Изгорял клапан/и?
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Изгорял клапан/и?
Здравейте,
Имам принципен въпрос- при двигател 16V инжекцион, възможно ли е с да изгорял клапан, при положение, че от ниски до 1500 оборота работи без един цилиндър(един и същ), а след това няма проблеми във високите обороти
- на високи почти не се усеща проблема . Няма и промяна в мощността. Има нормална компресия. Свещи, кабели, капачки се изключват като вариант- ток има на свещта.
Свещта на въпросния цилиндър е покрита със сухи черни сажди.
Мирише на недоизгоряло гориво и като на сяра.
Имам принципен въпрос- при двигател 16V инжекцион, възможно ли е с да изгорял клапан, при положение, че от ниски до 1500 оборота работи без един цилиндър(един и същ), а след това няма проблеми във високите обороти

Свещта на въпросния цилиндър е покрита със сухи черни сажди.
Мирише на недоизгоряло гориво и като на сяра.

Последна промяна от madboy на 15 сеп 2011, 15:47, променено общо 1 път.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 425
- Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Изгорял клапан/и?
Не мога да ти дам точен отговор, но пукане и гърмежи имаш ли във ауспуха? Когато е загряла и при положение че не затваря изпускателен клапан би трябвало горивната смес да изгаря в ауспуха. При мен положението като отворих мотора беше на кантар. Всмукателните клапани бяха наред, но изпускателните имаха язви и бяха на една идея от прегаряне. Така че нищо чудно да има прегорял. Другият вариант е нещо да се е случило с всмукателен клапан и да връща в смукателния колектор. И в двата случая обаче ми се струва че компресия няма да има при положение че не затваря.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Изгорял клапан/и?
Това което си описал, вероятно става дума за Нисана. Тъй като той е с регулируеми клапани с пулове, първо трябва да се проверят хлабините им. Тогава може да се стигне до идея за изгорели клапани, компресията е важна, но не единствена. Модела е гаден за регулиране, щото е с верига и имам колеги монтьори, които го избягват, но аз се боря и с тях.
Поздрави.
Поздрави.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Изгорял клапан/и?
Аз пък казвам, че в конкретната ситуация замерването на компресията е най-важното, за отхвърляне или потвърждаване на изгорял клапан. Естествено разглобяването дава абсолютно точен отговор, но въпроса е да се избегне евентуално разглобяване.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Изгорял клапан/и?
Има компресия 11- напълно в нормите. Толкова си беше и преди две години. Няма гърмежи, ауспуха си пръцка както си е нормално при работа на три цилиндъра.
При откачане на дюзата, пак няма промяна в работата на двигателя. Обаче на газ дюзите не работят, а е същото дередже.
При откачане на дюзата, пак няма промяна в работата на двигателя. Обаче на газ дюзите не работят, а е същото дередже.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Изгорял клапан/и?
Свещи и кабели.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Изгорял клапан/и?
HACKO написа:Свещи и кабели.
Въпреки всичко е пробвано е друг комплект свещи, кабели, капачки, както и кръстосването им.madboy написа: .......... Има нормална компресия. Свещи, кабели, капачки се изключват като вариант- ток има на свещта.
Свещта на въпросния цилиндър е покрита със сухи черни сажди.
Мирише на недоизгоряло гориво и като на сяра.
Основния въпрос е дали може да има изгорял клапан, а да има нормална компресия и мощност?

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Изгорял клапан/и?
Може, зависи кой и как мери компресията, ако се мери по продължително от необходимото-/много обороти/, може и 20 да вдигне. Работата е тънка, добре е разбиращ да я преслуша,но е вероятно да си прав за изгорял клапан. След средните обороти е нормално да не се усеща прекъсване,-губи се минимален % от мощноста в предвид оборотите на двигателя, и чак когато клапана цъфне като майска роза ще губи мощност и при високитс обороти.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Изгорял клапан/и?
Ти казваш че има капачка ( на делкото) ако не се лъжа, а проверил ли си саморъчно дали цъка искра от кабела ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- cosworth team ruse
- потребител
- Мнения: 1108
- Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
- Модел на автомобила: форд сиера
- Местоположение: РУСЕ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Изгорял клапан/и?
да не ти е прецакана дюзата 

- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Изгорял клапан/и?
При работа на газ, дюзата бърка ли нещо работата?cosworth team ruse написа:да не ти е прецакана дюзата

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Изгорял клапан/и?
Само в случай че нямаш клапан за спиране на бензина и спирането му се осъществява чрез спиране на дюзите. Така е при ГИ. Тогава, ако дюзата изпуска, ще меси двете горива... Но ако това се случва проблемът нямаше да е само на ниски обороти.madboy написа: При работа на газ, дюзата бърка ли нещо работата?
Станаха прекалено много условности, така че едва ли е от дюза според мен...
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Изгорял клапан/и?
Уредбата не е ГИ, а обикновена с емулатор, електроники ... Оказа се, че не е само в ниските обороти, но на високи не се усеща почти.
Последна промяна от madboy на 15 сеп 2011, 16:37, променено общо 1 път.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Изгорял клапан/и?
При мен имаше подобен проблем с 4-ти цилиндър не работеше на ниски, във високите беше добре, проблема се проявяваше по явно на газ, но го открих, бях си наумил, че смуче въздух от смукателния колектор гарнитурата му, и я свалих, беше здрава тогава огледах рейката на дюзите и се оказа, че дюзата на 4-ти цилиндър не е лежала добре силиконирах я малко и проблема изчезна.
Така, че огледай да не смуче въздух!
Така, че огледай да не смуче въздух!

-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Изгорял клапан/и?
При така поставените условия - да, възможно е.
- to6kooo
- потребител
- Мнения: 213
- Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
- Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
- Местоположение: варна
- Status: Извън линия
Re: Изгорял клапан/и?
Също е възможно да не отваря достатъчно добре клапан в ниските както описваш-при това положение компресията ще си е добре!Най-вероятно потънало легло на клапана!
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Изгорял клапан/и?
Регулирайте си редовно луфтовете на клапаните. Иначе потънали легла и прегорели клапани.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Изгорял клапан/и?
То и аз това обяснявам! Само че има клиенти, които само си мислят за това, че искам да им взема парите. Като изгори клапан, им предлагам да сметнат реглажа на клапаните ( за пулове на 20 000 км, за кобилични 10 000 ) или ремонта на главата е по-изгодно. И това без да се отчита повишения разход и ниска мощност. Но само изпатили разбират и после слушат и спазват!
Това е много важно да се спазва при газифицирана кола.
Това е много важно да се спазва при газифицирана кола.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта