не работи добре над 3000 об.
- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
не работи добре над 3000 об.
Здравейте,
Стана една беля ама аз май съм си виновен. Колата е ескорт 1.6 CVH карбуратор. кода на двигателя е LUK. До вчера си работеше много добре. Ама тази сутрин ме осени идеята да си оправя малко ел. табото че много спойки се загубиха - вентилатори, прозорци и т.н. Та свалих го , презапоих лошите спойки + някои които бяха тръгнали. Сглобих го и като запалих да пробвам разбрах че като форсирам над 3000 об двигателя издава много странен шум а оборотомера пада към 0 и подскача около 0 . шума е все едно се включва ограничителя на оборотите като стигнеш критичните. Плюс това мирише на бензин. Свалих пак таблото, проверих всичко откъм кабели спойки и релета - всичко изглежда ок.
Двигателя е прост карбуратор Вебер. има TPS датчик и моторче за празен ход. няма ламбда сонди и прочее.
Някой може ли да даде идея накъде да търся проблема?
Стана една беля ама аз май съм си виновен. Колата е ескорт 1.6 CVH карбуратор. кода на двигателя е LUK. До вчера си работеше много добре. Ама тази сутрин ме осени идеята да си оправя малко ел. табото че много спойки се загубиха - вентилатори, прозорци и т.н. Та свалих го , презапоих лошите спойки + някои които бяха тръгнали. Сглобих го и като запалих да пробвам разбрах че като форсирам над 3000 об двигателя издава много странен шум а оборотомера пада към 0 и подскача около 0 . шума е все едно се включва ограничителя на оборотите като стигнеш критичните. Плюс това мирише на бензин. Свалих пак таблото, проверих всичко откъм кабели спойки и релета - всичко изглежда ок.
Двигателя е прост карбуратор Вебер. има TPS датчик и моторче за празен ход. няма ламбда сонди и прочее.
Някой може ли да даде идея накъде да търся проблема?
- Sasho85
- потребител
- Мнения: 1387
- Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: не работи добре над 3000 об.
Най-елементарното е след като си сваляш акумулатора след това компютъра има нужда да се самообучи и през това време колата се държи странно.
Другото което е да има проблем в аванса на запалването.Най-лесно може да видиш какво се случва със стробоскоп
Аванса се регулира от компютъра. Той също дава информация към оборотомера. Щом си работил по бушонерата търси проблема там, връзките компютър-бушонера (мисля, че беше само една, която дава плюс когато си на контакт) и моторчето за празен ход получава плюс от бушонерата когато си на контакт. Виж има ли го.
Другото което е да има проблем в аванса на запалването.Най-лесно може да видиш какво се случва със стробоскоп
Аванса се регулира от компютъра. Той също дава информация към оборотомера. Щом си работил по бушонерата търси проблема там, връзките компютър-бушонера (мисля, че беше само една, която дава плюс когато си на контакт) и моторчето за празен ход получава плюс от бушонерата когато си на контакт. Виж има ли го.
Автомобилен ретро клуб Shark
- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: не работи добре над 3000 об.
За съжаление нямам стробоскоп. И мен ме съмнява че над 3000 об мести аванса. понеже до 3000 работи идеално. при 3000 започва да пърпори и оборотомера да подскача. Ако настъпя още малко оборотомера почва да покачва над 3000 но звукът на двигателя е доста различен - все едно раборят няколко цилиндъра едновременно. Стига докъм 5000 об. и не се качва нагоре - губи мощност и оборотите падат, а звука е отвратителен. не посмях пак да изфорсирам. Разглобих пак таблото и огледах - няма нищо нередно. Нито съм пропуснал някоя букса нито има повредена спойка.
А относно моторчето на празен ход отдавна го разкарах понеже ми прави мизерии и ми писна да се разправям с него. Малко брадварско ама тъй.
Какво се случва около 3000 об и над тях и кое може да не работи нормално. Има ли риск да съм си прецакал компютъра.
А относно моторчето на празен ход отдавна го разкарах понеже ми прави мизерии и ми писна да се разправям с него. Малко брадварско ама тъй.
Какво се случва около 3000 об и над тях и кое може да не работи нормално. Има ли риск да съм си прецакал компютъра.
- Sasho85
- потребител
- Мнения: 1387
- Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: не работи добре над 3000 об.
Спокойно не си прецакал компютъра.
Можеш ли само да провериш нивото на горивото в поплавъковата камера. Едва ли е от това, но така изключваш цяла една система като проблем
Можеш ли само да провериш нивото на горивото в поплавъковата камера. Едва ли е от това, но така изключваш цяла една система като проблем
Автомобилен ретро клуб Shark
- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: не работи добре над 3000 об.
Да си призная - не. Слаб съм в карбураторите. Аз съм жичкаджия и от ходова част отбирам. И от двигатели ама грубата част. Ще почета малко тази вечер и утре ще видя. Но не ми се вярва след интервенция в бушонно табло и нещо в работата на двигателя да се промени проблема да е по двигателя. По скоро ме съмнява да не съм сложил някое реле не на мястото или има един диод за който има 2 гнезда да съм го сложил на грешното. Може да съм изгорил някой датчик... Абе малко наслуки карам сега ама утре пак ще се заровя. Ама все пак това е прост двигател и единствената електроника която се управлява от електроника е бубината / делкото . Т.е. момента на запалване. който се управлява от компа.
Апропо и на газ го прави същото.
Апропо и на газ го прави същото.
- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: не работи добре над 3000 об.
проблема е решен. малко прах да изтупам от темата си.
Преди месеци моторчето за празен ход почна да ми прави проблеми - форсираше се само, при старт или не работеше или форсираше колата без да отпусне. аз му се ядосах и му прекъснах кабелите. недостатъка бе че като запаля колата работи аха аха да загасне докато подгрее двигателя. сега поради идващата зима реших да го поразцъкам да го оправя. и виж ти - оборотите над 3000 си дойдоха на мястото. Явно този тип двигатели трябва да имат всичко свързано.
Преди месеци моторчето за празен ход почна да ми прави проблеми - форсираше се само, при старт или не работеше или форсираше колата без да отпусне. аз му се ядосах и му прекъснах кабелите. недостатъка бе че като запаля колата работи аха аха да загасне докато подгрее двигателя. сега поради идващата зима реших да го поразцъкам да го оправя. и виж ти - оборотите над 3000 си дойдоха на мястото. Явно този тип двигатели трябва да имат всичко свързано.
- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: не работи добре над 3000 об.
weber ама модела не го знам. между другото ми се иска да и сложа стандартен стар карбуратор без разни моторчета и други простототии. Някой знае ли какъв карбуратор ми трябва?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: не работи добре над 3000 об.
Пак Вебер, от 1.6 има и без електроника, това с електроника и мотор, съм го виждал на Скорпио, но не и на Ескорт.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: не работи добре над 3000 об.
а кой модел точно на вебер. или от коя кола? Орион до 89 ли? Абе моя ескорт е много уникален. преди години като ходех по майстори всички го гледаха на криво. Даже и в МП ми казаха че двигателя е присаден ама като номера му е еднакъв с този на рамата млъкнаха и се почесаха. Ще ми се да му купя един карбуратор и до го спретна за всеки случай ама какъв да търся.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: не работи добре над 3000 об.
WEBER (2V) TLD
91SF-9510-CB
91SF-9510-EA
Същия като твоя, но при тебе идентификационния номер е 91SF-9510-EB. Търси си такъв със ръчен смукач.
Всъщност и трите карбуратора ги дават като стандартни за Ескорт 90-92г, това че в МП нямат информация си е техен проблем, като ги мързи да четат.
91SF-9510-CB
91SF-9510-EA
Същия като твоя, но при тебе идентификационния номер е 91SF-9510-EB. Търси си такъв със ръчен смукач.
Всъщност и трите карбуратора ги дават като стандартни за Ескорт 90-92г, това че в МП нямат информация си е техен проблем, като ги мързи да четат.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: не работи добре над 3000 об.
аз просто си чета така от любопитство и за обща култура и си мисля: карбуратор....компютър....обучаване.... 

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: не работи добре над 3000 об.
При тези модели няма обучение, защото най-малкото няма процесорно управление, за да има какво да обучава
За сметка на това някои карбуратори имат една доста голяма кутия за управление на празния ход на карбуратора чрез стъпков мотор. Електрониката взема данни от около 4-5 датчика, включително мери вакуума в смукателния колектор.
Имал съм почти всички модели за Сиера: Motorcraft VV; Weber TLD; DFTH 28/30; DFTH 30/34 с ел.управление и стъпков мотор; DGAV 32/36, Solex.
Най-добрия според мен е модела монтиран на 1.6 Сиера - Weber 28/30 DFTH. Изключително икономичен карбуратор, много добре изчислен при ниски обороти, с възможност за перфектна настройка и тунинг. Дори с фабричните жигльори е достатъчен да захранва 2.0 двигател.

Имал съм почти всички модели за Сиера: Motorcraft VV; Weber TLD; DFTH 28/30; DFTH 30/34 с ел.управление и стъпков мотор; DGAV 32/36, Solex.
Най-добрия според мен е модела монтиран на 1.6 Сиера - Weber 28/30 DFTH. Изключително икономичен карбуратор, много добре изчислен при ниски обороти, с възможност за перфектна настройка и тунинг. Дори с фабричните жигльори е достатъчен да захранва 2.0 двигател.
Последна промяна от amonev на 30 авг 2012, 09:20, променено общо 1 път.
Е ли правото право?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: не работи добре над 3000 об.
Няма обучение, няма електроника, има настройка, механична с два винта. Това му е хубавото на карбуратора, безотказен, евтин и не на последно място икономичен.opex написа:аз просто си чета така от любопитство и за обща култура и си мисля: карбуратор....компютър....обучаване....
В конкретния случай говорим за карбуратор без ел. управление на тихите обороти.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: не работи добре над 3000 об.
ама с ръчен смукач... това си е направо 20 години назад. Все едно ладичка карам. то дори каприто ми е с автоматичен смукач. няма ли модел с автоматичен смукач? А този от 1.6 Сиера - Weber 28/30 DFTH - дали няма да стане на моя двигател? той има ли управление на празни обороти от електроника?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: не работи добре над 3000 об.
Не бе, ти си решаваш, но механичния прави по-малки проблеми, а и решаваш кого да го включиш и изключиш, оттам и по-малък разход през Зимата. Аз предпочитам ръчен.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: не работи добре над 3000 об.
Автоматичния смукач при Вебер е железен. Няма кой знае какво да му се развали, освен единствената мембранка, която е взаимозаменяема с тази от масовите руски карбуратори /и да се скъса и не може да намерите, пак има начин да се избегне, за да работи и без нея/
Вебер имат модели с ел.подгрев или водни. Смукача се настройва посредством права отвертка и става за по-малко от минута. Може да се регулират три неща: времето за отваряне, колко да обогатява сместта, както и оборотите. Преимущество е че има лостова система със стъпки. Колкото повече загрява двигателя, толкова по плавно падат оборотите, докато окончателно изключи.
Колкото до 28/30 DFTH е карбуратор без електронно управление на дроселовата клапа. Има ел.подгрев за смукача. При някой от модификациите му има и ел.клапан за прекъсване на горивото след изключване на контакта.
Вебер имат модели с ел.подгрев или водни. Смукача се настройва посредством права отвертка и става за по-малко от минута. Може да се регулират три неща: времето за отваряне, колко да обогатява сместта, както и оборотите. Преимущество е че има лостова система със стъпки. Колкото повече загрява двигателя, толкова по плавно падат оборотите, докато окончателно изключи.
Колкото до 28/30 DFTH е карбуратор без електронно управление на дроселовата клапа. Има ел.подгрев за смукача. При някой от модификациите му има и ел.клапан за прекъсване на горивото след изключване на контакта.
Е ли правото право?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 22 госта