хЪлцане при Мондео МК2 2.0

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
bikercho
потребител
потребител
Мнения: 245
Регистриран: 06 авг 2009, 22:04
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 2.0 sedan Ghia,
Ford Mondeo MK1 2.0 sedan Ghia
Status: Извън линия

хЪлцане при Мондео МК2 2.0

Мнение от bikercho » 05 дек 2010, 19:12

Здравейте колеги значи проблема ми е както карам примерно на 4 та с 50 км и пусна напЪлно педала на газта и в момента в който вземе да намаля скоростта и взема да хЪлца а оборотите не са толкова ниски 1500 оборота много хЪлца направо ме лашка на седалката понякога се изгубва но много често го прави това нещо ако някой знае от какво може да е ще сЪм му благодарен :)

Потребителски аватар
Kostadin21
потребител
потребител
Мнения: 514
Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
Местоположение: Петрич,Благоевград
Status: Извън линия

Re: Халцане при Мондео МК2 2.0

Мнение от Kostadin21 » 07 дек 2010, 02:50

Колега на 4та с 50 на 2000 кубика кола без газ и е малко,ти сам си си отговорил...
Всеки който няма пари за кола,кара форд!

Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Халцане при Мондео МК2 2.0

Мнение от momo76 » 07 дек 2010, 13:23

И аз го имам този проблем и той не е свързан с това че оборотите са малко.
При мен на всяко натискане или пускане на педала на газта го има това придърпване. При намаляне на оборотите до около 1500 също започва да придърпва ако не подавам газ. Според мен проблема е в клапана за празен ход, че моя не работи много добре, но ще видим като го сменя какъв ще е резултата.

Потребителски аватар
bikercho
потребител
потребител
Мнения: 245
Регистриран: 06 авг 2009, 22:04
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 2.0 sedan Ghia,
Ford Mondeo MK1 2.0 sedan Ghia
Status: Извън линия

Re: хЪлцане при Мондео МК2 2.0

Мнение от bikercho » 07 дек 2010, 21:55

колега на 4 та с 50 като и подам гаЗ ускорява страшно бЪрзо се едно е в оборот не ми се струват 50 км за 4 та малко, под 45 км като падне слагам 3 та щот тогава вече я усещам че са й малко километрите за 4 та ,но 50 км нито има някакви вибрации както ако е в доста малки обороти и й подам гаЗ ;)

mond2000
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 17 ное 2007, 21:16
Модел на автомобила: мондео 2000 джия
Местоположение: плевен
Status: Извън линия

Re: хЪлцане при Мондео МК2 2.0

Мнение от mond2000 » 10 дек 2010, 11:02

Моята е също 2000 зетек, и до скоро можех да падна и под 40 км/ч на пета и без проблеми след това да поеме,но от скоро започна същото клатене на двигателя между 1800 и 2500 оборота. Най се усеща при равен терен с малко газ. При натискане на газта се управя сякъш.Ходих в сервиз, където ми казаха да сменя клапана за празен ход. Свалих клапана и го почистих със спрей, не че беше нещо мръсен. Сваля се малко трудно.Резултат никакъв. Прочетох тук там и се насочих към МАФ сензора При едно пътуване вече ми писна от това клатене и спрях и откачих буксата на мафа. Всички проблеми изчезнаха, стабилизираха се и ниските обороти, но сякъш колата няма тази мощтност. Ще пробвам да изчистя мафа с необходимия спрей както пише, ако не стане ще го сменям.Сега каръм без него. Двигателя поема плавно и плавно понижава оборотите.Разхода не съм го гледъл.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: хЪлцане при Мондео МК2 2.0

Мнение от didon80 » 10 дек 2010, 13:34

И преди беше ставало въпрос за този симптом, и сега причината си остава същата. Не търсете проблем, няма такъв! Когато стане студено на двигателя му трябва повече време за да достигне работна температура, при която съм 100% сигурен че това няма да се случи. Просто сте избързали още на студен двигател да слагате висока предавка при ниска скорост, на която оборотите падат под 2000 и съответно като си играете с газта се получава това лашкане......
Друг е въпроса, ако след максимум 10 км работната температура не е стигнала 90 градуса - проверете си термостата!

Потребителски аватар
biser_sg
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 03 юли 2006, 21:24
Модел на автомобила: Ford Mondeo 130 hp '98+ГИ "ФОБОС"
Местоположение: STARA ZAGORA
Status: Извън линия

Re: хЪлцане при Мондео МК2 2.0

Мнение от biser_sg » 11 дек 2010, 08:14

Наред си е колата, просто около 1500 об/мин е границата на празния ход. Когато си на по-високи обороти и пуснеш газта компа спира горивото и двигателя действа като моторна спирачка, при достигане на 1500об/мин почва да подава гориво. Руснаците имат такъв термин- автоколебателен режим на празен ход-при по-високи обороти-спира горивото, падат под определената стойност-подава гориво и става една, не е за разправяне. Придърпването го прави само, когато колата е на равно и двигателя не е натоварен, ако се спускаш по леко нанадолнище без газ и скоростта пада плавно, ще забележиш, че до 1500об/мин колата намаля скоростта, а под тези обороти като, че ли не иска да спира. Проверявал съм клапана за празен ход работи ли, като на равно място, на 1-ва скорост оставя колата да се движи без газ- компа се стреми да държи около 1000-1100об/мин. И моята прави така, свиква се, подай и малко газ или мини на по-ниска предавка, ако искаш да намалиш без газ и няма да имаш проблеми.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта