моята лампа за налягане на маслото в двигателя

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
qiliev
потребител
потребител
Мнения: 149
Регистриран: 17 май 2008, 15:10
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 TDI 1998г.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

моята лампа за налягане на маслото в двигателя

Мнение от qiliev » 01 авг 2010, 13:56

Здравейте,
първо да се похваля, че от 4 дена съм гор собственик на Мондео 1,8 TDI, 90 конски сили 1998г. хечбек. Аз съм от Русе и го харесах по интернет в пловдивска автокъща. Последва командировка в Пловдив, харесване на автомобила от моя страна и естествено купуване.
Какво установих по време на връщане от Пловдив-колата си върви перфектно, наема, няма тропване, хлопване пропушване, пали си от четвърт. Притеснителното-като карам на висока скорост 3,4,5 и освободя за да се движа по инерция, или задържа повечко натиснат съединителя докато сменям предавки ми светва лампата за налягане на масло в двигателя. Светва само веднъж, угасва и повече не светва. На ниски обороти, докато карам на някоя предавка не светва въобще-имам чувството че ще се ударя някъде, защото погледа ми е само в нея. Като светне не се задържа повече от секунда и изгасва. Като се прибрах в Русе (без проблеми) веднага смених маслото с MOTUL 10W40 полусинтетика и масления филтър. Проблема си остана. Излязох извън града на 30 км и пак ми светна за момент лампата за масло при освобождаване от скорост и пускане по инерция. Вече 3 ден я карам обаче из града и лампата не е светвала и за момент. Някакви идей на какво да обърна внимание преди да започна да ходя по сервизи, че тук в Русе всички са ментаржии и рядко се среща читав майстор. Благодаря предварително.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: моята лампа за налягане на маслото в двигателя

Мнение от HACKO » 01 авг 2010, 18:07

Не е фатално, щом само просветва, но не е и желателно, на първо време смени датчика.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

qiliev
потребител
потребител
Мнения: 149
Регистриран: 17 май 2008, 15:10
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 TDI 1998г.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: моята лампа за налягане на маслото в двигателя

Мнение от qiliev » 01 авг 2010, 18:07

Колега това и мисля утре да направя. Благодаря за съвета все пак

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: моята лампа за налягане на маслото в двигателя

Мнение от Ianaki » 01 авг 2010, 21:18

Като го сменяш, огледай много внимателно картера и блока за някакви нарушения (да е вдлъбнат или ударен).

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: моята лампа за налягане на маслото в двигателя

Мнение от Doin » 02 авг 2010, 09:26

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=34225" onclick="window.open(this.href);return false;

qiliev
потребител
потребител
Мнения: 149
Регистриран: 17 май 2008, 15:10
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 TDI 1998г.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: моята лампа за налягане на маслото в двигателя

Мнение от qiliev » 02 авг 2010, 14:05

Това съм го изчел колега, но няма нищо общо с моя проблем. Моята лампа не светва на ниски обороти и когато колата е заграля. Лампата ми светва когато карам на висока предавка, освободя от скорост за да се движа по инерция. И то не премигва, а светва един път и угасва. След това ни вопъл ни стон. Все едно не е светвала до следващото осбождаване от скорост. Карам я обаче вече пети ден из града, загрява колкото трябва но не светва пустата лампа нито веднъж. Незнам вече какво да правя.

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: моята лампа за налягане на маслото в двигателя

Мнение от Doin » 02 авг 2010, 14:31

Колега, и аз за пръв път забелязах датчика на маслото когато от трета на 3 х оборота тръгнах да превключвам на 4-та в тъмното ми се видя премигване. После близо седмица - нищо. И после... Светването на контролната работа е индикация, че налягането на маслото е по-ниско от необходимото. Причините за това може да са страшно много - датчика ти за масло е заминал, запушена маслена магистрала, омекнала пружина на възвратен клапан, запушен смукател в картера (независимо дали от мърсотия или от подбит картер) .... Най-лесното е ако имаш резервен датчик да го замениш и видиш дали и при новия ще има проблеми, при мен се оказа че проблема не е от него. Отиди да ти замерят налягането на маслото и да видят дали е в нормите. И ако там има проблем вече тръгваш по пътя на маслото от картера нагоре към датчика. Но аз потроших няколко месеца време, нерви и пари за всевъзможни глупости докато най-накрая не свалихме картера и не се видя че смукателя е опирал в картера, а отвън подбитото бе незабележимо.

qiliev
потребител
потребител
Мнения: 149
Регистриран: 17 май 2008, 15:10
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 TDI 1998г.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: моята лампа за налягане на маслото в двигателя

Мнение от qiliev » 02 авг 2010, 18:18

Колега благодаря за ценните препоръки. Наистина ще се възползвам от тях.

qiliev
потребител
потребител
Мнения: 149
Регистриран: 17 май 2008, 15:10
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 TDI 1998г.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: моята лампа за налягане на маслото в двигателя

Мнение от qiliev » 19 авг 2010, 08:16

Здравейте отново,
да разкажа накратко развитието по моя проблем. Закарах колата да й измерят налягането на маслото в двигателя и се оказа в границите на нормалното. След това майстора ме попита защо е цялото това притеснение и аз обясних на дълго и нашироко. Човека след кратко позамисляне пипна амортисьорчето на нафтовата помпа и каза че било за смяна. Жилото за газта след пускане на педала се връщало много бързо а трябвало този процес да става плавно. Или с две думи като пусна педала на газта при натоварян двигател (включен климатроник, фарове и др.) за момент рязко падат оборотите и тогава ми светвала за миг лампата за маслото. Какво мислите-има ли резон в думите на този майстор? Да го търся ли това амортисьорче на нафтовата помпа и да го сменя с ново? Благодаря

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: моята лампа за налягане на маслото в двигателя

Мнение от HACKO » 19 авг 2010, 09:10

Има.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Re: моята лампа за налягане на маслото в двигателя

Мнение от methodboy » 19 авг 2010, 22:29

И колко падат оборотите, понеже на моята кола един мсйстор ми о**а жилото на съединитела (и не мога да го регулирам вече), та като е студена обикновенно оборотите падат около или под 500, понякога я гася дори, но никога не ми е светвала лампа за масло. Мондеото ми е със същия мотор като твоето с малко козметични разлики и 2 кс., т.е форд не са правили нещо съществено по мотора. Нещо не го вярвам това амортисьорче.
ИзображениеИзображениеИзображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта