Смяна Демферен маховик с монолитен???

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Mitashki13
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 28 яну 2011, 21:55
Модел на автомобила: Ford Mondeo TDdi 115Ps
Status: Извън линия

Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от Mitashki13 » 28 яну 2011, 22:34

Здравейте, притежавам Мондео ТDdi 115Ps 2001 г., преди около 9 м. ми ремонтираха стартера ( четки + ....) , имаше моменти стартера не развърташе, побваш няколко пъти и се молиш да запали. Та тогава имаше и едно чукане върху педала на съединителя като му обереш луфта, и на празен ход се чуваше неритмично тракане, като натиснеш педала на съединителя тракането изчезваше, и когато гасиш колата се разтриса цялата. Така карам от тогава и преди три седмици реши да отида на майстор да ми кажат диагнозата, оказа се демферния маховик и от тогава съм се заел да издирвам информация : имало на Luk, на Sachs на различни цени разбира се , че трябва да се сменят в комплект, че демферните маховици били пълна измислица ( информация от майстори ) всичко било за пари и т.н. когато от един сайт в Англия видях че предлагат монолитен такъв за моето Мондео. Забравих да спомена че Мондеото е внос от Англия, та породавача казва дай ми регистрационния номер и с колко със колко скорости е, и ще ти кажа дали става, останах малко учуден и затова му изпратих пълните данни, слизам долу да прибера колата в гаража и хоп пак стартера не развърта (като някъде бях прочел също, че разбития демферен маховик скапвал стартера). Получавам e'mail от продавача и в него пише "Този комплект е точно за теб" Комлекта вкл. : монолитен маховик, притискателен и феродов диск, и лагер помпа и някаква смазка. Питането ми е някой правил ли го е това на Мондео ( в един от сервизите на Форд в Пловдив това е правено с Транзит и нямало никаква грижа) или има някаква компетентна информация за или против. А колата съм я прибрал докато се реши проблема. Благодаря на всички за вниманието и безаварийни пътища.

Потребителски аватар
baidido
потребител
потребител
Мнения: 1254
Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от baidido » 28 яну 2011, 22:46

Аз сменях преди няколко месеца пълния комплект съединител, маховик и лагер помпа на Лук на същата кола. Тези майстори дето са ти казали, че демпферните маховици били измислени им кажи на тях, че те са измислени майстори. Щом са го направили така, значи има някаква причина не мислиш ли? Ако сложиш някакъв измислен съединител с едномасов маховик, дали ще ти издържи вала на вибрациите и въртящия момент. Не ги харесват щото са скъпи, не че има някаква друга причина. Аз честно казано изчетох страшно много инфо преди да направя тази смяна и в крайна сметка, само на едно място успях да намеря едномасов маховик, може и от същото място да е било. Аз лично не бих го причинил това на колата. Чел съм по други форуми, разни напомпани дизелови бегачки са им слагали обикновени маховици, но вибрациите в колата са били големи и са слагали обратно двумасовия. Колко му е цената на целия комплект? Той в случая съединителя трябва да е някакъв специален с пружини да може да обере, но надали ще е Лук или Закс, такива оригинални няма...
Който кара Форд е горд!

Mitashki13
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 28 яну 2011, 21:55
Модел на автомобила: Ford Mondeo TDdi 115Ps
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от Mitashki13 » 28 яну 2011, 23:07

Здрасти, благодаря ти за инфото, цената му е около 350 паунда с доставката, като пише че е производство на Форд. Доколкото до двумасовите на Лук намерих един комплект за около 1000 лв с отстъпка, но пише "non UK" което доста ме притеснява.

Потребителски аватар
baidido
потребител
потребител
Мнения: 1254
Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от baidido » 29 яну 2011, 07:58

Хм, 350 паунда, по сегашния курс на лирата, това е около 800 лв. Лагер помпата включена ли е, по-скоро не е в този комплект. Тя е около 200 лв. с отстъпката някъде. На мен абсолютно всички части ми излязоха 1100 лв оригинални Лук, вярно че след около 30% отстъпка. Ако са ми правилни разсъжденията, това нещо от Англия не си струва. А и не вярвам, от Форд да са направили точно такъв комплект оригинален, най-вероятно е да е някъде правен в час по трудово в Китай. Пък и в крайна сметка разликата в цената не е толкова голяма, ако има такава всъщност. Замисли се дали си струва да рискуваш, щото ако нещо се обърка, ще го платиш наново или най-много да хвърлиш колата вместо това. Поразрови се из добрите магазини за авточасти, намери някоя връзка, ако трябва, за да ти направят добра отстъпка.
Който кара Форд е горд!

Mitashki13
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 28 яну 2011, 21:55
Модел на автомобила: Ford Mondeo TDdi 115Ps
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от Mitashki13 » 29 яну 2011, 14:25

Цената е такава с лагер помпата, продавача ме увери че е производство на Форд и че е 100% съвместим. Намерих и едно видео за това как работи този двумасов маховик, но продължавам да се чудя преди да го измислят този демферен маховик , как са се карали дизелите? А ето и видеото ако някой го интересува: http://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ" onclick="window.open(this.href);return false;"

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от Alexi » 29 яну 2011, 14:34

конверсията към едномасов е възможна ,но рискова .. има доста случаи след това да си почине ск. кутия ,от вибрациите явно ,както и по принцип доста завишени вибрации на купето с едномасовия .. другото което е ,че не е много по евтин от двумасовия ,който ако го сложиш вече ще забравиш за него ,надали ще минеш още толкова км колкото е минала колата до сега ... едномасовия не е китайски ,но не е и оригинален на Форд - такъв няма .Оригиналния е ЛУК ,двумасов .. друг вариант за оригинален няма .

Потребителски аватар
baidido
потребител
потребител
Мнения: 1254
Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от baidido » 29 яну 2011, 16:37

В крайна сметка колегата сам да си реши дали има смисъл или не. Разликата в цените е около 300 лв., ако успее да си договори добра отстъпка.
Който кара Форд е горд!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от HACKO » 29 яну 2011, 17:30

Нали сте наясно, че няма никакво значение какво производство е или дали е стар или нов едномасовия маховик, важно е към него да е монтиран качествен притискател. Дали демпфера е на маховика или на диска си върши работата. Може би демпферния маховик да поема по-добре вибрациите, но по-старите автомобили нямаха такъв и нямаше някакви катастрофални последици. Сега някой ще ме апострофира, че новите са със по-висока мощност, за това може да се спори.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от diesel1.6 » 29 яну 2011, 17:39

Един хубав фрикционен диск с хубави пружини не върши ли добра работа? Аз така ще реша проблема като ми дойде такава кола.
А не може ли да се възстанови този двумасовия маховик?

пс хехе наско тъкмо се е изказал и той. Според мен с малко технически познания и опит с моргите, въпросът ще се реши доста приятно и леко, и завинаги.
Тези новите коли нали имат усложнено впръскване за да няма пулсации във въртящия момент. Обикновен маховик и качествени феродов и притискателен (ако има подходящи в моргата).
Вибрациите за които говорим трябва да са по 2 на оборот, при 2000 оборота към 50 херца.

Потребителски аватар
baidido
потребител
потребител
Мнения: 1254
Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от baidido » 29 яну 2011, 18:45

Хм, знам хора, които са пробвали с обикновен маховик, но после все пак си сложиха демпфера. Според вас струва ли си за 300-400 лв. експеримента?
Който кара Форд е горд!

Потребителски аватар
Ghost_Rider
потребител
потребител
Мнения: 228
Регистриран: 02 мар 2008, 14:59
Модел на автомобила: escort '95 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от Ghost_Rider » 29 яну 2011, 19:29

Аз съм сменял двумасов маховик с едномасов,само че на VW 2.4D.Всички пружини бяха натрошени.След смяната изминах 200000 км и бусът продължава да се движи безпроблемно.Стана малко по-муден при набиране,но това сигурно е от разликата в теглата на двата маховика.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от diesel1.6 » 29 яну 2011, 20:28

Двумасовият ще да е по-тежък... или същия. А и да беше по-тежък, можността да се завърти е нищожна. Един два киловата ще го направят летяща чиния. Обаче ако има датчик на положението на коляновия вал и сигналът идва от зъби по маховика може да се скапе вървенето.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от DTM » 29 яну 2011, 21:50

Ето, нагледно какво прави и какво пази двумасовия маховик
Изображение
Изображение

Снимките са от http://www.diesel-club.com/forum" onclick="window.open(this.href);return false;

Ето и една статия по въпроса http://www.aceautoservices.co.uk/flywheel.html с която темата много се изчерпва.
А, на въпроса дали може да се замени двумасов маховик с едномасов такъв, да може.
Щом всеки си мисли, че има know-how сложи едномасов вместо двумасов такъв, то тогава трябва да може да си отговори и на въпроса какъв ... аджеба търси тоя двумасов маховик в неговия автомобил....

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от diesel1.6 » 29 яну 2011, 22:25

Е то как работи маховикът си знаем. Въпросът е как се поддържа и струва ли си. В синичките рисунки и обясненията са пропуснали да кажат какво правят демпферните пружини в класическите конструкции и защо са сложени в колите. Втората графика е лъжеща - нарисували са феродовия и притискателния диск към скоростната кутия. Е тогава много ясно, че трнасмисията ще поеме вибрациите - щом като елестичният елемент е залепен към нея. Той си върши работата и няма проблеми.
Последна промяна от diesel1.6 на 30 яну 2011, 00:26, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от HACKO » 29 яну 2011, 23:19

Стига вече, 100години концепцията със демпфер във водимия диск е работила. Сега по-малко от 10години след преместването на демпфера в маховика, да се говори за драматични щети нанесени от старата система са меко казани несериозни. Ако е било толкова трагично, отдавна да са го приложили. Не казвам че със демпфер в маховика е по-лошо, но все още системата е млада и не се знае колко са плюсовете и минусите.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от иво г. иванов » 30 яну 2011, 03:34

Точно в това е разковничето .На инженерите все още им липсват дългогодишните практически и сервизни резултати .Въпреки изкуствените пробези .Ежедневната практика е доста по-различна .Споделям опита от служебен Ford Tranzit 1998 /някой по-горе също спомена Tranzit/със същия проблем .Шефовете решиха да спестят средства и да заменят оригиналния демпферен с класически-едномасов .Резултата :след 4 месеца повреда в новия съединител и решение да се монтира двумасов .Разликата от около 200 лв. + нови 1000 оправда максимата , че евтиното излиза скъпо .От сервиза им казали ,че обикновено се износват някакви бронзови детайли , които вследствие триене нарушават цялостта си и отделяйки стружки не знам какво си ставало ...А бе някакви подобни глупавци ... Май става въпрос за палцовите лагерни втулки между двете радиални пружини ? И да се ползвал съединителя по-внимателно-без рязко отпускане ,въртене на гуми и продължителен натиск .Става въпрос за товарен , бордови Tranzit- дълга база .Слава-богу за сега камиончето е добре , а с втория съединител не помня какво стана .Май го беше откъснал :-/:
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от diesel1.6 » 30 яну 2011, 09:54

Като се прави такава промяна, трябва да е както трябва. Който не може сам или да контролира какво се прави, по-добре да не се захваща като няма възможност за действаща гаранция от монтьора. Трябват и каествени части - с повечето случаи заради цената ще са от моргата. С нови няма да има финансов смисъл.

Потребителски аватар
baidido
потребител
потребител
Мнения: 1254
Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от baidido » 30 яну 2011, 10:18

diesel1.6 написа:Като се прави такава промяна, трябва да е както трябва. Който не може сам или да контролира какво се прави, по-добре да не се захваща като няма възможност за действаща гаранция от монтьора. Трябват и каествени части - с повечето случаи заради цената ще са от моргата. С нови няма да има финансов смисъл.
Направо ме разби, качествени части от моргата, сериозно ли говориш? И то за употребяван комплект съединител или пък маховик?!? Все едно аз да продам на някой моите стари чарколаци. Айде стига си говорил врели-некипели.
Който кара Форд е горд!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от diesel1.6 » 30 яну 2011, 10:57

Ами ако искаш си купи оригинални части. Има разлика между вторични суровини и автоморга. Ама трябват малко познания - не става с "дай ми един съединител, имате ли?". Купувал съм и нови и стари части за поддръжка на коли в различни държави. Проблеми с части от моргата не съм имал, за ралика от магазинските в Бг.

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от Alexi » 30 яну 2011, 11:15

по моргите много изнагляха ,цените им са почти като в магазина като не дават нито документ нито гаранция .. от години не съм пазарувал от морга ... струва си за нещо по голямо и скъпо като ск.кутия примерно

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта