Плавно връщане на педала на съединителя при ниски температур
-
- потребител
- Мнения: 123
- Регистриран: 23 мар 2006, 22:48
- Модел на автомобила: Focus 1.6 2011
- Местоположение: София/Стара Загора
- Status: Извън линия
Плавно връщане на педала на съединителя при ниски температур
Здравейте,
Тези дни ми направи впечатление, че при тръгване от работа вечер при температури около -10 градуса, педалът на съединителя не оказва очакваното от мен усилие върху крака при отпускане. Усещането е все едно нещо леко му пречи да се върне в неутрално положение. След няколко километра (с неинтензивно използване - карам по околовръстното) ходът на педала се нормализира. Съмнявам се да е субективна преценка, тъй като при тръгване от гаража сутрин (около 0 градуса) това чувство го нямам.
За пръв път карам кола с лагер-помпа през зимата. Такова поведение е нормално ли е, или по-скоро имам повод за притеснения?
Колата е бензинов Форд Фокус 1.6, купен нов от Мото-Пфое през април миналата година (2011). Поради възрастта на автомобила (няколко месеца) изключвам възможността за прекалено сгъстена (замръзнала) спирачна течност. Самата течност е в норма - на половината между маркерите за минимум и максимум на казанчето.
Благодаря!
Тези дни ми направи впечатление, че при тръгване от работа вечер при температури около -10 градуса, педалът на съединителя не оказва очакваното от мен усилие върху крака при отпускане. Усещането е все едно нещо леко му пречи да се върне в неутрално положение. След няколко километра (с неинтензивно използване - карам по околовръстното) ходът на педала се нормализира. Съмнявам се да е субективна преценка, тъй като при тръгване от гаража сутрин (около 0 градуса) това чувство го нямам.
За пръв път карам кола с лагер-помпа през зимата. Такова поведение е нормално ли е, или по-скоро имам повод за притеснения?
Колата е бензинов Форд Фокус 1.6, купен нов от Мото-Пфое през април миналата година (2011). Поради възрастта на автомобила (няколко месеца) изключвам възможността за прекалено сгъстена (замръзнала) спирачна течност. Самата течност е в норма - на половината между маркерите за минимум и максимум на казанчето.
Благодаря!

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Плавно връщане на педала на съединителя при ниски температур
Не е нормално
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 650
- Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Плавно връщане на педала на съединителя при ниски температур
Забелязах нещо подобно и при мен миналата седмица. Беше сутринта на най-студеният ден в Пловдив минус 25 градуса, при първото натискане на педала на съединителя усетих малко по-голямо съпротивление, но не усетих педала да се връща по-бавно.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Плавно връщане на педала на съединителя при ниски температур
Спирачната течност е хигроскопична (поема влагата от въздуха) и затова е препоръчително да сменя на всеки 2 години. Ако е на (много) повече, нищо чудно влагата в нея да е замръзнала и да е направила каша от скреж, която да затруднява натискането/връщането.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Плавно връщане на педала на съединителя при ниски температур
Ами тя, колата, е на по-малко от 2г.OgiDogi написа:Спирачната течност е хигроскопична (поема влагата от въздуха) и затова е препоръчително да сменя на всеки 2 години. Ако е на (много) повече, нищо чудно влагата в нея да е замръзнала и да е направила каша от скреж, която да затруднява натискането/връщането.
Докато карах Жигулата, не съм сменял спирачната течност в съединителя и никога не ми се е случвало да се връща трудно заради студ. В началото(когато я купих) не се връщаше и педала имаше 2см ход, след като смених помпите се оправи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 14 апр 2008, 22:43
- Модел на автомобила: форд мондео комби 94г. 1.8i 16V 115 к.с.
- Местоположение: шумен
- Status: Извън линия
Re: Плавно връщане на педала на съединителя при ниски температур
на един приятел му потъна съединителя, в студовете.и той беше се притеснил за помпа .майстора е източил течността, обезвъздушил, и всичко е окей - колата е ровър75 дизел
карам си форд - ей тъй на
-
- потребител
- Мнения: 123
- Регистриран: 23 мар 2006, 22:48
- Модел на автомобила: Focus 1.6 2011
- Местоположение: София/Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Плавно връщане на педала на съединителя при ниски температур
Тези дни карах колата в Мото-Пфое за техническо обслужване и си поприказвах с приемчика по този въпрос. Според него, при толкова ниски температури е нормално спирачната течност да се посгъсти и нямало проблеми. Дано 

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Плавно връщане на педала на съединителя при ниски температур
Я, че интересноо ...Drake написа:Тези дни карах колата в Мото-Пфое за техническо обслужване и си поприказвах с приемчика по този въпрос. Според него, при толкова ниски температури е нормално спирачната течност да се посгъсти и нямало проблеми. Дано
"Какви са техническите изисквания към спирачните течности?
По време на работа в спирачната система се получава голямо количество топлина – загряване, поради което е необходимо спирачната течност да има висока точка на кипене, за да може да функционира ефективно (суха и мокра точка на кипене). Течността не трябва да замръзва при отрицателни температури на околната среда. Тези изисквания елиминират възможността за използване на спирачни течности на водна основа."
Вероятно си зреден с DOT5
"DOT 5 e силиконова течност, несъвместима с останалите течности на база полиетилен гликол. Основната разлика се състои в това, че тази силиконова течност не абсорбира влагата."
Аз съм с DOT4 която си абсорбира влага.
Минали са вече повече от 2 години и съм си за смяна, но тази зима при тези температури не съм забелязал каквото и да било влошаване на работата на съединителя и спирачките.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта