проблемите от стъпковите моторчета
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: край с проблемите от стъпковите моторчета
Само като те гледам какво си написал ми е ясно, че няма със сигурност да доида при теб.
Първо при форд няма стъпкови мотори в управлението на празния ход. Второ минималните обороти на празен ход се установяват механично чрез винт. Трето това което наричаш стъпков мотор е клапан за повишаване на оборотите при товар и за плавно намаляване на оборотите при намаляване на скоростта. Така че този проблем с обороти от съпково моторче при форд не съществува.
Първо при форд няма стъпкови мотори в управлението на празния ход. Второ минималните обороти на празен ход се установяват механично чрез винт. Трето това което наричаш стъпков мотор е клапан за повишаване на оборотите при товар и за плавно намаляване на оборотите при намаляване на скоростта. Така че този проблем с обороти от съпково моторче при форд не съществува.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: край с проблемите от стъпковите моторчета
Berilii без да се заяждам ще кажа че изобщо не съм съгласен с това което си написал. Първо регулирането на оборотите става от компа, гледам че караш мондео знаеш за какво става дума. Дори и в ауто дата си го пише not adjustable. ECU-то подава информацията а клапана за празния ход се стреми да постигне оборотите, къде видя винтове и разни такива чудесии? Тва не е жигула в крайна сметка
П.П. Да, не е правилно да се казва моторче за празен ход, няма нищо моторчесто но това са подробности вече.

П.П. Да, не е правилно да се казва моторче за празен ход, няма нищо моторчесто но това са подробности вече.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: край с проблемите от стъпковите моторчета
Ха, пък моя Форд е със стъпков мотор, който движи дросела, а не е със клапа.
Пък темата е повече от ясно, че е реклама, за което си има правила(Паци като се събуди ще и види сметката).
Пък темата е повече от ясно, че е реклама, за което си има правила(Паци като се събуди ще и види сметката).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: край с проблемите от стъпковите моторчета
Тоя спор вече съм го водил няколко пъти във форума, и след малко ще постна препрадка към последният такъв спор в която има снимки точно на винта за регулиране на минималните обороти при празен ход, а това че в аутодата пише, че не се регулира е така, но на практика се регулира и то много добре. Различията с аутодата идват от това че там регулиращите винтове, които се капсулират не се смятат за регулируеми.urgan написа:Berilii без да се заяждам ще кажа че изобщо не съм съгласен с това което си написал. Първо регулирането на оборотите става от компа, гледам че караш мондео знаеш за какво става дума. Дори и в ауто дата си го пише not adjustable. ECU-то подава информацията а клапана за празния ход се стреми да постигне оборотите, къде видя винтове и разни такива чудесии? Тва не е жигула в крайна сметка![]()
П.П. Да, не е правилно да се казва моторче за празен ход, няма нищо моторчесто но това са подробности вече.
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2046 ... 8PPmaS.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето тук има снимки на капсулираните винтове за празния ход на мондео и ескорт.
А ето и препратка към темата със спора по този въпрос. http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Да възможно е да имаш един стъпков мотор ако колата е моноинжекция производство на Бош. Но отново този стъпков мотор играе същата роля, като байпасния клапан, но не определя минималните обороти на празен ход. Те се определят механично а електрониката компенсира покачената консумация на енергия чрез допълнително покачване на оборотите. Функцията по контрол на оборотите се осъществява от стъпков мотор или байпасен клапан само в случайте на зацапана дроселна клапа и/или неиното легло. Във напълно изряден двигател производство на форд работата трябва да не прекъсва при откачване на куплунга на байпасния клапан или стъпковото моторче (Това е стандартна процедура за проверка на чистотата на дроселната клапа).HACKO написа:Ха, пък моя Форд е със стъпков мотор, който движи дросела, а не е със клапа.
Пък темата е повече от ясно, че е реклама, за което си има правила(Паци като се събуди ще и види сметката).
мод: Използвай бутона "промени"
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: край с проблемите от стъпковите моторчета
Добре. А защото тогава при проблеми с байпасния клапан двигателя гасне, нали не участва в ниските обороти?
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: край с проблемите от стъпковите моторчета
В един от по горните постове го написах: това е признак за зацапана дроселна клапа и/или леглото и, при което се запушва малкият въздушен процеп между дроселната клапа и тялото.urgan написа:Добре. А защото тогава при проблеми с байпасния клапан двигателя гасне, нали не участва в ниските обороти?
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблемите от стъпковите моторчета
Да възможно е да имаш един стъпков мотор ако колата е моноинжекция производство на Бош. Но отново този стъпков мотор играе същата роля, като байпасния клапан, но не определя минималните обороти на празен ход. Те се определят механично а електрониката компенсира покачената консумация на енергия чрез допълнително покачване на оборотите. Функцията по контрол на оборотите се осъществява от стъпков мотор или байпасен клапан само в случайте на зацапана дроселна клапа и/или неиното легло. ????
На Наско колата е с електромоторче с редуктор, като тази версия използват и Рено и Бош моно. С него позиционират дросел клапата.
GM ползват стъпков мотор. Многоточковите Фордовете използват клапан за обходен въздух.
Болта, който цитираш, е фабрична настройка за положение на дросела. От там е недопустимо да се регулират тихите, но ти като човек изучил инжекционите, го знаеш, нали??? Такива въртяни инжекциони от "специалисти"
редовно идват при мен.
Без клапан тихи, стъпков или електромотор тихите са много по- ниски от нужните 800, 900 или колкото са зададени в инжекциона.
Не заблуждавай колегите стакива версии на теория.
На Наско колата е с електромоторче с редуктор, като тази версия използват и Рено и Бош моно. С него позиционират дросел клапата.
GM ползват стъпков мотор. Многоточковите Фордовете използват клапан за обходен въздух.
Болта, който цитираш, е фабрична настройка за положение на дросела. От там е недопустимо да се регулират тихите, но ти като човек изучил инжекционите, го знаеш, нали??? Такива въртяни инжекциони от "специалисти"
редовно идват при мен.
Без клапан тихи, стъпков или електромотор тихите са много по- ниски от нужните 800, 900 или колкото са зададени в инжекциона.
Не заблуждавай колегите стакива версии на теория.
Последна промяна от fordmaniac на 29 яну 2011, 06:40, променено общо 1 път.
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: проблемите от стъпковите моторчета
Тема стана много интересна и занимателна.fordmaniac написа:.....Многоточковите Фордовете използват клапан за обходен въздух.
.
За номер 2 на снимката ли става въпрос?Щракни за по -голям размер

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблемите от стъпковите моторчета
Да за 2 иде реч. Темата е важна, защото според колегата този клапан не регулира тихите, а само коригира в резулта натоварване с консуматори. И затова трябва да си регулираш тихите с болта за фабрична регулировка на дросел клапа ( което е абсолютно недопустимо).
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: проблемите от стъпковите моторчета
Малко ти е неясно предложението. Някои коли са със ел двигател, някои не - за това се говори по-гореkozara написа:=
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: проблемите от стъпковите моторчета
ми кажи деkozara написа:![]()
кажи какъв е начина та и ние да си ги оправим
Що да ти се обаждаме,че ти да ни ги правиш ?
Ние да не сме без ръце?
Нали форума е за това да си споделяме решенията и да се оправяме сами.
Или ти искаш пари за това?
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 02 фев 2011, 14:38
- Модел на автомобила: Ford PUMA 1.4ZTech
- Status: Извън линия
Re: проблемите от стъпковите моторчета
Здр. колеги от днес съм ГОРД собственик на Форд пума 1.4 ZTech 90hp '99g. НО имам един много досаден проблем.
Преблема е следния:
Когато колата е на място държи около 1200 оборота но тръгна ли примерно да я цедя 1.2.3.4 оборотите полудяват започва да забиват на 3000-4000-5000об/мин на колкото съм задържал преди да превключа, на толкова си остават и даже по някога сами се вдигат. Иначе по мои нядблюдения така нареченото (стъпковото моторче) или баепас клапана е базикано от пред дето е за шестограм. Ако има някоя темичка тук нека я добави някой че немога да се оправя с търсачката.
Благодарско на всичко.
Преблема е следния:
Когато колата е на място държи около 1200 оборота но тръгна ли примерно да я цедя 1.2.3.4 оборотите полудяват започва да забиват на 3000-4000-5000об/мин на колкото съм задържал преди да превключа, на толкова си остават и даже по някога сами се вдигат. Иначе по мои нядблюдения така нареченото (стъпковото моторче) или баепас клапана е базикано от пред дето е за шестограм. Ако има някоя темичка тук нека я добави някой че немога да се оправя с търсачката.
Благодарско на всичко.
Последна промяна от policevidin на 02 фев 2011, 19:04, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: проблемите от стъпковите моторчета
Импулсен телефон?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта