Mondeo/Zetec - CPS (датчик колянов вал)

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Mondeo/Zetec - CPS (датчик колянов вал)

Мнение от tropper » 25 май 2011, 20:25

Здравейте!

Тая мойта кошница вече се опитва да ми докара бели коси...

В понеделинк (23.05) след автомивка започна един много неприятен проблем. Както си карам горе-долу с постоянно натоварване и нормални обороти и изведнъж колата се излашка сериозно .... и после нищо.. върви си нормално... Тогава ми го направи 2 пъти за 15км... Следващия ден малко по малко зачести... Днес (3-ти ден) вече е нетърпимо.

Проблемът го има и на газ и на бензин.

Ламбда и МАФ не са. Свещите не съм ги отварял, че съм на работа а инструментите са ми вкъщи, но мисля че не са и те. Карал съм и на два цилиндъра и имам понятие как се държи колата тогава и как сега. Сега просто за около половин-една секунда умира тотално. Днес, докато зачестяваше, установих че най-често го прави на неравности - при друсане.

Започна да ме човърка една мисъл за CPS (crankshaft position sensor) и по-вероятно лош контакт при него, който да се губи при друсване. Тогава ЕКУ-то трявба да спре и искра и впръскване, нали тъй? Показанието на оборотомера не се мести особено, но той и проблемът се появява и изчезва достатъчно бързо.

А може ли да е датчика на разпределителния вал?

Направих диагностиката със светодиода. Резултатите:

159 - MAF
157 - MAF
- бях му откачил буксата за да съм 100% сигурен че не е от него - оттам и грешката;

172 - Oxygen sensor - too high
173 - Oxygen sensor - too low
174 - Oxygen sensor
- и трите са за Ламбда. Не ме притесняват. Тя си е стара и мудна и си прави проблеми;

332 - EGR
- май е затапен, ама и той не е толкова важен;

211 - PIP signal (ignition module)
227 - Magnetic pickup on Crankshaft
- Ха да ми е честито!



Та... къде се намира и как се стига до датчика на коляновия вал при Мондео МК1 / Zetec 1.6 ?
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo/Zetec - CPS (датчик колянов вал)

Мнение от tropper » 25 май 2011, 20:41

Тъй... изкарах една картинка от Хайнес, която не ми помогна особено....
Изображение
Ще трябва да се ляга под колата някак си....

Интересно е какво пишат за смяната на датчика:

Undo the sensor’s retaining screw and
withdraw the sensor. The sensor’s bracket
cannot be unbolted from the cylinder
block/crankcase unless the transmission and
flywheel/driveplate have been removed (see
Chapter 2).


Не мога да махна сензора, без да разкача скоростната кутия и маховика ?!?!!? Честно ли?
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Mondeo/Zetec - CPS (датчик колянов вал)

Мнение от Edinuser » 25 май 2011, 22:00

Провери му куплунга/кабела преди да тръгнеш да го сменяш, особено щом се е получило след автомивка.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo/Zetec - CPS (датчик колянов вал)

Мнение от tropper » 25 май 2011, 22:29

Тъй... имаме участник познал точните килограми! *00130*

Точно от CPS е, и по-точно от кабелите към него. Моя двигател си "харчи" доста масло, ама не го гори през сегментите, ами го изхвърля от някъде през гарнитурите. От средата на двигателя надолу всичко ми е кочина - гняс между масло и кал. В гаража на пода е същото положение. Вследствие на това като пипнах изолацията на кабелите към датчика ми се разпадна в ръцете.

Раздалечих двете жици една от друга и от металните части и 15км в града през неравности не ми прекъсна нито веднъж *00130* *00133* Буксата нарочно не я вадих, за да не вкарам гняста към контактните пластини.

Остава обаче да оправя кабелите. Ще сложа два ката термосвиваем шлаух върху кабелите и началото на буксата, белким издържи.

Дайте акъл с какво да почистя наоколо? Обезмаслител? Вода?
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 562
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Mondeo/Zetec - CPS (датчик колянов вал)

Мнение от deathstorm » 26 май 2011, 04:11

tropper написа: Моя двигател си "харчи" доста масло, ама не го гори през сегментите, ами го изхвърля от някъде през гарнитурите. От средата на двигателя надолу всичко ми е кочина - гняс между масло и кал. В гаража на пода е същото положение. Вследствие на това като пипнах изолацията на кабелите към датчика ми се разпадна в ръцете.
Моя е същия. На смяна по литър си вхърля. Така и не мога да разбера от къде, ама отзад под колектора и надолу към скоростната кутия всичко е в масло. Колкото повече натискаш повече хвърля, но не го гори сигурен съм. И аз доста време се чудих как издържат тия гумени изолации на кабелите на тоя тормоз ама ето, че и те си имат живот. Дано и моята да не вземе да киха, че ще се съм и вдигнал мерника вече.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Mondeo/Zetec - CPS (датчик колянов вал)

Мнение от baro » 26 май 2011, 11:41

deathstorm написа:
tropper написа: Моя двигател си "харчи" доста масло, ама не го гори през сегментите, ами го изхвърля от някъде през гарнитурите. От средата на двигателя надолу всичко ми е кочина - гняс между масло и кал. В гаража на пода е същото положение. Вследствие на това като пипнах изолацията на кабелите към датчика ми се разпадна в ръцете.
Моя е същия. На смяна по литър си вхърля. Така и не мога да разбера от къде, ама отзад под колектора и надолу към скоростната кутия всичко е в масло. Колкото повече натискаш повече хвърля, но не го гори сигурен съм. И аз доста време се чудих как издържат тия гумени изолации на кабелите на тоя тормоз ама ето, че и те си имат живот. Дано и моята да не вземе да киха, че ще се съм и вдигнал мерника вече.
Там отзад не се ли намира маркуча за картерната вентилация ? И се свързва с колектора ,но ако е сцепен маркуча ще имаш проблеми с оборотите на празен ход поради загуба на вакум.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 562
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Mondeo/Zetec - CPS (датчик колянов вал)

Мнение от deathstorm » 26 май 2011, 21:36

Там е да, ревизирал съм го.Нищо му няма, като го откачиш получаваш всички симптоми на загуба на вакуум - нестабилен празен ход, забиване на всяка смяна на предавка. Двигателя си работи перфектно. Имам няколко заподозрени - 1во - гарнитура на главата, но компресията е наред; 2ри - гарнитура/семеринг на CamshaftPS - около него е доста омаслено, 3ти - мистериозна тапа/ семеринг на датчик, който не се забелязва. Аз знам как ще стане - трябва хубаво да се измие целия двигател и веднага ще проличи. Ама мързел пък и много се отплеснахме от темата ...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Mondeo/Zetec - CPS (датчик колянов вал)

Мнение от HACKO » 26 май 2011, 22:05

Гарнитурата на главата я забрави, по-вероятно гарнитурата на капака на клапаните.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo/Zetec - CPS (датчик колянов вал)

Мнение от tropper » 27 май 2011, 09:29

При мене преди време имаше теч и от гарнитурата на капака на клапаните, т.к. беше неоригинална и забележете! - липсваха й няколко извивки от формата и оттам течеше! Но за съжаление не е само това. След смяна с ориг. гарнитура от нея вече не тече, но отнякъде другаде си продължава.

За миенето на целия двигател - ясно, това е единствения начин да се разбере къде е заека. Ама ме е страх дали ще мога да запаля и да я изкарам от автомивката след такава процедура :) Ако си имах водоструйка и подходящо място да си я мия сам - бих го направил. Имам претенции да знам по-добре къде какво има и как и колко трябва да се мокри от поредния младеж на мивката, който ще сипва наред. Другия вариант е да отида на мивката с гумени ботуши, да ги убедя че сам трябва да си я мия и накрая да си платя все едно те са ми я измили.... то и т'ва е вариант.... Третия вариант - просто да рискувам те да я мият и к'вото стане, пък после да му мисля...

Още не съм имал време да оправя жиците както трябва, но след раздалечаването им от онзи ден - вече имам 60км градско без прекъсване >:D<: При положение, че точно преди да легна под колата направих 500м с 5 прекъсвания...
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

kire
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 11 мар 2010, 15:00
Модел на автомобила: ford focus
Status: Извън линия

Re: Mondeo/Zetec - CPS (датчик колянов вал)

Мнение от kire » 29 май 2011, 09:36

колега преди фордчето ми имах опел омега на метан и ми правеше същият проблем беше нетърпимо смених си и 2-та датчика на коляновят и разпределитрелният вал резултат никакъв.просто колата ми правеше късо от едни оголени кабели и клемите на акомулатора не струваха смених ги и колата стана нова така че смени си клемите на акомулатора колкото и смешно да звучи пробвай я успех.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo/Zetec - CPS (датчик колянов вал)

Мнение от tropper » 30 май 2011, 10:24

Мерси, Кире, ще го имам предвид.

След като ги бях раздалечил ония ден - 100км градско, 500км извънградско и точно на влизане в София пак се обади.
Вчера му направих една хубава профилактика на кабела и няма причина да се прояви отново.

Ето какво представлява кабелния сноп, който играе роля в случая:

От главния сноп на ЕКУ-то някъде под кутията на въздушния филтър се разделят две парчета:
1) води към трите кръгли букси, закачени на левия ботуш
2) води към все хубави неща...
2.1) минава около вилката на съединителя и там от него се отделят жиците за Ламбда-сондата
2.2) прави 180-градусов завой и тръгва към бобината - там от него се отделят жиците за ECT - engine coolant temperature - датчика от долната страна на термостата
2.3) малко след това от него се отделят жиците за CPS - crankshaft position sensor - датчик колянов вал
2.4) минава точно под бобината и стига до задната й страна (откъм шофьора) - там се отделят две жички за нещо, дето не разбрах какво е... може и да е кондензатор за бобината, ама не мога да кажа със сигурност
2.5) остават 3 жици, които отстрани и отгоре на бобината се връщат за да й захранят намотките .

Та както виждате в тоя сноп кабелите са от важен - по-важен.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта