ПОМОЩ ЗА КЛАПАНИ

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
zip73
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 30 яну 2012, 18:39
Модел на автомобила: ford granada
Status: Извън линия

ПОМОЩ ЗА КЛАПАНИ

Мнение от zip73 » 22 фев 2012, 15:16

Здравейте колеги
някои може ли да помогне с инфо
относно регулиране на клапани за Форд Гранада модел 74, 2 литра в6
до колкото съм запознат се регулират на топъл мотор
но за разтоянието на смукателните и изпусквателните клапани не мога да намеря инфо
колата се кара на газ ако има значение за реглажа.
Ако някои знае .моля за помощ
Благодаря

Потребителски аватар
ceco georev
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 08 май 2008, 17:10
Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-s Ghia 99.Kombi.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ ЗА КЛАПАНИ

Мнение от ceco georev » 22 фев 2012, 15:29

В аутодата пише на студен мотор.Всмукателни 0,35 изпускателни 0,40.Гранада 2,0 в6.

zip73
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 30 яну 2012, 18:39
Модел на автомобила: ford granada
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ ЗА КЛАПАНИ

Мнение от zip73 » 22 фев 2012, 15:42

Мерси колега
а защо на студено?

Потребителски аватар
ceco georev
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 08 май 2008, 17:10
Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-s Ghia 99.Kombi.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ ЗА КЛАПАНИ

Мнение от ceco georev » 22 фев 2012, 15:51

Ами така пише в аутодатата.А това е официална програма и с нея работят доста сервизи.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ ЗА КЛАПАНИ

Мнение от HACKO » 22 фев 2012, 21:29

zip73 написа:Мерси колега
а защо на студено?
Защото е за да компенсира топлинното разширение на клапаните.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

zip73
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 30 яну 2012, 18:39
Модел на автомобила: ford granada
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ ЗА КЛАПАНИ

Мнение от zip73 » 23 фев 2012, 12:12

а това че колата се кара на газ има ли отношение за реглажа?
по хлабави или по стегнати?
или както е в книгите?
Благодаря

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ ЗА КЛАПАНИ

Мнение от HACKO » 23 фев 2012, 12:53

Не, хлабината се регулира според предписанието за конкретния двигател.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

starship
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 19 апр 2009, 07:21
Модел на автомобила: fiesta 1,8D 1999
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ ЗА КЛАПАНИ

Мнение от starship » 25 фев 2012, 18:54

За предпочитане е да направиш хлабините по - големи, отколкото да са по - малки. Примерно направи смукателни 0.45, изпускателни 0.50 . Когато се обработват легла и клапани или просто припасваш клапан в легло, при запалване на двигателя клапаните потъват в леглата с около 5 стотни до 10 стотни, което компенсира тези по - големи хлабини и те идват на заводски зададените 0.35 - 0.40. Ако правиш реглаж на хлабини без да сваляш глава а само разпределителен вал, направи хлабините както са дадени заводски.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ ЗА КЛАПАНИ

Мнение от HACKO » 25 фев 2012, 19:25

Това не е сериозно, нали?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ ЗА КЛАПАНИ

Мнение от opex » 25 фев 2012, 19:27

За предпочитане е хлабините да са както е написано в книгата. Стотните и хилядните са преценени от разработилия двигателя.
Ако хлабината е по-голяма клапана няма да отваря необходимата височина, съответно да влизат/излизат съответните газове както трябва и ще трака повече двигателя
Ако хлабината е по-малка клапана няма да затваря плътно благодарение на температурното разширение както посочи Наско, от където идва по-ниска компресия отделно става причина за по-бързо износване.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта