МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 11 апр 2010, 00:45
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCi
- Status: Извън линия
МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
Привет на всички,
от скоро съм собственик на Форд Фокус 1.8 TDCi и горд съфорумец
Бих искал препоръка или мнение на някой, който се е сблъсквал с подобен проблем.
Днес отскочих до МП и там един любезен механик след лек оглед подхвърли, че колата има нужда от сериозен ремонт - трябва да и се смени МЕХОВИК-а ... ремонтът бил скъп - той го оцени на 2000лв грубо. Каза че ако не го направя автомобилът нямало да пали нормално. Бихте ли ме посъветвали откаде да купя такова животно и каде да ми го сменят на някаква по-читава цена. Живея в София но не е проблем ако ми препоръчате майстор и от друг град.
Благодаря Ви много предварително.
от скоро съм собственик на Форд Фокус 1.8 TDCi и горд съфорумец

Бих искал препоръка или мнение на някой, който се е сблъсквал с подобен проблем.
Днес отскочих до МП и там един любезен механик след лек оглед подхвърли, че колата има нужда от сериозен ремонт - трябва да и се смени МЕХОВИК-а ... ремонтът бил скъп - той го оцени на 2000лв грубо. Каза че ако не го направя автомобилът нямало да пали нормално. Бихте ли ме посъветвали откаде да купя такова животно и каде да ми го сменят на някаква по-читава цена. Живея в София но не е проблем ако ми препоръчате майстор и от друг град.
Благодаря Ви много предварително.
- to6kooo
- потребител
- Мнения: 213
- Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
- Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
- Местоположение: варна
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
На тази кола,както и на всички съвременни дизели маховика е демпферен и съответно след време се разбива.Търсиш по магазини,в най-лошия случай морга,а смяната е равносилна със смяна на съединител,направо си е почти същата процедура.Като се свали кутията може и да се окаже че имаш нужда и от съединител 

- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
ако имаш нехарактерно дрънчене на празен ход което се променя при натискане на съединителя - тогава е за смяна .. във всички други случаи не е .. ремонта е скъп - само маховика под 1000 лв трудно ще го намериш ,има и труд
-
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 07 апр 2009, 21:42
- Модел на автомобила: C-max Ghia 1.6 TDCi, S-max Titanium 2.0 TDCi
- Местоположение: Голямото шопско село
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
Колеги, не стресирайте човека така.
На моя дзвер 2.0 ТДЦИ 2007 оригиналния двумасов маховик от МП струва 880 лева на дребно. За ремонт ми взеха 150 лева - ама не в МП.
На моя дзвер 2.0 ТДЦИ 2007 оригиналния двумасов маховик от МП струва 880 лева на дребно. За ремонт ми взеха 150 лева - ама не в МП.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 11 апр 2010, 00:45
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCi
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
Здравейте отново,
благодаря много за отговорите ви. Колата единствено притриса леко и изскърцва понякога когато се пали или гаси. На празен ход колата си работи равномерно, няма никакво тресене или дрънчене. Все пак ако се наложи и симптома е такъв Iavrski откаде взе твоя маховик, доволен ли си как ти го монтираха и би ли препоръчал майстор. Благодаря ви още веднъж.
Поздрави
благодаря много за отговорите ви. Колата единствено притриса леко и изскърцва понякога когато се пали или гаси. На празен ход колата си работи равномерно, няма никакво тресене или дрънчене. Все пак ако се наложи и симптома е такъв Iavrski откаде взе твоя маховик, доволен ли си как ти го монтираха и би ли препоръчал майстор. Благодаря ви още веднъж.
Поздрави
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
150 лв е за подмяната му или ремонтираха стария за толкова .. подлежи и изобщо на ремонт ?iavorski написа:Колеги, не стресирайте човека така.
На моя дзвер 2.0 ТДЦИ 2007 оригиналния двумасов маховик от МП струва 880 лева на дребно. За ремонт ми взеха 150 лева - ама не в МП.
- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
Не виждам каква е връзката между маховика и паленето. Нещо те гъбаркат тия от МП.Ако нямаш признаците на разбит маховик си карай колата и и се радвай.
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
има връзка .. стружки от заминаващия си маховик повреждат стартера ,това е първия симптом - отказал стартер .. поне така чета по западните форуми ,но там нещата са несравними колите се карат много повече .. за съжаление тия коли се внасят тука като км се връщат с 200-300к надолу ...
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
Аз като сменях съединител миналата година в сервиза искаха да сменят и маховик, караха ме да я запалвам и изгасям няколко пъти а те слушаха за някакъв специфичен шум при гасене...за моя радост се разминах ''само'' с комплект съединител и лагер-помпа, ама тя цената пак отива на около 1000 лв...Не съм убеден дали няма да може да се сложи обикновен маховик, а не двумасов, чета по други форуми че е възможна замяната, ако и на нашите коли става хич няма да е зле.
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
става ,има такива афтърмаркет сингъл маховици ,пасва също така и от разни транзити/кънекти които уж били подсилени ,във английския форум има един с 2.2 тдци мондео и си кара с маховик от 2.4 транзит пак е двумасов но по здрав ... дюзи също пасват от други мотори ..
-
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 07 апр 2009, 21:42
- Модел на автомобила: C-max Ghia 1.6 TDCi, S-max Titanium 2.0 TDCi
- Местоположение: Голямото шопско село
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
това е цена за сваляне на стария и монтаж на новия. смених го с новичък - майстора си е играл с доста такива на поне 5-6 форда и е категорично против всякакви опити за ремонт.Alexi написа:150 лв е за подмяната му или ремонтираха стария за толкова .. подлежи и изобщо на ремонт ?iavorski написа:Колеги, не стресирайте човека така.
На моя дзвер 2.0 ТДЦИ 2007 оригиналния двумасов маховик от МП струва 880 лева на дребно. За ремонт ми взеха 150 лева - ама не в МП.
А виж идеята за слагане на "конвенционален" маховик на мен мнооооого ми харесва.
- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
Смяната с обикновен маховик е възможна.Четох го в руския саит за фокусите/ffclub.ru/.Там дават и точни данни.
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 20 апр 2010, 00:01
- Модел на автомобила: rs
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
Маховика от Конект 1.8 Tdci мисля, че ще ти пасне. Само ще трябва да смениш и съединителят от такъв заедно с притискателният диск.Хубавото при този маховик е че не е Би-маса, а е нормален и си решаваш проблемите завинаги.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 11 апр 2010, 00:45
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCi
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
Привет,
благодаря много на всички за обстойните отговори. През седмицата посетих още два сервиза и констатацията беше следната - няма никакъв проблем в маховика или съединителя а опъващата ролка на въздушния ремък е с голям луфт и издава въпросния звук. Мисля, че никога повече няма да стъпя в МП. Не го препоръчвам и на никой от вас. Благодаря ви още веднъж.
благодаря много на всички за обстойните отговори. През седмицата посетих още два сервиза и констатацията беше следната - няма никакъв проблем в маховика или съединителя а опъващата ролка на въздушния ремък е с голям луфт и издава въпросния звук. Мисля, че никога повече няма да стъпя в МП. Не го препоръчвам и на никой от вас. Благодаря ви още веднъж.
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 16 апр 2009, 07:35
- Модел на автомобила: Fiesta 1.3 mi, 1995g.; Focus 1.8 TDCi, 2004g.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
Здравейте, и аз току що идвам от МП! Моят Фокус е 1.8 ТДЦИ (100 коня). Проблемът ми е с паленето, дори и при топъл двигател. Сменил съм подгряващите свещи (ох как ми се искаше да е от тях...
, ама не е ). После минах през един "сервиз" в Овча купел, който ми беше на път, а и ми беше препоръчан. Там диагнозата беше "регулатор на налягането на горивото" ... !!!!! След проверка в нета, нещо се усъмних, че може и да е ГНП, та отидох в МП. Там им обяснявам всичко дотук и оставям колата! Тяхната диагноза: маховик + стартер, евентулно може и съединителя да се окаже поразен и т.н. Това било РЕДОВЕН проблем при ТДЦИ, за разлика от ТДИ-то, точно заради различните маховици, които се използват. Цената преди години е била 700 лв, а сега... 1457лв, (и още 454 за стартера). Общо всичко отива на 2 бона дори и без съединителя. Платих си диагностиката и у дома... да помисля и прочета малко. Много пари са за кола, купена за 7000лв. Според МП тия маховици нямали ментета, щот било трудно да ги "изработят", което е добре за тези, които се разделят с 1500лв за маховик, поне ще е оригинален. А относно въпросния регулатор на налягането - тая грешка, която се показва при диагностика била "нормална" при фокусите, но имало достатъчно налягане за запалване. (доколкото чух майстора имам около 3 атмосфери при палене !!! знам че ТДЦИ-то работи при налягане на впръскване на горивото над 14-15 атмосфери, ама при колко пали - идея си нямам).
След всичко написано и прочетено мисля сериозно да се заемем да проучим въпроса със замяната на демпферния маховик с нормален. Те ако са толкова калпави тия маховици, каква ми е гаранцията, че няма пак да правя същият ремонт след време. А сега така и така ще се сменят много неща поне да ми е за последно.
Успех на всички и всеки да пише ако открие нещо!

След всичко написано и прочетено мисля сериозно да се заемем да проучим въпроса със замяната на демпферния маховик с нормален. Те ако са толкова калпави тия маховици, каква ми е гаранцията, че няма пак да правя същият ремонт след време. А сега така и така ще се сменят много неща поне да ми е за последно.
Успех на всички и всеки да пише ако открие нещо!
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
какви 14 бара .. горивото се впръсква на 1600 бара ,това не ти е предкамерен дизел от 90те ... паленето няма как да е от маховика ,той може да подрънква ако е износен но не играе роля при паленето ...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
Ужас, явно в МП са се презапасили със маховици и и ги предлагат за добро утро. Сигурно ако и спирачките откажат ще трябва да се сменя маховика. 

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 16 апр 2009, 07:35
- Модел на автомобила: Fiesta 1.3 mi, 1995g.; Focus 1.8 TDCi, 2004g.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
Добре де, може и да бъркам за баровете, ама това ли е въпроса сега! От МП се опитват да продават маховици на килограм и въпросът е дали това решава проблема или само олекотява джоба! Плюс това ако стават обикновените маховици те едва ли са на цена 1500 лв. По-скоро някъде около 700, така че що да се бъркаме яко в джобовете и то за нещо, което се чупи редовно!
Нека се съсредоточим върху това дали трябва да се сменя маховика и ако да - може ли да е обикновен!
Нека се съсредоточим върху това дали трябва да се сменя маховика и ако да - може ли да е обикновен!
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
порови се в западните форуми ,там ми е неприятно да призная но хората са много по напред с техническата информация за моделите след 2000г ,има и много DIY проектчета
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
От личен горчив опит с МП ти препоръчвам да не им се доверяваш особенно ако ти говорят в големи суми.emor_bg написа: ...
Има си кадърни хора, не тичайте директно при тези малоумници

Само за диагностика и сверка за сума до 30-40 пари да си кажат мнението ОК, но не им се доверявайте да хвърляте пари!
Виж в темата за срещи в Плевен ще срещнеш ник Sanndo.
Неговия маховик клопа на умряло от доста време и е минал доста километри в това състояние.
2 пъти прави стартер защото 1вия път не бил направен добре, но проблеми с паленето няма.
Стига да завърти си пали без проблем.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта