Смяна Демферен маховик с монолитен???

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от Alexi » 02 мар 2011, 13:11

ми те нашите на 2.2 са като на транзит ,не са като на 2.0( и са по скъпи от на 2.0 ,очаква се и да са по корави) .. оня пич обаче си беше сложил едномасов ,има транзити с такъв оригинално ...само че той я беше докарал до някви 220 коня и към 540 нютона (на гумите) и строши кутия 1-2 пъти :D:

Потребителски аватар
baidido
потребител
потребител
Мнения: 1254
Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от baidido » 02 мар 2011, 13:23

Да, това за 2.2 и части от Транзит го знам, има такива проекти, но при мен няма да стане, пък и никой не говори за такива извращения :) Все пак колата си е за ежедневно ползване, нямам резервно коляно да натискам твърд съединител :)
П.С. Тая тема, ако така пордължаваме, отива към друг раздел :)
Който кара Форд е горд!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от HACKO » 02 мар 2011, 16:06

baidido написа:
Що чак сега ме цитираш бе Наско? Нищо не съм казал, аз моя си го смених, сложих си демпферен, нормално е да помоля колегата да ни държи в течение. Майстора, който ми го сменя е един от най-добрите дизелджии във Варна и също ми каза, че демпферния маховик е много по-добре от едномасов. Единствения му недостатък е, че е скъп и затова не го харесват хората!
Извинявай, видях че е старо мнение и не се върнах назад да видя какво е твоето мнение по въпроса, но ми пасваше като насока.
Ето това е най-точното мнение по въпроса:
diesel1.6 написа: Вярно е, че демпферният маховик е по-добър, но и другият си върши работата. Ако не се чупеха и не струваха по 1000 лв щеше всичко да си е наред.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
baidido
потребител
потребител
Мнения: 1254
Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от baidido » 02 мар 2011, 17:23

HACKO написа:
baidido написа:
Ето това е най-точното мнение по въпроса:
diesel1.6 написа: Вярно е, че демпферният маховик е по-добър, но и другият си върши работата. Ако не се чупеха и не струваха по 1000 лв щеше всичко да си е наред.
Абе, честно да ти кажа не съм много съгласен на 100% с това мнение. 1-во не са по 1000 лв и 2-ро какво ще рече, ако не се чупеха? То всяко нещо се чупи в крайна сметка, а като го смениш един път оттам нататък забравяш за него-дават ги да издържат по 120-130 000 МИЛИ. Предполагам и от начина на каране си зависи колко ще ти издържи, а и не вярвам някой да кара една и съща кола още едни 200 000 км. :)
Който кара Форд е горд!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от ЯЛТА » 02 мар 2011, 17:43

14 тона гориво за колко години се купува бре ?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от HACKO » 02 мар 2011, 17:44

Конвенционалния маховик е практически вечен. А демпфера във феродовия диск се сменя със диска, който е консуматив и и при двете системи и струва 50-100лв.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от Alexi » 02 мар 2011, 17:47

baidido написа:
Абе, честно да ти кажа не съм много съгласен на 100% с това мнение. 1-во не са по 1000 лв и 2-ро какво ще рече, ако не се чупеха? То всяко нещо се чупи в крайна сметка, а като го смениш един път оттам нататък забравяш за него-дават ги да издържат по 120-130 000 МИЛИ. Предполагам и от начина на каране си зависи колко ще ти издържи, а и не вярвам някой да кара една и съща кола още едни 200 000 км. :)
така си е .. може кон с каруца да имаш и коня да умре ,така че колите вървят напред и е за добро .. дизела специално изобщо не е това което беше преди 10-15 години - тракаща пушеща тресяща се машина с малко конски сили за обема си ... тоя прогрес идва на някаква цена и тя е сложността на мотора и спомагателните му агрегати ,и от там по скъпата поддръжка .

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от HACKO » 02 мар 2011, 17:52

И каква е разликата, че да оправдае ненужно скъпите "подобрения", освен печалбата на всички по веригата за сметка на потребителя?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от Alexi » 02 мар 2011, 18:51

разликата е огромна във всичко .. а който е против нея - стари кошове за скрап дал Господ ,даваш 1000-2000 лв и си ти :D:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от HACKO » 02 мар 2011, 19:45

Alexi написа:разликата е огромна .....
Много изчерпателно изказване, все едно че слушам магазинер.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от cockyhotty » 03 мар 2011, 14:06

Дискусията силно се отклонява от началната тема. Сега май тя е демпферен маховик vs. конвенционален. Естествено, че съвременните автомобили са много напреднали в сигурността, комфорта, обезшумяването и всичко останало. Само, че на сиромаси като нас това ни се вижда нещо безумно скъпо като поддръжка. И се заблуждаваме, че по-новите автомобили са много по-трошливи и капризни. Е не са, просто са толкова усложнени с цел постигането на някакъв прогрес и напредък, че е нормално след определени хиляди км. да се получи някакъв дефект. Така, че да критикуваме проектантският избор да се приложи конкретно техническо решение е просто безсмислен. :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от HACKO » 03 мар 2011, 15:55

Е да, винаги трябва да отчитаме, че повечето коли в България са със изтекъл ресурс и изхвърлени от предишните им собственици. Моята примерно, е купена в Германия с цел разглобяване и разпродажба на части, оттогава съм и навъртял близо 60 000км.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
itan75
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 04 дек 2006, 15:39
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от itan75 » 03 мар 2011, 17:53

HACKO написа:Е да, винаги трябва да отчитаме, че повечето коли в България са със изтекъл ресурс и изхвърлени от предишните им собственици. Моята примерно, е купена в Германия с цел разглобяване и разпродажба на части, оттогава съм и навъртял близо 60 000км.
Колега лично за мен си много прав *00134* .Защитаваш тезата си и за мен това е така,защото е важното да има демпфер,а къде ще е той няма значение-дали на маховика или на феродовия диск.Аз притежавам Фиат Мареа ЖТД 105 мапнат,със бустконтролер на турбото на 1,6бара съм го направил,защото за повече ме е страх.Смених си съединителя ей така профилактично,защото на първия ден след ремапа в оборотите 1500/2500об/м се усещаха зверските вибрации и като почнеше съединителя да пребоксува под натиска на въртящия момент малко понамаляха въпросните вибрации.С нов комплект съединител уж оригинално Валео,което се вгражда във Фиат със стария двумасов демпферен маховик се родих отначало т.е около първите 1000км.Разбирай вибрации-никакви боксуване-няма,педала мек като памук,обаче след около 10х.км и то основно пътувания до Турция и Гърция пак има вибрации и леко пребоксуване май :? .Тогава питах навсякъде по форумите някой знае ли дали става трансплантация от ЖТД с двумасов маховик от какъв Фиат да купя маховик едномасов и комплект съединител за да се оттърва от тази измислица,но все едно беше глас в пустиня.Масово обаче във Фолксваген форума имаше такива менкания от демпферен към едномасов.И чак сега един колега от Фиат Форума е намерил колая на ЖТД 105 и неговата доста напомпана след ремап сменил маховик едномасов от Фиат ХГТ бензиново 147кс.Даде ми скайпа говорихме дълго,интересуваше ме абсолютно всичко по интервенцията-вибрации,комфорт,шум,тресене,как се натиска педала,цена а ве всичко де се сетите.Момчето въпреки,че е минал засега само около 1000км казва,че всичко е по-добре от преди.Мисля това обаче е лично мое мнение,че майсторите не искат да правят такива интервенции,защото по този начин съедините става почти вечен и им изяждаме хляба в тази криза и без това.Ето линк към Фиат форума,ще намеря и към Фолксваген..
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=70725" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=123864" onclick="window.open(this.href);return false;
Да Обичаш,когато те обичат е човешко! Да мразиш,когато те обичат е Жестоко! Да обичаш,когато те мразят е ВЕЛИКО!

samuil81
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 03 мар 2011, 20:06
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 115HP
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от samuil81 » 03 мар 2011, 20:43

Здравейте,
карам Фокус 1,8 ТДЦИ 115к.с 2003 година и тази седмица смених съединителя изцяло - сложих плътен маховик, феродо с пружини, притискател и лагер помпа. Както се досещате колата беше с двумасов маховик, който беше вече на път (всъщност започнах ремонта заради шумящ лагер). Със стария съединител при гасене се чуваше удар, в завой на полусъединител също от време на време се чуваше удар, първа влизаше трудно на място, също и задна.
С новия съединител всичко стана ок - скоростите влизат перфектно, няма екстра вибрации, пали нормално. Но, при ускорение или по-точно, когато се даде пълна газ, се чува един шум като гъргорене за кратко, който изчезва след секунда-две, а над 3000 оборота всичко е нормално. Интересното при шума е, че се развива от мин към макс и след това изчезва. При форсиране на празен ход всичко е ок и когато се ускорява плавно също го няма, но като цяло звука на мотора в движение стана малко по-остър. Иначе колата има мощност и си върви като преди.
Момчето, което го монтира смята, че евентулано би могло да бъде заради съвсем малка промяна в ъгъла на впръскване на горивото заради маховика.
Изчетох темата, но никой не спомена нищо. Ще съм благодарен, ако имате идеи. В понеделник смятам да отида на диагностика за всеки случай.
Благодаря!

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от Alexi » 03 мар 2011, 21:53

ти сигурен ли си ,че маховика е със същия брой зъби като стария ...

samuil81
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 03 мар 2011, 20:06
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 115HP
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от samuil81 » 03 мар 2011, 22:38

Истината е, че не знам със сигурност, тъй като не присъствах на монтажа, но комплекта отговоря на колата по каталог. А си мисля, че ако броя на зъбите беше различен или профилът им беше друг, диаметър би бил по-голям или по-малък. Какво те навежда на мисълта за броя на зъбите?
http://www.comline.uk.com/catalogue/ECK213

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от bateto_toshko » 03 мар 2011, 22:49

cockyhotty написа:..... Така, че да критикуваме проектантският избор да се приложи конкретно техническо решение е просто безсмислен. :)
Очевидно за България е смислен , щом станаха 3 страници :) .В страна като САЩ наистина е безмислено , защото там като ти излязат амортисьори и накладки за смяна , върщаш старата и вземаш новата кола тъй като излиза по -евтино и всеки от средната класа може да си го позволи.Никой не го интересува дали маховика е демпферен двумасов или тримасов :)
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от Alexi » 04 мар 2011, 08:32

samuil81 написа:Истината е, че не знам със сигурност, тъй като не присъствах на монтажа, но комплекта отговоря на колата по каталог. А си мисля, че ако броя на зъбите беше различен или профилът им беше друг, диаметър би бил по-голям или по-малък. Какво те навежда на мисълта за броя на зъбите?
http://www.comline.uk.com/catalogue/ECK213
за тия пари можеше да вземеш двумасов маховик от ибей ,много пари си дал за едномасов комплект .. броя на зъбите е много важен ,но предполагам ще е същия щом маховика е точно за твоя мотор .. за дизеловото чукане ще трябва да се търси причината

Потребителски аватар
baidido
потребител
потребител
Мнения: 1254
Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от baidido » 04 мар 2011, 09:53

Тоя сайт много скъп нещо, на мен за тези пари ми излезе комплекта на мондеото заедно с лагер помпата тук.
Който кара Форд е горд!

samuil81
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 03 мар 2011, 20:06
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 115HP
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна Демферен маховик с монолитен???

Мнение от samuil81 » 04 мар 2011, 10:07

Линка го пуснах само за информация какво е монтирано на колата, иначе го взех от Евро 07р където цената му е 820 лв, а лагера е около 200 кинта. Иначе има и двумасови маховици на ЛуК за 670лв.
С други думи скъпотия, обаче въпросът е дали няма да си потроша колата. След като изчетох сума ти неща в нета вече не знам какво да мисля - Валео правят същия комплект и се кълнат, че е ефекта едно към едно с оригиналния, който е на ЛуК (те са конкуренция двете фирми, но нейсе). А колата е в отлично състояние и двигателя е като часовник, купих я от МП много изгодно. :-/:

Само да уточня, че допреди смяната колата мъркаше и при много газ нямаше никакви странни шумове.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта