Пак се скъса жилото на съединителя! Причнини и как се сменя?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Пак се скъса жилото на съединителя! Причнини и как се сменя?

Мнение от dr. Svetlyo » 01 сеп 2011, 02:10

Здравейте, колеги!

Пак се случи - за 3-ти път оставам на пътя с Escort 1.8 TD 96' заради жилото на съединителя!

Миналото лято скъса жило и счупи тресчотка (отвратително трудна за смяна).
Зимата се откачи жилото, заедно с инерционната тежест на вилката на скоростната кутия (отново го закачих - фасулска работа).
Днес закъсах със скъсано на около 15-20 см от края към педала жило.

От 2-3 седмици скоростите все по-трудно влизат и периодично ми се налагаше да донатягам тресчотката на съединителя. Само така успявах да компенсирам късащото се и разтягащо жило... Първоначално си мислех, че жилото се откача заедно с "тупуза" (маховика), който е на вилката на скоростната кутия. Изобщо не ми хрумна идеята, че може би се къса... :cry: Пък хем го гледах, суках, умувах миналия уикенд - и не го видях (заподозрях) :(

Понеже жилото се скъса точно на смрачаване, изтиках колата на един паркинг и я зарязах там.
Сега следват проблемите:
1. В Германия съм, с Български номера.
2. Колата е на 6-7 км. от вкъщи.
3. Болен съм (на антибиотици, с темепература, в болнични) и изобщо не съм в състояние да я ремонтирам в близките дни.
4. Не съм точно сигурен дали само жилото е заминало или имам и тресчотка за смяна (в тъмното не я огледах).
5. Нямам никаква идея как да я докарам пред вкъщи на собствен ход.

Малко пояснение: на запален двигател и играейки си с газта се опитах да вкарам първа, втора (неуспешно) и трета. Когато натисках лоста леко към 3-тата (без изобщо да подавам газ) колата почваше едва-едва да пъпли с 5-10 км/ч. Колкото повече бутах лоста към третата, толкова повече автомобила се ускоряваше. При това никакви патологични шумове на се чуваха. Така се паркирах на близкия паркинг. Гаджето обясняваше, че при тази маневра излизал черен дим от ауспуха - нормално ли е?

Кажете ми има ли някакъв шанс и как точно да успея да я вкарам на 2-ра или 3-та и да я довлека до вкъщи? Ще стане ли на собствен ход без да скапя скоростна кутия, съединител или изроня зъби?
Или да хващам тукашната българска чета и да ме теглят?

Относно смяната на жилото: Четох в книгата на H. R. Ethold "So wird's gemacht" (Ремонт, Екплоатация и Поддръжка на Ескортите след 1990), има я из форума, .pdf 62 МВ, че не би трябвало да е трудно:
- изтеглям старото жило
- гресирам и прекарвам новото откъм двигателя, т.е. от скоростната кутия започвам да вкарвам края, който се закача на педала
- отпускам тресчотката и закачам жилото за нея
- закачам другия край на скоростната кутия
- регулирам тресчотката

Обаче, тъй като веднъж съм сглобявал тресчотка с "домашния" механик, ми е понятно следното: Тя може да заклини; Освен това над скоростната кутия жилото тръгва в "маркуч" - ОК; После обаче се появява една права 15-20 см метална тръба, която превежда жилото през преградата двигател-купе. И май точно там някъде ми се къса жилото, т.е. там има някакво съпротивление...

Така ли се прекарва жилото? Къде може да блокира? Ще се справя ли сам?

Съвсем естествено идва въпроса: Защо жилото се къса?

Майсторите характеризират съединителя като тежък и твърд - оригиналния е, на 15 год. и 190 000 км. От няколко години, когато в задръстванията я пусна да пъпли на 1-ва или 2-ра , чувам как пружите, притискателя и каквото там друго има трака и шуми. Така е съединителя и на стария Ескорт от профила. Извод: тръгнал е, обаче все още не заминал съвсем - не приплъзва, даже на 3-та върти гуми.

Из форума четох, че тежкия съединител може да бъде причината за скъсаните жила, а именно прекалено голямото усилие когато натискаме педала и триенето някъде по хода на жилото му.

Какво ще ме посъветвате? Сам ли да се захващам със смяната на жилото?

Някакви идеи защо в рамките на една година (22 000 км.) се къса за втори път?

Поздрави
Светльо
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Пак се скъса жилото на съединителя! Причнини и как се сменя?

Мнение от HACKO » 01 сеп 2011, 08:46

Освен да смениш отново жилото, не виждам какво друго може де направиш там. Твърдия съединител за да го оправиш трябва да се свали скоростната кутия, надали имаш условия а предполагам, че ако я закараш в сервиз трябва да я оставиш там.
Преди обаче да купиш жило огледай да не би вилката да се е счупила до болта който я затяга към оста, често срещано явление при Дизелите.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Пак се скъса жилото на съединителя! Причнини и как се сменя?

Мнение от synthez 3D » 01 сеп 2011, 08:56

Ето тук http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 74#p100974" onclick="window.open(this.href);return false;съм писал защо се натиска трудно съединителя,дори и да не е износен.Щом се натиска трудно,жилата ще се късат.Единственото решение е смяната на притискателния диск.Разбира се като временно решение можеш да си смениш отново жилото,за да стигнеш до място за ремонт.
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Пак се скъса жилото на съединителя! Причнини и как се сменя?

Мнение от nikolovvd » 01 сеп 2011, 09:20

Точно тази картинка си представих като четох поста на колегата, че трудно се натиска съединителя и е скъсал жилото. Съединителя е трябвало да се смени още на 150 000 км в комплект (феродов диск, притискателен диск и аксиален лагер), особено за дизелов автомобил. На бензиновите изкарва до 180-190 хил. км, но като го свалиш може да видиш, че е останало само 20% от феродото, а останалото го няма. Тогава стигаш до другият момент - блокирал съединител - педала и жилото са наред, но не включва/изключва от скорост.
Жило на съединител съм сменял само веднъж и не беше на Форд, но предполагам принципа е същият. Сменя се в комплект (то май така се продава) - кожуха заедно с жилото, понеже кожуха може да е претъркан някъде и от тук нататък само ще къса жилата.
Когато колата няма съединител (за бензинка) при изгасен двигател се включва на скорост и така се пали. Пускаш аварийните и така си караш докато стигнеш на някой паркинг или дома ти, ако си на близо. На дизела може и на ІІ-ра да се получи същият ефект, защото има по-голям въртящ момент и няма да се натовари много. Ако искаш да превключиш на по-висока предавка - изключваш от скорост, гасиш мотора и докато се движиш по инерция включваш на по-високата предавка и пак палиш. Това обаче не е за препоръчване на път с интензивно движение или в населено място, защото може да стане ПТП.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Пак се скъса жилото на съединителя! Причнини и как се сменя?

Мнение от HACKO » 01 сеп 2011, 09:30

Не, като тръгнеш, не се гаси двигателя а се превключват скоростите без съединител, но затова се изисква да се изравнят оборотите на д-ля и ск.кутия. Който има опит на стар камион или трактор знае как.
Най-добре я изтеглете, след като е наблизо, по-добре не я тормозете.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Пак се скъса жилото на съединителя! Причнини и как се сменя?

Мнение от nikolovvd » 01 сеп 2011, 10:20

Това е виш пилотаж бе Наско! :D

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Пак се скъса жилото на съединителя! Причнини и как се сменя?

Мнение от Doin » 01 сеп 2011, 10:30

Наистина си е висш пилотаж. За толкоз години съм късал поне 7-8 жила, и на дизелово Пежо - 2 пъти,на дизелов Ескорт, на бензиновото Рено - 3 пъти, на Астра ... бяха им казали за метода на запалването, но на нито една кола не съм успял дори да я запаля, камо ли да превключвам без съединител. Или с теглене или на място сменявам жилото и продължавам. Добре че Фокуса няма жило...

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Пак се скъса жилото на съединителя! Причнини и как се сменя?

Мнение от Nebhotep » 01 сеп 2011, 11:09

Късането на жилото може да се дължи и на отклонения в оста, на която са закачени педалите. Имаше случай във форума, при който там където се захваща стойката с педалите е изгнило и съответно се измества положението на оста и така се къса жило или се чупи вилката!

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пак се скъса жилото на съединителя! Причнини и как се сменя?

Мнение от dr. Svetlyo » 01 сеп 2011, 12:02

HACKO написа:Освен да смениш отново жилото, не виждам какво друго може де направиш там. Твърдия съединител за да го оправиш трябва да се свали скоростната кутия, надали имаш условия а предполагам, че ако я закараш в сервиз трябва да я оставиш там.
Преди обаче да купиш жило огледай да не би вилката да се е счупила до болта който я затяга към оста, често срещано явление при Дизелите.
Наско, за коя вилка говориш? Тази на скоростната кутия или някаква по педала?

Смяната на жилото как става? Има ли някакви тънкости? Работа за мен ли е или в сервиз?
synthez 3D написа:...Разбира се като временно решение можеш да си смениш отново жилото,за да стигнеш до място за ремонт.
Аз точно това търся - временното решение да я карам още половин година. Що се отнася до смяната на съединителя - най-вероятно напролет в България...

Що се отнася до придвижването - ще помяля някой да ме изтегли. Нма да я ръчкам в трафика на "ситито" на собствен ход.
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

4i4o kosta
потребител
потребител
Мнения: 134
Регистриран: 25 фев 2008, 21:04
Модел на автомобила: Ескорт 1.8ТД
Местоположение: Полски Тръмбеш
Status: Извън линия

Re: Пак се скъса жилото на съединителя! Причнини и как се сменя?

Мнение от 4i4o kosta » 01 сеп 2011, 17:51

Скоро участвах в този филм-на път за морето,на 30 кмлот нас се скъса жилото.Беше леко надолнище,включих втора и на стартер запалих и така обратно.Смених жилото и отново на път.Самата смяна става за 5 мин.Махаш старото жило и бронята му.Новото си е комплект с броня/струва 10 лв./.Мушкаш края,който е към педала през отвора откъм двигателя и закачаш жилото на педала.След това прокарваш бронята покрай спирачните тръбички/където е минавало преди/,мушкаш другия край на бронята в отвора на планката и закачаш другия край на жилото на вилката и си готов.За да го закачиш на вилката ще ти трябва друг човек,който да натисне гребена на педала напред.По този начин жилото излиза повече и лесно се закача.Другия вариант е с лост/или нещо от сорта/да натиснеш вилката назад и да закачиш жилото.Стана малко дълго,но дано да ти свърши работа.Успех!
Никога не е късно да станеш за резил!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Пак се скъса жилото на съединителя! Причнини и как се сменя?

Мнение от HACKO » 01 сеп 2011, 18:15

dr. Svetlyo написа:
HACKO написа: Наско, за коя вилка говориш? Тази на скоростната кутия или някаква по педала?
За нея говоря.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пак се скъса жилото на съединителя! Причнини и как се сменя?

Мнение от dr. Svetlyo » 03 сеп 2011, 00:38

Днес се разходих и си поръчах жило комплект с някаква си там втулка (пръстен), дето по даграмите излиза, пък на моята кола не беше монтиран.
Във вторник от Кьолн пристига поръчката в наше село.

И цената е скромна: Жило за 75 евро + втулка за 2 евро!

Ех, друго са си менте частите у дома:
4i4o kosta написа:...Новото си е комплект с броня/струва 10 лв./...
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пак се скъса жилото на съединителя! Причнини и как се сменя?

Мнение от dr. Svetlyo » 07 сеп 2011, 10:46

Колата отново е в движение!

Вчера сменихме жилото на съединителя, пред вкъщи, пред втрещените погледи на швабите!

Резултата е поразяващ - педла се натиска изключително леко, без никакво усилие, все едно съм се качил на Фокуса! Разковничето се крие в частите - оригинално жило Made in UK, купено от Форд, пристигащо от складовете им в Кьолн.
Самото жило е намазано с някаква много хлъзгава паста (грес), която е буквално втрита в него. Благодарение на нея то се хлъзга без усилие в кожука. Тъй като и останалите детайли също са изправни (съединителя е читав, оста на педалите не е изкривена), се радвам на изключително удоволствие при превключване, плавно, отсечено движение на лоста и много мек (лек) съединител!

Установих и защо старто жило се е скъсало. Причината за "тежкия" съединител е била в самото жило. Кожуха му е бил неправилно монтиран (първоначално неправилно поставен или менте части) върху тунела пред педала. В резултат отворите на обвивката и на тунела са се разминавали, при което жилото се е търкало в кожуха и тръбата (следи от протриване по последните). Поради тази причина натисках съединителя скачайки върху него... Да не говорим, че менте жилото изобщо нямаше смазка или грес - частта, която е била в кожуха беше напълно суха.

Като извод мога да кажа само едно: купувайте оригинални части и правете малките ремонти сами (естествено след като първо прочетете теорията)!

Благодаря за подкрепата!
Поздрави
Светльо

P.S.: Рекапитулацията: Части 77 евро + Таксита 14 евро + Въже за теглене 14 евро = 105 евро ...за 1 жило на съединител...
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта