Проблем със запалването!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Patil
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 16 мар 2006, 10:02
Модел на автомобила: FIESTA 1,1
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Patil » 10 юни 2006, 21:26

По време на въртене на стартера замери напрежението на акумулатора.Ако е по-малко от 10в. конструктивно е заложено преготвратяване на запалването.Пали на бутане защото тогава няма консумация от стартера и пад на напрежението му.
FIESTA 1,1

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ламбда

Мнение от HACKO » 10 юни 2006, 21:59

Без ламбда сонда компютъра не знае какво точно да направи и има много-голяма вероятност да подаде по-богата смес защото при тази ситуация той работи по зададен еталон. Така че от ламбдата трябваше да почнеш.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Ламбда

Мнение от paci » 11 юни 2006, 00:20

HACKO написа:Без ламбда сонда компютъра не знае какво точно да направи и има много-голяма вероятност да подаде по-богата смес защото при тази ситуация той работи по зададен еталон. Така че от ламбдата трябваше да почнеш.
Па нали става дума за студен двигател ?
Каква ламбда ?
Да си я провери не ми пречи.

Потребителски аватар
jmichev
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 05 мар 2006, 04:15
Модел на автомобила: Fiesta 1,4mi 92г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от jmichev » 11 юни 2006, 02:00

Не знам как се пали инжекцион ама от както си понатискам газчицата е нямало проблем....иначе според мен не се дави защото не мирише на бензин. Тези дни ще отида да ми видят налягането на помпата :lol:
А това за акумулатора дето не палел под 10волта не е вярно щото аз съм го мерил и на 7.5 за 1 завъртане ми е палила :lol:

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 11 юни 2006, 11:55

jmichev написа:А това за акумулатора дето не палел под 10волта не е вярно щото аз съм го мерил и на 7.5 за 1 завъртане ми е палила :lol:
Не съм много съгласен. На старата ми Фиеста 1,1 моноинж. Ми се беше отчупила кабелната обувка на кабела от генератора към акумулатора. И като не зарежда беше паднало доста напрежението и колата се държеше много странно. Явно като нямаше необходимото напрежение на компютъра и той се побъркваше. Едно прекъсване, няма мощност, гасне самоволно. Дори и със тикане не палеше на моменти.

Потребителски аватар
jmichev
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 05 мар 2006, 04:15
Модел на автомобила: Fiesta 1,4mi 92г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от jmichev » 11 юни 2006, 14:48

DigiPro написа:
jmichev написа:А това за акумулатора дето не палел под 10волта не е вярно щото аз съм го мерил и на 7.5 за 1 завъртане ми е палила :lol:
Не съм много съгласен. На старата ми Фиеста 1,1 моноинж. Ми се беше отчупила кабелната обувка на кабела от генератора към акумулатора. И като не зарежда беше паднало доста напрежението и колата се държеше много странно. Явно като нямаше необходимото напрежение на компютъра и той се побъркваше. Едно прекъсване, няма мощност, гасне самоволно. Дори и със тикане не палеше на моменти.
Колега аз говорех за друго..много е ясно че като не ти работи генератора ще стане така....тогава акумулатора ти е бил под 7,5волта даже и без да върти стартера. Аз просто казвам че няма ограничние до колко волта на акумулатора ще ти запали колата. А после се завърта генератора и ток си има за колата и зареждане :wink:

Потребителски аватар
jmichev
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 05 мар 2006, 04:15
Модел на автомобила: Fiesta 1,4mi 92г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от jmichev » 11 юни 2006, 14:55

nikolovvd написа:Инжекциона се пали точно така. Това се налага от самата система на хранене на двигателя. Бензиновата помпа създава налягане около 5-8 атмосфери. Има компенсиращо устройство, което поема високото налягане докато изключи помпата и поддържа 2.5 атмосфери. Ако това налягане падне да 2-2.1 колата няма да запали. .
Добре ако наистина налягането е паднало като натисна газта аз не и ли помагам на системата поне по лесно да влиза горивото в инжекцията?
А ако е паднало това налягане колата така бепроблемно ли ще се държи на пътя?

Потребителски аватар
2v6
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 01 дек 2005, 12:39
Модел на автомобила: Taunus 2.0 L 1978; Taunus 17M 1966
Местоположение: София
Status: Извън линия

За jmichev

Мнение от 2v6 » 11 юни 2006, 21:20

Имаш ли допълнителен резистор на бобината?
Пробвай да подадеш директно захранване от акумулатора на бобината!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 11 юни 2006, 21:50

Вярно бе,става въпрос за първоначално пускане на д-ля. Така и иначе студената ламбда не работи и компютъра е на еталон. Нещо друго трябва да прави проблем. Ходи на мотортестер и дано да могат да ти помогнат.

Потребителски аватар
jmichev
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 05 мар 2006, 04:15
Модел на автомобила: Fiesta 1,4mi 92г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Нека да обощим

Мнение от jmichev » 12 юни 2006, 01:14

Добре...в карйна сметка уточнихме че проблема не е в лабдата(тя няма отношение) не във филтъра(защото го смених), не е в катализатора( защото го махнах), не в електричестовото (защото ток има) и най важното пали като натискам газта и то постепенно все едно бензина тепърва идва с натискането на педала няколко пъти. Проблема май е или в бензиновата помпа която не може да качи налягане или има нещо дето спира бензина в инжекцията. Има ли такова нещо от което може да спре бензина освен стъпалковото моторче (защото и то работи)? :roll: А може ли да е запушване на нещо? И пак повтарям двигателя да си работи безотказно после :roll:

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 12 юни 2006, 09:19

Както обещах на 9.06.2006 говорих със съседа. За разлика от нашия случай той кара Фиеста 1.1 и незнам дали ще съм от полза. При него било с електронен комутатор на тоците за свещите и той му правел проблем. При студено пали от раз, но ако е топъл двигателя или дори да я остави на слънце, без бутане не става. Ако е така както казва, мисля че става въпрос за топлинен пробив в електрониката.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблемът...

Мнение от kEFi » 12 юни 2006, 09:34

kEFi написа:... После се оказа един датчик...по електрониката на запалването.....
Повтарям се, ама колега, провери си датчика, който ти управлява (както колегата писа) комутатора...

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 12 юни 2006, 09:48

nikolovvd написа:..... При него било с електронен комутатор на тоците за свещите и той му правел проблем. При студено пали от раз, но ако е топъл двигателя или дори да я остави на слънце, без бутане не става. ......
Ако е комутатора и с бутане май не става, защото пак ще гасне веднага.... При мен беше така.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 12 юни 2006, 09:52

Дюзата на инджекциона има гумено уплътнение което уплътнява между нея и корпуса (Моноинджекцион).Та ако това уплътнение е повредено или разместено протича бензин и започва да дави колата пали много трудно няма стабилни ниски обороти а като натиснеш педала върви като хала. Преди време бях вадил дюзата и при поставянето и на мястото се беше разместило уплътнението та се получи това нещо но бях забравил за него. Начина за проверка е много лесен - сваляш капака на филтъра даваш контакт и гледаш дали от дюзата не капе бензин.

Потребителски аватар
jmichev
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 05 мар 2006, 04:15
Модел на автомобила: Fiesta 1,4mi 92г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от jmichev » 12 юни 2006, 20:17

HACKO написа:Дюзата на инджекциона има гумено уплътнение което уплътнява между нея и корпуса (Моноинджекцион).Та ако това уплътнение е повредено или разместено протича бензин и започва да дави колата пали много трудно няма стабилни ниски обороти а като натиснеш педала върви като хала. Преди време бях вадил дюзата и при поставянето и на мястото се беше разместило уплътнението та се получи това нещо но бях забравил за него. Начина за проверка е много лесен - сваляш капака на филтъра даваш контакт и гледаш дали от дюзата не капе бензин.
Кажете ми моля ви къде е тази дюза? :roll: И бензина отвъх ли трябва да капе..че нещо не разбрах. Защото описанието на проблема е горе дулу същото....само ми е чудно като ми настрйваха инжекциона възможно ли е да не са го видели това?

Потребителски аватар
jmichev
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 05 мар 2006, 04:15
Модел на автомобила: Fiesta 1,4mi 92г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от jmichev » 12 юни 2006, 20:19

nikolovvd написа:Както обещах на 9.06.2006 говорих със съседа. За разлика от нашия случай той кара Фиеста 1.1 и незнам дали ще съм от полза. При него било с електронен комутатор на тоците за свещите и той му правел проблем. При студено пали от раз, но ако е топъл двигателя или дори да я остави на слънце, без бутане не става. Ако е така както казва, мисля че става въпрос за топлинен пробив в електрониката.
Колега не е това проблема...проблема се влошава в студено време :cry:

Потребителски аватар
2v6
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 01 дек 2005, 12:39
Модел на автомобила: Taunus 2.0 L 1978; Taunus 17M 1966
Местоположение: София
Status: Извън линия

Тоците ...

Мнение от 2v6 » 12 юни 2006, 21:49

При студено време акумулатора отслабва. Тогава най-много се усеща ако нещо не е наред по запалването. Колко ти е напрежението на бобината когато върти стартера?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 13 юни 2006, 01:43

[quote="jmichev"]

Кажете ми моля ви къде е тази дюза? :roll: И бензина отвъх ли трябва да капе..че нещо не разбрах. Защото описанието на проблема е горе дулу същото....само ми е чудно като ми настрйваха инжекциона възможно ли е да не са го видели това?[/quote][quote]



Съжалявам, че не мога да ти изпратя снимка, но ще се опитам да го обясня по-подробно (никой да не се смее) .
Сваляш капака на въздушния филтър, в средата е входа на инджекциона представлява фуниевиден отвор.Най-отгоре в средата на фунията на две спици е закрепена дюзата държи се от две болтчета и към нея отгоре има букса с два кабела.
Като погледнеш отгоре навътре под дюзата се вижда дроселовата клапа (Бронзов диск на ос разположен напречно на отвора) . Бензина капе от дюзата върху дроселовата клапа.
Напълно е възможно да не се види при настройка защото всички настройки се правят при затворен капак на въздушния филтър и запален д-л, а този проблем се установява при свален капак на ф-ра на контакт без да е запален д-ля.

Ако нещо не ти е ясно пиши ми ще се опитам да направя снимки.
Друго за което се сещам е повишено налягане към дюзата, теоретически би следвало да предизвика същите симптоми но не знам как е на практика. Регулатора на налягането е пломбиран от завода и трябва да се направи задължително на специализиран стенд, всичко друго ще е гавра.

Не ходи на стенд където казват "Форда не е кола"!
[/quote]

Потребителски аватар
jmichev
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 05 мар 2006, 04:15
Модел на автомобила: Fiesta 1,4mi 92г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от jmichev » 13 юни 2006, 03:56

Ще го проверя това с капенето утре :D А я ми кажи къде ходиш ти на прецизен стенд както ти се изрази и да не кажа, че форд са си така порпинцип :evil:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 13 юни 2006, 11:26

Говорим за теория, изобщо не съм сигурен дали има такова нещо в България.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта