отново проблем с оборотите
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 29 яну 2008, 22:11
- Модел на автомобила: Ford Mondeo -93 г.1,8
- Местоположение: Лясковец
- Status: Извън линия
отново проблем с оборотите
Здравейте приятели!
Вече няколко дена се мъча да намеря,колега,преживял моят проблем,но...
Ситуацията е следната-сменях кабели,свещи и въздушен филтър,защото колата ми кихаше от време навреме някъде в катализатора.Когато ми направеше този проблем оборотите играеха от 500 до 1200 или почити гаснеше,един майстор има тук,който пипа някакво маркуче между купето и колекторните тръби,оправя се проблема до слудващото кихане.Та затова ги смених и...нов проблем
при движение на автомобила по инерция оборотите са в повечето случаи около 1500 а в моментите когато паднат на 1200 при натискане на спирачка оборотите отново се качат.Когато колата спре на място проблема изчезва колкото и да натискам спирачка оборотите си стоят все 1000.Къде е според вас проблема?Сложих пак стария възбушен филтър,но проблема остава !Моля помагайте
Пропуснах да кажа,че колата е Мондео.1,8 ,16V, 93 година
Вече няколко дена се мъча да намеря,колега,преживял моят проблем,но...
Ситуацията е следната-сменях кабели,свещи и въздушен филтър,защото колата ми кихаше от време навреме някъде в катализатора.Когато ми направеше този проблем оборотите играеха от 500 до 1200 или почити гаснеше,един майстор има тук,който пипа някакво маркуче между купето и колекторните тръби,оправя се проблема до слудващото кихане.Та затова ги смених и...нов проблем
при движение на автомобила по инерция оборотите са в повечето случаи около 1500 а в моментите когато паднат на 1200 при натискане на спирачка оборотите отново се качат.Когато колата спре на място проблема изчезва колкото и да натискам спирачка оборотите си стоят все 1000.Къде е според вас проблема?Сложих пак стария възбушен филтър,но проблема остава !Моля помагайте

Пропуснах да кажа,че колата е Мондео.1,8 ,16V, 93 година
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: отново проблем с оборотите
Здравей нормално е при движение на свободна оборотите да са по високи от нормалното ,не виждам проблем в това.Проблема е ако играят както си писал,ако си го разрешил значи нямаш проблем.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 29 яну 2008, 22:11
- Модел на автомобила: Ford Mondeo -93 г.1,8
- Местоположение: Лясковец
- Status: Извън линия
Re: отново проблем с оборотите
Здравей!Благодаря,че ми отговорихте!
Разбирам,че оборотите трябва да са по-високи ама чак пък 1500.Но и ме притеснява,защо като натисна спирачка по време на движение оборотите още се вдигат.А на място този проблем го няма работи си перфектно и държи 1000 оборота без значение ще натискам ли спирачка или не.
А и днес чух от колега коментар,който не бях чувал до сега:ЦИГАНИН И ФОРД НЕ БОЛЕДУВАТ,ПРОСТО МРАТ ОТВЕДНЪЖ!
ама май не е така...
Разбирам,че оборотите трябва да са по-високи ама чак пък 1500.Но и ме притеснява,защо като натисна спирачка по време на движение оборотите още се вдигат.А на място този проблем го няма работи си перфектно и държи 1000 оборота без значение ще натискам ли спирачка или не.
А и днес чух от колега коментар,който не бях чувал до сега:ЦИГАНИН И ФОРД НЕ БОЛЕДУВАТ,ПРОСТО МРАТ ОТВЕДНЪЖ!

-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: отново проблем с оборотите
Енергията за хидравликата на волана и на спирачките идва от мотора и е логично компютъра да компенсира като вдигне оборотите (преходен процес) при въртне на волана (особено товарят крайните положения) и при натискане на спирачките.
И при мене галакси-то държи 1000 оборота на място, а при движение на свободна съм забелязал че са по-високи, примерно днес ми направи впечатление че бяха 1300, но не съм забелязал още дали ги държи устойчиво, колко варират и дали след време имат тнденция да падат. Може би ще се окаже, че всичко ти е наред с оборотите.
Сега разгледах из други теми тука и гледам че май на празен ход на място оборотите наистина трябва да са малко по-ниски, но и оборотомера изглежда не показва съвсем точно. Ако отида на диагностика или като тръгна да слагам газовата, ще се поинтересувам точно колко са при мене.
Причната да чета тая тема: при мене от време на време (няколко пъти за около месец - от как карам колата) се случва да паднат оборотите. А-ха да изгасне и после компютъра ги вдигне на 1200-1300 и всичко се оправи. Веднъж аз подадох газ на момента и пак така - оправи се. Повечето пъти е сутрин на студен двигател на свободна. Но поне веднъж се случи на загрят мотор (7 км) непосредствено след спиране на светофар. Веднъж - сутринта на излизане от паркинга, при движение на задна на полусъединител. Веднъж пак сутринта след 200 метра на завой на свободна на бавен ход направо си ми изгасна (след това докато врътна ключа и си запали както винаги). В почти всички, ако не и във всички случаи, съм натискал спирачка непосредствено преди или по време на прекъсването.
Сменени са свещите - старите имаха добър вид (индикация за добро изгаряне), но бяха с неправилна междина - 0.8 мм вместо 1.1 мм. Не се оправи. Интересното е, че и със старите (BOSH PLATINUM) и с новите (NGK иридиеви) си върви практически еднакво добре (субективно!). Но ако правилно съм засякъл разхода първия път (защото тогава не го измерих както си му е реда от пълно до пълно, а от резерва до резерва) беше 16 л / 100 км софийско в натоварено време, а след смяната на свещите е 14 л / 100 км, т.е. по-малко с цели 2 литра. Планинско (до Алеко и обратно) ми даде 10.1 л / 100 км. На дълъг път още не съм я изкарвал.
Сега ще видим дали след смяната на въздушния филтър ще го прави пак номера и за след смяната и на двигателното масло (което директно си е за ново - на повече от 15000 км е по сервизна книжка и новото е вече купено) съм нарочил да сменям горивния филтър, паралелно ще огледаме маркучите за вакуума...
Мисля си дали да не я заведа някъде на комп. диагностика - дори и да си реша въпроса с прекъсванията, бих искал да съм сигурен, че и оборотите на празен ход са ми настроени правилно. Ако някой може да ми препоръча подходящо (и проверено) място за Галакси 2.3, ще съм благодарен!
И при мене галакси-то държи 1000 оборота на място, а при движение на свободна съм забелязал че са по-високи, примерно днес ми направи впечатление че бяха 1300, но не съм забелязал още дали ги държи устойчиво, колко варират и дали след време имат тнденция да падат. Може би ще се окаже, че всичко ти е наред с оборотите.
Сега разгледах из други теми тука и гледам че май на празен ход на място оборотите наистина трябва да са малко по-ниски, но и оборотомера изглежда не показва съвсем точно. Ако отида на диагностика или като тръгна да слагам газовата, ще се поинтересувам точно колко са при мене.
Причната да чета тая тема: при мене от време на време (няколко пъти за около месец - от как карам колата) се случва да паднат оборотите. А-ха да изгасне и после компютъра ги вдигне на 1200-1300 и всичко се оправи. Веднъж аз подадох газ на момента и пак така - оправи се. Повечето пъти е сутрин на студен двигател на свободна. Но поне веднъж се случи на загрят мотор (7 км) непосредствено след спиране на светофар. Веднъж - сутринта на излизане от паркинга, при движение на задна на полусъединител. Веднъж пак сутринта след 200 метра на завой на свободна на бавен ход направо си ми изгасна (след това докато врътна ключа и си запали както винаги). В почти всички, ако не и във всички случаи, съм натискал спирачка непосредствено преди или по време на прекъсването.
Сменени са свещите - старите имаха добър вид (индикация за добро изгаряне), но бяха с неправилна междина - 0.8 мм вместо 1.1 мм. Не се оправи. Интересното е, че и със старите (BOSH PLATINUM) и с новите (NGK иридиеви) си върви практически еднакво добре (субективно!). Но ако правилно съм засякъл разхода първия път (защото тогава не го измерих както си му е реда от пълно до пълно, а от резерва до резерва) беше 16 л / 100 км софийско в натоварено време, а след смяната на свещите е 14 л / 100 км, т.е. по-малко с цели 2 литра. Планинско (до Алеко и обратно) ми даде 10.1 л / 100 км. На дълъг път още не съм я изкарвал.
Сега ще видим дали след смяната на въздушния филтър ще го прави пак номера и за след смяната и на двигателното масло (което директно си е за ново - на повече от 15000 км е по сервизна книжка и новото е вече купено) съм нарочил да сменям горивния филтър, паралелно ще огледаме маркучите за вакуума...
Мисля си дали да не я заведа някъде на комп. диагностика - дори и да си реша въпроса с прекъсванията, бих искал да съм сигурен, че и оборотите на празен ход са ми настроени правилно. Ако някой може да ми препоръча подходящо (и проверено) място за Галакси 2.3, ще съм благодарен!
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 29 яну 2008, 22:11
- Модел на автомобила: Ford Mondeo -93 г.1,8
- Местоположение: Лясковец
- Status: Извън линия
Re: отново проблем с оборотите
Здравейте!Благодаря за коментара!При мен се получава понякога същия проблем,непосредствено след като съм откачал по някаква причена акумулатора,но след известно време нещата се пооправят в процеса на каране.Мисля си за тези съвети,които ги дават за "Обучаване на компютъра" след изключване на акумулатора-за мен това е" бошлав работа "няма смисъл според мен,с нищо не се подобряват нещата.Просто я рендосвай по здраво
и сама ще се оправи!
Между другото се сещам за приятел ,който имаше подобен пролем и се оказа дебитомера, ако отидеш на диагностика може би ще установят причината, но защо ти трябва да даваш излишни пари!?А и Фордовете с изолиран дебитомер пак си вървят.Опитай да сложиш в горивото една добавка за почистване на дюзите може и да ти помогне.Ще се радвам ако съм бил полезен с нещо!
И още нещо се сещам да-май много се впрягаме с тези коли, все търсим някакава перфектност ама все пак те са си стари баби!
Навремето имах Москвич
Той като си нямаше обортомер какво- рендосвах го 150 000 без да се интересувам какви обороти ми държи!!!
Така ,че моя съвет е карай си колата и и се кефи,щом не те оставя на пътя!

Между другото се сещам за приятел ,който имаше подобен пролем и се оказа дебитомера, ако отидеш на диагностика може би ще установят причината, но защо ти трябва да даваш излишни пари!?А и Фордовете с изолиран дебитомер пак си вървят.Опитай да сложиш в горивото една добавка за почистване на дюзите може и да ти помогне.Ще се радвам ако съм бил полезен с нещо!
И още нещо се сещам да-май много се впрягаме с тези коли, все търсим някакава перфектност ама все пак те са си стари баби!
Навремето имах Москвич

Така ,че моя съвет е карай си колата и и се кефи,щом не те оставя на пътя!

Последна промяна от nikistan на 14 ное 2011, 19:16, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 29 яну 2008, 22:11
- Модел на автомобила: Ford Mondeo -93 г.1,8
- Местоположение: Лясковец
- Status: Извън линия
Re: отново проблем с оборотите
В моя регион бих ти предложил строхотен специалист по Форд,но...доколкото разбирам си от София,ако имаш път към Велико Търново няма пролем!!!
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: отново проблем с оборотите
Добавка в горивото слагам - пак на политрон. Преди няколко години с нея си отпуших дюзите на реното (на баир направо губеше мощност на бензин, а на газ си вървеше добре. първо опитах с друга добавка с претенции че отпушва дюзите, от бензиностанция, но не видях подобрение.) От тогава й сипвам редовно и не съм имал повече проблеми.
Но на Галакси-то не ми се вярва да е в дюзите причината. Предполагам нещо по-безобидно - я някой филтър, я вакуум, я някоя друга дреболия, защото се проявява спорадично.
Вчера сменихме въздушния филтър. Тия дни при смяната на свещите го гледахме и изглеждаше чистичък, ама беше на лампа - вчера на слънцето хич не ми се видя толкова чист. Засега се държи прилично с новия, но не съм навъртял и 100 км и е рано да се правят изводи. Като покарам и с новото двигателно масло, при най-малка индикация бих сменил и бензиновия филтър за профилактика, пък чак после (даже след диагностиката) бих гонил михаля (вакуум и пр.) освен ако случайно се види с просто око.
Не й се втелявам на колата от суета. Ако ще да има вид и на многоцветна калинка - важното е да е сигурна, да събира народа с багажа и ако като бонус гори по-малко - супер! Искам да си познавам колата, за да я усещам като почне да плаче нещо за ремонт, а не да си карам докато ме остави някъде на пътя. Деца карам все-пак, но и сам да си зад волана, какво от това - нали срещаш хора по пътя!
Но на Галакси-то не ми се вярва да е в дюзите причината. Предполагам нещо по-безобидно - я някой филтър, я вакуум, я някоя друга дреболия, защото се проявява спорадично.
Вчера сменихме въздушния филтър. Тия дни при смяната на свещите го гледахме и изглеждаше чистичък, ама беше на лампа - вчера на слънцето хич не ми се видя толкова чист. Засега се държи прилично с новия, но не съм навъртял и 100 км и е рано да се правят изводи. Като покарам и с новото двигателно масло, при най-малка индикация бих сменил и бензиновия филтър за профилактика, пък чак после (даже след диагностиката) бих гонил михаля (вакуум и пр.) освен ако случайно се види с просто око.
Не й се втелявам на колата от суета. Ако ще да има вид и на многоцветна калинка - важното е да е сигурна, да събира народа с багажа и ако като бонус гори по-малко - супер! Искам да си познавам колата, за да я усещам като почне да плаче нещо за ремонт, а не да си карам докато ме остави някъде на пътя. Деца карам все-пак, но и сам да си зад волана, какво от това - нали срещаш хора по пътя!
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: отново проблем с оборотите
Засега ми се разминава компютърната диагностика - от как смених и въздушния филтър ги няма симптомите, мотора е часовник.
ПП. Да вметна за изчерпателност - двигателя и той е с ново масло (5W40 политрон пълна синтетика), но това не мисля, че има отношение в случая; сменена е и спирачната течност (зелено-черна беше), и спирачката вече не е така дървена както беше.
ПП. Да вметна за изчерпателност - двигателя и той е с ново масло (5W40 политрон пълна синтетика), но това не мисля, че има отношение в случая; сменена е и спирачната течност (зелено-черна беше), и спирачката вече не е така дървена както беше.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 15 госта