Escort 1,8 TD - помощ не пали

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
peacemaker85
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 08 яну 2012, 19:37
Модел на автомобила: Ford Escort 1,8 TD - '98
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Escort 1,8 TD - помощ не пали

Мнение от peacemaker85 » 08 яну 2012, 19:46

Колеги , здравейте .... нов съм във форума и съм много бос на тема Форд ...
Въпроса ми е следния , баща ми има Ескорт 1,8 ТД - 90 к.с. , който неще да запали , ток има да те убие , нафта в резервоара да те удави , ама пущината не палиииии ... Интересното е , че откъм нафтовата помпа се чува едно цъкане , като се даде на контакт , все едно клапана иска да отвори ама нещо веднага го затваря (пояснявам пак , че това е дори и само ,като се даде контакт , без да се върти на стартер , после не мога да чуя дали цъка по обясними причини :) ) , бихте ли ми казали това нормално ли е - ако НЕ ще съм благодарен ако някой даде предложение за отремонтираме, ако ДА бихте ли ме насочили към някой друг компонент , който обикновенно се прее***а (понеже съм забелязал ,че при даден вид аФтомобил , болежките са често едни и същи)
П.С. Благодаря предварително

paco-67
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 03 юни 2010, 20:06
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi 98
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Escort 1,8 TD - помощ не пали

Мнение от paco-67 » 08 яну 2012, 19:53

здр.колега,провери дали стига гориво до гнп-то,дали не смуче въздух от някаде

peacemaker85
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 08 яну 2012, 19:37
Модел на автомобила: Ford Escort 1,8 TD - '98
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Escort 1,8 TD - помощ не пали

Мнение от peacemaker85 » 08 яну 2012, 20:07

Горивото стига , колата както си работеше до вчера (тоест угасихме си я съвсем изправна) и днес не пали :x . Според мен няма какво да и се е случило през нощта в гаража , апък ако е гълтала въздух отпреди това , щеше да се усети предния ден докато колата си се движи , или поне според мен е така ... де да знам :-/:

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Escort 1,8 TD - помощ не пали

Мнение от specialista » 08 яну 2012, 20:45

Човече напиши от къде си.Защо се криете,нали все пак всеки си има ник нейм.
После кажи имаш ли някакви технически познания,не може да се хаби някой да пише провери това ,а този насреща да отваря багажника и да казва аз нямам такова!Не се сърди аз съм добронамерен и нека критиката да е градивна.Сега сериозно.Какво сте пробвали какъв е ефекта,какво можете сами само със напътствия? Ти си на ход!
Поздрави и успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

peacemaker85
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 08 яну 2012, 19:37
Модел на автомобила: Ford Escort 1,8 TD - '98
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Escort 1,8 TD - помощ не пали

Мнение от peacemaker85 » 09 яну 2012, 08:10

Готовооо :) профила "ъпгрейднат" . Относно познанията ми , не съм някакъв бог на аФтомобилите , но все пак имам понятие кое какво е и каква работа върши ... демек знам какво е МАФ сензор (тоест дебитомер), датчик на колянов вал , егр клапан , умна дюза , електромагнитен клапан и т.н. други анджаклами , които могат да се прецакат и кенефчето да неще да запали (въпреки , че половината от нещата , които съм написал нямат нищо общо със запалителната система де , ама туй е друга тема :) ) ... искам да кажа , че стартера примерно няма да го търся някъде около резрвната гума или да речем в жабката :D:

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Escort 1,8 TD - помощ не пали

Мнение от specialista » 09 яну 2012, 21:46

Така,вече мога да мина към напътствията!
На всяка цена трябва да се разбере дали има впръскване на гогиво!
Какво имам в предвид:Ако има впръскване а причината да не пали е друга,то при опит за стартиране от аспуха ще излизат пушаци(бели или черни),което ще ни говори че все пак има впръскване и причина за невъзможния старт може да е от липса на подгрев,неправилен момент на впръскване,понижена компресия,блокирал ЕГР в отворено положение и т.н.
Ако обаче няма пушак от аспуха,това говори че няма впръскване а тук възможните причини са други,като тези :липса на гориво в ГНП (причини колкото щеш) и до тук със лесното,идва ред на трудното: Повреда на ГНП;повреда на клапана пуск/стоп;повреда на имобилайзера;скъсан ангренажен ремък.
Съжалявам да го кажа но такива са фактите .Сега е ред да разбереш от кой вид е повредата,като разбереш има или няма впръскване.От това зависи и по нататък за какво ще говорим.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

peacemaker85
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 08 яну 2012, 19:37
Модел на автомобила: Ford Escort 1,8 TD - '98
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Escort 1,8 TD - помощ не пали

Мнение от peacemaker85 » 10 яну 2012, 12:24

Такааа ... колега , мерси за напътствията , проблема вече е частично отстранен ... дай да карам наред
Отивам аз да видя вчера кенефчето и да го поровя малко и , остановявам следното :
1.Колата върти умело на стартер , и отзад излиза пушек и ааааха да запали ама греда , при което стигам до извода , че гориво има ама не достатъчно.
2.Махнах изходящата трябичка от горивния филтър за да видя , като помпя на ръка дали минава гориво (данеби филтъра да е стал багажа) - гориво минаваааа , което ме навя на идеята , че помпата няма достатъчно налягане (сила) да си дръпне сама гориво.
3.Накарах бащата да върти на стартер , апък аз през това време помпих на ръка на инжектора (помпичката върху горивния филтър , която между другото незнайно защо е завряна на майка си у там някаде :) ) ииии воала , на Хенри Форда заапалиии ..
4.Пробвахме да го угасим и пак да го запалим без да помпам и стана . Най - вероятно , когато колата не работи известно време и губи налягането в помпата и после неможе сама да си подкачи горивото, все пак , когато върти на стартер оборотите на помпата (която е зацепена на ангренажа) са по ниски и следователно и налягането е по- ниско , а когато вече запали и двигателя вдигне оборотите на помпата и тя вече има достатъчно налягане сама да си подкачва ... :?
5.Може и от някаде да гълта въздух , но това не обяснява защо запали когато ръчно подкачих горивото :roll:
П.С. Има огрооомна вероятност това , което съм написал да са пълни глупости , но аз поне нямам друго логично обяснение , досега не ми се беше случвало това :mrgreen:

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Escort 1,8 TD - помощ не пали

Мнение от specialista » 10 яну 2012, 20:14

Вече мога да конкретизирам,след престой "пада горивото".Системата е разхермитизирана!Клапаните на подкачващата помпа също не са наред и пропускат назад.Ще продължиш да имаш проблеми със всяко палене след по-дълаг престой.Иска си малко труд и малко средства за преодоляване на проблема.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Escort 1,8 TD - помощ не пали

Мнение от diesel1.6 » 10 яну 2012, 20:23

Прозрачни маркучи трябват, а повредата дали не е мембраната на помпата за ръзно подкачване? Нова - от Косер.

peacemaker85
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 08 яну 2012, 19:37
Модел на автомобила: Ford Escort 1,8 TD - '98
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Escort 1,8 TD - помощ не пали

Мнение от peacemaker85 » 12 яну 2012, 11:11

Засега така ще кара :D , когато се постопли ще я разпилея парам парче и ще видя къде какво има ... все пак мойта кола си работи нормално , а тази е на баща ми , и тъй като той кара по 50 - 100 км. месечно , не мисля , че ще е голям проблем за старшия , всеки път да си помпи по малко докат запали :D:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 25 госта