Признак за проблем ли е това в EGR-а ?
-
- потребител
- Мнения: 114
- Регистриран: 26 май 2006, 10:39
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDDI 90ph 2001g.
- Местоположение: Pernik
- Status: Извън линия
Признак за проблем ли е това в EGR-а ?
Здравейте, колеги! Автомобилът ми е Форд Фокус 1,8 TDDI 90кс. Много изчетох във форума за EGR- клапана. Знам, че при почти всички автомобили в него се натрупват сажди, което понякога създава проблеми. При мен, обаче открих, че в алуминиевия
кожух на EGR-а има много дебел слой натрупано нещо като грес със сажди- около 7-8 милиметра дебелина по стените от вътре. Вераятно това е наслоена смесица от сажди и маслени пари. Питането ми е, това признак на някакъв започващ проблем ли е? В момента колата работи добре, ускорява и пуши нормално отзад. Приятели предполагат, че турбото започва да сдава багажа, да им вярвам ли или е нещо друго? Не чувам от него особени шумове. Възможно ли е това да се е получило от това, че слагах двутактово масло в нафтата. Как да разбера дали EGR-а работи както трябва.
кожух на EGR-а има много дебел слой натрупано нещо като грес със сажди- около 7-8 милиметра дебелина по стените от вътре. Вераятно това е наслоена смесица от сажди и маслени пари. Питането ми е, това признак на някакъв започващ проблем ли е? В момента колата работи добре, ускорява и пуши нормално отзад. Приятели предполагат, че турбото започва да сдава багажа, да им вярвам ли или е нещо друго? Не чувам от него особени шумове. Възможно ли е това да се е получило от това, че слагах двутактово масло в нафтата. Как да разбера дали EGR-а работи както трябва.
- Divia
- потребител
- Мнения: 91
- Регистриран: 30 юли 2010, 10:54
- Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.5T
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Признак за проблем ли е това в EGR-а ?
Най-вероятно не е признак на проблем,просто колата е карана доста и затова така се е образувало налепи.Ако ти се занимава свали колекторите и ти изчисти няма да съжаляваш.А до двутактовото масло продължавай да слагаш,полезно е за двигателя.
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси !
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Признак за проблем ли е това в EGR-а ?
ако те съмнява турбото - откачи маркуча му и бръкни с пръст и виж за масло в него - егр си е нацапан само според мен /турбото ако умре няма начин да не разбереш/
-
- потребител
- Мнения: 114
- Регистриран: 26 май 2006, 10:39
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDDI 90ph 2001g.
- Местоположение: Pernik
- Status: Извън линия
Re: Признак за проблем ли е това в EGR-а ?
Благодаря ви за коментариите. Нека само да кажа, че видях тези наслоявания когато реших да сваля и да прочистя интеркулера. Тогава забелязах, че има масълце в него, както и по тръбите от турбото до кулера и от кулера до ЕГР-а. Това нормално ли е според вас?
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Признак за проблем ли е това в EGR-а ?
масло в кулера вече не е добре - тука вече едни други хора ще те посъветват
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Признак за проблем ли е това в EGR-а ?
Съмнявам се, че е много маслото по маркучите и кулера, това е дискутирано и друг път тука, по-скоро са някакви маслени пари, които се завихрят от турбото и омазняват маркучите и кулера, на моя фокус също ги има, забелязах ги преди около 3 години, от тогава до сега нямам проблеми с турбина, с губене на масло или нещо др. Общо взето се стигна до извод, че е в рамките на нормалното, вече ако се събира много масло - тогава може би става дума за проблем с турбото.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта