Масълце за ръчна скоростна кутия
-
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 05 юли 2010, 20:00
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 TDdi
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
аз смятам да го сменя всичкото и при мен няма проблеми но маслото вероятно си е изгубило вискозитетните качества и има стружки и други примеси.
-
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 05 юли 2010, 20:00
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 TDdi
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
днес смених масълцето. Разлика има и то осезаема много съм доволен засега от масълцето. Старото масло е кафяво и гъсто на консистенция.
- o.vasilev
- потребител
- Мнения: 132
- Регистриран: 20 апр 2010, 18:23
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDdi 66kW '01
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
форд мк2 написа:Така от днес съм собственик на това рядко за намиране масло. Взех 3 туби от официал. представител на Карлюб- 15 лв литъра. Маслото отговаря /проверих баркода/ едно към едно с това което е изложено на официал. сайт на Карлюб - http://www.carlube.co.uk/index.cfm?product=88" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" .
Ето го на живо за да се уверите и Вие :
И още нещо - Попитах в Автомания дали ще направят някакви отстъпки, ако се вземат по- големи количества и ми казаха, че биха се съгласили, ако се организирате и купите на едро да речем кашон - 12 разф. цената на лит. тогава щяла да бъде около 9-10 лв.
Момчетата във фирмата ми направиха добро впечатление. Имат почти пълна гама продукти на Карлюб и марката за козметика Карплейн/пак Карлюб/.
Сега чакам да се затопли, за да проверя има ли пробка моя Форд и да го сменям най- сетне.
Предполагам, че поради завишен интерес от наша страна са им скочили продажбите на Carlube MT75. От това следва, че днес като отидох маслото вече беше по 16 лева литъра


- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
И аз го смених. Наистина има пробка за изтичане и пробка за наливане, което прави смяната елементарна.
Разлика в сменянето на предавките не открих. Само дето предишното си беше чернилка....
В моя Ескорт 98 г ТД сипах точно 2.7 литра от вълшебната течност!
Разлика в сменянето на предавките не открих. Само дето предишното си беше чернилка....
В моя Ескорт 98 г ТД сипах точно 2.7 литра от вълшебната течност!
Be happy
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 08 май 2011, 23:07
- Модел на автомобила: Ford Escort CL`93г., 1,3 (JBD)
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Здравейте,
четох из тази тема и тръгнах да търся масло 75W за скоростната кутия ... ... на места даже ми казаха, че такова масло не съществувало или било много старо производство (за Сливен става дума). Най-накрая намерих в АутоПлюс, маслото е на FUCHS - Sintofluid FE SAE 75W - GL-4, ще го пробвам скоро.
Май ми е друг проблема (мислех, че смяната на маслото ще намали шума в скоростната кутия, ама не стана), ще си запазя маслото 75W след като го намеря проблема
.
четох из тази тема и тръгнах да търся масло 75W за скоростната кутия ... ... на места даже ми казаха, че такова масло не съществувало или било много старо производство (за Сливен става дума). Най-накрая намерих в АутоПлюс, маслото е на FUCHS - Sintofluid FE SAE 75W - GL-4, ще го пробвам скоро.
Май ми е друг проблема (мислех, че смяната на маслото ще намали шума в скоростната кутия, ама не стана), ще си запазя маслото 75W след като го намеря проблема

- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Братята руснаци от http://www.zr.ru съветват, че след пробег 40-50 хил. км. е нужна замяната на маслото на РСК независимо от препоръките на производителя това да не се прави никога! 

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Колеги кажете хубаво масълце за ск. кутия за форд орион с cvh двигател, скоростната незнам каква се води. Някой сменял ли го е, за предпочитане е да не е мн скъпо и да е от софия
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Колеги никой ли няма да ми каже
и ако може да ми каце точно място и някаква нормална цена 


По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- lazarkk
- потребител
- Мнения: 195
- Регистриран: 10 мар 2010, 14:49
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII 2.0 16V 130hp
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Колеги последно маслото ATF или 75W90 трябва да бъде фабрично. В autodata го дават 75W90. Става дума за мондео МК2 с ръчни скорости.
-
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 22 юли 2009, 02:24
- Модел на автомобила: Focus mk1 1.6 SE
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
MTX75 е с лост за неволно включване на задната. Маслото за нея е MT75. Аз съм с ATF когато го сменях неможах да намеря маслото по спецификацията Ford ESD-M2C 186-A и търсих заместители. Също тогава разбрах от тук, че има недоволни ползвали маслото WSD-M2C 200-C SAE 75W90 за тази ПК.На табелката под предният капак мисля, че там пише колата с кой модел кутия е.
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 09 сеп 2011, 22:11
- Модел на автомобила: transit
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Имам въпрос за скоростна кутия на транзит 2.5д 1988г мисля че трябва да се долее масло но понеже има две пробки една над друга въпроса ми е от коя пробка трябва да протече за да разбера че се е напълнила от горната или от долната а също така и колко литра събира
- stefan_hadzhiyski
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 27 дек 2009, 11:31
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6 2003 г
- Местоположение: ТРОЯН
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Вчера смених на Фиестата. Изтеглих го с един шприц през пробката за наливане /използвах го като вакуум/. Източих около 2,5 - 2,6 л. Повече не можах, защото започва да смуче само въздух, но пак доста изкарах. 3,1 л събира по книжка, но предполагам, че е при първончално зареждане. Все пак остава по кутията и зъбните колелета. Налях около 2,7 л Трансмисионно Лукойл 75W90 и да става каквото ще. Първоначални впечатления: задната влиза много по-лесно. Ще видя зимата как ще е.
И един въпрос: може ли да се смеси 75W90 и 80W90 Лукойл примерно в съотношение 1:2 за автомобил на 22 години /не е форд/, за който по предписание дават в интернет и двата вискозитета. Ще бъде ли опасно за скоростната кутия?
И един въпрос: може ли да се смеси 75W90 и 80W90 Лукойл примерно в съотношение 1:2 за автомобил на 22 години /не е форд/, за който по предписание дават в интернет и двата вискозитета. Ще бъде ли опасно за скоростната кутия?
-
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 08 мар 2005, 15:16
- Модел на автомобила: мондео 1,8 турбо дизел 95 година
- Местоположение: варна
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Здравейте колеги!
Ако има някой от варна да каже откъде може да се купи МТ 75 щото в ауто хелп го няма,дистрибутори на Кома, в практикер дето продават Карлюб също не са го чували, в Мото Пфое не съм проверявал но нямам и желание като им знам цените пък и нали тяхното масло не ставало уж за МТХ кутия
Ако има някой от варна да каже откъде може да се купи МТ 75 щото в ауто хелп го няма,дистрибутори на Кома, в практикер дето продават Карлюб също не са го чували, в Мото Пфое не съм проверявал но нямам и желание като им знам цените пък и нали тяхното масло не ставало уж за МТХ кутия
основният дефект на автомобила е зад волана!!!
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Да видим сега дали правилно съм се ориентирал... Ако нещо бъркам, нека някой ме поправи!
Ford Galaxy / VW Sharan / Seat Alhambra от първата модификация (тия със стъклените фарове) - от зачеването на модела до някъде през 2000г, независимо от двигателя - Ford 2.0 DOHC, Ford 2.3 DOHC, VW 2.0 ADY, VW 1.9 TDI, са със едни и същи скоростни кутии VTX75, която според уикипедия е модификация на MTX75, пригодена за напречно монтиране, за да пасне на напречно монтираните двигатели...
...за Галакси Мк1 трансмисионното масло следва да е по спецификация Ford ESC-M2C-186A (което следва да е посочено изрично и в Owners manual-а на колата!), каквото е за MTX75.
Обобщавайки прочетеното в този форум, установявам, че най-добрия ми избор следва да е масло MT75 (по Ford ESC-M2C-186A) на Comma или CarLube, а ако се налага - като заместител може да се ползва 75W80 GL4 или в крен случай ATF 2?
ATF 2 смятам да го оставя наистина за в краен случай и мисля, че едва ли ще стигна до него.
Някой може ли да ми каже каква е по същество разликата между MT75 и стандартно трансмисионно масло 75W80 GL4? MT75 на какво GL отговаря и пр.?
Искам да си изясня нещата добре, за да няма изненади (ще слагам добавка на политрон, а тя доколкото знам е подходяща за трансмисии, които искат масла по GL4, но не и такива, специфицирани за GL2 или GL3).
П.П. Ще си позволя да изразя неразбирането си относно триенето в синхронизаторите (цитата е от темата за Galaxy 2.3)
На старата ми кола имам от години MTC в скоростите, както и сума мои колеги - и нито аз, нито някой от тях се оплаква от нещо, за което да има каквото и да е съмнение, че може да се дължи на добавката.
П.П.П. Рекох да видя от любопитство какво ще излезе в селектора на Карлюб - циркът е пълен и продължава и там! За Галакси-то излезе - 75W90, за Шаран и Алхамбра - или пак такова, или с други букви отпред, или ATF-Q, или пише "прочети в инструкцията"... На страничката за MT75 от Карлюб черно на бяло са нписали, че е за Галакси, но в селектора им нито дума за MT75... Как може за една и съща трансмисия (макар и натоварена с различни въртящи моменти от различните двигатели), да е такава каша навсякъде? (въпросът изглежда беше риторичен, а отговорът явно е "политика")
Ford Galaxy / VW Sharan / Seat Alhambra от първата модификация (тия със стъклените фарове) - от зачеването на модела до някъде през 2000г, независимо от двигателя - Ford 2.0 DOHC, Ford 2.3 DOHC, VW 2.0 ADY, VW 1.9 TDI, са със едни и същи скоростни кутии VTX75, която според уикипедия е модификация на MTX75, пригодена за напречно монтиране, за да пасне на напречно монтираните двигатели...
...за Галакси Мк1 трансмисионното масло следва да е по спецификация Ford ESC-M2C-186A (което следва да е посочено изрично и в Owners manual-а на колата!), каквото е за MTX75.
Обобщавайки прочетеното в този форум, установявам, че най-добрия ми избор следва да е масло MT75 (по Ford ESC-M2C-186A) на Comma или CarLube, а ако се налага - като заместител може да се ползва 75W80 GL4 или в крен случай ATF 2?
ATF 2 смятам да го оставя наистина за в краен случай и мисля, че едва ли ще стигна до него.
Някой може ли да ми каже каква е по същество разликата между MT75 и стандартно трансмисионно масло 75W80 GL4? MT75 на какво GL отговаря и пр.?
Искам да си изясня нещата добре, за да няма изненади (ще слагам добавка на политрон, а тя доколкото знам е подходяща за трансмисии, които искат масла по GL4, но не и такива, специфицирани за GL2 или GL3).
П.П. Ще си позволя да изразя неразбирането си относно триенето в синхронизаторите (цитата е от темата за Galaxy 2.3)
Не съм навътре в скоростните кутии, но ако това за триенето в синхронизаторите беше точно така, не би ли излязло, че самото наливане на масло вътре трябва да им компрометира работата?diesel1.6 написа:Маслото ти трябва да е трансмисионно GL 4 с гъстота 75W80. Не е 75W90 или друго 90. Карат и с АТФ 2, но няма смисъл. Чети темата за маслата на кутиите отзад напред, ще си спестиш доста време.
Ей сега прочетох за политрон ей товаи ако нещо намали триенето, по-точно в синхронизаторите, ще ти включва трудно и ще се поврежда кутиятаСъдържа научно-проектирана формула,която покрива всички метални повърхности с устойчив на износване микро-слой,който драстично намалява износването и триенето
На старата ми кола имам от години MTC в скоростите, както и сума мои колеги - и нито аз, нито някой от тях се оплаква от нещо, за което да има каквото и да е съмнение, че може да се дължи на добавката.
П.П.П. Рекох да видя от любопитство какво ще излезе в селектора на Карлюб - циркът е пълен и продължава и там! За Галакси-то излезе - 75W90, за Шаран и Алхамбра - или пак такова, или с други букви отпред, или ATF-Q, или пише "прочети в инструкцията"... На страничката за MT75 от Карлюб черно на бяло са нписали, че е за Галакси, но в селектора им нито дума за MT75... Как може за една и съща трансмисия (макар и натоварена с различни въртящи моменти от различните двигатели), да е такава каша навсякъде? (въпросът изглежда беше риторичен, а отговорът явно е "политика")
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Цялата каша, която не е катастрофална, но досадна, се върти около два вида масла с подобни качества. Единият е въпросното 186А по спецификация на Форд, другият е онова масло с числото 200 в спецификацията на Форд. Причината за неяснотата е, че са сменили препоръката за кутиите от 186А на 200 по някакви търговско-технически причини.
Според мнения на хора основно от Англия (защото можем да четем предимно английски) има някаква малка разлика в лекотата на включване в полза на старото 186А масло. Също, някои колеги от форума изразиха предпочитания към него след експерименти с предлаганото в Мотопфое сегашно "200" масло.
Правилното масло излиза да е МТ75 или 75W80 GL4 или ATF 2. Последното е опит за заместване.
"Новата" препоръка е 75W90 80W90 GL4/5
Специално във Варна съм виждал маслото на Comma 75W80 GL4 по 14 лв, в магазина към сервиза за ауспуси на околовръстното над квартал Левски където е края на улица Карамфил.
Синхронизаторите са работят по различен начин в масло с различни мазилни качества. Ако триенето е по-малко от предвиденото, работата им се променя. Ако е повече - пак. Нищо фатално, все пак - но щом има правилното масло и то е по-добро, най-добре от него.
Препоръките на търговците са съвсем объркани, нормално е след като производителя на колата е дал дублираща се информация.
Според мнения на хора основно от Англия (защото можем да четем предимно английски) има някаква малка разлика в лекотата на включване в полза на старото 186А масло. Също, някои колеги от форума изразиха предпочитания към него след експерименти с предлаганото в Мотопфое сегашно "200" масло.
Правилното масло излиза да е МТ75 или 75W80 GL4 или ATF 2. Последното е опит за заместване.
"Новата" препоръка е 75W90 80W90 GL4/5
Специално във Варна съм виждал маслото на Comma 75W80 GL4 по 14 лв, в магазина към сервиза за ауспуси на околовръстното над квартал Левски където е края на улица Карамфил.
Синхронизаторите са работят по различен начин в масло с различни мазилни качества. Ако триенето е по-малко от предвиденото, работата им се променя. Ако е повече - пак. Нищо фатално, все пак - но щом има правилното масло и то е по-добро, най-добре от него.
Препоръките на търговците са съвсем объркани, нормално е след като производителя на колата е дал дублираща се информация.
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Сменихме вчера маслото на Galaxy-то: Tutela Car Technyx 75W85 GL4+ по 20 лв литъра. Сложихме му и добавка MTC на политрон.
С колегата, който накрая ми препоръча това масло, голямо четене (вкл. тук), голямо умуване беше... та чак аз започнах по нещо да разбирам от спецификациите

Предишното масло се оказа, че е било червено, т.е. ATF. Още от как подкарах колата, имах усещането че беше малко редичко спрямо на старата ми кола (на която някога последно сме наляли точно същата комбинация). След смяната ми се струва, че е по-добре гъстотата, но това си ми е чисто субективно възприятие, нямам претенции че разбирам особено от скоростни кутии (освен това и нали съм карал до сега със същото на старта кола, свикнал съм му).
Днес на -6 градуса 40+ км планинско се държа без забележки.
В интерес на истината трябва да отбележа, че и преди смяната нямах проблеми със скоростите, но си беше редно да се смени маслото.
(Сега са на ред за смяна на хидравликата и спирачната течност, но те са друга тема. А и надявам се фордовите спецификации за тях да са по-ясни)
ПП. Засега е рано за твърди заключения. Ако имам нови по-интересни наблюдения, ще ги споелям с идеята, че може да са полезни на някого.
С колегата, който накрая ми препоръча това масло, голямо четене (вкл. тук), голямо умуване беше... та чак аз започнах по нещо да разбирам от спецификациите


Предишното масло се оказа, че е било червено, т.е. ATF. Още от как подкарах колата, имах усещането че беше малко редичко спрямо на старата ми кола (на която някога последно сме наляли точно същата комбинация). След смяната ми се струва, че е по-добре гъстотата, но това си ми е чисто субективно възприятие, нямам претенции че разбирам особено от скоростни кутии (освен това и нали съм карал до сега със същото на старта кола, свикнал съм му).
Днес на -6 градуса 40+ км планинско се държа без забележки.
В интерес на истината трябва да отбележа, че и преди смяната нямах проблеми със скоростите, но си беше редно да се смени маслото.
(Сега са на ред за смяна на хидравликата и спирачната течност, но те са друга тема. А и надявам се фордовите спецификации за тях да са по-ясни)
ПП. Засега е рано за твърди заключения. Ако имам нови по-интересни наблюдения, ще ги споелям с идеята, че може да са полезни на някого.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Добавката е излишна, но вече сте я сложили. Старото масло ако го пазиш, мога да ти го купя за някой лев. Не е АТФ, червено си е.
- sharky_ssm
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 01 сеп 2009, 07:54
- Модел на автомобила: mondeo 1.8-16v.kombi-93:мондео 2.0-zetek.4x4ghia,комби-95
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Колеги ако влизат трудно или е паднало нивото то значи че след известно време ще имате проблеми със скоростите. По принцип на мондео мк1 втора още от завода включва трудно, та и аз така си го купих , било карано 2 месеца в БГ и при влизането в сервиза скоростите били без масло от износени семеринги. Та смених семерингите долихме масло оригинално и след 10000 диференциала се счупи и спука блока на скоростите ,и от там нови скорости нови помпи на саединителя и кам 600 лв. та аковклучва трудно първо проверете състоянието на скоростите, че ако се карат без масло дори и малко рано или късно ще се сменят, за това трябва при смяна на двигателно то масло да се провери и маслото на скоростите.Иначе на новите скорости слоших от WV кам 30-40лв. вече 2.5 години нямам проблем с тях.
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 06 фев 2008, 21:32
- Модел на автомобила: Escort CVH 1.4i - 87`
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Мислите ли, че ще е проблем да долея от Приста ATF GM Dexron IID в скоростната кутия на моя форд? Мотка ми се тука едно шише от братлето, а и така и не зная какво са му сложили преди това.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Твоята кутия май не е МТХ, но ако долееш АТФ няма да навреди в близките 50 - 100 000 км. Но само с АТФ не е добре - за по-гъсто масло е.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 43 госта