Пуши, харчи и не върви...

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
evkata
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 02 мар 2009, 18:37
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Пуши, харчи и не върви...

Мнение от evkata » 19 мар 2011, 17:03

Здравейте. Проблема ми е следния... Колата е Форд Ескорт 1.8 тди 96г. и не върви както преди, халчи доста повече от преди и пуши безбожно много, (виждам си пушеците на огледалото) , та според вас от какво може да е проблема. След дълго четене из нашия форум се съмнявам в много работи.. турбо,клапа на турбото, авансаторен клапан (не ми е ясно каква функция има) тоците на помпата... Не знам какво да правя вече и за това реших да ви попитам защото мисля че можете да ми помогнете. Благодаря !

sparky_
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 05 юли 2010, 20:00
Модел на автомобила: ford focus 1.8 TDdi
Status: Извън линия

Re: Пуши, харчи и не върви...

Мнение от sparky_ » 19 мар 2011, 17:09

Колега провери си ЕГР клапана като начало. Авансаторния клапан дава аванс на помпата. Помпата ти с електорнно управление ли е. Възможно е да няма центровка помпата. На един приятел това беше проблема пали върви като ненормална но пуши като кумин. Възможно е и клапана да е. Ако има мизерии или ръжда. Той е най ниската точка на помпата

evkata
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 02 мар 2009, 18:37
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: Пуши, харчи и не върви...

Мнение от evkata » 19 мар 2011, 17:16

Колега ЕГР клапана е запушен вече, не е в него проблема. Помпата е с жило (ако питаш за това) но нали има един сноп с кабели които отиват към нея, при мен има само 3-4 кабела свързани защото помпата е сменяна и проблема може да идва и от там, нямам представа.. иначе колата пали без проблем , но няма тяга и пуши много.

Потребителски аватар
baidido
потребител
потребител
Мнения: 1254
Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Пуши, харчи и не върви...

Мнение от baidido » 19 мар 2011, 17:52

Това са симптоми на спукан маркуч по турбопътищата, имаш такива предполагам :)
Който кара Форд е горд!

evkata
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 02 мар 2009, 18:37
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: Пуши, харчи и не върви...

Мнение от evkata » 19 мар 2011, 17:58

Пропуснах да кажа , че при пълна газ колата понякога се " отпушва" и върви както трябва докато в повечето случаи на подаване на пълна газ , си ускорява все едно турбото и е махнато и е много изнервящо като цяло. Колега вчера правих оглед доколкото е възможно , и не видях никъде скъсан или спукан маркуч.

sparky_
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 05 юли 2010, 20:00
Модел на автомобила: ford focus 1.8 TDdi
Status: Извън линия

Re: Пуши, харчи и не върви...

Мнение от sparky_ » 19 мар 2011, 19:22

това повече ми прилича на авансатор

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пуши, харчи и не върви...

Мнение от ЯЛТА » 19 мар 2011, 19:37

Specialista , ще ти каже точно, пиши му и го попитай, той е от гр.Ямбол .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пуши, харчи и не върви...

Мнение от diesel1.6 » 19 мар 2011, 20:08

Можеш да си провериш сам турбото - купи си един манометър до 1 атмосфера, или 1,5, сложи си един тройник от аквариум или каквото искаш на маркучето за въздух от турбото към горивната помпа и теста започва. Преди десет дена описах е специална тема как направих моята кола, но аз за постоянно...
Може да смуче въздух някъде, и да го "прекарва" като дадеш яко газ

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пуши, харчи и не върви...

Мнение от Alexi » 19 мар 2011, 20:31

излишни гадания .. изчакайте Specialista да ви каже точно от какво е :D:

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пуши, харчи и не върви...

Мнение от ЯЛТА » 19 мар 2011, 20:38

Който и да е ще изкаже само логични предположения, останалото на мястото наречено СЕРВИЗ !
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Пуши, харчи и не върви...

Мнение от specialista » 20 мар 2011, 21:55

evkata написа:Здравейте. Проблема ми е следния... Колата е Форд Ескорт 1.8 тди 96г. и не върви както преди, халчи доста повече от преди и пуши безбожно много, (виждам си пушеците на огледалото) , та според вас от какво може да е проблема. След дълго четене из нашия форум се съмнявам в много работи.. турбо,клапа на турбото, авансаторен клапан (не ми е ясно каква функция има) тоците на помпата... Не знам какво да правя вече и за това реших да ви попитам защото мисля че можете да ми помогнете. Благодаря !
Доста неудобно се получава за мен,очаквате да имам точен отговор за всичко,само че не съм пророк,най-обикновен човек съм.
На въпроса с въпрос.Нищо не се споменава за проблем с паленето-това поне за мен е важно.Не се споменава за цвета на пушека-бяло или черно пуши.Не се споменава за шума на мотора.
А за помагане определено мога да помогна ако автомобила е при мен.Иначе се опитай да отговориш на въпросите ми и да споделиш всичко което си забелязал,дори и да ти се стори че говориш глупости.
Успех!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

evkata
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 02 мар 2009, 18:37
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: Пуши, харчи и не върви...

Мнение от evkata » 20 мар 2011, 22:27

Ами колега проблем с паленето няма , пали си от раз. При настъпване вади много черен пушек и не се усеща да дърпа както беше преди... мудна работа е .. А относна шума на мотора, работи си както трябва , няма странични чукания или тем подобни. Просто когато я настъпя и не те ритва както беше преди , пуши доста и когато я " изрежа " на 2-ра премерно и я пусна по инерция веднага и оборотите и започват да играят на 800- 1100 ии така докато не вкарам на скорост.... Това е проблема .

evkata
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 02 мар 2009, 18:37
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: Пуши, харчи и не върви...

Мнение от evkata » 21 мар 2011, 19:44

Никой ли няма идея от какво може да бъде ?

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пуши, харчи и не върви...

Мнение от diesel1.6 » 21 мар 2011, 20:14

Oчевидно проблемът е с горивонагнетателната помпа (ГНП). Много вероятно е да смуче въздух от някъде - казваш, че играят оборотите между 800 и 1000 в определени случаи.
Би трябвало да провериш и отхвърлиш един по един проблемите - погледни дали турбото си помпи (до 1 атмосфера някъде, или 0,3 - 0,4 при каране с равномерна скорост около 100), виж за въдух в горивото преди и след помпата и т.н. Провери си и авансатора.

evkata
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 02 мар 2009, 18:37
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: Пуши, харчи и не върви...

Мнение от evkata » 21 мар 2011, 20:19

Това е 3-тата помпа на тая кола... нямам думи вече . И според мен проблема е че не всички кабели по помпата са закачени и не си върши работата както трябва.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Пуши, харчи и не върви...

Мнение от specialista » 21 мар 2011, 22:15

Можеш ли да ми опишеш с коя помпа си?Имам предвид как се управлява празния ход,със стъпков мотор или по друг начин?Колко ел .клапана виждаш да са монтирани по нея?Този черен пушек има вероятност да е от грешна центровак(по ранно впръскване) или липса на въздух(неработеща турбина).
Успех!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

evkata
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 02 мар 2009, 18:37
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: Пуши, харчи и не върви...

Мнение от evkata » 21 мар 2011, 22:37

Ами колега ето две снимки да видиш каква е , за да не те объркам с някое неточно описание.
http://www.album.bg/evkataaa/?page=1" onclick="window.open(this.href);return false; И не мисля че е в турбината проблема , защото се чува да си надува. Когато карам с отворен прозорец и си я чувам доволно. Обаче прави някакво закъснение... смисъл давам газ , турбото се чува че надува силно и колата тръгва със забавяне, и с недостатъчна тяга.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Пуши, харчи и не върви...

Мнение от specialista » 22 мар 2011, 20:02

Казваш не върви както преди! Преди кое/какво?
Нещо правено ли е че да имам за какво да се хвана?
Написах ти мнение като допълнение е възможно и ЕГР системата да ти играе номера!
Погледнах помпата от по-новия модел е и е претърпяла много побългарявания.
Аз бих направил някои неща за да се насоча къде е проблема:проверка на зацепването;проверка на изправноста на авансатора и на умната дюза и на датчик колянов вал;изолиране на ЕГР системата.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

evkata
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 02 мар 2009, 18:37
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: Пуши, харчи и не върви...

Мнение от evkata » 22 мар 2011, 21:01

Ами колега сега ще ти отговоря. Значи колата вървеше доста добре преди да протече (гнп) и един "майстор" да я разчовърка. ЕГР системата е изолирана. И ако е възможно да ми драснеш как става проверката на умната дюза и на датчика на коляновия вал.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Пуши, харчи и не върви...

Мнение от specialista » 23 мар 2011, 19:50

evkata написа:Ами колега сега ще ти отговоря. Значи колата вървеше доста добре преди да протече (гнп) и един "майстор" да я разчовърка. ЕГР системата е изолирана. И ако е възможно да ми драснеш как става проверката на умната дюза и на датчика на коляновия вал.
Чакай ,чакай!!!
Ти видя ли какво си написал?
Някой е барал помпата!!! Защо търсиш под вола теле! Всички по нататъчни намеси само могат да влошат нещата но не и да ги подобрят,докато не се направи преглед на ГНП-то,за твое съжаление!
Иначе проверката е със измерване на съпротивлението на датчиците,а най-добре е на диагностика да се видят живи данни,или с осцилоскоп да се проверят сигналите.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта