Признак за проблем ли е това в EGR-а ?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
fordfen
потребител
потребител
Мнения: 114
Регистриран: 26 май 2006, 10:39
Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDDI 90ph 2001g.
Местоположение: Pernik
Status: Извън линия

Признак за проблем ли е това в EGR-а ?

Мнение от fordfen » 12 ное 2011, 02:21

Здравейте, колеги! Автомобилът ми е Форд Фокус 1,8 TDDI 90кс. Много изчетох във форума за EGR- клапана. Знам, че при почти всички автомобили в него се натрупват сажди, което понякога създава проблеми. При мен, обаче открих, че в алуминиевия
кожух на EGR-а има много дебел слой натрупано нещо като грес със сажди- около 7-8 милиметра дебелина по стените от вътре. Вераятно това е наслоена смесица от сажди и маслени пари. Питането ми е, това признак на някакъв започващ проблем ли е? В момента колата работи добре, ускорява и пуши нормално отзад. Приятели предполагат, че турбото започва да сдава багажа, да им вярвам ли или е нещо друго? Не чувам от него особени шумове. Възможно ли е това да се е получило от това, че слагах двутактово масло в нафтата. Как да разбера дали EGR-а работи както трябва.

Потребителски аватар
Divia
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 30 юли 2010, 10:54
Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Признак за проблем ли е това в EGR-а ?

Мнение от Divia » 13 ное 2011, 22:32

Най-вероятно не е признак на проблем,просто колата е карана доста и затова така се е образувало налепи.Ако ти се занимава свали колекторите и ти изчисти няма да съжаляваш.А до двутактовото масло продължавай да слагаш,полезно е за двигателя.
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси !

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Признак за проблем ли е това в EGR-а ?

Мнение от ivo_63 » 14 ное 2011, 10:34

ако те съмнява турбото - откачи маркуча му и бръкни с пръст и виж за масло в него - егр си е нацапан само според мен /турбото ако умре няма начин да не разбереш/

fordfen
потребител
потребител
Мнения: 114
Регистриран: 26 май 2006, 10:39
Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDDI 90ph 2001g.
Местоположение: Pernik
Status: Извън линия

Re: Признак за проблем ли е това в EGR-а ?

Мнение от fordfen » 14 ное 2011, 11:51

Благодаря ви за коментариите. Нека само да кажа, че видях тези наслоявания когато реших да сваля и да прочистя интеркулера. Тогава забелязах, че има масълце в него, както и по тръбите от турбото до кулера и от кулера до ЕГР-а. Това нормално ли е според вас?

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Признак за проблем ли е това в EGR-а ?

Мнение от ivo_63 » 14 ное 2011, 12:52

масло в кулера вече не е добре - тука вече едни други хора ще те посъветват

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Признак за проблем ли е това в EGR-а ?

Мнение от MapTo_D » 14 ное 2011, 12:55

Съмнявам се, че е много маслото по маркучите и кулера, това е дискутирано и друг път тука, по-скоро са някакви маслени пари, които се завихрят от турбото и омазняват маркучите и кулера, на моя фокус също ги има, забелязах ги преди около 3 години, от тогава до сега нямам проблеми с турбина, с губене на масло или нещо др. Общо взето се стигна до извод, че е в рамките на нормалното, вече ако се събира много масло - тогава може би става дума за проблем с турбото.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта