МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)

Мнение от HACKO » 21 апр 2010, 22:25

emor_bg написа:......
Нека се съсредоточим върху това дали трябва да се сменя маховика и ако да - може ли да е обикновен!
За целта се конкретизирай в какво се състои проблема със паленето.
Винаги може да сложиш обикновен маховик, стига да не са направили някоя шашма със разположението на закрепващите болтове.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

emor_bg
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 16 апр 2009, 07:35
Модел на автомобила: Fiesta 1.3 mi, 1995g.; Focus 1.8 TDCi, 2004g.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)

Мнение от emor_bg » 21 апр 2010, 23:46

Как да определя проблема с паленетоо... ами ще се опитам да обясня.
Първо да кажа че освен подгряващите свещи които смених миналата седмица, съм сменял и стартера миналата година. Още тогава момчето, което го сменя, заподозря нещо нередно около маховика, защото въпреки че стартера, макар и на старо, беше точно като за моята кола (проверено) маховика опираше в корпуса на стартера и се наложи да се слагат някакви шайби да се отдалечи колкото да не стърже.

Сега колата не пали. Сякаш оборотите на въртене на стартера са по-ниски и върти някак си мъчно, трудно е да се каже точно. Колата не пали и когато е топла. Може да си въртя цял ден. Понякоа обаче успява да запали, не знам защо, може би завърта както трябва или нещо от подаването на газ - не знам точно. Още не мога да хвана кога пали, защото си е голяма рядкост, пък и след като стопих един стартер вече не мъча толкова колата. Само да кажа, че и колата нормално си пуши като печка "циганска любов". Възможно е и двата ми проблема да се дължат на една и съща причина - ГНП, поне така прочетох тук: http://www.auto-sofia.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=48 (не разбирам от коли и затова търся инфо от всякъде). В МП обаче отхвърлиха тази възможност, като казаха че съм имал достатъчно налягане при палене (това вече го коментирах в преден пост).

Като сменях подгряващите свещи миналата седмица (имах свещи, смених ги), с надеждата проблемът да изчезне, тогава този който ми сменя стартера гледа колата и каза че пак ще хвърля стартера и ако не отида да ми видят маховика може да ги сменям доста често. Изказването му беше в смисъл, че има нещо нередно около маховика, не че не пали заради него. Вярвам на човека, досега каквото е казал винаги е бил прав. Така че в моят случай съм склонен да повярвам на МП, че имам някакъв проблем с тоя маховик, но само защото тяхното мнение съвпада с неговото. А и те ми казаха, че проблемът ми с маховика, който реално е от две части, е точно във връзката/зацепването между тези две части (не знам точно какъв му е дизайна). Това ме навежда на мисълта, че някой го е видял с очите си, а не гадаят (дано).

П.С. По отношение на пушенето имам подобрение след като измих с нафта радиатора на турбото. Голяма чернилка излезе и сега е доста по-добре. Останалите елементи не ги чистих и честно да си кажа много се изненадах от добрият ефект, който се получи.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)

Мнение от HACKO » 22 апр 2010, 15:39

Да обобщим. Колата върти, но не пали.
Стартера върти двигателя бавно. Проблем със акумулатора, втулките на стартера или електрическките връзки (най вече лоша маса).
Двигателя пали трудно. Проблем със центровката на момента на впръскване или подгревните свещи.
Двигателят пуши при движение. Неправилна центровка на момента на впръскване, повредени дюзи или помпа.
Като гледам проблема при тебе е комплексен, от трите неща. Не съм специалист, но смятам че смяната на маховика няма да реши проблемите ти.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)

Мнение от Alexi » 22 апр 2010, 16:01

стартера може да дефектира от тръгнал демферен маховик ,но щом върти а не пали има и други проблеми .. ти сигурен ли си че акумулатора е читав ,пробвай с друг как ще върти

emor_bg
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 16 апр 2009, 07:35
Модел на автомобила: Fiesta 1.3 mi, 1995g.; Focus 1.8 TDCi, 2004g.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)

Мнение от emor_bg » 22 апр 2010, 17:06

Оооох, как се надявам да е акумулатора... ! А за момента на впръскването - ами нали за това ходя по сервизи, да ми кажат, аз ако мога да кажа само като я гледам колата отвън, веднага напускам работа и отварям сервиз! Бахти сервизите!

julii
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 14 мар 2009, 15:13
Модел на автомобила: ford focus 1.8TDCI
Status: Извън линия

Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)

Мнение от julii » 22 апр 2010, 20:24

да се изкажа и аз като преминал по този път с шибания маховик,като отидох да взема колата имаше едно дрънчене при гасене на колата,но понеже не бях запознат а и се постараха да ме убедят че е от гърнетата аз си купих моито фокусче.карах го с удоволсрвие докато един слънчев ден не реших да оправя "гърнетата",и да ама не.маистора ми каза че гърнетата с в ред и започнаха ходенията по мъките.в краина сметка се оказа маховика че е за смяна,но нямах парите за нов и си купих втора употреба за 400 лв. който изкара около 50000 км и сега пак е за смяна а от как съм го сменил се интересувам как мога да заменя с обикновен но все още не съм намерил решение.иначе за да я вкарам в гаража и да я разглобим ме накара това че един ден като я изгасих и след това като се опитах да запаля тя въобще не искаше да върти.един приятел ме закачи да ме дърпа но тогава предните гуми въобще не искаха да превъртят на скорост.когато свалихме стартера се оказа че пружините в маховика бяха пробили корпуса му и едно пърче беше застанало между венеца на маховика и стартера въобще не можеше да завърти маховика,но до този момент с напълно разбит маховик колата палеше без никакъв проблем като изключим гадния звук.надявам се да съм бил полезен по някакъв начин и ако някои има идея как да си преправя съединителя ще съм много благодарен да сподели че иначе.... :(

cekoood
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 04 сеп 2010, 11:46
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)

Мнение от cekoood » 04 сеп 2010, 12:11

двумасовия маховик се разбива и неможе да се оправи по никакъв начин сменя се нов аз сум сменил с обикновен и няма никакъв проблем!

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)

Мнение от Miri4 » 04 сеп 2010, 16:24

двумасовия маховик се разбива и неможе да се оправи по никакъв начин сменя се нов аз сум сменил с обикновен и няма никакъв проблем

Добре де дай малко инфо. От какво е този маховик,трябва ли да се смени цялата карантия около него, къде ти го сменяха и т.н.Аз още нямам този проблем но се подготвям психически и теоретично. Предварително благодаря.

cekoood
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 04 сеп 2010, 11:46
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)

Мнение от cekoood » 06 сеп 2010, 08:53

Маховика е обикновен от форд торнео ,а с него трябва да се смени и притискателния диск и феродофия комп-та струва около 1000.1100лева на валео хубав е и то много !

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)

Мнение от HACKO » 06 сеп 2010, 09:48

Това предложение изглежда със около 40% по-евтино. *00147*
http://cgi.ebay.co.uk/SOLID-FLYWHEEL-CL" onclick="window.open(this.href);return false; ... 2c4ef2a7e2" onclick="window.open(this.href);return false;
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)

Мнение от Miri4 » 06 сеп 2010, 18:30

Дай още по точно кой двигател на форд торнео и каде ти го слагаха . Правят ли се някакви доработки.

kinev
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 13 ное 2009, 13:30
Модел на автомобила: '02 Ford Focus 1.8 TDCI Hatchback
Местоположение: Русе, България
Контакти:
Status: Извън линия

Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)

Мнение от kinev » 11 окт 2010, 13:53

Здравейте и от мен!
Мисля, че става дума за следното:
http://www.euro07.bg/catalog/catalog.ph ... r&id=14707" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

К-Т СЪЕДИНИТЕЛ С ПЛЪТЕН МАХОВИК ETL 824.96

Изображение

Идеята е, че щом ще се сменя маховика с нормален, то тряба и съединителя да се смени, защото на него са пружините. Всяка последваща смяна на съединителя, обаче, ще е с нормален феродов диск (такъв с пружини на него).
Колеги от Алфа Ромео форума бяха обсъждали, че може това да доведе до проблеми с коляновия вал. На мен, обаче, не ми се дават грешни пари за SACHS или Valeo, тъй като и за други ремонти ще давам пари, вероятно, така че мисля да взема този. Пък каквото стане.

Поздрави на всички!
Изображение

Потребителски аватар
baidido
потребител
потребител
Мнения: 1254
Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)

Мнение от baidido » 13 окт 2010, 20:32

Аз от днес със с чисто нов комплект съединител, демпферен маховик и нова лагер помпа. Всички е оригинален Luk. Принципно демпферния маховик не е лошо нещо, хората не го харесват, понеже си е скъп. Моя маховик ми излезе 550 лв, но след сериозна отстъпка. С Sachs внимавайте, понеже имат много рециклаж, правилно сте ме разбрали-рециклират стари съединители и т.н. Не знам дали всичко им е такова(предполагам не), но в България не се знае на какво ще попаднете. Взимайте Лук или Валео, може да е някой лев в повече от по-обикновените марки, но съм убеден, че си заслужава. Бях питал Sachs дали имат подсилен съединител за Мондеото. След няколко дена ми отговориха(некъв пич от Хамбург), че за съжаление нямали за моята кола подсилен съединител и маховик, но можели да ми изработят специално за мене от оригинален и да му сложели organic friction material и щял да издържа с 15 % повече-дрън-дрън. От оригинален, да ми го преправят ще ме извиняват, ама си е ташак работа. Съединителя и маховика, всеки на цена от по 369 евро...
Докато се чудех какво да сложа, изчетох целия нет, сума ти и сайтове и целия английски форум на Мондео в частта за маховик и съединител. Мненията като цяло дали нормален(едномасов) или демпферен маховик бяха противоречиви. Аз сложих двумасов, понеже за Мондеото няма комплекти с обикновен маховик и от това, което четох, един съвет-не се набутвайте с каквото и да е, което е без марка, визирам основно ebay. Купете най-добре частта от България от някой доверен магазин за части, предполагам всеки си има такъв. Както е написано по-горе, ако от Турнео става на Фокус, слагайте, но ако е нещо измекярско, няма смисъл да си давате парите. Принципно е хубаво като сменяте съединител да смените маховика и лагер помпата, стига да има лев естествено. Четох, че обикновения маховик издържал много и се сменял един път. Макар че и на демпферния му дават едни 150-200К км., напълно достатъчно.
Всичко това, което написах, си е лично мое мнение, изградено след около 2 седмици прекарано в нет-а в търсене, питане на приятели и т.н.
Който кара Форд е горд!

svilen_82
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 01 май 2012, 20:44
Модел на автомобила: ford fokus
Status: Извън линия

Re: МАХОВИК - Ford Focus 1.8 TDCi (2003г.)

Мнение от svilen_82 » 07 май 2012, 23:39

колега как да намеря информацията за подмяната на тия маховици с твърд че голям проблем

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта