След топъл старт започва да работи като трактор
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 17 ное 2005, 16:36
- Модел на автомобила: Escort clx 1.8dohc
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
След топъл старт започва да работи като трактор
Не бе, шегувам се. Обаче имам проблем и моля за помощ.
Колата е Ескорт 92 със Zetec 1.8 RDA, т.е. бензин 105 коня.
Студена пали. Топла пали. След осем месеца стоене на паркинг пак пали.Обаче...
След студен старт работи като пушка. Продължава да работи и като загрее.
Може цял ден да си я карам без проблеми. Ако обаче загася за малко докато е топла - край!
След топъл старт започва да работи като трактор. Все едно липсва цилиндър, така тресе.
Да, ама не липсва цилиндър, усещат се като им вадя кабелите.
Освен това светодиода гордо мига три пъти, после импулсче, после пак три пъти: 111-1-111.
Миналата година смених гарнитура, свещи, кабели, ел. табло, ламбда.
Прегледах и почистих всички съединители. Смених някакъв датчик на блока под смукателните,
щото течеше масло. Мерих ламбда:0,8-1,2V.
EGR - чува се в началото
MAF S - След топъл старт не винаги гасне!
Соленоида за празен ход - След топъл старт не винаги гасне!
Иначе след студен старт гасне чудесно, като ги вадя.
И така. Моля, кажете защо така, ако някой знае или поне къде да отида?
Защото като отида в сервиз и попитам, веднага ме почват: ами тоя тампон (носач), оная биалетка, ми то накладките.....
Колата е Ескорт 92 със Zetec 1.8 RDA, т.е. бензин 105 коня.
Студена пали. Топла пали. След осем месеца стоене на паркинг пак пали.Обаче...
След студен старт работи като пушка. Продължава да работи и като загрее.
Може цял ден да си я карам без проблеми. Ако обаче загася за малко докато е топла - край!
След топъл старт започва да работи като трактор. Все едно липсва цилиндър, така тресе.
Да, ама не липсва цилиндър, усещат се като им вадя кабелите.
Освен това светодиода гордо мига три пъти, после импулсче, после пак три пъти: 111-1-111.
Миналата година смених гарнитура, свещи, кабели, ел. табло, ламбда.
Прегледах и почистих всички съединители. Смених някакъв датчик на блока под смукателните,
щото течеше масло. Мерих ламбда:0,8-1,2V.
EGR - чува се в началото
MAF S - След топъл старт не винаги гасне!
Соленоида за празен ход - След топъл старт не винаги гасне!
Иначе след студен старт гасне чудесно, като ги вадя.
И така. Моля, кажете защо така, ако някой знае или поне къде да отида?
Защото като отида в сервиз и попитам, веднага ме почват: ами тоя тампон (носач), оная биалетка, ми то накладките.....
Последна промяна от paci на 11 яну 2012, 20:53, променено общо 1 път.
Причина: заглавието
Причина: заглавието
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Изпревари ме ГОЛФ!
От тук надолу тотално ме изгуби
Ламбда сондата не знам как, с какъв уред и кога (по кое време/режим на работа на двигателя) я мериш, но това, което пишеш не е нормално! Стойностите, които трябва да ти показва са:
1 При студено палене, докато загрее, показва богата смес сиреч около 0.8-0.9 волта.
2 С постепенното загряване напрежението спада лека полека.
3 Като загрее започва да превключва между 0.2 и 0.8 волта постоянно. Мери се по принцип задължително с аналогов волтметър, най-добре с обхват 1 волт и тогава се вижда всичко перфектно.
Не знам на кое викаш ЕГР, че се и чува. Аз до колкото съм запознат може да имаш най-много PAS (pulse air system) вързана към изпускателните колектори, не и ЕГР. PAS-a ако въобще я изключиш и разкараш физически ще е възможно най-добре, но не изключвай соленоида, който я управлява (към който са вързани 2 гумени маркучета) за да не вкарва излишна грешка в компютъра.
MAF S - След топъл старт не винаги гасне! - нямам идея какво е това и за какво става дума, особено 'S'-a
Соленоида за празен ход - След топъл старт не винаги гасне! - също нямам понятие какво имаш предвид и искаш да кажеш
Иначе след студен старт гасне чудесно, като ги вадя. - Определено ако работи на място и изключиш "соленоида за празен ход" или т. нар. стъпково моторче двигателя моментално ще изгасне, просто защото отвора се затваря от пружината и му спираш въздуха на мотора. И независимо дали е на ледено студен или врящ двигател.
Освен ако горното не го бъркаш с TPS-a и го изключваш едновременно с МАФ-а, при което също мотора директно гасне.
А МАФ-а чистен ли е, мерен ли е дали показва правилни стойности?
На първо време виж това и виж дали тази ламбда сонда е въобще читава. Другия вариант е просто да отчита прекалено богата смес с тия напрежения, които пишеш ако не е забила и да ти дави мотора поради някаква причина. Даже, пробвай да я изключиш преди всичко и виж дали има промяна.
Относно последното - на първо време отиди там, където за електрически проблем по двигателя не ти вдигат колата на крик, да ти гледат тампоните.
По принцип препоръчвам сервиза на Брод 19, много отзиви от там са много добри вклюително и моите.
Fob написа: Мерих ламбда:0,8-1,2V.
EGR - чува се в началото
MAF S - След топъл старт не винаги гасне!
Соленоида за празен ход - След топъл старт не винаги гасне!
Иначе след студен старт гасне чудесно, като ги вадя.
И така. Моля, кажете защо така, ако някой знае или поне къде да отида?
Защото като отида в сервиз и попитам, веднага ме почват: ами тоя тампон (носач), оная биалетка, ми то накладките.....
Ламбда сондата не знам как, с какъв уред и кога (по кое време/режим на работа на двигателя) я мериш, но това, което пишеш не е нормално! Стойностите, които трябва да ти показва са:
1 При студено палене, докато загрее, показва богата смес сиреч около 0.8-0.9 волта.
2 С постепенното загряване напрежението спада лека полека.
3 Като загрее започва да превключва между 0.2 и 0.8 волта постоянно. Мери се по принцип задължително с аналогов волтметър, най-добре с обхват 1 волт и тогава се вижда всичко перфектно.
Не знам на кое викаш ЕГР, че се и чува. Аз до колкото съм запознат може да имаш най-много PAS (pulse air system) вързана към изпускателните колектори, не и ЕГР. PAS-a ако въобще я изключиш и разкараш физически ще е възможно най-добре, но не изключвай соленоида, който я управлява (към който са вързани 2 гумени маркучета) за да не вкарва излишна грешка в компютъра.
MAF S - След топъл старт не винаги гасне! - нямам идея какво е това и за какво става дума, особено 'S'-a

Соленоида за празен ход - След топъл старт не винаги гасне! - също нямам понятие какво имаш предвид и искаш да кажеш
Иначе след студен старт гасне чудесно, като ги вадя. - Определено ако работи на място и изключиш "соленоида за празен ход" или т. нар. стъпково моторче двигателя моментално ще изгасне, просто защото отвора се затваря от пружината и му спираш въздуха на мотора. И независимо дали е на ледено студен или врящ двигател.
Освен ако горното не го бъркаш с TPS-a и го изключваш едновременно с МАФ-а, при което също мотора директно гасне.
А МАФ-а чистен ли е, мерен ли е дали показва правилни стойности?
На първо време виж това и виж дали тази ламбда сонда е въобще читава. Другия вариант е просто да отчита прекалено богата смес с тия напрежения, които пишеш ако не е забила и да ти дави мотора поради някаква причина. Даже, пробвай да я изключиш преди всичко и виж дали има промяна.
Относно последното - на първо време отиди там, където за електрически проблем по двигателя не ти вдигат колата на крик, да ти гледат тампоните.
По принцип препоръчвам сервиза на Брод 19, много отзиви от там са много добри вклюително и моите.
Последна промяна от opex на 11 яну 2012, 20:03, променено общо 1 път.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 17 ное 2005, 16:36
- Модел на автомобила: Escort clx 1.8dohc
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Изпревари ме ГОЛФ!
Според схемите ми има ЕГР и се чува като гъргорене в началото след палене. Накаква тенекиена кутия връща част от изгорелите
газове към смукателния. До тенекията има филтър за изпарения на горивото.
Стъпково моторче нямам, то си е чист соленоид със сърцевина под потенциометъра. Последният е вързан
към ос, на която има клапан за въздуха.
Към соленоида идват импулси с променлива ШИМ. МАФ Сензора е електрохимичен и се намира на кутията на филтъра.
А ламбдата наистина показва 1,2 при студен и пада до около 0,8V при топъл. Меря я с осцилоскоп в стробиращ режим - плува.
Но и без нея пак същото.
Значи, колега, може и да не съм много наясно с авто-термините, признавам си, така че поправяй ме.
Но понеже проектирам разни електроники, а така и никой (майстор) не можа да ми оправи колата, хванах се да чета.
OBD, EEC IV, K-L bus на 10400 baud и прочие. По принцип мога за бърникам в EEPROM-и, но в коли не ми се е налагало.
А и там (тук) процесорите обикновено са 12 битови, за разлика от индустриалните или битовите. Малко ми е по-сложно,
не се намира много информация.
Какво, по дяволите, се променя след като загася и отново запаля?
газове към смукателния. До тенекията има филтър за изпарения на горивото.
Стъпково моторче нямам, то си е чист соленоид със сърцевина под потенциометъра. Последният е вързан
към ос, на която има клапан за въздуха.
Към соленоида идват импулси с променлива ШИМ. МАФ Сензора е електрохимичен и се намира на кутията на филтъра.
А ламбдата наистина показва 1,2 при студен и пада до около 0,8V при топъл. Меря я с осцилоскоп в стробиращ режим - плува.
Но и без нея пак същото.
Значи, колега, може и да не съм много наясно с авто-термините, признавам си, така че поправяй ме.
Но понеже проектирам разни електроники, а така и никой (майстор) не можа да ми оправи колата, хванах се да чета.
OBD, EEC IV, K-L bus на 10400 baud и прочие. По принцип мога за бърникам в EEPROM-и, но в коли не ми се е налагало.
А и там (тук) процесорите обикновено са 12 битови, за разлика от индустриалните или битовите. Малко ми е по-сложно,
не се намира много информация.
Какво, по дяволите, се променя след като загася и отново запаля?
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: След топъл старт започва да работи като трактор
Значи ламбда сондата просто я изключи. Та дори читава не бива да превишава 1 волт (плюс-минус някой друг миливолт). И то само докато колата е студена тип престояла цяла нощ.
А когато работи правилно на празен ход се наблюдава бавно превключване от сорта на 1 секунда между 0.2 и 0.8 волта съответно за бедна и богата смес, което се осъществява като компютъра контролира бързината на отваряне и затваряне на инжекторите според което навлиза повече или по-малко гориво в цилиндъра и от тук бедната или богата смес.
Според тия показания компютъра си изчислява ламбдата и винаги се стреми към 1 (единица).
Когато не ти работи ламбда сондата като хората компютъра се бърка. В твоя случай сондата е "забила" на 1 волт да речем от което компютъра мисли, че сместа е твърде богата и се опитва да я обедни - от тук компютъра подава кратки импулси към инжекторите, за да се отворят за кратко време, за да пропуснат по-малко гориво. И тъй като на всеки такт компютъра продължава да приема грешни сигнали от ламбда сондата, че е богата сместа той все повече и повече се опитва да обедни сместа, орязвайки го откъм гориво отвсякъде.
За това ти казвам да изключиш сондата. Тогава компютъра усеща това и сам си задава стойност на ламбдата равна на 1. При което се ориентира по друга горивна карта/таблица.
Като изключиш сондата също така изключи акумулатора за 15 минути да се ресетне компютъра и да си изтрие възможните грешки.
Това е моето по-твърдо предположение по отношение на това защо не ти пали колата топла - защото не и стига гориво.
И за да го подплътя може да добавя и това, че когато запалиш колата студена, вторият най-важен сензор за работата на двигателя (след този на коляновия вал), а именно ЕСТ - engine coolant temperature - сензора за температура на охлаждащата течност на двигателя, е студен, т.е. има ниско съпротивление (около 100 килоома), заради което компютъра подава повече гориво към двигателя (ето заради това всички коли през зимата си качват разхода и почват да харчат като луди). Затова няма проблеми и с паленето. А докато загрява колата и респективно течността, съпротивлението на сензора се повишава и компютъра усещайки това намалява притока на гориво.
Сега на фона и на историята с ламбда сондата си представям колко гориво влиза в цилиндрите при палене на загрял двигател. Това е което е промемено от запалването до гасенето след загряване.
Металните тръбички, които излизат от горната част на изпускателният колектор и влизат в метална кутия са за PAS - pulse air system, която е предназначена при запалване на двигателя за определено време да вкарва чист въздух в изпускателния колектор за повишаване на температурата на отработените газове, чрез което се постига по-бързо достигане на оптималната работна температура на катализатора. Ти или нямаш катализатор физически или си седи, но е просто издухан и няма никаква нужда от тази система, плюс това самата тя може да е дефектирала.
Ами ако е залепила отворена напълно или частично и постоянно вкарва въздух от там (както беше едно време на моя ескорт) и лъже ламбда сондата? Аз извадих маркуча към всмукателния колектор и го затапих с болт, след това затапух и тези към изпускателния.
Виждам, че разбираш от електроники, но довери ми се - по компютъра просто недей да бъркаш освен четене на грешки.
П.С. Между другото ето затова кварталните "майсторчета" мразят Форд и пускат слуховете колко са скапани, а хората им се връзват, защото видиш ли "той е майстор, значи знае."
- защото системата е прекалено умно измислена за тяхните глави. И се налага системно и логическо мислене за да се отстрани даден проблем. Тъй като нещата (сензорите) са "синджир-марка" повредата на един може да доведе до грешни показания на друг всъщност здрав сензор, особено ако е отговорен за feedback инфо към компютъра. И е нужен човек, който познава системата и възможните комбинации от проблеми на сензори плюс какви данни трябва да подават при нормална работа, да замери паралелно цялостната с-ма и да реши задачата.
А когато работи правилно на празен ход се наблюдава бавно превключване от сорта на 1 секунда между 0.2 и 0.8 волта съответно за бедна и богата смес, което се осъществява като компютъра контролира бързината на отваряне и затваряне на инжекторите според което навлиза повече или по-малко гориво в цилиндъра и от тук бедната или богата смес.
Според тия показания компютъра си изчислява ламбдата и винаги се стреми към 1 (единица).
Когато не ти работи ламбда сондата като хората компютъра се бърка. В твоя случай сондата е "забила" на 1 волт да речем от което компютъра мисли, че сместа е твърде богата и се опитва да я обедни - от тук компютъра подава кратки импулси към инжекторите, за да се отворят за кратко време, за да пропуснат по-малко гориво. И тъй като на всеки такт компютъра продължава да приема грешни сигнали от ламбда сондата, че е богата сместа той все повече и повече се опитва да обедни сместа, орязвайки го откъм гориво отвсякъде.
За това ти казвам да изключиш сондата. Тогава компютъра усеща това и сам си задава стойност на ламбдата равна на 1. При което се ориентира по друга горивна карта/таблица.
Като изключиш сондата също така изключи акумулатора за 15 минути да се ресетне компютъра и да си изтрие възможните грешки.
Това е моето по-твърдо предположение по отношение на това защо не ти пали колата топла - защото не и стига гориво.
И за да го подплътя може да добавя и това, че когато запалиш колата студена, вторият най-важен сензор за работата на двигателя (след този на коляновия вал), а именно ЕСТ - engine coolant temperature - сензора за температура на охлаждащата течност на двигателя, е студен, т.е. има ниско съпротивление (около 100 килоома), заради което компютъра подава повече гориво към двигателя (ето заради това всички коли през зимата си качват разхода и почват да харчат като луди). Затова няма проблеми и с паленето. А докато загрява колата и респективно течността, съпротивлението на сензора се повишава и компютъра усещайки това намалява притока на гориво.
Сега на фона и на историята с ламбда сондата си представям колко гориво влиза в цилиндрите при палене на загрял двигател. Това е което е промемено от запалването до гасенето след загряване.
Металните тръбички, които излизат от горната част на изпускателният колектор и влизат в метална кутия са за PAS - pulse air system, която е предназначена при запалване на двигателя за определено време да вкарва чист въздух в изпускателния колектор за повишаване на температурата на отработените газове, чрез което се постига по-бързо достигане на оптималната работна температура на катализатора. Ти или нямаш катализатор физически или си седи, но е просто издухан и няма никаква нужда от тази система, плюс това самата тя може да е дефектирала.
Ами ако е залепила отворена напълно или частично и постоянно вкарва въздух от там (както беше едно време на моя ескорт) и лъже ламбда сондата? Аз извадих маркуча към всмукателния колектор и го затапих с болт, след това затапух и тези към изпускателния.
Виждам, че разбираш от електроники, но довери ми се - по компютъра просто недей да бъркаш освен четене на грешки.
П.С. Между другото ето затова кварталните "майсторчета" мразят Форд и пускат слуховете колко са скапани, а хората им се връзват, защото видиш ли "той е майстор, значи знае."
- защото системата е прекалено умно измислена за тяхните глави. И се налага системно и логическо мислене за да се отстрани даден проблем. Тъй като нещата (сензорите) са "синджир-марка" повредата на един може да доведе до грешни показания на друг всъщност здрав сензор, особено ако е отговорен за feedback инфо към компютъра. И е нужен човек, който познава системата и възможните комбинации от проблеми на сензори плюс какви данни трябва да подават при нормална работа, да замери паралелно цялостната с-ма и да реши задачата.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 17 ное 2005, 16:36
- Модел на автомобила: Escort clx 1.8dohc
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: След топъл старт започва да работи като трактор
Мерси орех,
Ти ме вкарваш в правилното мислене. Иначе и аз като хирурзите, които мислят че
всичко се лекува с рязане, си мислех че всичко по колите се оправя с поялник и ключове.
А то си трябва мислене.
Значи ПАС, викаш. Катализатора го оставих на един прелез, когато работих за железниците.
Тогава правех киловатови захранвания, между другото да се похваля....ACDC и хеви метъл!
Обаче леко пак да уточня - колата пали от раз, топла, студена, много топла, много студена.
Без проблеми. Ако я запаля топла обаче, или не дава достатъчно гориво или въздух, или бърка токовете към
свещите.
Как да определя кое от тия точно се случва?
Може ли компютъра да ми каже това?
Някой има ли "онзи кабел" за ForDiag, за да не откривам топлата вода?
Между другото имам и Фиеста 1,1 с верига, вдига дори 110! Въпреки това може и да не карам Форд
цял живот, не ми се ще да се оборудвам с инструменти за автодиагностика, имам си достатъчно работа...
Ти ме вкарваш в правилното мислене. Иначе и аз като хирурзите, които мислят че
всичко се лекува с рязане, си мислех че всичко по колите се оправя с поялник и ключове.
А то си трябва мислене.
Значи ПАС, викаш. Катализатора го оставих на един прелез, когато работих за железниците.
Тогава правех киловатови захранвания, между другото да се похваля....ACDC и хеви метъл!
Обаче леко пак да уточня - колата пали от раз, топла, студена, много топла, много студена.
Без проблеми. Ако я запаля топла обаче, или не дава достатъчно гориво или въздух, или бърка токовете към
свещите.
Как да определя кое от тия точно се случва?
Може ли компютъра да ми каже това?
Някой има ли "онзи кабел" за ForDiag, за да не откривам топлата вода?
Между другото имам и Фиеста 1,1 с верига, вдига дори 110! Въпреки това може и да не карам Форд
цял живот, не ми се ще да се оборудвам с инструменти за автодиагностика, имам си достатъчно работа...
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 17 ное 2005, 16:36
- Модел на автомобила: Escort clx 1.8dohc
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: След топъл старт започва да работи като трактор
Е, колата вече е в сервиз, вчера отказа бензиновата помпа. Наложи се
да я бутам по бул."България", добре че си махнах вратовръзката. Абе резил.
Като не помагате, така е. Ами ако си бех лепнал стикер на клуба?!!?
да я бутам по бул."България", добре че си махнах вратовръзката. Абе резил.
Като не помагате, така е. Ами ако си бех лепнал стикер на клуба?!!?
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: След топъл старт започва да работи като трактор
Щеше и хората да видят кой не ти е помогнал навреме.
Успех с ремонта и занапред да си знаеш, че в колата елетроника и механика вървят ръка за ръка.
Успех с ремонта и занапред да си знаеш, че в колата елетроника и механика вървят ръка за ръка.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: След топъл старт започва да работи като трактор
В сервиза първо с пробна крушка за фар, а не само с мултицет, да видят дали идва хубаво напрежение до помпата, че на тези ескорти е слабо бушонното табло. На моя така спря помпата и мислех, че е заминала. Като мерих с мултицет - 12в, обаче като закачих товар веднага отиде на 0в. И както си мислех се оказаха слаби връзки, студени спойки и прегоряла писта в бушонното табло. След 2 часа в нас с поялника стана по-здраво от заводското.
п.с. не че ми е работа, но темата не си ли е за електро-раздела?
п.с. не че ми е работа, но темата не си ли е за електро-раздела?

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 17 ное 2005, 16:36
- Модел на автомобила: Escort clx 1.8dohc
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: След топъл старт започва да работи като трактор
Здрасти Орех,
Пуснах жица от хамалатора направо, помпа си е.
По миналата година я сменях по повод същия проблем.
Дадоха ми я чисто нова за 40лв., смятай какво са ми дали.
Да си бях сложил моторче от сешоар, те също са на 12V.
Освен това колата стоя почти 9 месеца на паркинг, може да се е разсъхнала.
Сега ще си сложа старата оригиналдъ помпа. Преди малко я закачих на ТЕС-а,
щеше да литне. Ама не бива на сухо, знам.
С това обаче проблема няма да изчезне.
Навремето пак глъхнеше понякога и тогава открих, че напрежението което захранва
компютъра пада до 8V. Изкарах една жица от там и една от таблото и няколко месеца
карах с репликата: "Жена, я подай бялата жица от компютъра". Щото бях извел и други,
даже си бях направил един многоканален волтметър с PIC процесорче и LCD.
Презапоих таблото, после го смених и се пооправи МАЛКО.
Ама сега сеца след топъл старт, а това вече е симптом и анамнеза.
Волтметъра го набутах в един проект, но ще си направя нещо по смислено и, ей Богу,
ще го хвана! Тоя Форд не знае кой съм Аз...
Пуснах жица от хамалатора направо, помпа си е.
По миналата година я сменях по повод същия проблем.
Дадоха ми я чисто нова за 40лв., смятай какво са ми дали.
Да си бях сложил моторче от сешоар, те също са на 12V.
Освен това колата стоя почти 9 месеца на паркинг, може да се е разсъхнала.
Сега ще си сложа старата оригиналдъ помпа. Преди малко я закачих на ТЕС-а,
щеше да литне. Ама не бива на сухо, знам.
С това обаче проблема няма да изчезне.
Навремето пак глъхнеше понякога и тогава открих, че напрежението което захранва
компютъра пада до 8V. Изкарах една жица от там и една от таблото и няколко месеца
карах с репликата: "Жена, я подай бялата жица от компютъра". Щото бях извел и други,
даже си бях направил един многоканален волтметър с PIC процесорче и LCD.
Презапоих таблото, после го смених и се пооправи МАЛКО.
Ама сега сеца след топъл старт, а това вече е симптом и анамнеза.
Волтметъра го набутах в един проект, но ще си направя нещо по смислено и, ей Богу,
ще го хвана! Тоя Форд не знае кой съм Аз...

- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: След топъл старт започва да работи като трактор
Колега можеш ли да ми кажеш кой е датчика отзад на блока дето си го сменил заради теч на масло. Там се сещам за ICS (за температура на входящия въздух), но до него не би трябвало да стига масло. Освен да ти е датчика за налягане на маслото. И тая кутия отпреде не е EGR, a Pulse Air System, ако се съмняваш че е от нея разкачи вакуума на соленоида до EDIS-модула, така ще я изключиш, ако спре и шума направо затапвай и я забравяй че съществува. При мене го издаваше това гърголене първите няколко минути след студен старт и след това при всяко отнемане на газта, дразнещо е и я елеминирах.
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 17 ное 2005, 16:36
- Модел на автомобила: Escort clx 1.8dohc
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: След топъл старт започва да работи като трактор
А относно спойките и таблото............
Платката е двуслойна с метални шини-писти, пресовани върху генинакс.
Пистите от двете страни се свързват с метални пирончета.
На всичко отгоре платката е сгъната на двойно П и е зашита отстрани пак с пирончета.
Когато ги запояват в завода производител, явно ползват машина за ЕДНОСТРАННА спойка вълна.
И когато обърнат платката за спойките от другата страна, първите се разпояват леко около пирончетата.
С времето тези спойки стареят. Освен това на границата на два различни метала (а тук са повече от два) възниква потенциална разлика, т.е. напрежение. Ако това напрежение е срещу приложеното, спойката се разрушава по-бързо.
Освен това припоят е с добавка на антимон и не е особено стандартен.
Аз си презапоих таблото с два поялника и припой от 170лв килото и пак не бях особено доволен.
Самите писти на места бяха леко корозирали. За това накрая го смених.
Платката е двуслойна с метални шини-писти, пресовани върху генинакс.
Пистите от двете страни се свързват с метални пирончета.
На всичко отгоре платката е сгъната на двойно П и е зашита отстрани пак с пирончета.
Когато ги запояват в завода производител, явно ползват машина за ЕДНОСТРАННА спойка вълна.
И когато обърнат платката за спойките от другата страна, първите се разпояват леко около пирончетата.
С времето тези спойки стареят. Освен това на границата на два различни метала (а тук са повече от два) възниква потенциална разлика, т.е. напрежение. Ако това напрежение е срещу приложеното, спойката се разрушава по-бързо.
Освен това припоят е с добавка на антимон и не е особено стандартен.
Аз си презапоих таблото с два поялника и припой от 170лв килото и пак не бях особено доволен.
Самите писти на места бяха леко корозирали. За това накрая го смених.
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 17 ное 2005, 16:36
- Модел на автомобила: Escort clx 1.8dohc
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: След топъл старт започва да работи като трактор
Здравей deathstorm,
Датчика е за масло според мен. Близо до филтъра е.
Вече разбрах, че това което мислех за ЕГР е ПАС. Клапанчето му е на
калника откъм шофьора. Като карам не го чувам, но ще го затапя като ми сменят помпата.
Всичко ще му затапя, ей! Направо ще ми се моли да го оттапя.......
Датчика е за масло според мен. Близо до филтъра е.
Вече разбрах, че това което мислех за ЕГР е ПАС. Клапанчето му е на
калника откъм шофьора. Като карам не го чувам, но ще го затапя като ми сменят помпата.
Всичко ще му затапя, ей! Направо ще ми се моли да го оттапя.......
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 17 ное 2005, 16:36
- Модел на автомобила: Escort clx 1.8dohc
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: След топъл старт започва да работи като трактор
Така помпата е сменена и симптомите се промениха.
Сега работи добре само при температура над бялото и под средата.
Значи някой терморезистор и то не този, който е над термостата или на радиатора.
Някой знае ли къде е терморезистора за охлаждащата т. на двигателя?
И.е отпред, отзад, отдолу или до "Халите"?
Сега работи добре само при температура над бялото и под средата.
Значи някой терморезистор и то не този, който е над термостата или на радиатора.
Някой знае ли къде е терморезистора за охлаждащата т. на двигателя?
И.е отпред, отзад, отдолу или до "Халите"?
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 17 ное 2005, 16:36
- Модел на автомобила: Escort clx 1.8dohc
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: След топъл старт започва да работи като трактор
Открих го и се чуствам длъжен да докладвам. Сещам се за няколко поговорки - "Човек не знае от коя трънка ще изскочи заек", "Де го чукаш, де се пука" и т.н. Или пък "Нещо като зацърцори, намалее, намалее и вземе че спре!" Та това нещо е инжектор, или дюза, или както се вика там на тоя плювалник. Като тръгне от студен старт, дори да загрее, всичко е наред. Ако обаче загасиш и запалиш при топъл двигател, вземе че запецне.
Открих още няколко неща. Например,човек приема повредата на колата си доста емоционално. Очевидно колата в нашето общество все още е символ, идентичност и Бог знае още какво. Като телефона и ланеца. Знам, че в момента откривам топлата вода, но е хубаво от време на време да преоткриваме някои неща за себе си и другите.
Символизирането на колата води до война по пътищата. "Символ верую" или просто клише?
Спирам дотук.Господа модератори, можете да закриете темата ( за Голфа
) или там каквото правите с темите.
Благодаря на всички отзовали се.
Открих още няколко неща. Например,човек приема повредата на колата си доста емоционално. Очевидно колата в нашето общество все още е символ, идентичност и Бог знае още какво. Като телефона и ланеца. Знам, че в момента откривам топлата вода, но е хубаво от време на време да преоткриваме някои неща за себе си и другите.
Символизирането на колата води до война по пътищата. "Символ верую" или просто клише?
Спирам дотук.Господа модератори, можете да закриете темата ( за Голфа

Благодаря на всички отзовали се.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: След топъл старт започва да работи като трактор
Аз нищо не разбрах, каква дюза, за какво става въпрос, как го откри и как реши проблема?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 175
- Регистриран: 15 яну 2011, 01:02
- Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 16v zetec , 95г.
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Re: След топъл старт започва да работи като трактор
имал е проблем с един от инжекторите,явно е почнал да "пикае" при повторно запалване на загрят двигател и от там е идвал и проблема с давенето на колата или както го е описал колегата работи като трактор
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 33 госта