високи обороти

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
somaher
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 14 ное 2009, 07:43
Модел на автомобила: Ford Transit 2,5D
Status: Извън линия

високи обороти

Мнение от somaher » 28 сеп 2010, 14:18

Здравейте имам Форд Галакси 2.0 пълна инжекция 96г. и държи високи обороти на празен ход. От какво може да е ?

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: високи обороти

Мнение от Любо » 28 сеп 2010, 15:53

Зацапан клапан за празен ход.
Зацапан MAF, въздушен филтър.
Вакуумен регулатор на налягането на бензина.
Колко високи обороти? Когато работи на място високи ли са? Или само при движение по инерция?
Може и от датчик за скороктта да е...

somaher
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 14 ное 2009, 07:43
Модел на автомобила: Ford Transit 2,5D
Status: Извън линия

Re: високи обороти

Мнение от somaher » 28 сеп 2010, 18:19

на място и по инерция също са високи по някой пут държи към 3000

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1624
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: високи обороти

Мнение от fordmaniac » 28 сеп 2010, 20:21

Ако се поизброят още няколко неща, ще свършат чарковете на инжекциона :D Без диагностика си е гадаене.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: високи обороти

Мнение от Любо » 29 сеп 2010, 11:57

Мисля, че клапан за празния ход ти е блокирал в отворено положение.
Свали го и го накисни за час, два в обезмаслител - това обикновено решава проблема, ако моторчето не е изгоряло.
Останалото от това, което съм изброил (без датчика за скоростта) се проверява лесно и бързо:
MAF - сваляш го много внимателно и го разглеждаш. Трябва да има 1 или 2 жички. НЕ ГИ ПИПАШ!!! Трябва да са сребристо бели. Ако не са намираш спрей за почиставне (такъв който не оставя петна) и пръскаш докато побелеят.
Въздушен филтър - визуален оглед, ако ти на бая километри може и да го смениш.
Вакуумен регулатор... всъщност на горивната рейка има едно клапанче, като вентил на гума - на него се навива маркуче с манометър и се гледа колко е налягането. За съжаление не помня обаче стойностите :( Тук някой колега може да помогне.

Аз бих почистил първо MAF-а и филтъра, че е най-лесно. После ще сваля клапана за празния ход, ако предните не са помогнали.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: високи обороти

Мнение от urgan » 29 сеп 2010, 12:28

Според аутодата е 2 бар, но какво отношение има клапана към оборотите?
Провери си клапана за празния ход както ти е написал Любо. Аз бих проверил и потенциометъра на дросела.
Изображение

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: високи обороти

Мнение от Любо » 29 сеп 2010, 12:35

urgan написа:...но какво отношение има клапана към оборотите? ...
Всъщност не съм сигурен... Но ако е затворен и не връща (или поне невръща достатъчно) към резервоара какво ще стане? дали ще вдигне оборотите, за да изгори повечето постъпващо гориво, или ще почне да се дави от богата смес? А не е супер сложно да си го провери и да го изключи от евентуалните заподозрени... А не го написах преди байпасния крапан, защото според мен е по-лесно да свалиш байпасния и да го почистиш, отколкото да измериш в "домашни условия" вакуумния регулатор, но всеки според собствените си инструменти и приспособления.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: високи обороти

Мнение от urgan » 29 сеп 2010, 12:47

С един приятел имахме аналогичен случай със същия клапан. Не връщаше горивото в резервоара и колата едвам палеше и ако запали се давеше и гореше като змей. Иначе разбира се че е добре да го провери и него, само манометър ще трябва.
Изображение

somaher
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 14 ное 2009, 07:43
Модел на автомобила: Ford Transit 2,5D
Status: Извън линия

Re: високи обороти

Мнение от somaher » 29 сеп 2010, 15:31

какво е това MAF и каде се намира?
каде се намира стъпковото моторче?

vladoiko
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 06 юни 2007, 16:20
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.0flexifuel+Gas Brc
Местоположение: Vidin
Status: Извън линия

Re: високи обороти

Мнение от vladoiko » 30 сеп 2010, 07:38

С МАФ не се занимавай,абсурд да е от него.Свали кората под чистачките,с 3 болта 8-ци мисла че се държеше един в средата отпред и 2 в края от страните но са отзад.След това идърпваш оня край който е от кам въздушния филтър напред и дърпаш и другия край за да мине над казанчето за водата,малко е кофти.И после гледаш отзат всичи вакуумни муркучета,гледаш и вакуумите около възд филтър.Колата ти има високи обороти зарад въздух.Стъпковия мотор ти е под кората на която са наредени кабелите.Но според мен не е и от него,патил сам с моето Галакси и се оказа вамуумно муркуче кадето ти обясних.Тръгвам на бачкане сега,пиши ако си правил нещо вечерта ще чета да видиме

gangs638
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 30 сеп 2010, 19:00
Модел на автомобила: Fiesta
Status: Извън линия

Re: високи обороти

Мнение от gangs638 » 30 сеп 2010, 19:11

Здравеите приятели.Имам форд фиеста 1.4 моно , 94г.от около 2 години имам проблем с оборотите.Когато карам например на 3-та със 3000 оборота като пусна по инерция си остават така докато не спра напълно и тогава падат постепенно.А когато карам друг път падат на 400-500 оборота и двигатела тресе,някои път дори гасне като е по инерция,когато спра напълно тогава се вдигат постепенно на 900-1000.Моля кажете на какво се дължи това.Чувал съм,че има моторче на ниските обороти.Възможно ли е това да е от авт.смукач?Моля помогнете.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта