МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
За целта се конкретизирай в какво се състои проблема със паленето.emor_bg написа:......
Нека се съсредоточим върху това дали трябва да се сменя маховика и ако да - може ли да е обикновен!
Винаги може да сложиш обикновен маховик, стига да не са направили някоя шашма със разположението на закрепващите болтове.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 16 апр 2009, 07:35
- Модел на автомобила: Fiesta 1.3 mi, 1995g.; Focus 1.8 TDCi, 2004g.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
Как да определя проблема с паленетоо... ами ще се опитам да обясня.
Първо да кажа че освен подгряващите свещи които смених миналата седмица, съм сменял и стартера миналата година. Още тогава момчето, което го сменя, заподозря нещо нередно около маховика, защото въпреки че стартера, макар и на старо, беше точно като за моята кола (проверено) маховика опираше в корпуса на стартера и се наложи да се слагат някакви шайби да се отдалечи колкото да не стърже.
Сега колата не пали. Сякаш оборотите на въртене на стартера са по-ниски и върти някак си мъчно, трудно е да се каже точно. Колата не пали и когато е топла. Може да си въртя цял ден. Понякоа обаче успява да запали, не знам защо, може би завърта както трябва или нещо от подаването на газ - не знам точно. Още не мога да хвана кога пали, защото си е голяма рядкост, пък и след като стопих един стартер вече не мъча толкова колата. Само да кажа, че и колата нормално си пуши като печка "циганска любов". Възможно е и двата ми проблема да се дължат на една и съща причина - ГНП, поне така прочетох тук: http://www.auto-sofia.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=48 (не разбирам от коли и затова търся инфо от всякъде). В МП обаче отхвърлиха тази възможност, като казаха че съм имал достатъчно налягане при палене (това вече го коментирах в преден пост).
Като сменях подгряващите свещи миналата седмица (имах свещи, смених ги), с надеждата проблемът да изчезне, тогава този който ми сменя стартера гледа колата и каза че пак ще хвърля стартера и ако не отида да ми видят маховика може да ги сменям доста често. Изказването му беше в смисъл, че има нещо нередно около маховика, не че не пали заради него. Вярвам на човека, досега каквото е казал винаги е бил прав. Така че в моят случай съм склонен да повярвам на МП, че имам някакъв проблем с тоя маховик, но само защото тяхното мнение съвпада с неговото. А и те ми казаха, че проблемът ми с маховика, който реално е от две части, е точно във връзката/зацепването между тези две части (не знам точно какъв му е дизайна). Това ме навежда на мисълта, че някой го е видял с очите си, а не гадаят (дано).
П.С. По отношение на пушенето имам подобрение след като измих с нафта радиатора на турбото. Голяма чернилка излезе и сега е доста по-добре. Останалите елементи не ги чистих и честно да си кажа много се изненадах от добрият ефект, който се получи.
Първо да кажа че освен подгряващите свещи които смених миналата седмица, съм сменял и стартера миналата година. Още тогава момчето, което го сменя, заподозря нещо нередно около маховика, защото въпреки че стартера, макар и на старо, беше точно като за моята кола (проверено) маховика опираше в корпуса на стартера и се наложи да се слагат някакви шайби да се отдалечи колкото да не стърже.
Сега колата не пали. Сякаш оборотите на въртене на стартера са по-ниски и върти някак си мъчно, трудно е да се каже точно. Колата не пали и когато е топла. Може да си въртя цял ден. Понякоа обаче успява да запали, не знам защо, може би завърта както трябва или нещо от подаването на газ - не знам точно. Още не мога да хвана кога пали, защото си е голяма рядкост, пък и след като стопих един стартер вече не мъча толкова колата. Само да кажа, че и колата нормално си пуши като печка "циганска любов". Възможно е и двата ми проблема да се дължат на една и съща причина - ГНП, поне така прочетох тук: http://www.auto-sofia.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=48 (не разбирам от коли и затова търся инфо от всякъде). В МП обаче отхвърлиха тази възможност, като казаха че съм имал достатъчно налягане при палене (това вече го коментирах в преден пост).
Като сменях подгряващите свещи миналата седмица (имах свещи, смених ги), с надеждата проблемът да изчезне, тогава този който ми сменя стартера гледа колата и каза че пак ще хвърля стартера и ако не отида да ми видят маховика може да ги сменям доста често. Изказването му беше в смисъл, че има нещо нередно около маховика, не че не пали заради него. Вярвам на човека, досега каквото е казал винаги е бил прав. Така че в моят случай съм склонен да повярвам на МП, че имам някакъв проблем с тоя маховик, но само защото тяхното мнение съвпада с неговото. А и те ми казаха, че проблемът ми с маховика, който реално е от две части, е точно във връзката/зацепването между тези две части (не знам точно какъв му е дизайна). Това ме навежда на мисълта, че някой го е видял с очите си, а не гадаят (дано).
П.С. По отношение на пушенето имам подобрение след като измих с нафта радиатора на турбото. Голяма чернилка излезе и сега е доста по-добре. Останалите елементи не ги чистих и честно да си кажа много се изненадах от добрият ефект, който се получи.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
Да обобщим. Колата върти, но не пали.
Стартера върти двигателя бавно. Проблем със акумулатора, втулките на стартера или електрическките връзки (най вече лоша маса).
Двигателя пали трудно. Проблем със центровката на момента на впръскване или подгревните свещи.
Двигателят пуши при движение. Неправилна центровка на момента на впръскване, повредени дюзи или помпа.
Като гледам проблема при тебе е комплексен, от трите неща. Не съм специалист, но смятам че смяната на маховика няма да реши проблемите ти.
Стартера върти двигателя бавно. Проблем със акумулатора, втулките на стартера или електрическките връзки (най вече лоша маса).
Двигателя пали трудно. Проблем със центровката на момента на впръскване или подгревните свещи.
Двигателят пуши при движение. Неправилна центровка на момента на впръскване, повредени дюзи или помпа.
Като гледам проблема при тебе е комплексен, от трите неща. Не съм специалист, но смятам че смяната на маховика няма да реши проблемите ти.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
стартера може да дефектира от тръгнал демферен маховик ,но щом върти а не пали има и други проблеми .. ти сигурен ли си че акумулатора е читав ,пробвай с друг как ще върти
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 16 апр 2009, 07:35
- Модел на автомобила: Fiesta 1.3 mi, 1995g.; Focus 1.8 TDCi, 2004g.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
Оооох, как се надявам да е акумулатора... ! А за момента на впръскването - ами нали за това ходя по сервизи, да ми кажат, аз ако мога да кажа само като я гледам колата отвън, веднага напускам работа и отварям сервиз! Бахти сервизите!
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 14 мар 2009, 15:13
- Модел на автомобила: ford focus 1.8TDCI
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
да се изкажа и аз като преминал по този път с шибания маховик,като отидох да взема колата имаше едно дрънчене при гасене на колата,но понеже не бях запознат а и се постараха да ме убедят че е от гърнетата аз си купих моито фокусче.карах го с удоволсрвие докато един слънчев ден не реших да оправя "гърнетата",и да ама не.маистора ми каза че гърнетата с в ред и започнаха ходенията по мъките.в краина сметка се оказа маховика че е за смяна,но нямах парите за нов и си купих втора употреба за 400 лв. който изкара около 50000 км и сега пак е за смяна а от как съм го сменил се интересувам как мога да заменя с обикновен но все още не съм намерил решение.иначе за да я вкарам в гаража и да я разглобим ме накара това че един ден като я изгасих и след това като се опитах да запаля тя въобще не искаше да върти.един приятел ме закачи да ме дърпа но тогава предните гуми въобще не искаха да превъртят на скорост.когато свалихме стартера се оказа че пружините в маховика бяха пробили корпуса му и едно пърче беше застанало между венеца на маховика и стартера въобще не можеше да завърти маховика,но до този момент с напълно разбит маховик колата палеше без никакъв проблем като изключим гадния звук.надявам се да съм бил полезен по някакъв начин и ако някои има идея как да си преправя съединителя ще съм много благодарен да сподели че иначе.... 

-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 04 сеп 2010, 11:46
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
двумасовия маховик се разбива и неможе да се оправи по никакъв начин сменя се нов аз сум сменил с обикновен и няма никакъв проблем!
- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
двумасовия маховик се разбива и неможе да се оправи по никакъв начин сменя се нов аз сум сменил с обикновен и няма никакъв проблем
Добре де дай малко инфо. От какво е този маховик,трябва ли да се смени цялата карантия около него, къде ти го сменяха и т.н.Аз още нямам този проблем но се подготвям психически и теоретично. Предварително благодаря.
Добре де дай малко инфо. От какво е този маховик,трябва ли да се смени цялата карантия около него, къде ти го сменяха и т.н.Аз още нямам този проблем но се подготвям психически и теоретично. Предварително благодаря.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 04 сеп 2010, 11:46
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
Маховика е обикновен от форд торнео ,а с него трябва да се смени и притискателния диск и феродофия комп-та струва около 1000.1100лева на валео хубав е и то много !
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
Това предложение изглежда със около 40% по-евтино.
http://cgi.ebay.co.uk/SOLID-FLYWHEEL-CL" onclick="window.open(this.href);return false; ... 2c4ef2a7e2" onclick="window.open(this.href);return false;

http://cgi.ebay.co.uk/SOLID-FLYWHEEL-CL" onclick="window.open(this.href);return false; ... 2c4ef2a7e2" onclick="window.open(this.href);return false;
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
Дай още по точно кой двигател на форд торнео и каде ти го слагаха . Правят ли се някакви доработки.
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 13 ное 2009, 13:30
- Модел на автомобила: '02 Ford Focus 1.8 TDCI Hatchback
- Местоположение: Русе, България
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
Здравейте и от мен!
Мисля, че става дума за следното:
http://www.euro07.bg/catalog/catalog.ph ... r&id=14707" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
К-Т СЪЕДИНИТЕЛ С ПЛЪТЕН МАХОВИК ETL 824.96

Идеята е, че щом ще се сменя маховика с нормален, то тряба и съединителя да се смени, защото на него са пружините. Всяка последваща смяна на съединителя, обаче, ще е с нормален феродов диск (такъв с пружини на него).
Колеги от Алфа Ромео форума бяха обсъждали, че може това да доведе до проблеми с коляновия вал. На мен, обаче, не ми се дават грешни пари за SACHS или Valeo, тъй като и за други ремонти ще давам пари, вероятно, така че мисля да взема този. Пък каквото стане.
Поздрави на всички!
Мисля, че става дума за следното:
http://www.euro07.bg/catalog/catalog.ph ... r&id=14707" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
К-Т СЪЕДИНИТЕЛ С ПЛЪТЕН МАХОВИК ETL 824.96

Идеята е, че щом ще се сменя маховика с нормален, то тряба и съединителя да се смени, защото на него са пружините. Всяка последваща смяна на съединителя, обаче, ще е с нормален феродов диск (такъв с пружини на него).
Колеги от Алфа Ромео форума бяха обсъждали, че може това да доведе до проблеми с коляновия вал. На мен, обаче, не ми се дават грешни пари за SACHS или Valeo, тъй като и за други ремонти ще давам пари, вероятно, така че мисля да взема този. Пък каквото стане.
Поздрави на всички!
- baidido
- потребител
- Мнения: 1254
- Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
- Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
Аз от днес със с чисто нов комплект съединител, демпферен маховик и нова лагер помпа. Всички е оригинален Luk. Принципно демпферния маховик не е лошо нещо, хората не го харесват, понеже си е скъп. Моя маховик ми излезе 550 лв, но след сериозна отстъпка. С Sachs внимавайте, понеже имат много рециклаж, правилно сте ме разбрали-рециклират стари съединители и т.н. Не знам дали всичко им е такова(предполагам не), но в България не се знае на какво ще попаднете. Взимайте Лук или Валео, може да е някой лев в повече от по-обикновените марки, но съм убеден, че си заслужава. Бях питал Sachs дали имат подсилен съединител за Мондеото. След няколко дена ми отговориха(некъв пич от Хамбург), че за съжаление нямали за моята кола подсилен съединител и маховик, но можели да ми изработят специално за мене от оригинален и да му сложели organic friction material и щял да издържа с 15 % повече-дрън-дрън. От оригинален, да ми го преправят ще ме извиняват, ама си е ташак работа. Съединителя и маховика, всеки на цена от по 369 евро...
Докато се чудех какво да сложа, изчетох целия нет, сума ти и сайтове и целия английски форум на Мондео в частта за маховик и съединител. Мненията като цяло дали нормален(едномасов) или демпферен маховик бяха противоречиви. Аз сложих двумасов, понеже за Мондеото няма комплекти с обикновен маховик и от това, което четох, един съвет-не се набутвайте с каквото и да е, което е без марка, визирам основно ebay. Купете най-добре частта от България от някой доверен магазин за части, предполагам всеки си има такъв. Както е написано по-горе, ако от Турнео става на Фокус, слагайте, но ако е нещо измекярско, няма смисъл да си давате парите. Принципно е хубаво като сменяте съединител да смените маховика и лагер помпата, стига да има лев естествено. Четох, че обикновения маховик издържал много и се сменял един път. Макар че и на демпферния му дават едни 150-200К км., напълно достатъчно.
Всичко това, което написах, си е лично мое мнение, изградено след около 2 седмици прекарано в нет-а в търсене, питане на приятели и т.н.
Докато се чудех какво да сложа, изчетох целия нет, сума ти и сайтове и целия английски форум на Мондео в частта за маховик и съединител. Мненията като цяло дали нормален(едномасов) или демпферен маховик бяха противоречиви. Аз сложих двумасов, понеже за Мондеото няма комплекти с обикновен маховик и от това, което четох, един съвет-не се набутвайте с каквото и да е, което е без марка, визирам основно ebay. Купете най-добре частта от България от някой доверен магазин за части, предполагам всеки си има такъв. Както е написано по-горе, ако от Турнео става на Фокус, слагайте, но ако е нещо измекярско, няма смисъл да си давате парите. Принципно е хубаво като сменяте съединител да смените маховика и лагер помпата, стига да има лев естествено. Четох, че обикновения маховик издържал много и се сменял един път. Макар че и на демпферния му дават едни 150-200К км., напълно достатъчно.
Всичко това, което написах, си е лично мое мнение, изградено след около 2 седмици прекарано в нет-а в търсене, питане на приятели и т.н.
Който кара Форд е горд!
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 01 май 2012, 20:44
- Модел на автомобила: ford fokus
- Status: Извън линия
Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)
колега как да намеря информацията за подмяната на тия маховици с твърд че голям проблем
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта