010, 17:54, променено общо 1 път.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V
Смуче въздух от някъде, почти 100% е това, така както го описваш.
Провери си вакумните маркучета, и смукателния колектор.
Тръгваш от дебитомера и оглеждаш всички съединения, уплътнения, щуцери и вакуми. На всякъде трябва да е плътно и стегнато.
Ако всичко това е в ред ... може да е нещо по EGR системата.
Провери си вакумните маркучета, и смукателния колектор.
Тръгваш от дебитомера и оглеждаш всички съединения, уплътнения, щуцери и вакуми. На всякъде трябва да е плътно и стегнато.
Ако всичко това е в ред ... може да е нещо по EGR системата.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V
http://fordfuelinjection.com/index.php?p=29" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Виж дали при теб има такъв датчик на всмукателния колектор ,прилича на този за температурата на охладителната течност но вътре е друг,откачиму куплонга и виш как ще работи колата ,ако се оправи значи е от него.Погледни и тук - essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V
Виз Г-образното маркуче дали е здраво - ако не е смени го и почисти стъпковия мотор ще се оправи всичко !
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 05 апр 2006, 17:35
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V, 1996г.
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V
Благодаря на всички за мненията досега.
P.S. Забравих да кажа, че я карам в момента с откачен дебитомер, понеже като го закача при запален двигател работи не повече от минута и гасне (на празен ход), а ако тръгна след закачането му, отново след 1-2 минути започва да "придърпва" страшно. Но, както казах в първия ми пост, не е дебитомерът сам по себе си проблем в случая, понеже с доказано работещ върши същите магарии.
Това, ако е така, не трябва ли да доведе до проблеми и когато се подава газ? Понеже колата няма проблем с вървенето, а само със "стоенето". Преди време имах пукната гарнитура на дроселовата клапа, беше ме побъркала с вкарване на въздух и невървене, но сега е оправена. А и сам по себе си проблемът е различен от предния път.Edinuser написа:Смуче въздух от някъде, почти 100% е това, така както го описваш.
P.S. Забравих да кажа, че я карам в момента с откачен дебитомер, понеже като го закача при запален двигател работи не повече от минута и гасне (на празен ход), а ако тръгна след закачането му, отново след 1-2 минути започва да "придърпва" страшно. Но, както казах в първия ми пост, не е дебитомерът сам по себе си проблем в случая, понеже с доказано работещ върши същите магарии.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V
колега ,стъпковото моторче е сменено преди 6 месеца ,а и ако беше от него нямаше да се оправя при натискане на съединитела. bobongo провериси и VSS датчика на скоростната котия http://fordfuelinjection.com/index.php?p=33" onclick="window.open(this.href);return false;essex написа:Виз Г-образното маркуче дали е здраво - ако не е смени го и почисти стъпковия мотор ще се оправи всичко !
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 05 апр 2006, 17:35
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V, 1996г.
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V
Колега edinuser, в крайна сметка проблемът се оказа (след тотална проверка на всички останали възможности) в EGR-клапана.Edinuser написа:Смуче въздух от някъде, почти 100% е това, така както го описваш.
Провери си вакумните маркучета, и смукателния колектор.
Тръгваш от дебитомера и оглеждаш всички съединения, уплътнения, щуцери и вакуми. На всякъде трябва да е плътно и стегнато.
Ако всичко това е в ред ... може да е нещо по EGR системата.

Сега колата е като нова, мърка, направо карам сред злокобна тишина.

Утре ще докладвам дали са изчистени и проблемите при студено палене сутрин, т. е. дали колата вече не гасне.
P.S. Как да маркирам темата като "проблем решен", за да знаят и други, ако имат същия зор като мен?
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V
Натисни бутона "промени" на 1вия си пост в темата и промени заглавието както искашbobongo написа:P.S. Как да маркирам темата като "проблем решен", за да знаят и други, ако имат същия зор като мен?

-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 05 апр 2006, 17:35
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V, 1996г.
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V
Сделано!paci написа:Натисни бутона "промени" на 1вия си пост в темата и промени заглавието както искаш

-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
- Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V
Здравейте!
Имам същия проблем с фикус 1.4 з-тек; 2002 година бензин.
Дали решението на проблема е същото?
Имам същия проблем с фикус 1.4 з-тек; 2002 година бензин.
Дали решението на проблема е същото?
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 05 апр 2006, 17:35
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V, 1996г.
- Status: Извън линия
Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V
Доколко проблемът е точно същият? Я опиши подробно за какво става дума.itzov написа:Дали решението на проблема е същото?
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
- Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V
Проблема ми е същия както твоя. При палене вдига оборотите по високо от нормалното за студен автомобил. След като загрее и седи на празен ход оборотите постояно варират, като по-често от нормални към ниски. ти какво направи за да го решиш? В друга тема за този клапан четох, че му слагат една пластина или клингерит към двигатела, все едно го отделят от мотора и запушват дупката (http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=32010" onclick="window.open(this.href);return false;).
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 05 апр 2006, 17:35
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V, 1996г.
- Status: Извън линия
Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V
Itzov, аз проблема го реших със смяна на клапана, понеже не съм фен на "изолациите" и разни други видове побългарявания по двигателя. Проблемът бе хванат от едни майсторчета, които единствени не почнаха да викат "разбиращо" тц,тц,тц, глей с'я, кво ли може да е, а се захванаха с въпроса и провериха всички възможности, преди да локализират проблема точно в ЕГР-клапана. За да не правя реклами, ще ти дам координатите им на лично съобщение, ако си от София.
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
- Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V
Преди малко си смених акумулатора. Не го бях сменял никога. при спирането по крастовища и играенето на оборотите беше съпътствано с премигване или намаляване светенето на фаровете. Сега фаровете не премигват. Оборотите също се стабилизираха. Не знам дали това решава всичките ми проблеми с оборотите, защото сега имам наблюдения само при топъл автомобил. Карах на градско, че имах ходене из центъра и се държи доста по-добре, оборотите си бяха стабилни. Ще видя как ще са нещата утре сутринта на студено.
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
- Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V
Все още ми се променят оборотите, но значително по малко. След смяната на акумулатора оборотите варират по-малко, при студена кола се усеща повече. При играенето на оборотите пак ми премигват фаровете, но като загрее колата нещата са по добре.
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 05 апр 2006, 17:35
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V, 1996г.
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V
Колата си е наред, пали си студена без никаква игра на оборотите, след това си ги поддържа, а и самото й движение се промени към добро, не само поведението й на празен ход. Дано да държи така дълго време.Утре ще докладвам дали са изчистени и проблемите при студено палене сутрин, т. е. дали колата вече не гасне.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V
Цялата тема доказва за пореден път, че основния проблем на фордовете (а и на всички коли в БГ), е квалификацията на "майстора".
Направо си е като природен закон.
Направо си е като природен закон.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 13 яну 2010, 13:42
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V 1997
- Status: Извън линия
Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V
Имам същата кола и същия проблем
. Моля за координати на въпросните майстори на лично. Благодаря!

-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 13 яну 2010, 13:42
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V 1997
- Status: Извън линия
Re: РЕШЕН проблем с оборотите на Ескорт 1.8 Zetec 16V
Все още няма отговор относно сервиза...моля ако някой има опит с този често срещан проблем и е намерил правилен сервиз в София да сподели!! Благодаря предварително!!!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта