Mondeo MK1 fuel cut-off
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 15 апр 2006, 08:18
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI DPF Kombi MK4
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Mondeo MK1 fuel cut-off
Здравейте Колеги,
Имате ли представа дали MK1 има fuel cut-off при неподаване на газ и пускане на включена предавка?
До колкото знам, всичките пълни инжекциони и дизели имат, но за МК1-то не съм сигурен...
Поздрави
Имате ли представа дали MK1 има fuel cut-off при неподаване на газ и пускане на включена предавка?
До колкото знам, всичките пълни инжекциони и дизели имат, но за МК1-то не съм сигурен...
Поздрави
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK1 fuel cut-off
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=41866" onclick="window.open(this.href);return false;
Писали сме по темата. Мога да ти провера колата дали работи нормално с тестера и ще видиш дали работи принудителния празен ход.
Писали сме по темата. Мога да ти провера колата дали работи нормално с тестера и ще видиш дали работи принудителния празен ход.
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK1 fuel cut-off
Не няма тази функция, както и почти всички бензинови.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK1 fuel cut-off
Глупости!Berilii написа:Не няма тази функция, както и почти всички бензинови.
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK1 fuel cut-off
Колега преди да напишеш нещо е добре да си сигурен на 100% в това което говориш. Алгоритъма на управление за всички двигатели покриващи от ЕВРО2 нагоре изключва възможността за тотално спиране на горивото. Съществува частично ограничение на количеството гориво при ускорение и обороти на двигателя над 2500, разбира се без докосване на педала на газта. Това е ограничаване на подаването на гориво съответстващо на нива, които са при 1500-1800 оборота пълно натоварване. Не се лъжете по показанията на борд компютъра той показва разход 0.0л, но разхода не е такъв. Всичко това съм го изучавал на професионално ниво включително с програмите за управление на двигателя за цялата група форд, за група VW, GM и Фиат.
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK1 fuel cut-off
Абе незнам колеги, може проблемът да е в моя телевизор.... обаче докато съм си настройвал газовата с лаптоп в движение съм забелязал че бензиновите инжектори никога не стигат нулата - винаги отварят за по 1,5-2 милисекунди
Естествено говаря включително и за ППХ с над 2500-3000 оборота.
fordmaniac, ако мислиш че това е в следствие на проблем и ако знаеш как се оправя - казвай да действаме. Да не би да ми е бъгав TPS-а нещо? Или MAF-a?
Датчика за налягане в колекторите (незнам дали е свързан само към газовата или се използва и от бензиновата система) ми показва налягане от порядъка на 0,28-0,30 атмосфери в такива случаи (ППХ с над 2500-3000 оборота).

fordmaniac, ако мислиш че това е в следствие на проблем и ако знаеш как се оправя - казвай да действаме. Да не би да ми е бъгав TPS-а нещо? Или MAF-a?
Датчика за налягане в колекторите (незнам дали е свързан само към газовата или се използва и от бензиновата система) ми показва налягане от порядъка на 0,28-0,30 атмосфери в такива случаи (ППХ с над 2500-3000 оборота).
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK1 fuel cut-off
Би трябвало в режим на принудителен празен ход да се спира горивото иначе няма смисъл от системата.Тук се търсят два ефекта икомомия на гориво и екология.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK1 fuel cut-off
Основната цел на системата не е икономия на гориво, а спирателно действие на двигателя комбинирано с екологични изисквания, което от своя страна изключва тоталното спиране на горивото. Главният проблем при спиране на горивото е ламбда сензора, който може да се повреди от рязкото охлаждане при спиране на горивото. Именно той е главният сензор управляващ "екологията" на двигателя, а той под температура 350-450 градуса целзии не работи, следователно екологията отива на майната си , затова се подава малко количество гориво което да поддържа температура на сензора и двигателя.specialista написа:Би трябвало в режим на принудителен празен ход да се спира горивото иначе няма смисъл от системата.Тук се търсят два ефекта икомомия на гориво и екология.
При мен съм си монтирал специален ключ, който ми спира тотално горивото по надолнище и двигателя заедно със сензора се охлаждат за по малко от 3 минути.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK1 fuel cut-off
Berilii написа:Основната цел на системата не е икономия на гориво, а спирателно действие на двигателя комбинирано с екологични изисквания, което от своя страна изключва тоталното спиране на горивото. Главният проблем при спиране на горивото е ламбда сензора, който може да се повреди от рязкото охлаждане при спиране на горивото. Именно той е главният сензор управляващ "екологията" на двигателя, а той под температура 350-450 градуса целзии не работи, следователно екологията отива на майната си , затова се подава малко количество гориво което да поддържа температура на сензора и двигателя.specialista написа:Би трябвало в режим на принудителен празен ход да се спира горивото иначе няма смисъл от системата.Тук се търсят два ефекта икомомия на гориво и екология.
При мен съм си монтирал специален ключ, който ми спира тотално горивото по надолнище и двигателя заедно със сензора се охлаждат за по малко от 3 минути.
Това спирателно действие едва ли основна цел.Като се върнем назад в карбураторите(какво ще кажеш)???
Имаше си карбуратори със и без клапан за принудителен празен ход,и двата варианта спираха по един и същи начин.За ламбдата има някакъв смисъл в това ,но като се замисля отдавна има сонди с подгрев,да си го ползват тогава да не им изстива сондата,а и все по близко до главата ги слагат.Още нещо си мисля дали не се получава преобедняване на сместа
в този режим,което пък води до други нежелани ефекти.Всъщност оборотите са повишени така че едва ли.Опитвам се да мисля и виждам само една едничка главна цел и това е екологията!!!Това че пести гориво е само в плюс на собственика.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- Gate
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
- Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I; - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK1 fuel cut-off
Съгласен съм с написаното по горе ,но от значение е и работата на VSS при съвременните инжекционни системи за тази цел ,и като се замисля наистина разхода би трябвало да е 0.Пример са ви старт-стоп системите и от там иде екологията(прах в очите на хората)при старт нали се сещате какво се случва като изгорели газове.
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK1 fuel cut-off
За карбураторите не съм съгласен, че спират по един и същи начин. Много е важно от какви обороти спира двигателя ако е под 2500-3000 спират еднакво, но ако е над тях този с клапан за ППХ намалява свойте обороти по бързо. Сравнение съм правил между няколко двойки карбуратори със ППХ и изключен такъв. При форд съм го тествал с Weber DTMF монтира се на 1.4 литра CVH. При 2000 оборота двигателя намалява обороти с еднаква скорост, но при 4500 с включен ППХ намалява оборотите до 2500 със скорост приблизително два пъти по бързо. Както и при инжекционна разхода не е нулев. Основната захранваща система продължава да подава гориво, но системите за празен ход и икономайзера са стопирани т.е. сместа се фиксира на максималното възможно обедняване а именно алфа= 1.15 за бензино-въздушна смес. И това го има още от далечните 50-те години. Като основната функция на ППХ повтарям е спирателно действие на двигателя без от това да последва повреда на компоненти на двигателя.
За сондите с подгрев като цяло може да се каже че подгрева работи, но само на празен ход, тъй като скоростта на обдухващият поток е малка. А представяш ли си, какво ще се случи, ако го обдухваш само свъздух при температура 80 градуса каквато се получава при него след 3-4 мин работа без гориво. Когато двигателя заработи сензора отново е студен трябва време да се подгрее следователно липсва екология. При ППХ също е важно да се запазва температурата на двигателя за да няма последващо обогатяване на сместта след започване на нормална работа.
VSS сензора е сензор от второ ниво, което означава, че двигателя без проблем може да бъде управляван и без него и на практика ППХ при всички инжекционни системи се управлява от следните неща:
1.Сензор на коляновият вал за честота на въртене, понякога дублиран със сензор на разпределителните валове(задължително при променливо газоразпределение).
2.Позиция на дроселната клапа(TPS).
3.Температура на двигателя ( най-често при термостата или главата).
При карбураторите се управлява от същите неща като първото е заместено от сигнала на запалването или сигнала от неизправено напрежение на генератора. Тук е добре да уточня, че руските карбуратори първоначално въведоха система за ППХ с управление само от дроселната клапа(което е доста примитивно но работи устоичиво при всички условия).
За сондите с подгрев като цяло може да се каже че подгрева работи, но само на празен ход, тъй като скоростта на обдухващият поток е малка. А представяш ли си, какво ще се случи, ако го обдухваш само свъздух при температура 80 градуса каквато се получава при него след 3-4 мин работа без гориво. Когато двигателя заработи сензора отново е студен трябва време да се подгрее следователно липсва екология. При ППХ също е важно да се запазва температурата на двигателя за да няма последващо обогатяване на сместта след започване на нормална работа.
VSS сензора е сензор от второ ниво, което означава, че двигателя без проблем може да бъде управляван и без него и на практика ППХ при всички инжекционни системи се управлява от следните неща:
1.Сензор на коляновият вал за честота на въртене, понякога дублиран със сензор на разпределителните валове(задължително при променливо газоразпределение).
2.Позиция на дроселната клапа(TPS).
3.Температура на двигателя ( най-често при термостата или главата).
При карбураторите се управлява от същите неща като първото е заместено от сигнала на запалването или сигнала от неизправено напрежение на генератора. Тук е добре да уточня, че руските карбуратори първоначално въведоха система за ППХ с управление само от дроселната клапа(което е доста примитивно но работи устоичиво при всички условия).
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK1 fuel cut-off
Системата за ППХ е само и единствено с цел икономия. Спира по един и същ начин със и без система, зависи най-вече от компресията на мотора. Лично съм го пробвал на един и същ автомобил (не два еднакви ) без и след монтаж на системата. През годините когато се прилага за първи път масово, екологията не е приоритет (не че сега е, но се използва за оправдание). Системата работи при обороти по-високи от 1200, а не над 2000. Руските системи имат електронен блок който получава информация за положението на дросела от ключ и сигнал от делкото, чрез който определя оборотите на д-ля. Когато оборотите са над 1200 и дросела е затворен затваря електромагнитния клапан за празен ход, тогава спира притока на гориво, през главната горивна система няма приток на бензин защото потока на въздух през дифузьора е малък и не може да засмуче гориво. При активно използване на "моторна спирачка" в градски условия на Жигула, системата дава около 1л/100км икономия
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK1 fuel cut-off
Точно при разгледания случай системата за ППХ предполагам е от ВАЗ 2104-2105 която си монтирал е с едно единствено предназначение да спира горивото към жигльора за празен ход след като се достигнат 1200 оборота. До тук всичко съответства на това което си писал вклщчително и намаляването на разхода, но главната дозираща система продължава да пуска горивовъздушна смес и единственото спиращо нещо е съпротивлението на дроселната клапа упражнявано на входа на карбуратора. При лада нямя истинска система за ППХ. Води се като такава, но не изпълнява точно такава функция. Мога да се позачета специално за карбуратора на лада(някъде вкъщи имах сервизна литература за него) и след това да коментирам механизма на управление и показатели на регулация. По това което съм виждал до 89 година те нямат реална ППХ с намаляване на количеството гориво, а само стопиране на системата за празен ход. (Като инфо гледах последно "Нивата" на баща ми тя е от 91 година и е със същата ППХ.HACKO написа:Системата за ППХ е само и единствено с цел икономия. Спира по един и същ начин със и без система, зависи най-вече от компресията на мотора. Лично съм го пробвал на един и същ автомобил (не два еднакви ) без и след монтаж на системата. През годините когато се прилага за първи път масово, екологията не е приоритет (не че сега е, но се използва за оправдание). Системата работи при обороти по-високи от 1200, а не над 2000. Руските системи имат електронен блок който получава информация за положението на дросела от ключ и сигнал от делкото, чрез който определя оборотите на д-ля. Когато оборотите са над 1200 и дросела е затворен затваря електромагнитния клапан за празен ход, тогава спира притока на гориво, през главната горивна система няма приток на бензин защото потока на въздух през дифузьора е малък и не може да засмуче гориво. При активно използване на "моторна спирачка" в градски условия на Жигула, системата дава около 1л/100км икономия
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK1 fuel cut-off
Човек ти май не четеш. Написах го ще го повторя, потока през главната система е нищожен, заради затворената клапа, и затова гориво през нея не постъпва, горивото се пулверизира а не тече. Затова карбуратора има система за празен ход, щото иначе на тихи ще угасне. При инджекциона е още по-просто, контролера отваря дюзата-Бензина тече, не отваря-не тече.
Теорията ти куца много, чел си, но не си разбрал.
Теорията ти куца много, чел си, но не си разбрал.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK1 fuel cut-off
Това че ти си правил нещо на собствената си кола, мислейки си че е теоретично обосновано, не означава че разбираш нещата. Не го смятай за обида, но си мисля, че разбираш нещата частично. След като двигателят ти развива 2500 оборота през него минава въздух необходим за тези обороти. Този въздух минава през карбуратора независимо че дроселната клапа е почти затворена. Въздушният поток се ускорява дори и през малкият процеп оставен от дроселната клапа към тялото. А има ли поток през карбуратора има и консумация от главната дозираща система. Следователно има разход на гориво и то винаги е пулверизирано защото минава през така наречената емулсионна тръбичка на главната дозираща система. А друго при инжекционна нямаш никъде течене, а на всякъде се впръсква, ако тече значи няма да може да се запали защото трудно се изпарява.HACKO написа:Човек ти май не четеш. Написах го ще го повторя, потока през главната система е нищожен, заради затворената клапа, и затова гориво през нея не постъпва, горивото се пулверизира а не тече. Затова карбуратора има система за празен ход, щото иначе на тихи ще угасне. При инджекциона е още по-просто, контролера отваря дюзата-Бензина тече, не отваря-не тече.
Теорията ти куца много, чел си, но не си разбрал.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK1 fuel cut-off
Имам диплома за това.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK1 fuel cut-off
След като двигателят ти развива 2500 оборота през него минава въздух необходим за тези обороти. Този въздух минава през карбуратора независимо че дроселната клапа е почти затворена. Въздушният поток се ускорява дори и през малкият процеп оставен от дроселната клапа към тялото.
Ако си се занимавал с карбуратори, нямаше да го твърдиш. При затворен дросел и клапан тихи, потока през карбуратора не е достатъчен, за да се създаде подналягане в тръбата на Вентури и да всмукне гориво. А в колекторите вакуума достига до 600 и нагоре. За да заработи системата трябват над 1600 оборота и затворен дросел ключ и се деактивира при 1200 с идея да може до 800 об да си възтанови режима на работа.
За инжекционите: много коли съм тесвал, за монотата съм сигурен, че спират пръскачката тотално. При многоточкови също съм засичал ППХ , като го следя с кодочетец, по време на дюза, състояние на ламбда сонда през отделен тестер и и измерване време впръскване директно на дюзата с мултицет. Така че мисля, че повече няма какво да измеря.
Поздрави
Ако си се занимавал с карбуратори, нямаше да го твърдиш. При затворен дросел и клапан тихи, потока през карбуратора не е достатъчен, за да се създаде подналягане в тръбата на Вентури и да всмукне гориво. А в колекторите вакуума достига до 600 и нагоре. За да заработи системата трябват над 1600 оборота и затворен дросел ключ и се деактивира при 1200 с идея да може до 800 об да си възтанови режима на работа.
За инжекционите: много коли съм тесвал, за монотата съм сигурен, че спират пръскачката тотално. При многоточкови също съм засичал ППХ , като го следя с кодочетец, по време на дюза, състояние на ламбда сонда през отделен тестер и и измерване време впръскване директно на дюзата с мултицет. Така че мисля, че повече няма какво да измеря.
Поздрави
- Gate
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
- Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I; - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK1 fuel cut-off
е прав си то за кво ли е този сензор ,аман от скоростомери с жила без жилаBerilii написа:
VSS сензора е сензор от второ ниво, което означава, че двигателя без проблем може да бъде управляван и без него и на практика ППХ при всички инжекционни системи се управлява от следните неща:
1.Сензор на коляновият вал за честота на въртене, понякога дублиран със сензор на разпределителните валове(задължително при променливо газоразпределение).
2.Позиция на дроселната клапа(TPS).
3.Температура на двигателя ( най-често при термостата или главата).
При карбураторите се управлява от същите неща като първото е заместено от сигнала на запалването или сигнала от неизправено напрежение на генератора. Тук е добре да уточня, че руските карбуратори първоначално въведоха система за ППХ с управление само от дроселната клапа(което е доста примитивно но работи устоичиво при всички условия).

-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK1 fuel cut-off
хахаха и аз същата имамHACKO написа:Имам диплома за това.
ама колегата да знае , че оборотомера показва оборотите , а не разхода на гориво , просто ако пуснеш педала със 150 надолу по баирчето няма да си със 1100 об ама горивото спира , разбира се об ще спаднат и ще дойдем до 1300 ама е все тая
, тъй че +1 към Насо
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK1 fuel cut-off
Всички тук изказали се имат безпорно знания и ми прави голям кеф да чета написаното от хора с познания.Нека обаче претенциите за знания не преминават в друго измерение.По-добре нека се обединят знанията и да се стигне до истината,ще е в пъти по-полезно от колкото да има излишни приперни.
Поздрави!!!
Поздрави!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта