ТУРБО
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Колеги ето две статии от добрия стар Форд портал.Може да сте ги чели,но нсе пак:
- Прикачени файлове
-
- Turbo_Nitro.doc
- Позволих си да ги обединя в един doc файл :)
- (81 KБ) Свален 432 пъти

-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Имаш ли амортисьорче на помпата.Мондеото има и то е точно затова,за да не се вдигат и падат рязко оборотите при рязко подаване и отнемане на газта ,а плавно(поне на мен ми обясниха че предназначението му е за това).И като подадеш междинна газ и вкараш по-долна предавка оборотите на двигателя не са паднали още благодарение на амортисьорчето.Dundee написа:
И още нещо (което ми е малко странно) - като че ли ако дам междинна газ обратната тяга на двигателя не е толкова голяма както ако вкарам предавката направо. Някой да има такива наблюдения?
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 17 май 2006, 10:21
- Модел на автомобила: Lada Samara 2108
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Междинна газ при превключване на по-малка предавка се подава за "изравняване" на оборотите! Какво искам да кажа с това ?!- когато караш на 4-та предавка да речем с 70 км при 1800 оборота ПРИМЕРНО то на 3-та предавка да речем двигателя ще се развърта до 2200 оборота за да достигне тази скорост! А именно от тази разлика ти идва по-голямата обратна тяга при превключване без междинна газ ... Хубаво е винаги да се подава междинна газ при превклюване на предавките в обратен редDundee написа: И още нещо (което ми е малко странно) - като че ли ако дам междинна газ обратната тяга на двигателя не е толкова голяма както ако вкарам предавката направо. Някой да има такива наблюдения?

Отмъщението не връща загубеното, но притъпява болката по него!
- Dundee
- потребител
- Мнения: 852
- Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
- Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Като не бях с дизел колата спираше осезаемо и веднага след форсирането. А сега като пусна съединителя първо тръгва напред и и после почва да спира. Та затова реших да питам как е при другите.curko написа:Междинна газ при превключване на по-малка предавка се подава за "изравняване" на оборотите! Какво искам да кажа с това ?!- когато караш на 4-та предавка да речем с 70 км при 1800 оборота ПРИМЕРНО то на 3-та предавка да речем двигателя ще се развърта до 2200 оборота за да достигне тази скорост! А именно от тази разлика ти идва по-голямата обратна тяга при превключване без междинна газ ... Хубаво е винаги да се подава междинна газ при превклюване на предавките в обратен редDundee написа: И още нещо (което ми е малко странно) - като че ли ако дам междинна газ обратната тяга на двигателя не е толкова голяма както ако вкарам предавката направо. Някой да има такива наблюдения?
Ама по-нагоре мисля се изясни, че е нормално оборотите на дизела да падат по-бавно.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Абе колеги форд са си добри коли, това че не пише, че има интер кулър на значи, че го няма. А и е нормално - колкото е по-студен въздуха, който влиза в цилиндрите - толкова е по-богат на кислород и може да се усвои по-галямо количества гариво, което води до рязкото повишаване на мощността. В горешия въздух има по-малко кислород и от там ефективността спада.
А иначе един съвет - ако се съмнявате в турбото: разкачете му гумените маркучи /въздушния преди кулъра де/ и ако е мазен от вътре проверете дали не се е събрало масло в кулъра. Последното означава, че турбото е на края на жизниния си път и следващата крачка е да почне да пълни цилиндрите с масло и от там нататъка започва да става страшно.
Но не съм сигурен, че чак така бързо изведнъж ще почне да вкарва масло, че да се стигне до описаните "хипер обороти" , които наистина ще направят страшна поразия /дано поне не ми се случи/ - един приятел със ситроен зх вулкан си изкара една година с пропускащо турбо преди да го смени /и то го скъсваше от юркане / - е накрая пак се стигна до основен ремонт, но той го беше вече прежалил.
А иначе един съвет - ако се съмнявате в турбото: разкачете му гумените маркучи /въздушния преди кулъра де/ и ако е мазен от вътре проверете дали не се е събрало масло в кулъра. Последното означава, че турбото е на края на жизниния си път и следващата крачка е да почне да пълни цилиндрите с масло и от там нататъка започва да става страшно.
Но не съм сигурен, че чак така бързо изведнъж ще почне да вкарва масло, че да се стигне до описаните "хипер обороти" , които наистина ще направят страшна поразия /дано поне не ми се случи/ - един приятел със ситроен зх вулкан си изкара една година с пропускащо турбо преди да го смени /и то го скъсваше от юркане / - е накрая пак се стигна до основен ремонт, но той го беше вече прежалил.
- Overclock
- потребител
- Мнения: 358
- Регистриран: 15 апр 2005, 19:19
- Модел на автомобила: Sierra 1,8TD, BMW 316 96'
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Проблема с високите обороти е точно от турбото и по-точно от керамичния "семеринг" който не позволява маслото за смазване на турбината да отиде в цилиндрите.Турбото се ремонтира за 250-350лв и колата пак си е пушка.Ако някога ви се случи подобно нещо със свръхобороти на двигателя не гасете двигателя, ами със скоростите и спирачката оборотите си спадат до нормалните и е хубаво малко да поработи на място преди да я загасите.
-
- Status: Извън линия
не е турбото!
На всички, които обвиняват турбото за високите обороти ще кажа, че са далеч от истината. Не е възможно двигателя да гори масло и да вдигне такива обороти. Имах такъв проблем, но се появяваше и когато двигателя работи на празен ход, т.е. при изключено турбо! Отворих колектора за въздуха и се оказа, че е идеално чист. Никакви следи от масло. Всичко това изключва турбото като вероятен причинител на проблема.
За мен обяснението е единствено в горивната система. Или се подава повишено количество гориво от помпата или има запушване някъде по тръбите между помпата и дюзите или в някоя от дюзите в резултат на което се акумулира налягане и при последващото отпушване се преобогатява горивната смес.
За решаването на проблема от собствен опит препоръчвам преди да се предприемат някакви скъпи ремонти с недоказан ефект да се разглобят и почистят дюзите + добавка за почистване в нафтата. Според хора с опит Redex решава проблема в 2/3 от случаите. Естествено не може да се очакват чудеса веднага. Необходими са поне 2 резервоара с добавка.
За мен обяснението е единствено в горивната система. Или се подава повишено количество гориво от помпата или има запушване някъде по тръбите между помпата и дюзите или в някоя от дюзите в резултат на което се акумулира налягане и при последващото отпушване се преобогатява горивната смес.
За решаването на проблема от собствен опит препоръчвам преди да се предприемат някакви скъпи ремонти с недоказан ефект да се разглобят и почистят дюзите + добавка за почистване в нафтата. Според хора с опит Redex решава проблема в 2/3 от случаите. Естествено не може да се очакват чудеса веднага. Необходими са поне 2 резервоара с добавка.
- Overclock
- потребител
- Мнения: 358
- Регистриран: 15 апр 2005, 19:19
- Модел на автомобила: Sierra 1,8TD, BMW 316 96'
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Незнам при теб колко високи са били оборотите, но когато причината е в турбото двигателя трещи като Драгстер, зад колата все едно има военна димка и разхода на масло ти е точно 2л. на 1000км (не на 10 000).Другото е, че след смяна на керамичния семеринг на турбото всичко си идва на място - разхода на масло влиза в граници и ефекта с високите обороти просто изчезва.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Абе колеги, поинтересувах се относно проблема за прецаканото турбо /стори ми се страшно това със свръх оборотите/ и проведох разговор, с хора които разбират и те ме уведомиха, че това по принцип е възмжно и съвременните турбини /тези след средата на осемдесетте/ са били снабдени със защите - тоест клапан, който след достигането на определени обороти пренасочва изгорелите газове извън турбината и по-този начин се предпазвал двигателя /не бяха сигурни на колко точно оборота е при нас, но по принцип било някъде в диапазона 4500 до 5000 /.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Re: не е турбото!
защо тогава двигателя си продължава да върви на високи обороти и след като се опитват да го изключват от контактния ключ (остане без нафта) - с какво според теб работи - С ВЪЗДУХ ЛИ ?escorttd написа:На всички, които обвиняват турбото за високите обороти ще кажа, че са далеч от истината. Не е възможно двигателя да гори масло и да вдигне такива обороти. Имах такъв проблем, но се появяваше и когато двигателя работи на празен ход, т.е. при изключено турбо! Отворих колектора за въздуха и се оказа, че е идеално чист. Никакви следи от масло. Всичко това изключва турбото като вероятен причинител на проблема.
За мен обяснението е единствено в горивната система. Или се подава повишено количество гориво от помпата или има запушване някъде по тръбите между помпата и дюзите или в някоя от дюзите в резултат на което се акумулира налягане и при последващото отпушване се преобогатява горивната смес.
За решаването на проблема от собствен опит препоръчвам преди да се предприемат някакви скъпи ремонти с недоказан ефект да се разглобят и почистят дюзите + добавка за почистване в нафтата. Според хора с опит Redex решава проблема в 2/3 от случаите. Естествено не може да се очакват чудеса веднага. Необходими са поне 2 резервоара с добавка.
-
- Status: Извън линия
Re: не е турбото!
Колега, както писах възможна причина е запушване по горивната система в резултат на което се акумулира гориво под налягане и след това се освобождава, което предизвиква високите обороти. Ако това натрупване на гориво е след клапана за гасене на двигателя изключването от контактния ключ с нищо не променя ситуацията и двигателя работи до изчерпване на натрупаното количество нафта.
Ще повторя пак и констатацията си, че след няколко подобни случая с моя двигател интеркулера и тръбите за въздуха са идеално чисти- нито грам масло вътре!
Ще повторя пак и констатацията си, че след няколко подобни случая с моя двигател интеркулера и тръбите за въздуха са идеално чисти- нито грам масло вътре!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 19 госта